shuffle 04.05.2025 08:01:35 | |
---|
Onnistuuko? Eli mulla on konkkamikki, ostan sille kaupasta erillisen virtalähteen jossa in ja out, ja siitä johdolla mikseriin jossa 6mm jakki? Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
oksatboys 07.05.2025 15:11:58 | |
---|
Onnistuu, ainakin jos jakki on 6,3 mm :D Kai siinä mikserissä on kuitenkin mikkietuastevahvistin ettei ole linjatasoinen? |
shuffle 09.05.2025 08:43:39 | |
---|
oksatboys: Onnistuu, ainakin jos jakki on 6,3 mm :D Kai siinä mikserissä on kuitenkin mikkietuastevahvistin ettei ole linjatasoinen? Ok, hyvä, kiitos. On siinä. Löysin tosi halvalla tuollaisen Korq D8-raiturin, alan sillä demoja vääntämään kohta. Minulla oli samanlainen ysärin lopussa, kätevä peli mutta ei ole phantom-syöttöä. Olen raituri-sukupolvea, en tajua läppärillä äänittelystä hevon helvettiä. Konkkamikin äänenlaatu on akustista kitaraa äänittäessä kuitenkin niin paljon parempi. Toinen ongelma Korgissa on että pää-output on analoginen, eli täytyy löytää joku digiäänitin jossa on analoginen input, että saa käännettyä analogisen signaalin digitaaliseksi tiedostoksi. Ysärillä käytin CDR-soitinta tähän tarkoitukseen. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
oksatboys 09.05.2025 09:14:27 (muokattu 09.05.2025 09:25:11) | |
---|
Onhan siinä myös digitaalinen SPDIF- ulostulo. Sen kautta äänikorttiin (interface) ja äänität esim. Audacityllä koneelle. Eli tietokoneeseen kuitenkin mentäisiin, mutta vain vähän :). Interfaceksi tohon kelpaa halvemmatkin joita käytettynä saa alk. 50€. Audacity on ilmainen. Jos tuohon päädyt, niin voit myös pikkuhiljaa kokeilla äänittää vain koneelle ilman Korgia, mutta ymmärrän hyvin että Korg voi olla käytettävyydeltään parempi demotteluun. |
shuffle 11.05.2025 11:04:03 | |
---|
Taidan kokeilla tuollaista Zoom H1-tallenninta tuohon hommaan. Siinä on stereohimputti, ja siitä sitten usbin kautta fileet läppäriin. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
Ostin vielä sittenkin Philipsin CDR570-soittimen tuohon hommaan. Minulla oli samanlainen ysärillä samassa hommassa, löysin nyt uuden käyttämättömän avaamattomassa tehtaan paketissa! Erään liikkeen konkurssin jäljiltä varaston nurkasta halvalla. Erillinen phamtomamppi pelaa hyvin tuon Korqin kanssa, ekan biisin sain jo purkkiin. Tuossa Korgissa diggaan käytettävyyttä ja hyvää efektipuolta, hyvänkuuloiset kitaramallinnukset. Saa hyvän crunch-soundin kun näpyttää Korgista "blues"-soundin päälle ja soittaa akustisella isoon konkkamikkiin. Haittapuoli Korgissa on laitteen äänekkyys, levy pitää niin kovaa ääntä äänittäessä ettei mikki voi olla lähellä laitetta. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |