![]() 19.07.2004 11:43:54 | |
---|---|
Niin. Jos kaikki ihmiset olisivat pyhimyksiä, niin ehkä sitten. Nykyaikainen demokratia on paska systeemi, mutta keksipäs itse parempi. Saahan tässä nykyaikaisessa demokraattisessa systeemissä äänestää kommunisteja, jos niin tekee mieli. Kun tarpeeksi moni tajuaa kommunismin hienouden, niin kohta elämme kommunistisessa Suomessa. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. | |
![]() 19.07.2004 11:59:19 | |
Terve Woc: ...Ja miksi lähteä merta edemmäs kalaan, kun meidän oman pressan toimissa on paljon enemmän hämärää kuin Bushin. :D Sulla näitä letkautuksia aina riittää :D | |
![]() 19.07.2004 12:31:10 | |
Kun tarpeeksi moni tajuaa kommunismin hienouden, niin kohta elämme kommunistisessa Suomessa. Hope not. Ettet sä nyt vaan käsittänyt väärin? Olin siis samaa mieltä kanssasi siitä että kommunismi ei toimi. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless | |
![]() 19.07.2004 12:45:35 | |
Niin. Jos kaikki ihmiset olisivat pyhimyksiä, niin ehkä sitten. Tuo "ihmisen perimmäinen ahneus" -kortti on aika ylikäytetty ja selvästikin jotain kristillistä alkuperää. Ihminen on onnellinen, ihminen rakastaa, ihminen itkee onnesta, ihminen auttaa toista ihmistä. Näitä ja muita hyviä ominaisuuksia ihminen osaa käyttää. Ne ovat yhtä paljon istutettuja kuin ahneus, vallanhimo, sorto jne. Pieni vauva on viattomin ihminen, mitä voi olla. Riippuu täysin kasvatuksesta ja osittain ympäristöstä, minkälainen lapsesta kasvaa. Ja myös riippuu ympäristöstä, jatkuuko henkilön luonne samanlaisena. Ihmisen "perimmäinen paskuus" ei ole mikään maailman parhain tekosyy. Sotia ja vähintäänkin ydinaseita ei kannata joka valtiossa vähintäänkin suurin osa. Näitä puoltavat ovat yleensä asekauppiaita, poliitikkoja, tiedemiehiä ja armeijan henkilökuntaa, jotka saattaisivat jäädä työttömäksi, jos kaikki lopetettaisiin. Kyllä he tietävät, minkälaisten asioiden kanssa ovat tekemisissä. Pointti oli kuitenkin, että näitä ihmisiä on se vähemmistö kansakunnissa. Täysiä diktaattoreitakaan ei ole viimeisen 100 vuoden aikana ollut kuin kourallinen. Paljonkos maailmassa on ollut ihmisiä sinä aikana noin yhteensä? Pitäisi vain panostaa mielenterveyshuoltoon, alkoholi- ja huumeparantoloihin, parempiin sosiaalisiin ympäristöihin ja sitä kautta myös kasvatukseen. Minä itse olen saanut aika lempeän kasvatuksen pienillä kurinpitotoimilla. Voin ajatella itse olevani täysi paskiainen, mutta saan ystäviltäni ainoastaan positiivista palautetta. Pystyn sanomaan aina rakastavani heitä. Tulen toimeen kenen tahansa kanssa. Raha ei ole minulle välttämättömyys; olen aika köyhä, mutta tulen silti toimeen. Enkä aio esim. lotota saadakseni sitä lisää. Voin antaa jopa huoletta vähempiosaisille omastani. | |
![]() 19.07.2004 13:43:20 | |
Hope not. Ettet sä nyt vaan käsittänyt väärin? Olin siis samaa mieltä kanssasi siitä että kommunismi ei toimi. En käsittänyt väärin, ymmärsin pointin. Viestini ei sinänsä ollut tarkoitettu pelkästään sinulle. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. | |
![]() 19.07.2004 13:43:45 | |
Tuo "ihmisen perimmäinen ahneus" -kortti on aika ylikäytetty ja selvästikin jotain kristillistä alkuperää. jne, jne... Kerropas mulle että miten lopetetaan kertaheitolla sodat ja nälänhädät ja poistetaan ahneus ym. negatiivinen maailmasta, noin niinku käytännössä? Pahoin pelkään, että maailma on jo niin hyvää vauhtia menossa päin vittua, että takaisin ei pääse. No, on se hyvä että joku jaksaa uskoa... :) "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless | |
![]() 19.07.2004 13:44:18 | |
