Aihe: Pohdiskelua kaupankäynnin mielikuvituksettomuudesta.
1 2 3
rheinone
27.03.2025 13:49:36 (muokattu 27.03.2025 13:52:58)
Vaatii jonkinlaista (kieroa?) mielikuvitusta panna Torille myyntiin kamaa, jota ei ole aikeita myydä. Ihan vain kiusaksi.

Pari kertaa lyhyen ajan sisällä on tullu vastaan tällainen tapaus, viimeksi tällä viikolla.
Sleep now in the fire
BugBadWolf
27.03.2025 17:58:03
rheinone:...Torille myyntiin kamaa, jota ei ole aikeita myydä. Ihan vain kiusaksi...

Mikäs se tämmöinen muoti on? Ihan vielä ei ole tullut vastaan tällaista, vaikka luulen kyllä nähneeni jo melkoisesti kaikenlaisia mielenkiintoisia aikoja kaupankäynnin tienoilla.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
rheinone
27.03.2025 19:07:44
BugBadWolf: Mikäs se tämmöinen muoti on? Ihan vielä ei ole tullut vastaan tällaista, vaikka luulen kyllä nähneeni jo melkoisesti kaikenlaisia mielenkiintoisia aikoja kaupankäynnin tienoilla.

Yritin ostaa kitaran. Soittimen katsominen/kokeileminen ei sopinut myyjälle viime viikolla. Mutta tällä viikolla kuulemma sopisi. Useista yhteydenotoistani huolimatta myyjä ei ole vastannut, sopiiko jokin ehdottamistani ajankohdista kaupantekoon.
Sleep now in the fire
BugBadWolf
27.03.2025 19:47:17
rheinone: ,,,Useista yhteydenotoistani huolimatta myyjä ei ole vastannut...

Jospa se kuoli? ...tai haluaisi myydä ilmaa postipaketissa?

No. Ainahan sitä voi sattua ikäviäkin asioita. Mistäpä tuon tietäisi?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
rheinone
27.03.2025 23:05:50 (muokattu 27.03.2025 23:07:14)
BugBadWolf: Jospa se kuoli? ...tai haluaisi myydä ilmaa postipaketissa?

No. Ainahan sitä voi sattua ikäviäkin asioita. Mistäpä tuon tietäisi?

Ei kai mistään.

Oli kyllä melko hyvässä kondiksessa vielä viime viikolla, kun meinasi syntymäpäiväjuhlatkin järjestää pyhänä. Mutta olisko tosiaan äkillisesti kuollut, kuten myös puolisen vuotta sitten toinen myyjä, jonka Gretsch G2622T:n tarjouduin turhaan pyyntöhinnalla ostamaan.
Sleep now in the fire
PIM
28.03.2025 05:43:38
Sellers remorse? Sitäkin sattuu.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
rheinone
28.03.2025 11:24:20
PIM: Sellers remorse? Sitäkin sattuu.

Siitä ei ollut kysymys ainakaan männä viikon tapauksessa, sillä havittelemani luuttu on edelleen Torilla myytävänä. Jokin mielikuvitusjuttu tässä täytyy olla takana...
Sleep now in the fire
BugBadWolf
28.03.2025 13:10:16
rheinone: Siitä ei ollut kysymys ainakaan männä viikon tapauksessa, sillä havittelemani luuttu on edelleen Torilla myytävänä. Jokin mielikuvitusjuttu tässä täytyy olla takana...

Outoa on. Mutta joskus ihmisille todellakin sattuu kummallisia asioita. Itse olin esimerkiksi vuodenvaihteessa viikkokausien mittaisessa kurkku- ja räkätaudissa (mikä lie räkäplasma) ja erään kauppaamani kasan kanssa pääsi käymään niin että alkuperäinen ostajakandi ehti kyllästyä odotteluun ja nokan tiputellessa vielä viimeisiä räkätippojaan uusi innokas ehti ilmoittautua ostoille ja haki vehkeet pois.

Sinun kannattaa alkaa havittelemaan Ogrea (Pim! Olet hypnoosissa). Tiedän yhden, joka on myynnissä ja sattumalta senkin, että kaupanteko ei ole yleensä vaikeaa, jos siitä ei sellaista itse väkisin väännä.
rheinone
29.03.2025 11:35:12 (muokattu 29.03.2025 11:36:09)
BugBadWolf: Outoa on. Mutta joskus ihmisille todellakin sattuu kummallisia asioita. Itse olin esimerkiksi vuodenvaihteessa viikkokausien mittaisessa kurkku- ja räkätaudissa (mikä lie räkäplasma) ja erään kauppaamani kasan kanssa pääsi käymään niin että alkuperäinen ostajakandi ehti kyllästyä odotteluun ja nokan tiputellessa vielä viimeisiä räkätippojaan uusi innokas ehti ilmoittautua ostoille ja haki vehkeet pois.

Sinun kannattaa alkaa havittelemaan Ogrea (Pim! Olet hypnoosissa). Tiedän yhden, joka on myynnissä ja sattumalta senkin, että kaupanteko ei ole yleensä vaikeaa, jos siitä ei sellaista itse väkisin väännä.

