Aihe: Tuska Metal Festival
1 2 3 4 5 6 7 8 9
karkki
18.07.2004 00:09:53

Repesin. Et ole tainnut pahemmin hevikeikoilla vierailla?

En muuten hevikeikoilla, muutta sentään neljättä kertaa Tuskassa. Ja ensimmäistä kertaa oli bändien esitykseen keskittymisen sijasta kävi niin, että piti keskittyä varomaan sitä, ettei joku kaadu päälle. Ei minun mielestäni kivaa.

Sori, setä on jo vanha. Ei oo kivaa, kun parkkeeraa itsensä hyvissä ajoin lähelle lavaa parhaille kuuntelupaikoille ja sitten joutuukin väistymään siitä soiton alettua, kun jotkut päättävät pitää jonkinlaiset painikilpailut juuri samalla tontilla.

Sama touhua katselin Death Angelin setin aikana: isot hikiset äijät hullunkiilto silmissään leikkimässä flipperinkuulia. Hieman ihmettellin, minkälaisissa merkeissä on kavereiden lapsuus vierähtänyt, kun kontaktia kanssaihmisiin pitää tuolla tavalla hakea. Muttä eihän se minulle kuulu, jatkakaa vain, yritän pysyä poissa jaloista.
Tarjoa King Crimson -vinyylejä!
VÄKIPÄÄ
18.07.2004 00:11:19
Mokoma oli minun mielestäni päivän ehdoton ykkönen, hirveä meno Sue-teltassa. Vaikka jotkut ääliöt riehuivatkin yrittäen tungoksessa töniä muita kumoon. Idiottimaisuuden huippu oli, kun joku ennen keikan alkua heitti palavän röökintumpin kaaressa taakseen. Se putosi yhden tyypin repun päälle johon jäi käryämään, kunnes joku ystävällinen naapuri sen siitä alas pyyhkäisi. Yleensä älytöntä polttaa tollaisessa tungoksessa, kun monella on päällänsä kaikenlaista helposti syttyvää vaatetta.

Håååh håh håh håå!!!

Pysy, nössö, kotona tai mene katsomaan Kirkaa jos et uskalla kokea heviä!

Moshpitti on paska jos naamaan ei tule mustelmia!
Tämä on minun osuteeni mukanokkelien allekirjoitusten suohon. Paina tästä.
karkki
18.07.2004 00:19:26

Kertokaa joku kuka oli lauantaina että mimmonen sinergy oli. Millä kokoonpanolla ne muuten nykyään vetää?

Sinergy oli lauantain pahin pettymys. Kun tiesi, että lauteilla on kaksi maan kovinta kitaristia (saa olla vapaasti eri mieltä) ja saundi on yhtä puuroa, niin syletti niin, että poistuin kolmen biisin jälkeen. Rummut kyllä kuului ja Kimberlyn pistävä kiljunta. Kitarat ja basso olivat samaa massaa, josta ei juuri selvää saanut. Sääli, iso sääli.

On se kumma, että vähän ajan päästä Death Angel veivasi samalla soitinarsenaalilla: kyllä jytisi ja kaikesta sai selvää - ei puuroutumista eikä balanssiongelmia. Taitaa olla taito- eikä tahtolaji tuo miksaaminenkin.
karkki
18.07.2004 00:29:26

Pysy, nössö, kotona tai mene katsomaan Kirkaa jos et uskalla kokea heviä!

Ai jaa, minä luulin, että hevi on sellaista jota soitetaan ja kuunnellaan, ja että esimerkiksi amerikkalainen jalkapallo olisi enempi tällainen laji, jossa taklataan.

Heviä kuunnellessa pitää siis saada mustelmia naamaan ja jos ei niistä tykkää, pitää pysyä kotona? Kiitti valistuksesta, ei taida olla tämä uusittukaan keskustelualue minua varten.
KJT
18.07.2004 00:32:59
Sinergy oli lauantain pahin pettymys. Kun tiesi, että lauteilla on kaksi maan kovinta kitaristia (saa olla vapaasti eri mieltä) ja saundi on yhtä puuroa, niin syletti niin, että poistuin kolmen biisin jälkeen. Rummut kyllä kuului ja Kimberlyn pistävä kiljunta. Kitarat ja basso olivat samaa massaa, josta ei juuri selvää saanut. Sääli, iso sääli.

Komppaan kyllä. Vaikka kaikki biisit oli tuttuja niin ei siltikään meinannut saada mitään tolkkua että mitähän ne nyt oikeen soittaa... Vähä kun koitti pinnistää kuuloa ni helpotti mutta ei ihan sitä mitä odotin... Ehkä ensi kerralla...?

