Vessajono 17.04.2025 14:56:38 (muokattu 17.04.2025 14:56:50) | |
---|
Epämuusikko: yritän tässä kompata Vessajonoa vielä inhorealistisemmin, sikälimikäli semmoinen on edes mahdollista. |
Exhausted 17.04.2025 21:09:23 | |
---|
Lainasin kirjastosta Liimatan Manse-kirjan koska oon tykännyt Liimatan radio-ohjelmista ja mietin että hauska lukea kotikaupungin juttuja bänditoimintaa. Ja oltiinhan me joskus Nollapisteen treenisnaapureita vähän aikaa Stemman alakerrassa. Mutta jostain syystä en ollut bändiä koskaan kuunnellut, tai edes kuullut. Nyt laitoin sitten taustalle soimaan. Vanhemmat levyt vähän tökki mutta Suljettu, Olos ja Nimi muutettu kolisi kyllä kunnolla. Seitsemäs sinetti sitten taas tökki, mutta mitä suosittelisitte seuraavana? |
carnation 17.04.2025 21:12:40 | |
---|
Exhausted: Lainasin kirjastosta Liimatan Manse-kirjan koska oon tykännyt Liimatan radio-ohjelmista ja mietin että hauska lukea kotikaupungin juttuja bänditoimintaa. Ja oltiinhan me joskus Nollapisteen treenisnaapureita vähän aikaa Stemman alakerrassa. Mutta jostain syystä en ollut bändiä koskaan kuunnellut, tai edes kuullut. Nyt laitoin sitten taustalle soimaan. Vanhemmat levyt vähän tökki mutta Suljettu, Olos ja Nimi muutettu kolisi kyllä kunnolla. Seitsemäs sinetti sitten taas tökki, mutta mitä suosittelisitte seuraavana? Mahlanjuoksuttaja. Nimi muutettu/Suljettu-henkistä progea. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Informaatiokameli 17.04.2025 21:38:18 | |
---|
carnation: Mahlanjuoksuttaja. Nimi muutettu/Suljettu-henkistä progea. Tämähän se ois. Bändin paras levy. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Exhausted 11.05.2025 09:45:55 (muokattu 11.05.2025 09:46:48) | |
---|
Opettelin soitteleen Suljettua kitaralla ja huomasin että Porras-biisin säkeistön rytmikitara on hyvin samankaltainen kuin Pearl Jamin Smile. Jopa neljästä soinnusta kolme ekaa on samat. Ja ehkä myös se välike, jossa on pelkkä A-sointu, on samankaltainen kuin Immortalityn kertosäkeen jälkinen välike. Mutta sinänsä hauska yhteys, että sekä Portaissa että Smilessä biisintekijä on basisti, joka myös poikkeuksellisesti soittaa rytmikitaraa levyllä. Ja molemmissa on huuliharppu. Ehkä myös Joutomaan D-sointukuviomuunnoksissa on vähän Pearl Jamia, tai jopa Neil Youngia. Ajattelen PJ:n biisiä Red Mosquito ja Youngin Old Mania ehkä. Enkä tässä siis huutele mitään plagiaattisyytöksiä, kunhan bongasin hauskan samankaltaisuuden :) |
Exhausted 16.05.2025 19:50:38 | |
---|
Exhausted: Seitsemäs sinetti sitten taas tökki Hetkinen, mitähän Seitsemättä sinettiä mä oon kuunnellut koska tää Nollapisteen Seitsemäs sinetti on hyvä levy, ja etenkin sen eka biisi ja utuisemmat biisit. |
Vessajono 16.05.2025 19:57:32 | |
---|
Exhausted: Hetkinen, mitähän Seitsemättä sinettiä mä oon kuunnellut koska tää Nollapisteen Seitsemäs sinetti on hyvä levy, ja etenkin sen eka biisi ja utuisemmat biisit. En oo aikoihin kuunnellut, kuten en Nollapistettä muutenkaan, mutta onhan siinä vähän sellainen välilevyn maku. Musiikillisesti ihan ok, mut tekstit tökkii paikoitellen aika pahastikin. Tosin ei hetikään niin pahasti kuin muutama vuosi myöhemmin iiriksellä. Epämuusikko: yritän tässä kompata Vessajonoa vielä inhorealistisemmin, sikälimikäli semmoinen on edes mahdollista. |
Pedroz 16.05.2025 20:27:30 | |
---|
Iiris oli alkuun tosi luotaantyöntävä mitä helvettiä -tapaus, mutta nyt jo reilun kymmenen vuotta se on ollut Nimi muutetun jälkeen kuunnelluin Abso-levyni. Jokin kierähti mielessäni ympäri, ja rupesin nauttimaan kaikista laser-synista ja hassuista sanoituksista. Etenkin nimibiisi ja Lumous on ihan kuningasbiisejä. |
shuffle 16.05.2025 20:56:07 | |
---|
Eka sinkku on paras. Takakannessa luki "tunnetko-sinä-ketään-työtöntä?" :), tai suurin piirtein noin. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
Exhausted 17.05.2025 11:50:16 (muokattu 17.05.2025 11:50:58) | |
---|
Vessajono: En oo aikoihin kuunnellut, kuten en Nollapistettä muutenkaan, mutta onhan siinä vähän sellainen välilevyn maku. Musiikillisesti ihan ok, mut tekstit tökkii paikoitellen aika pahastikin. Tosin ei hetikään niin pahasti kuin muutama vuosi myöhemmin iiriksellä. Mua taas häiritsi eniten se, että levyllä oli niin epäkoherentti linja, biisien tunnelmat ja tyylit vaihtelee tosi rajusti. Mutta silti enemmän peukku kallistuu ylöspäin. Aika hauska homma löytää uusi suosikkibändi jälkikäteen kun vieläkin on monta levyä kokonaan kuuntelematta. Ja ovat tänä kesänä aktivoitumassa keikoillekin! |