Magnesium-kitara?

https://www.facebook.com/share/p/1BSuKaFiLN/

Pojallani on 125-kuutioinen KTM myynnissä. Onnistuisikohan vaihto?
Sleep now in the fire
PIM
29.03.2025 12:52:48
BugBadWolf:

Joo kyllä mä tota oon kattellut, mutta jotenkin vaan en osaa nähdä itseäni bluussikeikalla keikalla tuo kaulassa roikkumassa.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
KaRa
29.03.2025 15:09:42
Mitä vähemmän kaupankäynnissä on mielikuvituksellisuutta, sen parempi. Tavara ja raha vaihtaa omistajaa. Siinä se. Ei kikkailuja ja pelleilyjä.
Mikko1978
29.03.2025 15:11:05
rheinone: Vaatii jonkinlaista (kieroa?) mielikuvitusta panna Torille myyntiin kamaa, jota ei ole aikeita myydä. Ihan vain kiusaksi.

Pari kertaa lyhyen ajan sisällä on tullu vastaan tällainen tapaus, viimeksi tällä viikolla.

Näitä tapauksia kun lukee, niin en voi kuin ihmetellä, miksi omalle kohdalle ei ole osunut kusettajia tai edes mitään epämääräisiä kauppaajia. 90-luvulta lähtien olen ostellut kamaa ympäri maailmaa, enkä oikein yhdestäkään myyjästä voi pahaa sanoa.
BugBadWolf
29.03.2025 19:16:50
rheinone: Magnesium-kitara?

https://www.facebook.com/share/p/1BSuKaFiLN/

Pojallani on 125-kuutioinen KTM myynnissä. Onnistuisikohan vaihto?

Taitaa mennä halvalla kotari, jos 700€ kitaraan vaihtuu.

Tai sitten huonona.
BugBadWolf
29.03.2025 19:21:25 (muokattu 29.03.2025 19:29:25)
PIM: Joo kyllä mä tota oon kattellut, mutta jotenkin vaan en osaa nähdä itseäni bluussikeikalla keikalla tuo kaulassa roikkumassa.

No se on kieltämättä vähän vieraan näköinen peli sellaiseen. Ainakin, jos muu ilme on perinteinen Blues Brothers. Itselleni se on vähän pieni. Näyttää tällaisen roikaleen sylissä lusikalta ja asettuu väärään kohtaan. Siksi myynnissä.

Harmi sinänsä. Siinä olisi cleanimmallekin soundille sustainia ilman kompuran kanssa pelleilyä. Sitäpaitsi jos ostat Temusta sellaisen Steampunk-silinterin ja takinliepeeseen vähän lisää pituutta, oletkin äkkiä Ogren kanssa pukeutunut samaan kuosiin.

Bodyn voinee maalata. Kiiltävän mustana se näyttäisi omaankin silmään paremmalta, mutta en vielä ainakaan viitsi tehdä alkuperäiskunnolle asioita.
BugBadWolf
29.03.2025 19:28:08
KaRa: Mitä vähemmän kaupankäynnissä on mielikuvituksellisuutta, sen parempi. Tavara ja raha vaihtaa omistajaa. Siinä se. Ei kikkailuja ja pelleilyjä.

No juu ja ei. Jos käyttäisi enemmän mielikuvitusta, saattaisi nämä nykyaikojen takia venyneet myyntiajat lyhentyä. Tietysti holtti pitäisi säilyttää. Mutta mistäpä sitä koskaan tietää, mitä itse kukin tarvitsee?

Itse aloin pohdiskelemaan tätä sitä kautta, kun näyttäisi siltä että soittajilla on monesti erikseen soitinbudjetti ja muut rahat. Itsekin huomasin, että listaamani vaihtokamppeet ovat vuosien ajan olleet lähinnä jotakin musiikkiin liittyvää, poislukien mopot. Mutta en ole osannut ajatella, että vaihtaisin kitaran ja vahvistimenkin ihan mihin tahansa tarpeelliseen.

Saahan sen "jyvitetyn" rahan palautettua siitä "oikeasta" budjetista takaisin, jos vähän lainaa soitinta separaattorin ostamiseen.
Puavali
30.03.2025 13:01:36 (muokattu 02.04.2025 06:16:47)
Pim! Olet hyptonisoitu!
BugBadWolf
30.03.2025 16:27:37
Puavali: Pim! Olet hypnotisoitu!

Mitä hyötyä tuosta oli, kun sinulla ei ole mitään torilla?
msalama
30.03.2025 16:47:00

Hyötyä? Hypnoosi saattaisi auttaa mm. näissä porukoissa yleiseen GASunmuodostussyndroomaan, koska mokoma vitsaushan on paitsi helvetin typerä, niin myös usein omalle taloudelle vahingollinen.

https://www.mayoclinic.org/tests-pr … cedures/hypnosis/about/pac-20394405
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
BugBadWolf
30.03.2025 19:48:35
PIM:..resurssit tulisi tod. näk. sijoitettua sitten vaan johonkin vahingollisempaan...

Yllättävän monella musikantilla on vaivanaan se vanha kunnon päihdeongelma. Kyllä minä soitinkaasua pidän huomattavasti harmittomampana vaivana. Soittokamoihin sijoitettua rahaa ei sentään tule kustua tunnin sisällä baarin huussin lattialle, vaan niistä saa edes jotakin takaisin joskus, jos kaasutuksesta paranee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)