sirdickyj 11.05.2025 09:03:42 | |
---|
McNulty: Sain Straton huollosta takaisin. Kyllä nyt kelpaa, kun on kiiltävät Jescar FS47095-S rosterinauhat ja ihan vimpan päälle. Samalla tuli uusi hirvenluinen yläsatula. Missäs hän kävi huoltumassa? |
McNulty 11.05.2025 12:47:40 | |
---|
sirdickyj: Missäs hän kävi huoltumassa? Aurora Guitarsilla. Ja pakko kehaista, kuinka hyvin nauhapäät on viimeistelty. Pitänee ottaa kuvia kunhan tässä nyt ehtii. Nyt tietysti vaikea arvioida vanhaan setuppiin, kun yläsatulakin vaihtui... mutta soittimen sustain parani. Soitettavuus vähintään yhtä hyvä kuin vanhastaan, eli se ei ainakaan huonommaksi muuttunut rosterinauhoilla. Väittäisin jopa, että parani. moving in stereo |
McNulty: Aurora Guitarsilla. Ja pakko kehaista, kuinka hyvin nauhapäät on viimeistelty. Pitänee ottaa kuvia kunhan tässä nyt ehtii. Nyt tietysti vaikea arvioida vanhaan setuppiin, kun yläsatulakin vaihtui... mutta soittimen sustain parani. Soitettavuus vähintään yhtä hyvä kuin vanhastaan, eli se ei ainakaan huonommaksi muuttunut rosterinauhoilla. Väittäisin jopa, että parani. Tottakai parani! |
Joees 11.05.2025 17:22:42 | |
---|
McNulty: Aurora Guitarsilla. Ja pakko kehaista, kuinka hyvin nauhapäät on viimeistelty. Pitänee ottaa kuvia kunhan tässä nyt ehtii. Nyt tietysti vaikea arvioida vanhaan setuppiin, kun yläsatulakin vaihtui... mutta soittimen sustain parani. Soitettavuus vähintään yhtä hyvä kuin vanhastaan, eli se ei ainakaan huonommaksi muuttunut rosterinauhoilla. Väittäisin jopa, että parani. Minkä ihmeen takia soitettavuus huononisi rosterinauhojen takia? Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
McNulty 11.05.2025 18:16:13 | |
---|
Joees: Minkä ihmeen takia soitettavuus huononisi rosterinauhojen takia? Internetissä puhuvat että on liian liukasta ja omituista bendata. Ei ole kyllä kumpaakaan. moving in stereo |
Joees 11.05.2025 18:59:50 | |
---|
McNulty: Internetissä puhuvat että on liian liukasta ja omituista bendata. Ei ole kyllä kumpaakaan. Ei ole ei. Kyllähän noita öyhöttäjiä riittää. Rosterit on kyllä parasta bestiä. En keksii montaakaan syytä miksi en rostereihin vaihtais jos/kun tulee tarve vaihtaa johonkin ritsaan nauhat. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
LaMotta 11.05.2025 19:01:49 | |
---|
Joees: Minkä ihmeen takia soitettavuus huononisi rosterinauhojen takia? Jos nauhakoko pysyy samana, niin ei minkään. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
BigPapa 12.05.2025 15:57:01 (muokattu 14.05.2025 19:10:35) | |
---|
|
rheinone 12.05.2025 20:50:25 (muokattu 12.05.2025 20:50:50) | |
---|
"This isn't blood money - it's a fee nothing more" |
rheinone 12.05.2025 20:54:38 | |
---|
"This isn't blood money - it's a fee nothing more" |
BigPapa 12.05.2025 22:41:24 | |
---|
rheinone: Hieno. Mikä vuosikerta? Fender Telecaster Custom 1974. Hän on esiintynyt mm. Leningrad Cowboys Go America elokuvassa Pekka "Devil" Virtasen soittamana. |
McNulty 12.05.2025 23:32:44 | |
---|
Onnitelut Papalle komeasta Tele Cussesta. Itseäni houkuttelisi 70-luvun Tele Deluxe. Iso lapa ja kaksi WR-humbuckeria. moving in stereo |
sirdickyj 13.05.2025 10:21:55 | |
---|
|
p130 13.05.2025 10:27:37 | |
---|
McNulty: Onnitelut Papalle komeasta Tele Cussesta. Itseäni houkuttelisi 70-luvun Tele Deluxe. Iso lapa ja kaksi WR-humbuckeria. Hieno on. Vanhat WR-laitteet ovat lähellä sydäntä. Meiltä löytyy 1972 Tele Thinline, 1974 Tele Deluxe ja 1978 Tele Custom. Olisi pitänyt metsästää myös Starcaster, kun joskus sai vielä lähes järkihintaan. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
