Aihe: Minkälaisen kaapin?!
1
Wilvorin
17.07.2004 17:32:34

Tilasin itselleni hetki sitten Hartken 5000-nupin. Nyt tarttis vaan keksiä siihen sopiva kaappi. Itse soittelen pääsääntöisesti metallimusiikkia 5-kielisellä bassolla, joten matalat taajuudet olis hyvä olla kunnossa. Eli itse ajattelin tommosta hartken 215xl-kaappia jossa siis 2x15"elementit..Mahtaisko tuo olla hyvä hankinta? Riittäiskö tuossa potkua myös korkeampiin saundeihin?! toisena vaihtoehtona vois olis hartken 4.5xl 4x10"..kertokaa mielipiteitä!
vanttera
17.07.2004 19:20:20
Tilasin itselleni hetki sitten Hartken 5000-nupin. Nyt tarttis vaan keksiä siihen sopiva kaappi. Itse soittelen pääsääntöisesti metallimusiikkia 5-kielisellä bassolla, joten matalat taajuudet olis hyvä olla kunnossa. Eli itse ajattelin tommosta hartken 215xl-kaappia jossa siis 2x15"elementit..Mahtaisko tuo olla hyvä hankinta? Riittäiskö tuossa potkua myös korkeampiin saundeihin?! toisena vaihtoehtona vois olis hartken 4.5xl 4x10"..kertokaa mielipiteitä!

Eikös tuo 5000 ole stereo? No, jos on, ostapa kaksi tommosta mainitsemaasi kaappia, niitä 2x15. Riittää potnee ja saat stereo-ominaisuudet kivasti käyttöön. Jos ei rahat riitä, osta yksi ja säästä toiseen. Kyllä sieltä ihan riittämiin puhaltaa sitä yläpäätäkin, ei huolta.
"Muista et mä tuun kahes minuutis." K100#5
Bassistentti
18.07.2004 10:41:13
Eli itse ajattelin tommosta hartken 215xl-kaappia jossa siis 2x15"elementit..Mahtaisko tuo olla hyvä hankinta? Riittäiskö tuossa potkua myös korkeampiin saundeihin?! toisena vaihtoehtona vois olis hartken 4.5xl 4x10"..kertokaa mielipiteitä!

Hartken 5000:ssa on myös jakosuodin, eli voit hommata 15-tuumaisista kasatun alakaapin ja vaikka 10-tuumaista kasatun yläkaapin. Sitten säädät vaan vahvarin nappuloista jakotaajuuden + kaappien balanssin ja annat palaa. Sekä matalalta että korkealta.
M.Hanski
18.07.2004 12:09:50
Jos olen ymmärtäny oikein, niin koska tuo 2x15" kaappi on 4 ohminen, en voi oikein lisätä siihen enää sitten mitään toista kaappia. Olenko ymmärtänyt oikein? Ja voiko siihen sitten lisätä tuota toista 2x15"kaappia jotta saataisiin tuo stereo ominaisuus käyttöön?!
Yksi vaihtoehto olisi että hankkisin 1x15"(8 ohm) alakaapin ja vaikka 2x10"(8 ohm) yläkaapin.

Sun nupissa on kaksi pääteastetta, ja kummankin minimikuorma on 4 ohmia. Voit esimerkiksi kytkeä toisen kanavan ulostuloon 4-ohmisen 2x15"-kaapin ja toiseen vaikkapa 8-ohmisen 2x10"-kaapin ihan rauhassa. Ja juu, jos haluat, voit tietty kytkeä molempien kanavien ulostuloihin 4-ohmiset 2x15"-kaapit.
Se pittee tietee!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)