Mutta Nightwish veti omasta mielestä upeen keikan!!! Ei jääny sanalle paikkaa...
Tonight`s gonna be something wild!!!!!
Trigger
18.07.2004 01:18:59
Mokoma oli törkeen hyvä, kunto loppu ja kurkku käheenä tulin ulos mokoma teltasta.
Ei sitten kovin jaksanu In Flamesista innostua, paitsi Only for the weakin tahtiin oli pakko pomppia. Anteeksi sille, jonka varpaille vahingossa hyppäsin.

Toisena päivänä:
Soilwork oli pienoinen pettymys, koska heittivät lähes samanlaisen setin, kuin puol vuotta sitten Lutakossa.
Muuten hyvä keikka ja basistin "stage divin" hyppy tyhjälle lavalle toi lisäpisteitä Distortion Sleepin lopussa.

Sinergyllä oli hyvä settilista, Passage to the fourth world
jäi vain soittamatta.
Päivän yllättäjä oli kuitenkin Nightwish, soittivat sitten
Symphony of Destructionin ja Sleeping Sunin.

Huomenna ois sitten Fear Factory, Diablo ja Dio :)
hognabbt
18.07.2004 11:09:53
Mitä mieltä porukka oli Dark Tranquillitystä...omasta mielestäni tuntui että jotain jäi puuttumaan...en tiedä sitten ehkä odotin liikaa. Aloin tuossa funtsihan sitä että olisiko syy tähän se, ettei DT soittanut kuin yhden kappaleen Galleryltä ja yhden Mind´s I levyltä.

Settilistaan kuului ainakin nämä biisit. Lisätkää jos huomaatte jotain puuttuvan (ja luultavasti puuttuukin):
The Gallery: -Punish my heaven
Minds I: - Zodijakyl Light
Projector: - There In
Haven: -Wonders At your feet - Haven
Damage Done: -Final Resistance -Monocromatic stains -single part of two -the treason wall -damage done -white noise/black silence
Tulevalta levyltä: kappale jonka nimeä en muista

Hyvinhän ne soitti mutta ruotsalaisbändeistä Meshuggahin provinssikeikka oli minun mielestä kesän armoton ykkönen!

Soilwork oli kans ihan hyvä vaikken niin fanitakkaan.. Chainheart Machine kyllä oli aika vitun raju!
HB
18.07.2004 11:57:21
Perjantain ykkönen oli Mokoma. Todella kovaa tykitystä, enpä itsekkään sen jälkeen paljon jaksanut riehua. Perjantaina kattelin myös tätä ranskalaista DSK:ta, joka tuntui varsin lupaavalta pumpulta.
Ensiferumiakin olin kattomassa ja ihan hyvän keikan hekin vetäsivät.

Lauantaina ehdoton yllätys oli Turisas, joka veti ehkä kovimman shown tänä vuonna. Hauskaa folklore meininkiä, esiintymisasuinakin sopivat "pakana" -turkikset. Todella energinen veto.
Pettymyksenä oli Sinergy ja juuri saundien puolesta. Kitarat ja basso menivät todellakin yhteen mössöön.
Nightwish oli päivän pääesiintyjänä todella varmaa laatua, en kyllä odottanut heitä yhtään vähempää. Kova keikka.

Yhteenvetona tämän vuoden kahteen päivään jäänyt (minun osaltani) Tuska oli onnistunut festari, ja voin olla varma tulostani ensi vuonna.
StoRBa
18.07.2004 12:04:09

Aika hyvä päivä lauantai siis. Jää luultavasti festarin parhaaksi. Dark Tranquillity oli helvetin kova. Turisas villitsi oikeen kunnolla hienolla lavaperformansseillaan. Sinergy oli muuten vaan iskussa. Huonot soundit jäi vähän harmittamaan ettei ihan kuulluu kunnolla leadejä. Niin ja olihan se Nightwishkin aika hyvä. Ei mikään yllätys sinäänsä, olihan settilista melkein sama ko Sauna Open Airissa.
I want YOU to join the swedish army!
Ze Kink
18.07.2004 12:06:29
Ja tänään kattomaan Dioa! Wuhuu! Ja tietty myös Fear Factoryä!
"Lay down the boogie and play that funky music 'til you die!"
rc
18.07.2004 13:23:50
Death Angel oli huippu! Ei harmita yhtään että moshpitissä meni jalka ja joudun jättämään tämän päivän väliin (Fear Factoryn olisin halunnu vielä nähdä). Yksi kovimmista keikoista missä oon ollut ja hienoin moshpit mitä on tullu vastaan. Se kiersi koko ajan, paitsi ehkä silloin kun sillä vedellä eniten tähtäiltiin. Ens vuonna uudestaan, ja silloin koetan pysyä terveenä loppuun asti.
Oikotie Onneen
Heissi
18.07.2004 13:31:07
Heviä kuunnellessa pitää siis saada mustelmia naamaan ja jos ei niistä tykkää, pitää pysyä kotona?

Ei tarvitse kotona pysyä tietenkään. Mutta ihan siihen parin etummaisen rivin taakse ei kannata mennä jos tönimistä pelkää, sinne kun muodotuu se kuuluisa mosh pitti jos on muodotuakseen. Varsinkin kun kyseessä on vähänkin vaudikkaampaa hevanderia soittava bändi (esim. juuri Mokoma) niin pitti saattaa olla aika riehakas kokemus.

Kiitti valistuksesta, ei taida olla tämä uusittukaan keskustelualue minua varten.

Älä nyt hei, aikunen äijä (?) ja poraamassa ku mikäkin kakara.

En muuten hevikeikoilla, muutta sentään neljättä kertaa Tuskassa. Ja ensimmäistä kertaa oli bändien esitykseen keskittymisen sijasta kävi niin, että piti keskittyä varomaan sitä, ettei joku kaadu päälle. Ei minun mielestäni kivaa.

Minun mielestäni hevikeikkojen viehätys on nimenomaan pitissä riehumisessa. Jos musaa haluaa kuunnella, niin levyt on keksitty, keikoilla otetaan ilo irti. Ne jotka eivät sitten riehumisesta niin välitä voivat katsella heiman taaempaa/sivummalta/eturivistä. Ja kaikki ovat onnellisia.
"I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö.
Unworthy Knight
18.07.2004 20:16:08
Minun mielestäni hevikeikkojen viehätys on nimenomaan pitissä riehumisessa. Jos musaa haluaa kuunnella, niin levyt on keksitty, keikoilla otetaan ilo irti. Ne jotka eivät sitten riehumisesta niin välitä voivat katsella heiman taaempaa/sivummalta/eturivistä. Ja kaikki ovat onnellisia.

Jep, näin se homma on ollut ja niin se tulee myös olemaan.
Pitistä tulee aina välillä biisiksi tai pariksi jokunen tyyppi hengähtään reunoille ja sitten taas kun jaksaa niin takas.

Syteemi on hyvä ja se toimii, kerran olen itsekkin eturiviin eksynyt ja kun on vähän erikoisemmilla kantimilla tuo hengittely niin ei ollut kauheen kivaa. Onneksi poistuminen on aina helppoa ja porukka väistää kiitettävsti vaikka olis kuin riehuja, itetysti joukkoon mahtuu jokunen totaalli idiottii.
On siis Saatanan hyvä että keikka ei ole pelkää kuilua vaan siellä on tilaa kaikenmoisille ihmisille jotka on tullut bändiä katsomaan ja kuulemaan.
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
Antti90
18.07.2004 23:16:08

Voisko joku laittaa sonatan setti listan ku en päässy paikan päälle ja vituttaa ja haluun tietää et mite hemmot soitti.
tang juu etukäteen
Jotta perkele!
Incarnation
18.07.2004 23:29:35
Jos joku ystävällinen sielu muistaa yhtään FF:n settiä niin voisi pistää esille niin tietää sitten mitä harmitella.
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
Phobophile
18.07.2004 23:34:01
Jos joku ystävällinen sielu muistaa yhtään FF:n settiä niin voisi pistää esille niin tietää sitten mitä harmitella.

Mutta älkää nyt sitten saatana liikaa kehuko ettei tule liian itsetuhoinen olo.
Love Subverted, Lust Perverted
karkki
18.07.2004 23:43:38

Älä nyt hei, aikunen äijä (?) ja poraamassa ku mikäkin kakara.

Aikuisempi kuin arvaatkaan. En minä mitään ole porannut, totesinpahan vain, ettei tämä alue taidakaan olla minun makuuni.
Ei riitä musiikki yhdistäväksi tekijäksi, jos ihmiset ovat liian erilaisia keskenään. Aika pitkälle riittää, mutta kun joku kloppi rupeaa nimittelemään nössöksi ja käskee menemään Kirkan keikalla, niin täällä päässä alkaa keittää.

Sinun vastauksesihan toki oli ihan asiallinen, poraamiskommenttiasi lukuunottamatta.
Ben_D
19.07.2004 09:21:02

Melkonen krapula. Jatkoklubilla Tavastialla oli eilen järkyttävän kova Ozzy cover bändi. Laulaja oli suoraan kun Ozzy. Kävipähän Alex Laihokin lavalla muutaman biisin aikana soittelemassa Euge Valovirran kanssa.
leather rebel
19.07.2004 10:18:20
Ulkopuolella istumassa pe ja su. Dio rokkas.

Sunnuntaina syntyi siinä ulkopuolella aika raivokas tyttötappelu, toinen gimma sai pulloa päähän. Pitihän siihen sitten mennä väliin.
Jos syytteitä nousee, voi olla että joudun todistajaksi rosikseen. Taisin olla meinaa ainut selvä siinä lähistöllä.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)