Aihe: Soundcraft ui 16 / Vai Behringer X Air XR18
1
ranchero
21.05.2025 09:01:36
Moi Itsellä ui 16 sanoi sopimuksen irti niin uuden mixerin hankinta edessä. Kyselisin kokemuksia tosta behkusta kun semmoista ei ole koskaan tullut eteen. miten kyseinen laitos on toiminut jäsenistöllä live käytössä. hinta näyttää olevan alle ui16:sen ja 4 kavaa sais lisää. mixaus tapahtuu uuden samsung tabletin kautta,joka toiminut ainakin tolla soundgraftilla hyvin. ulkoinen reititin on myös ollut kokoajan käytössä. eli suositukset kumman valitsee otan mielellään vastaan - E
I cried because I had no shoes - until I met a man who had no feet ~ Ed Von Gravecape
basisti1971
21.05.2025 09:38:12
Moi.

Mulla on Ui12 ja X Air 18.
Käyttö jäi loppujen lopuksi vähäisemmäksi kuin mitä oli tarkoitus, eikä Ui12:n kanssa kerennyt keikalle lainkaan.

Kumpikin toimii etenkin treenikäytössä hienosti, Ui:ssa tökki Android tabletit, selainpohjainen ohjaus ja Behkua kovempi pohjakohina etenkin korvamonitorikäytössä.
Behkussa "tökki" ajatus siitä ettei ohjaussoftaa enää päivitetty, tosin löytyy 2 1/2 osapuolen kaupallinen eli MixingStation, josta ei kokemusta.

Ui pahnanpohjimmaisiin on tullut 2 raita tallennus tuoreempaan firmwareen, alunperin oli vain toisto.
XAir toimii puolestaan 18 kanavaisena USB2 interfacena, jossa käytössä meillä eniten olikin, ja tuossa puuhassa varsin mainio laite treenidemojen tekemiseen.

ranchero: Kyselisin kokemuksia tosta behkusta kun semmoista ei ole koskaan tullut eteen. miten kyseinen laitos on toiminut jäsenistöllä live käytössä.

Oma XAir kerkesi parille keikalle, ja toimi varsin hyvin.
Ulkoista reititintä en kerennyt ottamaan käyttöön, mutta drop-outteja ei ollut kuin satunnaisesti.
Langattoman liikenteen drop-outtien varalta kannattaa digimikseri aina konfata niin ettei yhteyden katkeaminen ja/tai takaisin kytkeytyminen mykistä kanavia/ulostuloja, jos vain mahdollista.
Jos on pelko siitä että sähköt pätkivät kesken keikan, on toki usein parempi että on mutella kun heräilee uudelleen ;).

ranchero: Moi Itsellä ui 16 sanoi sopimuksen irti niin uuden mixerin hankinta edessä.
mixaus tapahtuu uuden samsung tabletin kautta,joka toiminut ainakin tolla soundgraftilla hyvin. ulkoinen reititin on myös ollut kokoajan käytössä.

Jos olet Ui:n ohjauslogiikkaan tyytyväinen, et tarvitse moniraitainterfacena toimimista, kanavien ja AUX ulostulojen määrä riittää, ja oikeasti toimii Android tabletilla tökkimättä -eikä toisaalta Behku brändinä miellytä- Ui16 on ainakin mun mielestä loogisin vaihtoehto.

Jos kaipaat enemmän kanavia, korvamonitorointia, AUX:eja ja/tai moniraitainterfacena toimimista, Behku.

Noista kahdesta jotka mulla on, valkkaisin jomman kumman hajotessa ehdottomasti omaan kokemukseen nojaten Behkun.

T:Samuli
Antti1
21.05.2025 09:58:31
basisti1971: ehdottomasti omaan kokemukseen nojaten Behkun.

^^ Tämä, yhden Soundcraftin ja muutaman Behringerin omistaneena. Mulla tosin oli Soundcraftilta Ui 12, mutta 16 kanssa olen miksannut muutaman keikan.

Toi em. Mixing Station on ihan hyvä softa. Se toimii myös monilla eri laitteilla samalla logiikalla, joskin vaatii kaikkia ominaisuuksia varten tietty niitä maksullisia lisenssejä. Joissain tapauksissa siitä löytyy myös ominaisuuksia, joita mikserien omat softat eivät tarjoa.
ranchero
21.05.2025 13:28:05
basisti1971: Moi.

Mulla on Ui12 ja X Air 18.
Käyttö jäi loppujen lopuksi vähäisemmäksi kuin mitä oli tarkoitus, eikä Ui12:n kanssa kerennyt keikalle lainkaan.

Kumpikin toimii etenkin treenikäytössä hienosti, Ui:ssa tökki Android tabletit, selainpohjainen ohjaus ja Behkua kovempi pohjakohina etenkin korvamonitorikäytössä.
Behkussa "tökki" ajatus siitä ettei ohjaussoftaa enää päivitetty, tosin löytyy 2 1/2 osapuolen kaupallinen eli MixingStation, josta ei kokemusta.

