Aihe: 70-luvun musiikkia.
1 2 3
rheinone
24.10.2005 13:27:07
Hevi ja hardrock veivät Whon ja Yardbirdsin linjan ääripisteeseensä

Eikös voida sitten samoin todeta että Who ja Yardbirds veivät Little Richardin ja Chuck Berryn linjan ääripisteeseensä? Mun mielestä kaikki tuo on suurta jatkumoa, joka kuuluu nykypäivänkin rockmusiikissa. Siksi en hyväksynyt statementtiä että 70-luku olisi ollut 60-luvun ideoiden toistamista.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Feggy
24.10.2005 14:12:14

Eikös voida sitten samoin todeta että Who ja Yardbirds veivät Little Richardin ja Chuck Berryn linjan ääripisteeseensä? Mun mielestä kaikki tuo on suurta jatkumoa, joka kuuluu nykypäivänkin rockmusiikissa. Siksi en hyväksynyt statementtiä että 70-luku olisi ollut 60-luvun ideoiden toistamista.

Toki. Toi heitto oli vähän sinnepäin ja reagoin lähinnä siihen ajatukseen, joka oli ketjun aloittajan rivien välissä eli että nykyään tehdään vain vanhan toistoa. Jos jatkumo-pohjalla jatketaan, niin -70-luvun musiikki on tosiaan -60-luvun jatkoa, mun mielestä vaan yleisesti ottaen huonompaan suuntaan. Alkuperäinen provosoitumiseni oli itse asiassa ihan turhaa, koska It's only rock and roll and we like it.
Teijo K.
24.10.2005 15:20:00

Eiköhän tarkoita kuitenkin poikamaista remuamista. Arvan kommenttiin vielä sen verran, että näähän on osin makuasioita. Mun mielestä psykedelian jälkeen mentiin vaan alaspäin: hippimusa oli vesitettyä psykedeliaa ja pöhnäistä jammailua. Hevi ja hardrock veivät Whon ja Yardbirdsin linjan ääripisteeseensä ja proge - niin - musta proge on pop-musiikin rappioilmiö, jossa pateettisuus ja mammuttitauti tuhosivat sen, mitä pop-musiikista oli siihen aikaan jäljellä. Punk laittoi asiat taas tärkeysjärjestykseen. Ja tämä on siis vain mun mielipide eikä tarkoita sitä, ettenkö pitäisi -70-luvun musiikista ja joistakin progelevyistäkin.

No sie lähdet hyvä / huono tarkastelusta kun minä näen erilaisia kehityskaaria ottamatta kantaa sen musiikin hyvyyteen sen kummemmin.

Vaikka nuo siun kommentit progesta saavatkin provosoitumaan ihan simona, niin päätän nyt vain jättää kommentoimatta. Se on miulle liian tärkeä juttu tuhottavaksi jossain internetissä kinasteluun.
Munsta.
Dzekoo
01.07.2025 21:37:39
Definhel: The Bee Gees on aina tutustumisen arvoinen.

Ja populäärimusiikkiahan se oli nääs.

Tämä on totta.

Ihan hyvähä tää on,mut kyl Gibbin veljeksillä on vähän turhanki korkeat äänet vai mikä falsetti..
Prophet
01.07.2025 23:15:19 (muokattu 01.07.2025 23:25:57)
Raffaella Carrà - A far l'amore comincia tu

https://www.youtube.com/watch?v=YnBs1MuGSAA

Mirumaru - Tää Me Osataan

https://www.youtube.com/watch?v=DCWUyuikPkc
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)