Sabotage2 07.06.2025 22:38:03 | |
---|
Yritän saada focusriten kanssa kitaraefektit kuulumaan TikTok ja Youtube liveen, mutta kuulen vain puhtaan kitaran äänen. Minulla ei ole vahvistimeen johtoja, niin en voi yhdistää sitä tällä hetkellä ja en haluais tuhlata taas rahaa lisää. Olen soittanu kitaraa yli 20 vuotta ja ilman kunnon ääniä äänitykset ja soitto kuulostaa amatöörimäiseltä. Miten saan tämän pelaamaan oikein ? |
Henri Henri Olavi 07.06.2025 22:42:54 (muokattu 07.06.2025 22:45:30) | |
---|
Minkä softan läpi tietokoneella soittelet? Sun pitää reitittää siitä ääni sinne Tiktakiin ja YouTubeen. Jos se ei onnistu siitä suoraan, niin sitten DAW:ista reitität. Jos se ei onnistu, niin sitten sun täytyy reitittää esim. Soundflower- tai Loopback-tyyppisellä softalla soundit siitä sun kitarasoftastasi tai DAW:ista sinne nettiselaimeen. Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa.
-Gold Member of Fit Tan Club |
Sabotage2 07.06.2025 22:47:39 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mitä efektejä sulla on siellä tietokoneen päässä ja minkä läpi siellä soittelet? Sun pitää reitittää siitä ääni sinne Tiktakiin ja YouTubeen. Jos se ei onnistu siitä suoraan, niin sitten DAW:ista reitität. Eli iPadi on focusritessä ja kitarassa kiinni ja yritän iPadin ohjelmistoilla saada äänen TikTokiin ja Youtubeen. Tietokonetta en ole liittäny. Yritän saada äänen suoraan joko kännykkään, tai iPadiin niin että pystyn samalla kuvaamaan videoita ja tekemään livejä kitaraefektejen kanssa. |
Henri Henri Olavi 07.06.2025 22:54:09 | |
---|
Sabotage2: Eli iPadi on focusritessä ja kitarassa kiinni ja yritän iPadin ohjelmistoilla saada äänen TikTokiin ja Youtubeen. Tietokonetta en ole liittäny. Yritän saada äänen suoraan joko kännykkään, tai iPadiin niin että pystyn samalla kuvaamaan videoita ja tekemään livejä kitaraefektejen kanssa. Eli siis kitara on kiinni interfacessa ja se on kiinni iPadissa. Minkä appin kautta sä soitat iPadissa? Siitä pitäisi saada ääni reititetyä suoraan sinne Tiktakiin ja YouTubeen. Saako iPadille Loopback-appin? Sen kanssa on helppo tehdä reitityksiä. Tämän enempää en itse osaa auttaa, sillä iPadin kautta tällaiset jutut eivät ole mulle tuttuja tämän enempää. Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa.
Sabotage2 07.06.2025 23:14:22 (muokattu 07.06.2025 23:25:10) | |
---|
Henri Henri Olavi: Eli siis kitara on kiinni interfacessa ja se on kiinni iPadissa. Minkä appin kautta sä soitat iPadissa? Siitä pitäisi saada ääni reititetyä suoraan sinne Tiktakiin ja YouTubeen. Saako iPadille Loopback-appin? Sen kanssa on helppo tehdä reitityksiä. Tämän enempää en itse osaa auttaa, sillä iPadin kautta tällaiset jutut eivät ole mulle tuttuja tämän enempää. Oon koittanu Tone Bridgen, Bias FX2:n Positive Grid Sparkin, Garage Bandin, Guitar FX:n kans ja yksikään nuista ei ole toiminut. Efektit saan kuulumaan, mutta niitä ei saa kuulumaan videoihin eikä liveen. En ole loop backia katellu. Pitää katsoa jos semmoinen löytyy. |
Otustelija 08.06.2025 16:21:08 | |
---|
Eikös toi nyt onnistu ilmaisen OBS kautta? Tietokoneella siis. Eli esim niin että vaikkapa amplitube striimautuu sekä videona että audiona. Itsehän en ole kokeillut kun ei ole tarvetta ollut. |
Henri Henri Olavi 08.06.2025 16:25:49 | |
---|
Otustelija: Eikös toi nyt onnistu ilmaisen OBS kautta? Tietokoneella siis. Kyse on siis iPadista. Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa.
