Aihe: Käydään läpi joitakin musiikkigenrejä aakkosjärjestyksessä.
1
Kissatäti
24.05.2025 18:18:37
Käydään läpi joitakin musiikkigenrejä aakkosjärjestyksessä.
Ajattelin aloittaa tällaisen systeemin, että oppisin erottamaan kappaleiden pääasiallisen genren ja minä en opi lukemalla, opin kuuntelemalla.

Osa 1 Bluegrass.
Tiedättekö hyviä Bluegrass kappaleita? Laittakaa ketjuun niitä, jotka tulevat mieleen.

I Am A Man Of Constant Sorrow (With Band) _ The Soggy Bottom Boys _ Dan Tyminski
https://www.youtube.com/watch?v=zHamgwlQ1yo
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
24.05.2025 18:35:54
carnation: Mihin jäi kirjain A?

Ei tullut mieleen A kirjaimella alkavia genrejä. Mitä niitä on? Olenko nyt aivan tyhmä?
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa"
Kissatäti
24.05.2025 18:38:17
Lunttasin :D Olihan niitä vaikka kuinka ja paljon mutta minulle suurin osa mutamaa lukuunottamatta outoja. Jos joitakin A kirjaimella alkavia otetaan mukaan niin mitkähän olisi suotavaa mainita?
p130
24.05.2025 18:38:20

Acid-alkuisia lienee useampikin.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
carnation
24.05.2025 18:39:56 (muokattu 24.05.2025 18:44:22)
Kissatäti: Ei tullut mieleen A kirjaimella alkavia genrejä. Mitä niitä on? Olenko nyt aivan tyhmä?

A cappella, acid house, adult contemporary music, afrobeat, acid trance, onhan näitä.

Niin ja lisää satelee: alternative rock, ambient, art rock, americana, avantgarde...
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Kissatäti
24.05.2025 18:48:36
No vaihdetaan. Mikä olisi ensimmäinen? Jätetään ihan suosiolla jotkin harvinaiset alagenret pois.
carnation
24.05.2025 19:03:54
Kissatäti: No vaihdetaan. Mikä olisi ensimmäinen? Jätetään ihan suosiolla jotkin harvinaiset alagenret pois.

A niin kuin ambient

Aphex Twin - Rhubarb

https://www.youtube.com/watch?v=_AWIqXzvX-U
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Kissatäti
24.05.2025 19:20:33
Tämä tuo kauheasti kuvia päähän. Nämä ambietit ovat näemmä ainakin usein pitkiä!
Uskallan laittaa tämän vaikka olen vasta puolessavälissä. Ihan kuin pää avautuisi väreille ja hatarille muistoille jostain kaukaa menneisyydestä tai unimaailmasta. Tää on aika vanha kappale.1979 tehty.

Garden Of Paradise (2006 Remaster) _ Steve Hillage
https://www.youtube.com/watch?v=oVRilGpu7yg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)