Aihe: Kitaran pesu
1
ainalapsi57
03.06.2025 15:33:45

Kuinka pesen akustisen kitarani otelaudan kieltenvaihdon yhteydessä? Pesuaine? Yksi kaveri, klassisen kitaran soitonopettaja sen minulle kertoi: Johnson Pledillä onnistuu! Kuinka te pesette otelautanne/kitaranran rungon
Milkop
03.06.2025 15:51:16

En mitenkään. Rapsuttelen otelaudasta rähmät pois jolla ei-terävällä ja sitten lemon oililla pyyhkäisy. Kuulostaa vähän rajulle "kitaran pesu". Riittääköhän 40 astetta...
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Iiwana-80
04.06.2025 08:32:31
Viinaa ole käyttänyt. Tarkemmin sanottuna isopropyylialkoholia ja sen jälkeen sitten sitruunaöljyä. Ensinmainittu on hyvä myös pianon koskettimiin. Jälkimmäisiä en ole öljynnyt, kun imevät vähän huonosti.
Juuriongelma ei ole taloudessa, vaan siinä mistä sitä massia saataisiin... Gotthard: En myynyt osakkeita, vaihdoin vain rahaksi.
Arkka
04.06.2025 11:01:31

Milkop: En mitenkään. Rapsuttelen otelaudasta rähmät pois jolla ei-terävällä ja sitten lemon oililla pyyhkäisy.

Sama homma. Vanha pankkikortti tms. muoviasia -> hammasharja -> (joskus vesihiomapaperi) -> öljyllä loput.

Mutta joo, alkoholi lienee ihan toimiva.
Gary Enfield
05.06.2025 11:15:10
Isopropyyli/isopropanolia olen käyttänyt onistuneesti otelautaan, kostutettua karhunkieltä samoin. Nihkeällä rätillä loput, en käytä mitään kiillottavia aineita. Mulla on fenderin puhdistusaine, mutta se on niin iankaikkisen vanha etten usko siinä enää olevan mitään tehoa. Hyvin toimi sekin aluksi koppaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)