Aihe: Vapaamuotoista ja HYVÄHENKISTÄ keskustelua skaboista
1 2 3 4 536 37 38 39 40 41
tjj2000
15.03.2025 23:48:53
Eräänlaista skabailua tämäkin, soolo sellainen yhdellä osallistujalla:

Tervakoski Brutal Blues Band: Just A Little Bit

https://drive.google.com/file/d/1Oj … PHuxx8r0WCWWawXIyI/view?usp=sharing
All I hear is Hellhounds...
John Longs
12.04.2025 22:45:30
Jahas, mitenkäs on tapana ollut jakaa pisteet kolmen osallistujan skaboissa, kun periaatteessa 6 p jaettavana ja kolme maksimissaan per soittaja, niin eikös kumpikin saa samat pisteet ja homma menee tasan? Varmaan käyty ennenkin läpi, jätetäänkö vaan yks piste antamatta maksimimäärästä?
BigPapa
12.04.2025 23:37:33

Näinhän se on pruukannu olla:

3 osallistujaa: 5 pistettä
WanhaWetäjä
13.04.2025 00:56:44 (muokattu 13.04.2025 00:57:03)

BigPapa: Näinhän se on pruukannu olla:

3 osallistujaa: 5 pistettä

Juu, tämä huomioitu s-skaba 706 äänestysketjussa.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
WanhaWetäjä
13.04.2025 13:20:10

Vielä tuosta 706 skaban taustasta, siinähän on mahollista mennä aika monenlaisin harmonion koska basso soittelee lähinnä pentatonisia juttuja, vaihtoehtoina mm C D A duureissa tai C Dm7 Am7, miksei myös vaikka Cma7 Dm7 Amaj7.

John Longsin progetyylinen lähestyminen olisi ehkä ollut myös mun valinta mutta ei nyt vaan lähtenyt mitään kelvollista.

Jätän itelle treenipohjaksi, tykkään funtsia juurikin erilaisia harmonioita joita myös tuohon simppeliin taustaan voi taikoa yllättävänkin erilaisia.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Vesa423
13.04.2025 16:18:37
Huom: Sooloskaba 707 taustaksi lipsahti ensin joku roots-tausta. Vaihdettu noin 20 min myöhemmän. Ladatkaahan uusi versio jos joku ehti hakea ekan.
John Longs
27.04.2025 00:55:18
Jaa, siellä oli kaks osallistujaa sooloskabassa 708, näissä ei varmaan ulkopuoliset ole ruukannu äänestellä, niin onko tuosta vähän turha tehdä äänestystä?
Vesa423
27.04.2025 09:51:23
John Longs: Jaa, siellä oli kaks osallistujaa sooloskabassa 708, näissä ei varmaan ulkopuoliset ole ruukannu äänestellä, niin onko tuosta vähän turha tehdä äänestystä?

Turha joo äänestellä. Sovittiin että BP vetää seuraavan kierroksen.
John Longs
17.05.2025 12:19:11
John Longs: Jaa, siellä oli kaks osallistujaa sooloskabassa 708, näissä ei varmaan ulkopuoliset ole ruukannu äänestellä, niin onko tuosta vähän turha tehdä äänestystä?

Ja sama homma tämän uusimman kanssa, meni itselläkin loppuviikko muussa musisoinnissa, niin ei saanut aikaiseksi luriteltua. Täytyy varmaan jatkoss kaivaa jotain valmiita taustoja, mun tekemiin ei tunnu olevan intoa soitella sooloja.

Saatteko taas sovittua vetovastuun?
Vesa423
17.05.2025 15:13:07
John Longs: Ja sama homma tämän uusimman kanssa, meni itselläkin loppuviikko muussa musisoinnissa, niin ei saanut aikaiseksi luriteltua. Täytyy varmaan jatkoss kaivaa jotain valmiita taustoja, mun tekemiin ei tunnu olevan intoa soitella sooloja.

Saatteko taas sovittua vetovastuun?

Joo, sovitaan tjj kanssa vetovastuu jos ei loppumetreillä osallistujatilanne muutu. Onhan tässä vielä muutama tunti aikaa.

Tausta oli minusta hyvä ja ei niin hankala kuin ensivaikutelmaltaan tuntui. Testailin itse ensin pätkissä mitä vetää eri osioihin kun ei ihan samalla boxilla pärjännyt, ja lopuksi kokonaisuus muutamalla otolla purkkiin.
John Longs
20.05.2025 11:44:50
Jesh, kiitos BigPapalle sunnuntaina sooloskaban loppuun viemisestä, nopeaa ja tehokasta toimintaa.

Skaboissa tuntuu muutama bluesimpi soittaja pyörivän useammin, ja muuten osallistuminen on hyvinkin satunnaista, itsellänikin. Lieneekö muukin muusikoiden.net hiljentynyt, itse olen ollut niin epäsäännöllinen kävijä, ettei ole tullut huomattua kuin vasta nyt. Foorumi-tyylinen keskustelu on parhaimmillaan kuitenkin kiireetöntä ja asiapitoista, ja usealla sivulla jo hiljentynyt, ilmeisesti myös täällä.

Ja onhan noita osallistujia aina välillä enemmän.
John Longs
27.05.2025 00:10:04
Kas kehveliä, tuli näemmä laitettua epähuomiossa väärä numero sooloskabaan 713. En keksinyt, että saako otsikkoa vielä muokattua, enkä saanut myöskään poistettua, varmaan moderaattorien hommaa.

Noh, nyt nukkumaan, aina menee tuhottoman paljon aikaa noiden taustojen äänittelyyn. Kivaa ja kehittävää, mutta aika hidasta ja tuskaista, varsinkin lopputulokseen nähden :D
juhakki
29.05.2025 14:43:46
Pitkästä aikaa osallistuin sekä roots, että sooloskaboihin. Ilmeisesti nämä on kokeneet aikamoisen inflaation, kun molemmissa toistaiseksi minun lisäksi yksi ja sama osallistuja.

Sääli sinänsä, kun nykyään on helpompaa kuin ikinä tehdä hyviä kotiäänityksiä. Taitaa olla koko foorumi kyllä hiljentynyt yhtälailla, ettei ole vain nämä skabat.
"Jonninjoutavvaa! Ei oo vielä yhtään kunnon peliä tullu!"
John Longs
29.05.2025 16:27:23
juhakki: Pitkästä aikaa osallistuin sekä roots, että sooloskaboihin. Ilmeisesti nämä on kokeneet aikamoisen inflaation, kun molemmissa toistaiseksi minun lisäksi yksi ja sama osallistuja.

Sääli sinänsä, kun nykyään on helpompaa kuin ikinä tehdä hyviä kotiäänityksiä. Taitaa olla koko foorumi kyllä hiljentynyt yhtälailla, ettei ole vain nämä skabat.

Joo, samaa tuossa pari viestiä ylempänä ihmettelin. Ei varmaan ihmiset enää tämänmuotoisilla alustoilla vaan vietä aikaansa, vaikka luulisi että harrastajamäärät ja heistä äänittelijöiden määrät ovat ihan hyvissä kantimissa. Hirmuisen hyvän kuuloisia taustojakin on internet pullollaan, YouTubessa on ainakin todella laaja valikoima eri tyylilajeja. Varmaan enemmän tiettyyn genreen perehtyneelle noista paljastuu kaikkea vähän käpysempääkin (kuten heavymmistä itselle, harva niistä on kovin inspiroiva), mutta kyllä itselle menee nuo funkimmat ja bluesimmat ihan täysin läpi.
juhakki
04.06.2025 18:04:50
Olisiko siinä ideaa, että skabojen äänestyspäiväksi vaihdettais joku esim alkuviikon päivä, tyyliin maanantai tai tiistai-ilta? Mulla esim. 2 seuraavaa lauantaita menee keikoilla, ja varmasti monella muullakin muusikolla. Ei silloin illalla oikein jouda äänestelemään. Ihan vain näin äkkiseltään tuli mieleen.
"Jonninjoutavvaa! Ei oo vielä yhtään kunnon peliä tullu!"
BigPapa
04.06.2025 18:27:05

Tää skaba aikataulutus on aikoinaan tähän malliin päätynyt äänestys aikoineen sun muineen ja pähkäilty, kun joillakin on työhommia sitten viikolla ja saattaa olla estynyt äänestämästä.
sirdickyj
04.06.2025 20:21:44
juhakki: Olisiko siinä ideaa, että skabojen äänestyspäiväksi vaihdettais joku esim alkuviikon päivä, tyyliin maanantai tai tiistai-ilta? Mulla esim. 2 seuraavaa lauantaita menee keikoilla, ja varmasti monella muullakin muusikolla. Ei silloin illalla oikein jouda äänestelemään. Ihan vain näin äkkiseltään tuli mieleen.

Se äänestys on sunnuntai-iltaan yleensä. Jolloin lauantain keikka ei pääse sotkemaan aikataulua.
BigPapa
05.06.2025 21:05:56

sirdickyj: Se äänestys on sunnuntai-iltaan yleensä. Jolloin lauantain keikka ei pääse sotkemaan aikataulua.

Tää on pointtina bueno. Äänestysaika alkaa yleensä lauantaina noin 21.00/22.00 ja päättyy sunnuntaina noin 21.00/22.00 riippuen skabasta ja sen vetäjästä.
sirdickyj
08.06.2025 22:55:46
Big Papa "Kun nuo bendit menisi kohdilleen vai olisiko ollut kevyttä vire häikkää. "

Ihan on bendien heikkoutta, levoton vibra ja liian kovaa painettu jumbo-nauhoitettua kitaran kaulaa.

Koitan kovasti koko ajan työstää asiaa, ohuemmilla kielillä ja pehmeellä plektralla, esim. Silti tulee hevosvibraa. Vittu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)