Zed 17.05.2025 12:37:03 (muokattu 17.05.2025 12:44:00) | |
---|
Exhausted: etenkin sen eka biisi Se on kyllä hyvä, mutta muistan mikä pettymys oli latteine ihmissuhdepohdiskelmineen singlenäkin julkaistu Jarrutan, joka minusta on ehdottomasti yksi bändin ankeimmista biiseistä. "Tähänkö suuntaan Liimattakin on nyt taantumassa", muistan murehtineeni. Melkein koko levyn tekstitykset tuntuvat muutenkin lopullista muotoaan odottavilta demoversioilta, ja itse kappaleet aiempaan nähden löyhärakenteisila jameilta. Parin vuoden kuluttua ilmestynyt Mahlanjuoksuttaja oli taas todella ilahduttava ryhtiliike, jolla tuntui olevan väljästi rääpäistyyn Sinettiin nähden aivan eri luokan painoarvo. Se tuhoaakin edeltäjänsä melkolailla kaikilla osa-alueilla, ja jakaa Suljetun ja Nimi muutetun kanssa suosikkilevyni paikan yhtyeen tuotannossa. Pedroz: Iiris oli alkuun tosi luotaantyöntävä mitä helvettiä -tapaus... Minäkin lämpenin myöhemmin iirisille, jota ilmestyessään pidin todella kolkkona ja eksyneenä kyhäelmänä. Näin jälkikäteen arvioituna iiris on mennen tullen parempi kuin esim. Musta hiekka, joka tuntuu jotenkin yliyrittävältä mailanpuristukselta, vaikka latasinkin levyyn suuria odotuksia. "Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa" | "Ajatukseni ulottuu vain seuraavaan liitoskohtaan" |
Informaatiokameli 17.05.2025 13:04:15 | |
---|
Iiris nousi hiljalleen yhdeksi bändin lempilevyksi itelle. Tuolla levyllä tuntui, että Liimatta oppi laulamaan ja vähän revittelemäänkin. Lammaslevyillä sitten laulu ja soundit muutenki otti bändillä hurjaa takapakkia ja jotenki vähän tuhnua ja väsynyttä vaikka varsinkin eka Lammaslevy on tosi 5/5. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
marumuju 18.05.2025 14:43:31 | |
---|
Iiris on kyllä juuri tuollainen hitaasti lämpiävä levy. Olin melkoisessa Abso-vaiheessa vähän yli vuosi sitten ja olin kuunnellut lempialbumit kuten Nimi muutetun ja Suljetun silloin jo puhki. Iiris ei ollut iskenyt juurikaan. En ole varma olinko päässyt paria raitaa pidemmälle. Mutta kerran odotella kavereita yli tunti pakkasessa seisoskellen. Olin kaiketi kylmissäni kerrankin eri mielentilassa, ja ajattelin että kuunnellaan nyt tämä Iiris sitten kun juuri muuta ei nyt voi tehdä. Silloin upposi niin että albumi piti kuunnella kahdesti peräkkäin. Joku hyvä puoli on siis kai "hieman" myöhästelevissä kavereissakin, ihme kun en vilustunut. |
bedlam 21.05.2025 20:04:29 (muokattu 21.05.2025 20:04:45) | |
---|
Exhausted: Hetkinen, mitähän Seitsemättä sinettiä mä oon kuunnellut koska tää Nollapisteen Seitsemäs sinetti on hyvä levy, ja etenkin sen eka biisi ja utuisemmat biisit. Ton levyn eka biisi on mun suurimpia suosikkeja bändiltä. Varsinkin se hyvin pekkapohjolamainen alkupuolikas. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
bedlam: Ton levyn eka biisi on mun suurimpia suosikkeja bändiltä. Varsinkin se hyvin pekkapohjolamainen alkupuolikas. Parhaita levynaloitusbiisejä maailmassa. Harmi että loppu levy ei yllä ihan samalle tasolle vaikka ihan kelpo lätty onkin. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Tomtom 23.05.2025 14:11:44 | |
---|
Aina kun joku on kirjoittanut tänne jotain niin itsessä herää toivo että tulisikohan Absot ilmoittelemaan että nyt on tulossa uutta musiikkia. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Informaatiokameli 23.05.2025 16:00:06 | |
---|
Tomtom: Aina kun joku on kirjoittanut tänne jotain niin itsessä herää toivo että tulisikohan Absot ilmoittelemaan että nyt on tulossa uutta musiikkia. Eikö ne just helmikuussa ilmoittaneet että uutta musaa tulossa. Mainio uutinen. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Tomtom 23.05.2025 16:01:03 | |
---|
No per**le! Mulla on selkeästi ollut joku etiäinen tästä. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Zed 23.05.2025 22:08:39 | |
---|
Tomtom: No per**le! Mulla on selkeästi ollut joku etiäinen tästä. Luulisi tässä vaiheessa olevan jo jälkiäinen, kun ketju on koko alkuvuoden elänyt tästä uutisesta. "Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa" | "Ajatukseni ulottuu vain seuraavaan liitoskohtaan" |
Exhausted 25.05.2025 12:47:03 | |
---|
Mahlanjuoksuttaja täyttää kyllä hyvin kestävän levyn merkit: ekalla kuuntelulla se oli suorastaan huono mutta parani joka kuuntelulla ja on tosiaan nyt yksi suosikeista. On myös vaikea nostaa mitään biisejä esiin, vahvuus on kokonaisuudessa |