Aihe: Markbass mini cmd 121p v & new York 121
1
ppeukku
22.02.2025 12:41:31
Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kokoonpanosta? Pitäis ostaa kunnon bassokamat ja roudausystävällisyys kiinnostais. Toisena vaihtoehtona oon miettinyt saman valmistajan tube 800w nuppia ja siihen 4x10" kaappia? Bassona on tällä hetkellä sterling music Man stingray sub 5. Toi combo mietityttää lähinnä, että kuinka se pärjää rumpujen kanssa...
ituvirtanen
22.02.2025 13:27:17 (muokattu 22.02.2025 13:27:42)

4x10" ja roudausystävällisyys eivät mielestäni sovi samaan lauseeseen. 2x10" tai 2x12" sen sijaan sopisi. Jos pieniä keikkoja on enempi, 2 x 1x10" tai 2 x 1x12" on vaihtoehto.

Pärjääminen rumpujen kanssa: jos soitto on raskaskätisen mörkömetallirumpalin kanssa, tuskin riittää. Monet ovat valinneet IEM:t, jotta kukin saa metelöidä mielensä mukaan.

Brandin perusteella ostaminen on minusta hasardia, oma soitin kainaloon ja kokeilemaan. Minulle esimerkiksi Aguilarin kehutut kaapit kuulostivat pahvilta.
ppeukku
22.02.2025 14:43:57
Niin siis tuo otsikon mukainen setti olis se roudausystävällinen. 500w olis teho tuolla kokoonpanolla ja elementtejä olis 2x12". Kiinnostaa lähinnä riittävyys bändikämpällä ja niillä pienemmillä keikoilla soittamiseen. Rumpali ei nyt oo mitenkään älyttömän kova kätinen, mutta ei sitä jalkoihinkaan haluais jäädä. Eli jos on kokemuksia kyseisestä kokoonpanosta, niin mielelläni kuulisin mielipiteitä. Ja tuo toinen setti minkä välillä tässä mietin niin ei takuulla jää jalkoihin ;)
ituvirtanen
22.02.2025 17:46:56 (muokattu 22.02.2025 17:49:30)

Huolettomasti katsoin, että vahvistin ja kaappi. 300-wattisella päätteellä pärjää luultavasti kohtalaisesti. Koteloitten pienuus tosin puhuu hyötysuhdetta vastaan eli en odottaisi kaapeilta huippuherkkyyttä.

Kannattaisi todennäköisesti hyödyntää HPF:n ja kompuran yhdistelmää, jos haluat murjoa paljon ääntä. HPF leikkaa matalimpia taajuuksia (esimerkiksi alle 60 Hz), jotka vievät runsaasti tehoja aivan turhaan. Hyvin säädetty kompura puolestaan saa soittimen kuulostamaan äänekkäämmältä kuin onkaan.
ppeukku
22.02.2025 20:37:28
ituvirtanen: Koteloitten pienuus tosin puhuu hyötysuhdetta vastaan eli en odottaisi kaapeilta huippuherkkyyttä.
Tätä vähän itsekkin mietin, että paljonko vaikuttaa.
Kiitokset mielipiteistä.
insight
07.03.2025 20:03:34
Itse testasin 5-kielistä Stingraytä Markbass 2x10 combolla. En jostain syystä saanut nuotteja erottumaan. Ostin 5-kielisen G&L:n ja se toimii tosi hyvin Markbassin kanssa.
mikama83
28.03.2025 08:56:03
ppeukku: Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kokoonpanosta? Pitäis ostaa kunnon bassokamat ja roudausystävällisyys kiinnostais. Toisena vaihtoehtona oon miettinyt saman valmistajan tube 800w nuppia ja siihen 4x10" kaappia? Bassona on tällä hetkellä sterling music Man stingray sub 5. Toi combo mietityttää lähinnä, että kuinka se pärjää rumpujen kanssa...

Mulla ollu varmaan ainakin 5 vuotta tuo 2x12" systeemi käytössä. Parasta juuri tuo roudaus kun kaapit ei juuri mitään paina ja mahtuu mihin autoon vaan. Hyvin riittäny potkua treeniksillä ja pienemmillä keikoilla ainakin vähän kevyemmän popin ja rockin osastolla.
Antti K.
02.04.2025 20:56:27
Hyvä paketti.
New Yorkin möin pois ja ostin Ninja 122:n; kyllä 3x12 on enemmän kuin 2x12.

Itse asiassa mulla on 2 noita Ninjoja. Olipa mainio kun ajoi V4BH:lla niihin. Mutta ei enää pieni setti.

Ampegin möin pois joku aika sitten, kun eipä oo kiirusta soittorintamalla
Sitä saa mitä tulee!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)