Henri Henri Olavi: Originaali Tähtien sota -elokuva näytettiin ensimmäistä kertaa missään 47 vuoteen. Paskaltahan se tietenkin näytti. Itse olen nähnyt elokuvan ensimmäisen kerran joskus 1985 ja silloin se on ollut vuoden 1981 versio, jota oli jo paranneltu alkuperäisestä. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011308663.html Vhs-keräilijät maksavat Suomi-vuokrakasetista maltaita. |
Swan 18.06.2025 14:52:15 | |
---|
Henri Henri Olavi: Originaali Tähtien sota -elokuva näytettiin ensimmäistä kertaa missään 47 vuoteen. Paskaltahan se tietenkin näytti. Itse olen nähnyt elokuvan ensimmäisen kerran joskus 1985 ja silloin se on ollut vuoden 1981 versio, jota oli jo paranneltu alkuperäisestä. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011308663.html Mulla on DVD:llä käppänen letterboxattu LD-rippi orkkisversiosta, ja se näyttää silti paremmalta kuin mikään "paranneltu" versio. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
Henri Henri Olavi 18.06.2025 14:55:08 (muokattu 18.06.2025 14:56:18) | |
---|
Swan: Mulla on DVD:llä käppänen letterboxattu LD-rippi orkkisversiosta, ja se näyttää silti paremmalta kuin mikään "paranneltu" versio. Mä kyllä luulen, että tuo -81 -versio on kaikista paras visuaalisesti. En halua nähdä mitään lastulevyvirityksiä ja paskasti sahattujen lautojen saumoja. Se ysärin versio, jossa on niitä lisättyjä hahmoja on ihampaska. Pitäisi nähdä tuo originaali, niin voisin antaa Lopullisen Virallisen Tuomion. Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa.
-Gold Member of Fit Tan Club |
NHR 18.06.2025 15:08:33 | |
---|
Henri Henri Olavi: Originaali Tähtien sota -elokuva näytettiin ensimmäistä kertaa missään 47 vuoteen. Paskaltahan se tietenkin näytti. Itse olen nähnyt elokuvan ensimmäisen kerran joskus 1985 ja silloin se on ollut vuoden 1981 versio, jota oli jo paranneltu alkuperäisestä. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011308663.html YouTubessa on muuten muutamankin kerran huvittanut/ärsyttänyt reaktorit, jotka katselevat jotain niitä restauroituja versioita, mutta katsovat vain, että "julkaistu 1978, vau, eipä uskois!" Ja ruudulla vilisee niitä CGI-hörhöjä näyttäen tietysti ihan p*skoilta... Käki kukkuu kuusikossa ja pikkulintuja tympii. |
Swan 18.06.2025 15:09:12 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mä kyllä luulen, että tuo -81 -versio on kaikista paras visuaalisesti. En halua nähdä mitään lastulevyvirityksiä ja paskasti sahattujen lautojen saumoja. Se ysärin versio, jossa on niitä lisättyjä hahmoja on ihampaska. Pitäisi nähdä tuo originaali, niin voisin antaa Lopullisen Virallisen Tuomion. Tuossa on ainut ero orkkikseen se, että alkuteksteissä lukee "Episode IV" ja "A New Hope". Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
Henri Henri Olavi 18.06.2025 15:37:13 (muokattu 18.06.2025 15:39:02) | |
---|
Swan: Tuossa on ainut ero orkkikseen se, että alkuteksteissä lukee "Episode IV" ja "A New Hope". Ei ainakaan tuon Hesarin jutun mukaan. Ellei sitten korjailuksi lasketa tuota tekstien muuttamista. En kuitenkaan usko, sillä jutusta saa käsityksen, että se orkkis näyttää paskalta, mutta tuo -81 -versiohan on todella hyvän näköinen. Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa.