En käsittänyt väärin, ymmärsin pointin. Viestini ei sinänsä ollut tarkoitettu pelkästään sinulle. No wittu. Sittenhän mäkin käsitin väärin. Tuplat, niinku. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless | |
![]() 19.07.2004 13:48:34 | |
Kerropas mulle että miten lopetetaan kertaheitolla sodat ja nälänhädät ja poistetaan ahneus ym. negatiivinen maailmasta, noin niinku käytännössä? Tätähän ei kertaheitolla yritetäkään. Pitää toimia tulevienkin sukupolvien puolesta. YK:lle lisää valtaa, kansojen välistä yhteistyötä, kansalaisjärjestöjä, tottelemattomuuskampanjoita (suomalaisetkin ovat aika helvetin laiskoja kansalaistottelemattomuudessa - luterilaista perinnettäkö?), erilaisia instituutioita ym. ym. Siemen on kylvetty jo aikoja sitten. Kylmän sodan loppuminenkin muuten oli rauhanliikkeiden ansiota. | |
![]() 19.07.2004 13:50:35 | |
Kerropas mulle että miten lopetetaan kertaheitolla sodat ja nälänhädät ja poistetaan ahneus ym. negatiivinen maailmasta, noin niinku käytännössä? Ei kai demokratian ja jotakuinkin toimivan talousjärjestelmän saaminen koko maailmaan ole millään muotoa mahdoton tehtävä - vaikkei se nyt ihan käden käänteessä käykään. Tältä pohjalta olisi sitten taas helpompi käydä jäljellä olevien ongelmien kimppuun. Tosin luonnonvarat saattaa lopahtaa tässä talouden pystyttämisen edetessä. What's there to live for? Who needs the peace corps? | |
![]() 19.07.2004 14:00:10 | |
Viimeisten tutkimusten mukaan Afrikkakin on viime vuosina vain köyhtynyt... Ei hyvältä näytä. Siksi kannattaakin keskittyä vain oman ja läheisten edun maksimointiin. Tai sitten ei... Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. | |
![]() 19.07.2004 14:43:22 | |
Woc: Siinähän se jo on. Haluatko vielä lisää? Missä? En vaan ole nähnyt. Vai lieneekö salakirjoituksella? Että pistäs nyt ihan selkokielellä yksi (1) esimerkki ja siihen lähde. Ei kato kannata heitellä vaan tollasia juttuja jossei pysty perustelemaan. | |
![]() 19.07.2004 14:54:51 | |
Mako: Luulisi, että jos lyriikoissaan jotain toteaa, on sitä sen verran miettinyt, että seisoo juttujensa takana myös haastatteluissa. No milloin tää neito ei ole seisonut juttujensa takana myös haastattelussa? Ja koskeeko tää myös kaikkia muita kirjoittajia? Ja kumpi sun mielestäsi on arvostettavampaa: se, että sanoo jotain ja kun joku pystyy argumentoimaan jutun kumoon, niin myöntää sen VAI se, että jankuttaa siitä huolimatta: "niin niin mutta silti"? Päättelit kirjoittamistani teksteistä musiikillisen lahjakkuuteni, jahas. Kerropa välillä omia näkemyksiäsikin, voin sitten lainata vaikka jonkun välimerkin sieltä ja päätellä siitä seksuaalisen suuntautumisesi tai jotain. Älä nyt hyvä mies suutu. Sä vain heitit total perustelemattomia sloganeita ja niistä on tässä yritetty kehitellä keskustelua. Mä ainakin uskon, että jutuista voi päätellä aika lailla kirjoittajan henkilön. Mitä tulee mun mielipiteisiini, niin ihan vain haulla niitä varmaan löytyy. Ihan vapaasti niistä voi päätellä mitä haluaa. Tietysti silloin itsekin päättelen puolestani päättelijästä jotain. Sitenhän tämä homma kulkoo. Ei tässä nyt sen ihmeellisempää vissiin pitäisi olla? | |
![]() 19.07.2004 14:59:13 | |
Leather Rebel: Pahoin pelkään, että maailma on jo niin hyvää vauhtia menossa päin vittua, että takaisin ei pääse. Tämmönen asenne pitäisi jollain konstilla saada kitketyksi pois. Tämmösen "realismin" taakse kun on niin helppoa piiloutua ja peittää joko laiskuutensa tai mikä pahempaa, pyrkimyksensä. "Ää, sama se, ei me voida mitään...Joo mä pistän uuniin tulet, kun toi käski, en mä voi mitään...Ää vittuun reilut kaupat, ei tässä mitään voi...siispä ostankin ton orjatyöllä tehdyn tavaran...Ei yksi ihminen mitään voi..." | |
![]() 19.07.2004 14:59:47 | |
Woc: Missä? En vaan ole nähnyt. Vai lieneekö salakirjoituksella? Että pistäs nyt ihan selkokielellä yksi (1) esimerkki ja siihen lähde. Ei kato kannata heitellä vaan tollasia juttuja jossei pysty perustelemaan. Laitetaan nyt sitten vielä toisen kerran. Lueskele vaikka uutisia näistä Halosen poliittisista nimityksistä, jotka eivät siis ole poliittisia nimityksiä, ellei tarkoitus ole nimittää omanpuolueen jäsentä. En jaksa kaivaa netistä mitään linkkejä, sen verta julkisia nämä asiat ovat olleet, että jokainen vähän uutisia seurannut ne tietää. Mutta tarkastappa nyt vaikka ketä suomen pankin johtokunnassa on. Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna | |
![]() 19.07.2004 15:22:12 | |
Tämmönen asenne pitäisi jollain konstilla saada kitketyksi pois. Tämmösen "realismin" taakse kun on niin helppoa piiloutua ja peittää joko laiskuutensa tai mikä pahempaa, pyrkimyksensä. "Ää, sama se, ei me voida mitään...Joo mä pistän uuniin tulet, kun toi käski, en mä voi mitään...Ää vittuun reilut kaupat, ei tässä mitään voi...siispä ostankin ton orjatyöllä tehdyn tavaran...Ei yksi ihminen mitään voi..." Parhaani mukaan yritän kyllä omilla valinnoillani pyristellä tätä kehitystä vastaan, mutta en silti vaan jaksa uskoa että tässä nyt enää mitään ihmettä tapahtuu. Tottakai voimme jarrutella kehitystä, mutta sen pysäyttäminen on jo silkkaa utopiaa. Joo joo, vesiputoukset syntyvät pisaroista ja niin edespäin, mutta minä en vaan jaksa uskoa. Mutta yritän toki itse tehdä hyviä valintoja. Ihan vaikka vaan periaatteen vuoksi. Näin siis minun mielestäni. Kai mä sitten oon pessimisti. Mutta jos sä jaksat uskoa, niin ei siinä mitään. More power to you! Voinhan minä olla väärässäkin. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless | |
![]() 19.07.2004 16:15:13 (muokattu 19.07.2004 16:17:40) | |
Tämmönen asenne pitäisi jollain konstilla saada kitketyksi pois. Tämmösen "realismin" taakse kun on niin helppoa piiloutua ja peittää joko laiskuutensa tai mikä pahempaa, pyrkimyksensä. Paskat. Kuulostaa kyllä kivalle: maailman rauha, maailma pelastuu ja kaikkialla demokratia, mutta on niin täyttä utopiaa nyt ja lähitulevaisuudessa, että hourupäisinkin sen toivottavasti pian tajuaa. Tätä maailmaa on pelastettu niin kauan kuin minä muistan ja vielä pitempäänkin. Joskus vain on hyvä myöntää tosiasiat, olivatpa ne miten ikäviä tahansa. Vaikka järki ei aina pelaisikaan, niin jonkunlainen suhteellisuudentaju auttaa usein jo paljon... Ja sinun on ihan turha ruveta syyttelemään ketään piiloon menemisellä tai laiskuudella jos on realisti kuten on tervettä olla. Itse omalla jokapäiväisellä käytökselläni ja valinnoillani en varmasti ainakaan edesauta maailmaa huonompaan suuntaan tai kohti sotia tai mitä nyt ikinä keksitäänkään, mutta realisti olen. Enkä todellakaan rupea mihinkään operaatioihin "pelastamaan" tätä maailmaa, en helvetissä rupea, meillä on vain tämä yksi elämä enkä todellakaan tuhlaa sitä mihinkään edellä mainittuun, sen sijaan elän yksilötasolla "kunnollista ja säästeliästä" elämää jotta tästä maapallosta olisi jotain jäljellä meidän jälkeenkin. Sodat ja muut sekasorrot ratkottakoon siellä missä ne ongelmia ovat. Putken sisähalkaisijan on oltava pienempi kuin ulkohalkaisija, muuten reikä jää ulkopuolelle. | |
![]() 19.07.2004 16:29:51 | |
Sodat ja muut sekasorrot ratkottakoon siellä missä ne ongelmia ovat. "Sen, minkä taakseen jättää, sen edestään löytää."
