Aihe: DVD:n poltosta..
1
JakeScary
18.07.2004 16:09:11
Omistan tuollaisen polttavan dvd-aseman ja haluaisin polttaa esim. avi-leffoja niin että pystyn katsomaan niitä dvd-soittimella. Olen kuullut että ne pitää muuttaa mpeg muotoon, (tai jotain vastaavaa) mutta niitä kääntäessä ääni ei ole tullut mukaan. Siis miten se tapahtuu käytännössä??
Turmio
-Q-
20.07.2004 14:08:27
Hommaat esim. "Aare AVI to VCD converter" nimisen ohjelman. Itselläni ainakin toimii.

Ottamatta kantaa tuon homman kannattavuuteen, niin VCD-tuki täytyy tietysti löytyä ko. DVD-soittimesta tuossa tapauksessa.

Ylipäänsä tämä tie on loputon suo, eikä varmasti kukaan jaksa sulle kirjoittaa tähän "kunnollisia" ohjeita tuohon. Ohjeita löytyy kyllä muualta kuin Mnetistä. Katsoppa vaikka tuolta:

http://fin.afterdawn.com/
Billsner
20.07.2004 18:32:52
Ottamatta kantaa tuon homman kannattavuuteen, niin VCD-tuki täytyy tietysti löytyä ko. DVD-soittimesta tuossa tapauksessa.

Minä kun olen käsittänyt että tuo VCD on vain resoluutio standardi (VCD=352x288, DVD=720x576 ja SVCD=480x576)? Tuo mainitsemani ohjelma siis kääntää avit mpg muotoon haluttuun resoon (VCD, DVD, SVCD).
You must gather your party before venturing forth.
Ai mää vai?
20.07.2004 23:41:31
Minä olen saanut aina avun täältä:

http://www.dvdrhelp.com/

Valitettavasti ulkomaankielinen saitti.
Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki)
-Q-
21.07.2004 13:43:25 (muokattu 21.07.2004 13:44:39)
Minä kun olen käsittänyt että tuo VCD on vain resoluutio standardi (VCD=352x288, DVD=720x576 ja SVCD=480x576)? Tuo mainitsemani ohjelma siis kääntää avit mpg muotoon haluttuun resoon (VCD, DVD, SVCD).

Nää kaikki lyhenteet, mallimerkinnät ja formaatit on kans niin sekavia ja arkikäytössä sekoittuneet vielä pahemmin, ettei niissä meinaa kukaan pysyä perässä. DVD:kin on vain sen fyysisen levyn nimi, riippumatta siitä sisällöstä, vaikka yleensähän sillä tarkoitetaan juuri elokuvaa.
Pahimpia sotkijoita on nuo kodinkoneliikkeiden mainokset, jotka on surkuhupaisaa luettavaa

Kyllä VCD on mun mielestä ihan oma formaattinsa, vaikka taitaa siihen sisältyä joku standardi resoluutiokin. Tarkistappa, minkä formaatin levyksi sun DVD-soitin nuo omatekoiset tunnistaa. Kiinnostais kyllä, vaikka itse käytänkin XBoksia muiden kuin "DVD-elokuvien" katsomiseen.

..Tuo VideoCD-tukihan on aika yleinen noissa soittimissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)