Aihe: Koti-studio haltuun kouluttautumalla ja kirjallisuudella
1 2
silhouette
14.04.2025 19:51:33 (muokattu 14.04.2025 20:21:33)

Hei! Olen aika aloittelija kaikkeen kotistudioon ja äänittämiseen liittyen ja minun oma musiikillinen suuri tavoite/unelma on yksinkertaisesti se, että saisin tehdä omaa kitarapainotteista musiikkiani kotonani omaan tahtiini. Minulla ei siis ole mitään epärealistisia tavoitteita tulla ns. suureksi muusikoksi tai mitään muuta sellaista. Sanon vielä, että tämä asia ei kuitenkaan ole minulle mikään ongelma vaan unelmieni täyttymys.

Ongelma on se, että en osaa kovinkaan hyvin toteuttaa musiikkini äänittämistä kotonani ja olen ajatellut, että minkälaista koulutusta tai kursseja asiaan voi saada tai mitä kirjallisuutta ja perusteoksia alalta ehdottomasti kannattaisi lukea? Minulla on käytössä Reaper-softa ja tässä muutama aihe mikä minua ehkä eniten askarruttaa:

1. Kuinka saada mahdollisimman hyvät ja ammattimaiset särösaundit kitaraan?

2. Kuinka renderoida omat biisit mahdollisimman oikein ja fiksusti?

3. Kuinka rakentaa omiin kappaleisiin mahdollisimman hyvät rumpuraidat mahdollisimman oikealla tavalla?

4. Kuinka muokata Guitar Rig 6:sen kitara saundeja?

5. Kuinka käyttää yhdessä/yhteistyössä Fruity loopsia ja Reaperia?

Elikkäs, jospa saisin näihin pieniin mietteisiin jotain neuvoja niin se olisi oikein mukavaa. Minulta voi myös kysyä tarkemmin jos jokin asia jäi mietityttämään, iso kiitos kaikille jo nyt vastauksista! =)
Aina voi yrittää.
ejhfi
14.04.2025 22:16:19 (muokattu 15.04.2025 06:26:53)