Aihe: NUOTTEJA + SOINTUJA + SANOJA + APUA. (TM-palstan jelppikerho)
1 2 3 4 547 48 49 50 51
artope
22.04.2025 08:46:05

WanhaWetäjä: Em versio lähti postiisi.

Kiitosta tännekin ja myös Fm versiosta.
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
Sir Roger
08.05.2025 16:32:11 (muokattu 08.05.2025 16:32:29)
Kuka laulaa Broadwaysta.. suomeksi, tulee silloin tällöin mm. Radio Musasta?
Muistan vaan melodiaa..
"Harmony is when you find two note that love another."
Rauno Ilmarinen
18.05.2025 20:31:39
Tarvitsisin nuotit kappaleeseen Viulu kaukaisen maan vaikka sähköpostilla
Reuno2020@gmail.com
ilimari
18.05.2025 22:10:15
Löytyykö valssiin Pihlajanmarjojen aikaan nuottia keltään?
Erkki Kivelä laulaa.
Kela1
28.05.2025 16:26:58
Olisiko kellään tabulatuureja Taivalkunta Beat yhtyeen instrumentaaliin "it hurts to say goodbye"
Sir Roger
28.05.2025 21:45:50
Kela1: Olisiko kellään tabulatuureja Taivalkunta Beat yhtyeen instrumentaaliin "it hurts to say goodbye"

Äkkiseltään löytyi tollanen:
https://www.youtube.com/watch?v=88Eu-moOzyQ
Tami
24.06.2025 17:36:48

Pitkästä aikaa työläämpi kirjoitella itse ylös joten:
Olisiko kenelläkään ohjetta Jenna Bågebergin Raju Rakastaja biisiin!
sami.j.espo@gmail.com on kiitollisena käytettävissä!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
veikko nieminen
28.06.2025 17:10:40
Mahtaako keneltäkään löytyä tangoa Pieni sydän Fm alkusoitolla ja välisoitolla.
WanhaWetäjä
29.06.2025 03:31:37

veikko nieminen: Mahtaako keneltäkään löytyä tangoa Pieni sydän Fm alkusoitolla ja välisoitolla.

Löytyy suoraan iPadilta Em, Gm, Bbm, Am versiot mutta ei F mollia. Onko joku erityinen syy/versio miksi pitää olla Fm?

Noissa lapuissa on myös kovin erilaisia introja/välisoittoja joten haetko jonkun tietyn levyversion lappuja?
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Sir Roger
29.06.2025 16:44:33
veikko nieminen: Mahtaako keneltäkään löytyä tangoa Pieni sydän Fm alkusoitolla ja välisoitolla.

Ei ole kuin muinainen paperiversio eri sävellajista.

Olisiko jollain nuotinnusohjelmalla niin pystyisi helposti transpaamaan?
WanhaWetäjä
29.06.2025 19:33:40

Sir Roger: Ei ole kuin muinainen paperiversio eri sävellajista.

Olisiko jollain nuotinnusohjelmalla niin pystyisi helposti transpaamaan?

Niin no tarviiko edes transpata? Olen säestänyt kolmea eri mimmisolistia jotka vetivät kaikki ko biisin G-mollista, eli iPadiltani löytyy kolme Gm-versiota joissa kaikissa on hieman erilainen intro.
Mitähän tässä oikeen haetaan? Jotain levyversiota joka menee F-mollissa?

Jos pykälää korkeampi Gm on liian korkea niin löytyy myös F:stä puolikkaan matalampi Em-versio, miehen laulamana Am-Hm-Cm lienee passeleita, itse laulaisin C-mollista, korkein ääni menee D:n.

Kiva olisi kuulla miksi juuri Fm, mm Laila Kinnunen ja Marita Taavitsainen vetävät G:sta kuin myös minkälaista introa tuohon etsitään? Yksi versio löytyy joka lienee Kinnusen levyversion tapainen, sillä versiolla vedettiin juhannusaattona.
Sir Roger
29.06.2025 21:14:31
WanhaWetäjä: Niin no tarviiko edes transpata? Olen säestänyt kolmea eri mimmisolistia jotka vetivät kaikki ko biisin G-mollista, eli iPadiltani löytyy kolme Gm-versiota joissa kaikissa on hieman erilainen intro.
Mitähän tässä oikeen haetaan? ..

Vaikea sanoa, mutta mulla on sellainen tapa, että nuotit tehdään juuri laulajan haluamasta sävellajista ja jos ei tiedossa niin se oikea haetaan.