Otustelija 08.06.2025 17:59:05 (muokattu 08.06.2025 17:59:30) | |
---|
Henri Henri Olavi: Kyse on siis iPadista. Tiedän. Tuolla tietokoneen olemassaolo mainittiin. Tietty voi säätää viikkokaupalla kun nöyrtyminen vaan koneen käyttöön ratkaissee pulman. |
Henri Henri Olavi 08.06.2025 18:00:58 (muokattu 08.06.2025 18:03:17) | |
---|
Otustelija: Tiedän. Tuolla tietokoneen olemassaolo mainittiin. Tietty voi säätää viikkokaupalla kun nöyrtyminen vaan koneen käyttöön ratkaissee pulman. Sitä odotellessa joo. AP ei vain halunnut ottaa tietokonetta mukaan yhtälöön, joten siksipä mitään ratkaisuehdotuksia sille en alkanut esittämään. e: OBS-henkinen ratkaisu iPadille voisi olla Camo Studio tai vastaava ilmainen appi. Sillä voi onnistua tai sitten ei. Magia on itsensä ja omien olosuhteidensa ymmärtämisen Tiedettä ja Taitoa hyödyntää tätä ymmärrystä toiminnassa.
Sabotage2 09.06.2025 00:37:53 | |
---|
Otustelija: Eikös toi nyt onnistu ilmaisen OBS kautta? Tietokoneella siis. Eli esim niin että vaikkapa amplitube striimautuu sekä videona että audiona. Itsehän en ole kokeillut kun ei ole tarvetta ollut. Ei mitään tietoa. Mulla on läppäri lisäksi, mutta koko idea olis saada tämä iPadilla toimimaan, koska siellä on ne ohjelmistot ja niitä ei saa tietokoneelle. Mun läppärissä taas on huono kamera ja siinäkään ei toiminut tuo Positive Grid, vaikka sen pitäis myös pelata. Aina kuuluu pelkästään puhdas kitaran ääni ilman efektejä. |
Sabotage2 09.06.2025 00:43:14 | |
---|
Henri Henri Olavi: Sitä odotellessa joo. AP ei vain halunnut ottaa tietokonetta mukaan yhtälöön, joten siksipä mitään ratkaisuehdotuksia sille en alkanut esittämään. e: OBS-henkinen ratkaisu iPadille voisi olla Camo Studio tai vastaava ilmainen appi. Sillä voi onnistua tai sitten ei. Tuossa Tone Bridgessä on aika hyvät äänet ja sopis mun käyttöön tosi hyvin, jos vaan sais efektit kuulumaan videoon ja liveen. En ole koittanut Boss Katanalla, kun ei ole johtoja joilla vois liittää Focusriteen ja samaan aikaan saada videokuvaki tallennettua audion kans. Mulla on Rode mikki lisäksi, mutta sen käyttö ei taas ole yhtään hyvä ratkaisu tässä. |
John Longs 12.06.2025 10:44:39 | |
---|
Sabotage2: Oon koittanu Tone Bridgen, Bias FX2:n Positive Grid Sparkin, Garage Bandin, Guitar FX:n kans ja yksikään nuista ei ole toiminut. Efektit saan kuulumaan, mutta niitä ei saa kuulumaan videoihin eikä liveen. En ole loop backia katellu. Pitää katsoa jos semmoinen löytyy. Eikös tuossa ensimmäisessä vastauksessa on vastauksen siemen näihin kaikkiin, mikään noista ei toimi suoraan ilman audion reitittämistä haluttuun kohteeseen, ei taida toimia mikään ohjelma ilman asetusten säätöä. Se, että onko kyseisessä ohjelmassa tuollaista asetusta, riippuu sitten softan tekijästä. Jos soitat jonkun äänitysohjelman (DAW) kautta, niin sieltä saattaisi löytyä tosiaan se ratkaisu. Pienellä googlauksella en löytänyt suoraa lähdettä, mutta ehkä taikasana "routing" tai "route" + härpäkkeen nimi, jolla efektoit kitaraa + mihin haluat ääntä lähettää (TikTok tai YouTube live) tuottaa tuloksia, jos jaksaa kaivella. Varmaan aika tapauskohtaista, että millä vermeillä tosiaan saa reititettyä, luulisi että äänityssoftalla viimeistään saa. Ja tuollahan oli mainittu myös jo muutama softa, joilla onnistuisi, toki jos näitä ei iPadille saa asennettua, niin niistä ei ole hyötyä. |
Ei kokemusta, mutta itse kokeilisin tota H2O:n mainitsemaa Camo Studiota. Se on kai ilmainen ja sillä näyttäisi onnistuvan laittaa audio sourceksi esim. peliaudio, niin mikseipä myös muut ohjelmat, eli se ohjelma, josta kitarasaundi tulee: Reincubate // Camo : Multi-source audio on Camo Studio for iPad https://www.youtube.com/watch?v=fBA6_2vZe08 E: Äh, toi video olikin toisen laitteen kanssa puljaamiseen. Mutta ehkä tolla onnistuu striimaus niin, että ulos lähtee kaikki se, mitä itsekin kuulet. Kokeilemalla selviää. |
Sabotage2 13.06.2025 06:45:48 | |
---|
John Longs: Eikös tuossa ensimmäisessä vastauksessa on vastauksen siemen näihin kaikkiin, mikään noista ei toimi suoraan ilman audion reitittämistä haluttuun kohteeseen, ei taida toimia mikään ohjelma ilman asetusten säätöä. Se, että onko kyseisessä ohjelmassa tuollaista asetusta, riippuu sitten softan tekijästä. Jos soitat jonkun äänitysohjelman (DAW) kautta, niin sieltä saattaisi löytyä tosiaan se ratkaisu. Pienellä googlauksella en löytänyt suoraa lähdettä, mutta ehkä taikasana "routing" tai "route" + härpäkkeen nimi, jolla efektoit kitaraa + mihin haluat ääntä lähettää (TikTok tai YouTube live) tuottaa tuloksia, jos jaksaa kaivella. Varmaan aika tapauskohtaista, että millä vermeillä tosiaan saa reititettyä, luulisi että äänityssoftalla viimeistään saa. Ja tuollahan oli mainittu myös jo muutama softa, joilla onnistuisi, toki jos näitä ei iPadille saa asennettua, niin niistä ei ole hyötyä. Jees. Tämä menee uskomattoman monimutkaiseksi. Pitäis olla jo tehtynä joku ohjelmisto joka ratkaisee nämä ongelmat, kun uusien laitteistojen osto tulee aivan liian kalliiksi. |
Sabotage2 13.06.2025 06:46:24 | |
---|
Arkka: Ei kokemusta, mutta itse kokeilisin tota H2O:n mainitsemaa Camo Studiota. Se on kai ilmainen ja sillä näyttäisi onnistuvan laittaa audio sourceksi esim. peliaudio, niin mikseipä myös muut ohjelmat, eli se ohjelma, josta kitarasaundi tulee: Reincubate // Camo : Multi-source audio on Camo Studio for iPad https://www.youtube.com/watch?v=fBA6_2vZe08 E: Äh, toi video olikin toisen laitteen kanssa puljaamiseen. Mutta ehkä tolla onnistuu striimaus niin, että ulos lähtee kaikki se, mitä itsekin kuulet. Kokeilemalla selviää. Pitää testailla. |
soundmodel 13.06.2025 12:49:19 (muokattu 13.06.2025 12:55:26) | |
---|
En tiedä iPad:in ohjelmistoista, mutta tietokoneella vastaus on tosiaan OBS Studio. Olennaista on vain olla jokin ohjelmisto, joka osaa äänittää master output:ista eli siitä samasta, mikä kuuluu kaiuttimista tai kuulokeulostulosta. Toinen hyödyllinen ominaisuus on, jos ohjelma osaa äänittää audiota myös ikkunoista ja ohjelmista. Melko luultavasti YouTube Live tms. ei osaa äänittää master output:ia input:ina, koska se olettaa, että haluat antaa ääntä jostain mikrofonista, joten tällöin tarvitsisit "virtuaaliäänikortin", joka reitittää sisäisesti master output:in virtuaaliseen input:iin. Yleensä palveluiden omat tallennusohjelmistot kannattaa kuitenkin kiertää, jos vaatimukset ovat vähänkin erikoisemmat. Ne on usein tehty vain hyvin alkeellisia tarpeita varten. |
McLeach 15.06.2025 22:05:52 | |
---|
Lainaan tätä ketjua kun aihe liippaa läheltä. Eli onko jengillä kokemusta kitaran kytkemisestä puhelimeen esim. iRigillä? Tuon käyttötarkoituksista on hieman heikosti netissä tietoa. Eniten kiinnostaa, saako sen toimimaan ulkoisena äänilähteenä sovelluksessa kuin sovelluksessa puhelimen mikrofonin sijasta. Esim kamerassa? Vai pystyykö sillä vain äänittämään audiopätkiä omalla softallaan? Käytössä android. |