Ui pahnanpohjimmaisiin on tullut 2 raita tallennus tuoreempaan firmwareen, alunperin oli vain toisto.
XAir toimii puolestaan 18 kanavaisena USB2 interfacena, jossa käytössä meillä eniten olikin, ja tuossa puuhassa varsin mainio laite treenidemojen tekemiseen.

Oma XAir kerkesi parille keikalle, ja toimi varsin hyvin.
Ulkoista reititintä en kerennyt ottamaan käyttöön, mutta drop-outteja ei ollut kuin satunnaisesti.
Langattoman liikenteen drop-outtien varalta kannattaa digimikseri aina konfata niin ettei yhteyden katkeaminen ja/tai takaisin kytkeytyminen mykistä kanavia/ulostuloja, jos vain mahdollista.
Jos on pelko siitä että sähköt pätkivät kesken keikan, on toki usein parempi että on mutella kun heräilee uudelleen ;).

Jos olet Ui:n ohjauslogiikkaan tyytyväinen, et tarvitse moniraitainterfacena toimimista, kanavien ja AUX ulostulojen määrä riittää, ja oikeasti toimii Android tabletilla tökkimättä -eikä toisaalta Behku brändinä miellytä- Ui16 on ainakin mun mielestä loogisin vaihtoehto.

Jos kaipaat enemmän kanavia, korvamonitorointia, AUX:eja ja/tai moniraitainterfacena toimimista, Behku.

Noista kahdesta jotka mulla on, valkkaisin jomman kumman hajotessa ehdottomasti omaan kokemukseen nojaten Behkun.

Kiitos paljon erittäin kattavasta vastauksesta
I cried because I had no shoes - until I met a man who had no feet ~ Ed Von Gravecape
Lennu
21.05.2025 13:47:25

Ei muuten lisättävää, kuin että ulkoinen reititin toimii myös mainiosta ja luotettavasti X18:n kanssa, mulla ei oo koskaan ollut dropoutteja, kuten sen omalla vastaanottimella oli jo kolmensadan kännykän säteilymeressä :D
ranchero
21.05.2025 14:17:04
Lennu: Ei muuten lisättävää, kuin että ulkoinen reititin toimii myös mainiosta ja luotettavasti X18:n kanssa, mulla ei oo koskaan ollut dropoutteja, kuten sen omalla vastaanottimella oli jo kolmensadan kännykän säteilymeressä :D

Loistavaa :) Kiitos
pitk
25.05.2025 21:16:39

Jo mainittu Mixing Station kannattaa tsekata, siitähän saa toimivan demon, joka futaa tosin vain 10 minuuttia. Lisenssi on mikserikohtainen, mutta halpa.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja KATO!ORAVA
basisti1971
26.05.2025 07:00:00
Moi.

ranchero: Kiitos paljon erittäin kattavasta vastauksesta

Ole hyvä.

Täytyy jälleen kerran tunnustaa että tällaiselle henkeen ja vereen analogiuskovaiselle putki-PA laitteinkin keikkailleelle vanhemmalle jäärälle oli kynnys digimikserimaailmaan siirtymiselle todella korkea, mutten ole hetkeäkään katunut XAirin hankkimista.
Ui:n hankkiminen kadutti vähän, mutta kanssamuusikoilleen ei tietenkään mitään voi, ja olen käsittänyt että iPadin kanssa olisi toiminut pitkälti toisella tapaa kuin Android-värkeillä.

Kummastakaan en toisaalta ole valmis luopumaan vaikka sellaiseen ajankohtaan hankinkin että käytettynä saisi edelleen hyvällä tuurilla saman kuin ostaessani, mikä ei tietenkään kohdallani ole mikään kummoinen referenssi koska mistään ei tule muutenkaan luovuttua ;).

ranchero
27.05.2025 20:51:27
basisti1971: Moi.

Ole hyvä.

Täytyy jälleen kerran tunnustaa että tällaiselle henkeen ja vereen analogiuskovaiselle putki-PA laitteinkin keikkailleelle vanhemmalle jäärälle oli kynnys digimikserimaailmaan siirtymiselle todella korkea, mutten ole hetkeäkään katunut XAirin hankkimista.
Ui:n hankkiminen kadutti vähän, mutta kanssamuusikoilleen ei tietenkään mitään voi, ja olen käsittänyt että iPadin kanssa olisi toiminut pitkälti toisella tapaa kuin Android-värkeillä.

Kummastakaan en toisaalta ole valmis luopumaan vaikka sellaiseen ajankohtaan hankinkin että käytettynä saisi edelleen hyvällä tuurilla saman kuin ostaessani, mikä ei tietenkään kohdallani ole mikään kummoinen referenssi koska mistään ei tule muutenkaan luovuttua ;).