BigPapa 13.05.2025 12:48:55 (muokattu 13.05.2025 13:07:17) | |
---|
McNulty: Onnitelut Papalle komeasta Tele Cussesta. Itseäni houkuttelisi 70-luvun Tele Deluxe. Iso lapa ja kaksi WR-humbuckeria. sirdickyj: Todella hieno soitin, sisimpäni ripsi värähtää. p130: Hieno on. Vanhat WR-laitteet ovat lähellä sydäntä. Kiitos, joskus aikoinaan 70-luvulla 16-17 vuotiaana mulla oli walnut Tele Deluxe ja olihan se mainio kitara. Nyt kun tätä Tele Customia olen soitellut, niin siinä on jotain samaa, mutta myös jotain erilaista - tallamikki kun tässä Customissa on normaali tele mikki. Voi olla että sitä siinä Tele Deluxessa silloin 70-luvulla kaipailin, kun sitä sointia ei Tele Deluxesta saanut aikaiseksi. Omana itsenään toki Tele Deluxe oli aivan loistava kitara ja oman sointinen kahden Wide Range CuNiFen soitin. |
McNulty 13.05.2025 16:09:03 | |
---|
70-luvun F-merkkiset (ja G) soittimet ovat saaneet kyllä foorumeilla ja internetin ihmeellisessä maailmassa täysin tarpeettomasti rapaa naamaan. Joo, eihän ne ole 50-luvun tai 60-luvun alun "golden age" kamaa, muttei niitä kyllä kannata testaamatta dumata. Niissäkin on erinomaisia soittimia ja varsinkin jos oma musiikki on 70-luvun r'n'b, soul, funk, disco tai rock, niin niistä löytyy aika nopeasti järkevään rahaan oikea soundi (ja fiilis). Vieläpä jos juuri löytää tuollaisen hyvin pidetyn ja hyvin käytetyn yksikön, josta ne lastentaudit on aikojen saatossa fiksattu, niin... Mä olen ollut valtavan tykästynyt tuohon omaan 60-luvun lopun Silverface Showman Reverbiin. Toistaiseksi ei vielä ole 70-lukulaista Fenkkua, mutta sellaisen voipi vielä nykyäänkin löytää järkevään rahaan. Mulla toistaiseksi vaan 70-lukulaiset Grecot. moving in stereo |
fox 13.05.2025 16:23:42 | |
---|
McNulty: .. Mulla toistaiseksi vaan 70-lukulaiset Grecot. Japseista kannattaa kumminkin tsekkailla ajanjakson 76-83 välille osuvat, tuota ajanjaksoa pidetään "piireissä" semmosena oivallis-moisena. Totta hitossa tuonkin jälkeen siellä hyviä soittimia duunailtiin. ;) |
rheinone 13.05.2025 16:32:53 (muokattu 13.05.2025 16:40:07) | |
---|
McNulty: Onnitelut Papalle komeasta Tele Cussesta. Itseäni houkuttelisi 70-luvun Tele Deluxe. Iso lapa ja kaksi WR-humbuckeria. Palautin 70's WR:n Hannulle ja kolvailin Fenkun reissue cunifen tilalle Tele Customiin. Molemmat ovat mahtavasoundisia mikkejä. Ihan mahdoton todeta jompaa kumpaa paremmaksi ilman a/b-analyysiä. Reissue on sopivalla tavalla tumma, ja Customissa se tuo hienoa vastakkaisuutta stokki-tallamikille. En osaa sanoa olisiko liian tumma, jos olis sellainen Deluxen tapaan tallassakin. "This isn't blood money - it's a fee nothing more" |
rheinone 13.05.2025 16:45:06 | |
---|
p130: Hieno on. Vanhat WR-laitteet ovat lähellä sydäntä. Meiltä löytyy 1972 Tele Thinline, 1974 Tele Deluxe ja 1978 Tele Custom. Olisi pitänyt metsästää myös Starcaster, kun joskus sai vielä lähes järkihintaan. Starcaster ois kyllä hieno. Oon plarannut uustuotantomallejakin. Toivottavasti en haksahda, koska en tarvii. "This isn't blood money - it's a fee nothing more" |
p130 13.05.2025 17:18:51 (muokattu 13.05.2025 17:19:32) | |
---|
rheinone: Starcaster ois kyllä hieno. Oon plarannut uustuotantomallejakin. Toivottavasti en haksahda, koska en tarvii. Se puuttuu sarjasta, ja elämä ei ole kokonainen. Mainitaan myös se sulta tullut SQ-sarjanumeroinen Squier Tele Custom. E: siihen on muuten originaali laukkukin hallussa. Ei japanin Wide Range ole lähelläkään originaalia millään mittarilla, mutta oikein muikea oma juttunsa. Ja onhan se muuten vaan ihan helfetin hyvä ritsa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |