Aihe: Univibe 2025
1
charvette
03.01.2025 18:46:47
Suositelkaa univibe-pedaalia. Niitä on nykyään markkinoilla monenlaista eli omien kokemusten pohjalta.
vaikeamuistaa
03.01.2025 18:53:36
Kingtone 1968 Vibe on hyväksi havaittu. Jos kotelon koolla ei olisi väliä, valinta olisi todennäköisesti Rweaver Midnight Vibe.
If you don't have ability, you wind up playing in a rock band.
Simeonii
03.01.2025 21:35:55
Rweaverin Midnight Vibe ollu itelle paras mitä oon päässy testaamaan. EU:n uusien tuontisäännösten takia jenkkilästä vaikea saada näitä parhaita vibe pedaaleja enää Eurooppaan. Jos Euroopasta löytyy käytettynä niin Sir Henry Vibe, Rweaver ja Argenziano Effetti taitaa olla ne parhaimmistot.
horseface
03.01.2025 23:10:08
Omat vertailukohteeni ovat aika vähäisiä, koska hommasin ensimmäisen Vibeni, eli Strymonin Ultravioletin, vasta n. vuosi sitten. Sitä uskallan kuitenkin varauksetta suositella ja taipuu muuhunkin kuin perinteiseen uni-vibe-juttuun.
Huutamalla ne asiat selviää.
mpekkanen
04.01.2025 00:25:49
Mulla oli joskus reilu 20 vuotta sitten Fulltonen Deja Vibe Stereo ja vaikka tuo oli älyttömän kallis ja kehuja saanut peli, niin ei se minusta ollut hintansa arvoinen. Vielä todella iso laatikko, mikä varmaan monia harmittaa kun pedaalilautaan ei määräänsä enempää kellään mahdu.
Samoin oli joskus Roger Mayer Voodoo Vibe, mutta aika samanlainen kokemus kuin Fulltonestakin. Helvetin liian iso, kallis ja siinä missä Fulltone on helppo käyttää, niin Voodoo Vibe on useiden potikoiden kanssa todella vaikea peli sisäistää kunnolla.
En suosittele kumpaakaan jos jostain syystä tuollaisia tulee käytettynä vastaan.

Itse olen miettinyt, että voisi hommata ihan perinteisen MXR Univiben. Ainakin videoiden perusteella toimiva ja perussoundi kunnollinen. Varmaan joku Drybellin Vibe Machine on hyvä, mutta sillä hintaa puolet enemmän kuin MXR ja siinä useita extra trimmereitä, jotka luultavasti vain hankaloittavat käyttöä.

Behringeriltä on tulossa 69 Vibe, joka tuollainen halpa versio univibestä, mutta jotenkin on niin huono maku koko merkistä, että itse hankkisin ennemmin MXR:n tai jonkun muun.
Laulava Kylätohtori
04.01.2025 13:05:49
Kaikenlaisia halvempia ja kalliimpia tullut kokeiltua ja minusta nykyinen Vibe Machine on paras.

Itsellä se eka versio punaisella kotelolla. Ostin joskus uutena, myin ja sitten piti ostaa torilta samanlainen tilalle. Onhan siinä trimmereitä, ym. mutta niitä ei ole pakko käyttää. Kakkos ja kolmosversiosta ei kokemusta.

Halvemmista Micro Vibe on myös hyvä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
velipekka
04.01.2025 13:22:39
Täältä löytyy parin halpiksen lisäksi Drybell ja Sabbadius Funky Vibe 69.
Omaan korvaan Sabbadius on parempi kuin Drybell. Aika kookashan Sabbadius on ja tässä versiossa vielä töpselin päässä (220 v).

Drybelillä on juuri nyt jonkinlainen alennuskampanja. Hyvä vibe sekin on.
Halpiksista yllättävän hyvä on Nux Montrey vibe.

https://drybell.com/
mpekkanen
04.01.2025 15:13:10
Laulava Kylätohtori: Kaikenlaisia halvempia ja kalliimpia tullut kokeiltua ja minusta nykyinen Vibe Machine on paras.

Itsellä se eka versio punaisella kotelolla. Ostin joskus uutena, myin ja sitten piti ostaa torilta samanlainen tilalle. Onhan siinä trimmereitä, ym. mutta niitä ei ole pakko käyttää. Kakkos ja kolmosversiosta ei kokemusta.

Halvemmista Micro Vibe on myös hyvä.

No joo, ne trimmerit taitaa olla enemmän sellaisia custom juttuja, jotka säädetään kerran kohilleen ja varsinainen säätö sitten käytössä niistä kahdesta potikasta. Oikeastaan kun tuota miettii, niin Vibe Machine on todella helppo käyttää.
En tiedä tai en nyt muista, mitä kaikkea eroa noilla eri Vibe Machineilla on. Olen katsonut kakkos ja kolmos version videoita useammankin ja ainakin soundi niissä on erinomainen. Drybell on kyllä varmasti hyvä pedaali.

Joskus olen ihmetellyt, että mikseiköhän Boss ole tehnyt pedaalia Univibestä?
Tympee Huttunen
04.01.2025 15:54:33
Mulla on rahat ja luotto Behringer 69 vibessä.
Åboensis
07.01.2025 13:34:55

Mojo Hand FXn Villanova vibe on itselle ollut oiva portti Hendrix- ja Trower -muljutukseen. Kestävä, helppokäyttöinen ja hyväsoundinen.
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
Shredator
07.01.2025 16:28:28

MXR Hendrix Anniversaryyn olen ollut tyytyväinen jo vuosikymmenen. Lisäksi Strymonin Mobiuksen Univibe on aika täydellinen minun korviin.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
McNulty
16.01.2025 22:42:32
Siellä olisi Markus Reevesin video aiheesta Behringer 69 Vibe.
https://www.youtube.com/watch?v=z8MLa764X58
moving in stereo
deltablues
17.01.2025 09:35:25
Sweet Soundin Mojo Vibessä on ..no Mojoa. Oon ollut tyytyväinen myös JAM Pedalsin Retrovibeen.

Molemmat ovat vielä kohtuullisen kokoisia pedaalilaudassa.
Why do you play a Gibson Jumbo? 'Cause they hold up best in the rain - Rev. Gary Davis
Tympee Huttunen
17.01.2025 09:41:45
McNulty: Siellä olisi Markus Reevesin video aiheesta Behringer 69 Vibe.
https://www.youtube.com/watch?v=z8MLa764X58

Jännä homma, kun tuota on tyypit saaneet jo maailmalla. Sen sijaan mulla näyttää Thomann-tilaus vieläkin "within several weeks" :/

Fuzz Bender oli varsin hauska pedaali. Vieläkin punniten josko sen Brassmasterin lisäisi tilaukseen.
charvette
17.01.2025 11:48:00
Shredator: MXR Hendrix Anniversaryyn olen ollut tyytyväinen jo vuosikymmenen. Lisäksi Strymonin Mobiuksen Univibe on aika täydellinen minun korviin.
Tuo Hendrix versio lienee sisuksiltaan sama kuin MXR M68.
McNulty
17.01.2025 15:55:07
Tympee Huttunen: Jännä homma, kun tuota on tyypit saaneet jo maailmalla. Sen sijaan mulla näyttää Thomann-tilaus vieläkin "within several weeks" :/

Fuzz Bender oli varsin hauska pedaali. Vieläkin punniten josko sen Brassmasterin lisäisi tilaukseen.

No äläpä muuta sano. Mulla näytti vielä viime viikolla 7-9 viikkoa toimitusajaksi. Eilen näytti 12-15 viikkoa. Däng.. odottavan aika on pitkä.

Olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt piirin toteutuksesta ja siitä, että siellä todellakin oli neljä kappaletta jonkin sortin optocouplereita rivissä. Ilmeisesti jokin led-pohjainen toteutus, mutta hienoa ettei ollut mitään digidigiä.
moving in stereo
charvette
Maanantaina 11:48:26 (muokattu maanantaina 11:48:38)
charvette: Kokemuksia Formula B Vintage Vibe mkII pedaalista?
https://www.formulab.it/index.php?r … s5Fq6Hg-wfdWZ6Bs5-Ly8uqLC1LXFdVntUX

Lähti tilaukseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)