Long = progressive = good
| |
![]() 19.07.2004 16:44:49 (muokattu 19.07.2004 16:49:37) | |
No milloin tää neito ei ole seisonut juttujensa takana myös haastattelussa? Ja koskeeko tää myös kaikkia muita kirjoittajia? Ja kumpi sun mielestäsi on arvostettavampaa: se, että sanoo jotain ja kun joku pystyy argumentoimaan jutun kumoon, niin myöntää sen VAI se, että jankuttaa siitä huolimatta: "niin niin mutta silti"? Jankuttamisesta sä nyt olet viimeinen henkilö kuitenkaan varmaan puhumaan.. Senkin olen jo maininnut missä tämä hapurointi on tapahtunut, käytä ihan itse vaan sitä hakua, tai oikeastaan selailet vaan tätä threadia alkuun päin. Tekstini voivat paikoin olla perseestä, ja tämänkin threadin alustusta olisin muuttanut fiksummaksi, ellei olisi jo tullut niin montaa vastausta alkup. lainaten. Omasta läpätyksestäni en niin paljoa nauti, että viitsisin taas toistaa itseäni, tai no, nautinpas: ylexin haastatteluhan se oli. 4popissakaan ei mielipiteitä sadellut ihan siihen tahtiin mitä rap-artistilta voisi odottaa (parasta juttua suomiräpin saralla mariska kyllä silti mielestäni puskee, harvoinpa noilta muiltakaan on vallakumouksellisia ajatuksia kuulunut). "Koskeeko tämä kaikkia muita kirjoittajia (ilm. poliittisten lyriikoiden kirjoittajia siis)"? No ei varmasti. On vain jo lähtöasetelmana perseestä, että lyriikoiden voi tiukan paikan tullen kertoakin olevan metaforia tms. Tämäkin tekee politiikan käsittelystä lyriikassa mielestäni epäuskottavaa. Jonkun toisen mielestä varmasti taas ei. EDIT: Älä nyt hyvä mies suutu. En, olen vain perus-äreä :) "Kuka minä on, missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston" | |
![]() 19.07.2004 17:25:37 (muokattu 22.07.2004 18:47:21) | |
Ei kommunismi ole kategorisen ja absoluuttisen hyvän lätkähtäminen yhteiskuntaan vaan yksi talous- ja sosiaalipoliittinen näkemys, johonka voidaan pyrkiä ja saada siitä osia. Ei yhteiskunta ole missään vaiheessa täydellinen, mutta aina sitä voi yrittää parantaa. Minusta on vähän huvittavaa verrata kommunismia siihen, mitä NL:ssä tai muissa vastaavissa vallankumousmaissa tapahtui. Olen kommari, mutta en minä koko Suomen oikeistoa pidä natsistisen meiningin kannattajana. Pari yksittäistapausta moista voi korkeintaan löytyä(toivottavasti). Kai te ymmärrätte, että nykyajan kommareista se säälittävän pieni promille toivoisi proletaarista diktatuuria. Tai siis sitä, miten se yritettiin joskus luoda saaden aikaan puolueen diktatuurin. Ja kommunismi ei ole on/off toimintoinen rakennelma, vaan yksi politiikan muutamaa osa-aluetta koskeva suuntaus, johon voidaan pyrkiä eri tavoin ja jossa siinäkin on näkemyseroja. Eli lähtökohtana on tietyt ihanneyhteiskunnan ajatukset, joita yritetään päästä hiukan lähemmäksi itsestäänselvästi niihin pääsemättä. Aina voi parantaa. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara | |
![]() 19.07.2004 17:58:28 | |
Minusta on vähän huvittavaa verrata kommunismia siihen, mitä NL:ssä tai muissa vastaavissa vallankumousmaissa tapahtui. Olen kommari, mutta en minä koko Suomen oikeistoa pidä natsistisen meiningin kannattajana. Pari yksittäistapausta moista voi korkeintaan löytyä(toivottavasti). Kai te ymmärrätte, että nykyajan kommareista se säälittävän pieni promille toivoisi proletaarista diktatuuria. Ei "ajatteleva" oikeisto varmasti näe kommunismia pelkästään CCCP-meininkinä, en minä ainakaan (vaikka en tosin halua oikeistoon leimautuakaan). Ihan samalla tavalla kuten kommunistit eivät näe koko oikeistoa natseina. MINUN mielestäni kommunismi ihan talousperiaatteiltaan sotii kuitenkin ihmisluontoa vastaan, ja se ei siksi voi toimia. Se ei ehkä sodi kaikkien ihmisten luontoa vastaan (esim. ehkä sinun?), mutta suuren osan muita vastaan kyllä - ihmisten, jotka haluavat omistaa, yrittää, "menestyä" jne. Ehkä tällaiset piirteet ihmisessä sitten ovat huonoja, ja niistä tulisi pyrkiä pois, mutta minusta se tuntuu melko mahdottomalta ajatukselta. Eli mitä tässä yritän sanoa, on se, että vaikka Neuvostoliitosta "pyyhittäisiin" pois kaikki paska (puolueen mielivalta, Stalinin & co. hirmuteot jne.), se ei olisi silti toiminut. Vapaat markkinat rulettaa. ;) Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)