Moi Juu aika jännä huomio.oltiin perjantaina keikalla ja meidän mixaaja sai lainaan x-airin jolla keikka hoidettiin. soundimaailma oli kyllä selkeesti parempi kun soundcraftilla . ainoo huolen aihe on kun mixaajalla oli oma ipad mukana ni se mixas kuulemma mieluummin sillä kun meidän uudella samsungin tabletilla kysyin et miks ni kuulemma toimii paremmin ?? eli taas uutta kallista tablettii ku ei viitti ostaa ni toimiikohan toi android pohjainen tabletti sit ton x-airin kaa edes kohtuullisesti se jäi vähän vajaaks toi keskustelu mixaajan kaa :)
- Esa
Lennu
27.05.2025 21:36:08

Mulla kulkee mikserisalkussa halpa Huawein tabletti, joka hoitaa asiansa ihan hyvin. Mutta kyllä mäki mieluiten käytän iPadia, jos se on mukana. Se on varmaan vaan tottumiskysymys
iec
28.05.2025 10:25:51

basisti1971:
...Ui:n hankkiminen kadutti vähän, mutta kanssamuusikoilleen ei tietenkään mitään voi, ja olen käsittänyt että iPadin kanssa olisi toiminut pitkälti toisella tapaa kuin Android-värkeillä....

Juu Soundcraft Ui-sarjan kanssa ehdoton suositus iPadille. Android-tabletti toimii hyvin vaihtelevasti Ui-laitteiden kanssa, kun taas iPad on toiminut ainakin tähän päivään saakka täysin vakaasti.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
ranchero
28.05.2025 15:22:04
iec: Juu Soundcraft Ui-sarjan kanssa ehdoton suositus iPadille. Android-tabletti toimii hyvin vaihtelevasti Ui-laitteiden kanssa, kun taas iPad on toiminut ainakin tähän päivään saakka täysin vakaasti.

Moi meillä toi vanha lenovon tabletti toiminu kyllä erittäin hyvin ui-16 kanssa ei valittamista. tässä mietin et kuinka toi samsung toimii jos hankkii ton x-airin ? tässon vielä kuukaus aikaa miettiä kumman noista ottas mutta behkua kehuttu tosi paljon ja hyvä kokemus oli tossa itselläkin viikonloppuna,mutta ton tabletin toimivuus mietityttää .
Kiitos ja anteeks :)
-E
iec
28.05.2025 15:40:13

ranchero: Moi meillä toi vanha lenovon tabletti toiminu kyllä erittäin hyvin ui-16 kanssa ei valittamista. tässä mietin et kuinka toi samsung toimii jos hankkii ton x-airin ? tässon vielä kuukaus aikaa miettiä kumman noista ottas mutta behkua kehuttu tosi paljon ja hyvä kokemus oli tossa itselläkin viikonloppuna,mutta ton tabletin toimivuus mietityttää .
Kiitos ja anteeks :)
-E

On mahdollista, että nimenomaan todella vanhalla käyttiksellä oleva android-tabletti saattaa toimia vanhalla selaimella ihan ok Soundcraft Ui-mallien kanssa. Luulen, että ongelmia on ainakin tyyliin Android 13 ja sitä uudemmilla käyttiksillä, joissa uudemmat selainversiot (koska itse testasin Android 13 tabletilla, jossa kaikki selaimet päivitettynä uusimpiin versioihinsa.) Muistaakseni toimivuus vaihteli, eli aluksi toimi Firefox paremmin ja myöhemmin Chrome. Taisi olla niin, että aluksi Chromella ei kaikki appin painikkeet toimineet. Myöhemmin Firefox lakkasi toimimasta kokonaan kun tuli automaattipäivitys ja sitten taas Chrome toimi muuten, mutta fader säätimet korruptoituivat välillä itsekseen yms sekoilua. Mulla ei tosiaan ollut laitetta ostaessa kuin ihan uusin Samsungin halppistabletti, joten en tiedä sitten sitä vanhemmista kamppeista.

Jossain vaiheessa paloi käpy paloi ja ostin käytetyn iPadin, joka on toiminut Ui:n kanssa moitteettomasti. Ihan tällä uusimmallakin käyttispäivityksellä iPadOS 18 ja Safari-selaimella.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
zookiejoe
28.05.2025 16:31:26
iec: Juu Soundcraft Ui-sarjan kanssa ehdoton suositus iPadille. Android-tabletti toimii hyvin vaihtelevasti Ui-laitteiden kanssa, kun taas iPad on toiminut ainakin tähän päivään saakka täysin vakaasti.

UI24Rn kanssa Nokia T20 ja HMD T20 - Android13 ja Opera selain fullscreen modessa on toimineet aika moitteettomasti, toki erillisen reitittimen kautta.
"Paikallisia sadekuuroja... ja vitut!!" - Nooa, 4341 eKr
ranchero
28.05.2025 18:18:57
zookiejoe: UI24Rn kanssa Nokia T20 ja HMD T20 - Android13 ja Opera selain fullscreen modessa on toimineet aika moitteettomasti, toki erillisen reitittimen kautta.

Kiitos Taas arvokasta tietoa :)P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)