Pääsääntöisesti näin, tosin extempore voidaan joutua vetään muustakin
jos se laulajalle sopii.
veikko nieminen
30.06.2025 00:55:28
WanhaWetäjä: Niin no tarviiko edes transpata? Olen säestänyt kolmea eri mimmisolistia jotka vetivät kaikki ko biisin G-mollista, eli iPadiltani löytyy kolme Gm-versiota joissa kaikissa on hieman erilainen intro.
Mitähän tässä oikeen haetaan? Jotain levyversiota joka menee F-mollissa?

Jos pykälää korkeampi Gm on liian korkea niin löytyy myös F:stä puolikkaan matalampi Em-versio, miehen laulamana Am-Hm-Cm lienee passeleita, itse laulaisin C-mollista, korkein ääni menee D:n.

Kiva olisi kuulla miksi juuri Fm, mm Laila Kinnunen ja Marita Taavitsainen vetävät G:sta kuin myös minkälaista introa tuohon etsitään? Yksi versio löytyy joka lienee Kinnusen levyversion tapainen, sillä versiolla vedettiin juhannusaattona.

Laulajan ääni kuulostaa Fm kaikkein parhaimmalta ja haluaisi vetää kappaleen juuri siksi siitä.

Em voisi toimia silti ihan hyvinkin. Ihan sellainen perusnuotti, kunhan nyt olisi jonkinmoiset alut ja välikkeet.
WanhaWetäjä
30.06.2025 12:59:46

veikko nieminen: Laulajan ääni kuulostaa Fm kaikkein parhaimmalta ja haluaisi vetää kappaleen juuri siksi siitä.

Em voisi toimia silti ihan hyvinkin. Ihan sellainen perusnuotti, kunhan nyt olisi jonkinmoiset alut ja välikkeet.

Joo, näinhän se menee, voi olla puolikkaastakin kiinni miten laulajan ääni toimii ja on ns luontevinta laulaa.

Katoin noita lappujani, harmillisesti just Em lappu on aika vajaa, en tiedä kuka moisesta on vetänyt mutta se on tehty Laila Kinnusen levytyksen mukaan ja siinä on strings, soinnut ja basso, välisoitto puuttuu eikä ole myöskään laulumelodiaa kirjoitettu. Ei toimi kovinkaan hyvin bandilappuna.

Gm lapuista löytyy mm erään tangokuningattaren keikkaversio joka on ns kunnon arri, saattaa olla jostain levyversiosta. Yksi Gm molli lappu on ns perus eli siitä löytyy kaikki tarpeellinen, voisi toimia sapluunana josta olisi helppo transpata F-molliin.

Olen lähdössä mökille mutta mulla on kyllä iPad matkassa, laita s-postiosoite (mulla saattaa se olla) varuiksi vaikka pikaviestillä niin voin lähetellä näytille jotain noista. Eipä tuo olisi iso homma kirjoittaa F-molliin, iPadilta löytyy nuotinnussofta jonka käyttöä pitäs treenata, katotaan jos on aikaa, sadepäiviä on luvassa.
Sir Roger
30.06.2025 13:36:13
"Pieni sydän" Minne lähetetään?
veikko nieminen
30.06.2025 18:23:56
Sir Roger: "Pieni sydän" Minne lähetetään?

anttisarosalo@hotmail.com

Isot kiitokset!
olmiolmi
18.07.2025 19:48:34
Rauno Ilmarinen: Tarvitsisin nuotit kappaleeseen Viulu kaukaisen maan vaikka sähköpostilla
Reuno2020@gmail.com

Nyt vasta huomasin pyyntösi ja laitoin Em-verion meiliisi

Hellekesää

Olli
lmfjuv3
19.07.2025 16:30:55
Terve!

Löytyisiköhän keneltäkään nuottia (sanat,soinnut, melodia) lauluun Matka jatkuu? Luullakseni Jani Jalkasen laulama ja olisiko Seppo Rehnströmin säveltämä, kenties...

Eihän se mitenkään kovin vaikealta vaikuta kuunnellessa, mutta silti taidot eivät riitä nuotintamiseen.

Kiitos paljon, jos voit auttaa!

juketsu38@gmail.com

t. Jukka
ilimari
Keskiviikkona 15:02:55
Kesätuulen soittoon Matin ja Tepon lauluun etsin nuottia
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)