Swan 18.06.2025 17:52:58 | |
---|
Henri Henri Olavi: Ei ainakaan tuon Hesarin jutun mukaan. Ellei sitten korjailuksi lasketa tuota tekstien muuttamista. En kuitenkaan usko, sillä jutusta saa käsityksen, että se orkkis näyttää paskalta, mutta tuo -81 -versiohan on todella hyvän näköinen. Toi Hesarin juttu on enemmän kolumni kuin reportaasi. Tuolla on muutokset listattuna: https://starwars.fandom.com/wiki/Li … in_Star_Wars_re-releases#A_New_Hope Eli 1981 versiossa on erona vain alkuotos, jossa alkutekstit on tehty kokonaan uusiksi ja kameran kääntyessä eka näkymä Tatooinesta ja avaruusaluksista on kompositoitu uusiksi paremmilla rajauksilla, ja muuten se on täsmälleen sama kuin aiempi versio. Toisaalta jo 1977 ensi-illan ja laajemman julkaisun välillä siihen tehtiin huimat neljä muutosta, ja se on se tietynikäisten ihmisten eniten tuntema versio. Mulle sen nimistä leffaa kuin "A New Hope" ei ole olemassakaan. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
Henri Henri Olavi 18.06.2025 17:56:12 (muokattu 18.06.2025 18:08:39) | |
---|
Swan: Toi Hesarin juttu on enemmän kolumni kuin reportaasi. Tuolla on muutokset listattuna: https://starwars.fandom.com/wiki/Li … in_Star_Wars_re-releases#A_New_Hope Eli 1981 versiossa on erona vain alkuotos, jossa alkutekstit on tehty kokonaan uusiksi ja kameran kääntyessä eka näkymä Tatooinesta ja avaruusaluksista on kompositoitu uusiksi paremmilla rajauksilla, ja muuten se on täsmälleen sama kuin aiempi versio. Toisaalta jo 1977 ensi-illan ja laajemman julkaisun välillä siihen tehtiin huimat neljä muutosta, ja se on se tietynikäisten ihmisten eniten tuntema versio. Ahaa. Olisiko siinä sitten paranneltu niitä paskoja lavasteita ja malleja? Mulle sen nimistä leffaa kuin "A New Hope" ei ole olemassakaan. Mulle tällaisilla asioilla ei ole pienintäkään merkitystä. Olen 70-luvun lapsi, eikä mulla ole edes kuolemanpelkoa. Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa.
Swan 18.06.2025 18:00:21 (muokattu 18.06.2025 18:00:35) | |
---|
Henri Henri Olavi: Ahaa. Olisiko siinä sitten paranneltu niitä paskoja lavasteita ja malleja? When the Millennium Falcon is being pursued after taking off from Mos Eisley, the effects shot where the Star Destroyer is shooting at the Falcon was changed. The early version has different explosions and different flashes and looks less finished. When the heroes arrive on Yavin 4, the outdoor composited shot with the matte painting of the temple is recomposited and is not synced the same. It also has an artifact in the image. When the fighters take off from Yavin 4, there is an extra cloud and the shot is not synced the same. It also has an artifact in the image. The scrolling end credits are completely redone with the spacing, both vertical and horizontal, altered, and a glitch in composition at the beginning has been removed. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
Henri Henri Olavi 18.06.2025 18:07:05 (muokattu 18.06.2025 18:08:55) | |
---|
Swan: 1981-versiossa on näemmä tekstien lisäksi muutettu myös The Tantive IV and Star Destroyer were recomposited with finer border, removing some prominent black lines. More subtly, the lasers and engine glows were adjusted to fit and the moons are in different positions relative to the planet. Summa summarum, ovatkohan siis ihmiset, jotka ovat pettyneitä siihen orkkiksen visuaaliseen ilmeeseen sellaisia, jotka ovat nähneet ensin sen 90-luvun version? Muutenhan siinä ei ole järkeä. Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa.
Prophet 19.06.2025 09:29:16 (muokattu 19.06.2025 09:33:30) | |
---|
Galacticaa olen katsonut vain vain originaalina. Sarja, elokuva sekä tv-elokuvat Cylonien hyökkäys ja Maan valloitus. |
bedlam 19.06.2025 11:01:08 (muokattu 19.06.2025 11:20:56) | |
---|
Prophet: Galacticaa olen katsonut vain vain originaalina. Sarja, elokuva sekä tv-elokuvat Cylonien hyökkäys ja Maan valloitus. No eihän alkuperäisestä Galacticasta edes ole mitään paranneltuja versioita olemassa. Vai siis miten liittyi keskusteluun, vai liittyikö mitenkään? Ja vaikka se olikin lempparisarjani penskana niin remake oli silti tuossa tapauksessa 100x parempi kuin alkuperäinen. Vaikka alkuperäinenkin oli hyvä. Pitäisi uusia sekin joskus. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |