Guitarfreak 10.12.2002 11:51:47 (muokattu 10.12.2002 11:53:53) | |
---|
Miknkälainen vaffari tuo on? nimenomaan tuo 50W nuppi. onkos kellään kokemusta? vastaako hintaansa ja toimiiko se todella kaikissa musatyyleissä *kuten jotkut väittävät*? Tarkoitus olisi saada sellainen vahvistin jossa on HYVÄ puhdas soundi ja ois plussaa, jos siinä ois itsessään hyvät säröt. Mesaan ei oo varaa ;) Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. |
äksy 11.12.2002 12:53:14 | |
---|
Harmony-central.comissa pisti silmään lukuisat kommentit tuon Kochin luotettavuudesta. Kuulemma hyvät soundit, mutta pahoja laatuongelmia. |
jupe 11.12.2002 13:51:00 | |
---|
Minulla on tuo multitone 100w combona ja olen ollut todella tyytyväinen. On todellakin riittävän monipuolinen; löytyy monenlaista säröä ja erittäin hyvä puhdas. Puhdas ei oo ihan fender eikä voxikaan, mutta omalla tavallaan erittäin hieno. Säröosasto on todella monipuolinen. Jos jaksaa nappeja väännellä, niin löytyy kyllä monia sävyjä, vaikka omiin tarkoituksiin on aina riittänyt kaksi särökanavaa ja kitaran volumepotikka ja eri mikkivaihtoehdot. Speaker dumping-toiminto on aika näppärä ja muuttaa hiukan vahvistimen luonnetta fender-tyyppisestä marshallmaiseen. Lead-kanvaaa on joku kaveri moittinut joskus vähän sirkkelimäiseksi surinaksi, mutta kun pitää malttia gainin kanssa, niin hyvältä pitäis kuulostaa ja onhan noita pedaaleja jos ei tyydytä. Putkityyppejä kokeilemalla pitäis löytää monia sävyjä, koska pääteasteeseesn sopii melkein mitkä tahansa putket, mutta itse oon ollut täysin tyytyväinen el34:ten soundiin. Käy kuitenkin kokeilemassa, jossain ensin, kun makuja on niin monia. Sen voin sanoa että Mesan Nomad, jota kokeilin muinoin ei ollut mielestäni kovin varteenotettava kilpailija Kochille. |
Mielenkiintoinen kommentti. Itselläni on juurikin tuo Mesan Nomad ja taannoin se kävi huollossa, jolloin soittelin 50W:lla 2*12 multitone combolla reilun kuukauden, eikä se oikein mua sykähdyttänyt. Puhtaasta puolesta en sano mitään. Säröpuolesta puuttui minun mielestä sitä pehmeyttä mistä taas mesan soundissa pidän erityisesti. Nomad ei luonnollisesti ole mikään mättövehje, mutta itse olen aina hakenut hyvin erottelevaa ja räkäisyydeltään minimaalista säröä, joka toimii mun mielestä hyvin. Multitonessa säröä tosiaan piisaa, mutta harmooniset ei oikein miellyttäneet mun korvaa. Nappuloita sai säätää kovasti pienenlaiseksi, jotta soundin sai hallintaan. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. |
jupe 11.12.2002 20:23:21 | |
---|
Multitonessa säröä tosiaan piisaa, mutta harmooniset ei oikein miellyttäneet mun korvaa. Nappuloita sai säätää kovasti pienenlaiseksi, jotta soundin sai hallintaan. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Tossa Jimmu on kyllä oikeessa, sillä munkin korvaan Kochin lead-kanavan soundi on aika riipivä kovemmilla gain-asetuksilla ja hanikat saa vääntää tosi pienelle, jotta soundi pysyy kasassa. Erityisesti yläpäätä joutuu leikkaamaan aika paljonkin, mutta onneksi säätövara kuitenkin riittää ja presence-säädöllä saa kanssa vähän apua. Maltilla siitä saa ihan hyvän ja se toimii tonne rankempaan rokkin asti erittäin hienosti, mutta ihan heavymättösoundeilla alkaa tulla tätä ongelmaa. Oon siinäkin samaa mieltä, että Nomadissa oli vähän pehmeämpi säröosasto, mutta puhdas kanava ratkaisi kisan mun kohdalla Kochin eduksi. Tosin vertailu oli siinä mielessä epäreilu, että oma Kochini on 100w 2x12 kaiuttimilla ja Nomad oli 45w 1x12. Kyllä nää molemmat kannattaa käydä ehdottomasti kokeilemassa, oma korva kertoo parhaiten mistä tykkää, eikä tän hintaluokan vehkeitä kannata ostaa ihan sokkona, kun menee aika paljon rahaa hukkaan, jos ei soundi loppujen lopuksi miellytäkkään. |
Imper 03.08.2005 23:15:34 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 966 päivää vanhaan ketjuun! Ei kiinnosta. Uujeah, tänään hain custom-soundsilta tollasen Koch Multitone 50w nupin ja täytyy sanoa että on kyllä aivan vitun hyvä. 1.kanava loistava puhdas, 2. kanava kuin ykkönen mutta kuin laittaisi tubescreamerin päälle, säröä riittää myös ihan highgainsoundeihin asti, 3.kanavasta säröt hardrockista ja heviin, helkatin hyvä rankempi soundi löytyy helposti. Lisäksi vahvistimesta löytyy jousikaiku + jalkakytmellä valittava sooloboost. Kaikki kolme kanavaa ja kaiku on myös valittavissa suoraan viisinappisesta jalkakytkimestä! Ei toi paljon muuta tarvi kun kitaran ja siitä piuha vahvistimeen. Ei paljoa efektejä tarvii väliin soundia pilaamaan :) Everyone is a per-son |
Fide 03.08.2005 23:56:27 | |
---|
onnea ja menestystä yhteiselle taipaleellenne =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
elbowski 04.08.2005 00:01:34 | |
---|
Ei toi paljon muuta tarvi kun kitaran ja siitä piuha vahvistimeen. Ei paljoa efektejä tarvii väliin soundia pilaamaan :) Paljon hintaa? Juu ja onnea! Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 |
Imper 04.08.2005 00:43:38 | |
---|
Kiitos kiitos. Käytettynä lähtöhinta ol 1150e mutta annoin jubilee-combon ja voodoo labin superfuzzin vaihdossa ja maksoin vielä 500e väliä. Everyone is a per-son |
Tomtom 04.08.2005 11:08:03 | |
---|
Nonniin, ilmeisesti mun kehut ei ollu ihan tuulesta temmattuja? "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Imper 04.08.2005 16:25:37 | |
---|
Nonniin, ilmeisesti mun kehut ei ollu ihan tuulesta temmattuja? Joo, no ei todellakaan olleet tuulesta temmattuja. Käytiin äsken reeniksellä soitteleen ja pääs kuunnolla vahvistinta luukuttamaan niin täytyy kyllä sanoa, että löytyy kaikki soundit mitä tarvinkin. Reagoi helvetin hyvin dynamiikkaan kyllä tuo vahvistin, pelkästään tatsia muuttamalla saa säröstä puhtaan mikä ei onnistunut jubilee-marsussa :) Volumeboost-juttua en vielä ehtinyt säätämään kuntoon mutta ens kerralla sitten. 2x12" kaapin kanssa kyllä jytisee hevimätötkin nätisti, vaikkei sellasta juuri tule soitettua mutta piruuttani kokeilin sellaisiakin soundeja. Everyone is a per-son |
Vousku 10.09.2005 19:11:15 | |
---|
Kävin tänään ihan vaan kostoksi pällistelemässä Top Soundissa, että mitäkä kaikkea mukavaa siellä on tarjolla. (asun vaasassa ja harvemminä käyn s-joella). Noh, showroomista löytyi sitten tämä Koch Multitone II ja setä sitä alkoi mulle hehkuttamaan. Ja onnistui. Nyt meni yöunet ja todennäköisesti pian menee rahatkin. Voe elämä kun tieto lisää "tuskaa". Kaikki mitä meikäläinen tarvitsee + paljon muutakin irtosi tuosta 100w:sta nupista. Säädöt ja niiden säätövarat ihanteellisia, cleani oli kaunis, pre-overdrive oikeinkin monipuolinen ja se post-overdrive mitä sopivin tällaiselle hevimiehelle. Plussana boostit yms. Kyllä nyt taidetaan miestä viedä. Niin ja mitäs tämä teille kuuluu, no eipä kuulukkaan, mutta pakko päästä agrea jonnekkin purkamaan. Golf ja seksi on siittä mukavia harrastuksia, että molemmista nauttii vaikkei osaisi tekniikkaa laisinkaan. |