Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 5160 161 162 163 164 165 166 167 168
bangerboi
21.02.2025 16:27:48
Mikä spedu hoitamaan seuraavanlaista tonttia kohtuullisella rahalla?

Mulla on ehx memory boy jossa on täydellinen soundi siihen mitä haen, eli delayaika minimiin, mix täysille ja feedback nollaan: kaunis lofimeininki samettisella yläpäällä ja kivalla modulaatiolla. Ainut ongelma on, että tossa pienin delay on joitain kymmeniä millisekunteja, pieni latenssi painaa. Mikä purkki olis saman kuuloinen, mutta mahdollisimman lyhyellä dilsalla?

Tää on se soundi mitä haen: https://maihinnousu.net/s/34131

Saispa soundtoysin echoboyn pedaalina.
erty
22.02.2025 21:01:18
bangerboi: Mikä spedu hoitamaan seuraavanlaista tonttia kohtuullisella rahalla?

Zvex Instant LoFi Junky on aikalailla tohon juttuun sopiva. Ei ihan budjettipedaali, mut halvempana Vexter-versiona pitäs löytyä alle 200e käytettynä.
Laulava Kylätohtori
22.02.2025 22:51:30 (muokattu 22.02.2025 22:53:12)
Onko samanlaista perusyksinkertaista reverbin ja tremolon yhdistelmää kuin Flint, mutta kunnollisella hallikaiulla. Flintissähän on hallikaikuna joku 80-luvun räkkikaiku, mikä ei mielestäni ollut hyvä. Esim. Source Audion Colliderissa oli paljon parempi.

Hydrakin oli joskus, mutta vähän mentiin jo liikaa hedelmäpeliosastolle. Nykyinen Keeleyn Verb'o'Trem on ihan jees, mutta hallikaiku puuttuu kokonaan. Kaikuna mulla on nyt One Controllin Prussian Blue Reverb, mikä on loistava, mutta kajahdusaika liian lyhyt.

Monimutkaiset hedelmäpelit eivät innosta, mutta tremolopuolella olisi toiveina bias ja harmooninen, opto-tremolo on aika kökkö. Kaikupuolelta halli ja miksei plate ja/tai spring myös. Flintin koko on aika maksimi.

Onhan noita tullut katsottua, mutta jos jollain olisi joku musta hevonen heittää hihasta.

E. Olisikohan Prussian Blue Reverbin kaikuaika jotenkin kasvatettavissa?
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
bangerboi
28.02.2025 21:48:00
erty: Zvex Instant LoFi Junky on aikalailla tohon juttuun sopiva. Ei ihan budjettipedaali, mut halvempana Vexter-versiona pitäs löytyä alle 200e käytettynä.

Tämähän on hyvän olonen purkki. Täytyy metsästää, tosin ei varmaan ihan hirveesti liiku torilla.

Uafx:n delverb kuumottelee kovin, on ihan maagisen kuulonen: https://youtu.be/RWOeY7vBxlQ?si=cnmKBouw0Llyvrmj

Erinomanen idea yhdistää delay ja kaiku tossa muodossa.
Lego
28.02.2025 21:50:27
bangerboi: Tämähän on hyvän olonen purkki. Täytyy metsästää, tosin ei varmaan ihan hirveesti liiku torilla.

Uafx:n delverb kuumottelee kovin, on ihan maagisen kuulonen: https://youtu.be/RWOeY7vBxlQ?si=cnmKBouw0Llyvrmj

Erinomanen idea yhdistää delay ja kaiku tossa muodossa.

Delverbin hommasin itse eikä tuosta valittamista keksi, sopivan kokoinen ja mukavilla ominaisuuksilla varustettu livekäyttöä ajatellen. Saa nähdä kuinka kestää käyttöä
Guitaristi
07.03.2025 10:35:09

Tarvitsen pedaalin vaimentamaan vahvistimen äänekkyyttä efektilooppiin sijoitettuna. Mahdollisimman simppeli ja soundia syömätön, mieluiten vielä virraton poljin hakusessa.

JHS Pedals Little Black Amp vastaisi tarvetta ilmeisesti just eikä melkeen, mutta on aika hintava pelkäksi volumepotikaksi. Joku EQ-pedaali toimisi tietty myös, mutta nämä vaativat virtaa joskus reilustikin, joten patterikäyttö vaatisi aina kaapelien poiskytkemistä soiton jälkeen.

Onko ehdotuksia vai pitääkö suosiolla hankkia tuo JHS?
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
gunnar
07.03.2025 11:29:57
Guitaristi: Tarvitsen pedaalin vaimentamaan vahvistimen äänekkyyttä efektilooppiin sijoitettuna. Mahdollisimman simppeli ja soundia syömätön, mieluiten vielä virraton poljin hakusessa.

JHS Pedals Little Black Amp vastaisi tarvetta ilmeisesti just eikä melkeen, mutta on aika hintava pelkäksi volumepotikaksi. Joku EQ-pedaali toimisi tietty myös, mutta nämä vaativat virtaa joskus reilustikin, joten patterikäyttö vaatisi aina kaapelien poiskytkemistä soiton jälkeen.

Onko ehdotuksia vai pitääkö suosiolla hankkia tuo JHS?

Mites ihan vaan passiivinen volumepedaali? Siinä etuna että voisi säädellä soittaessa lennosta vaikkapa sooloboostina jne...
Guitaristi
10.03.2025 10:18:31

Tympee Huttunen: Budjettiratkaisuna eikö tuon voisi rakentaa piuhalla ja vastuksella? Vastuksen arvon voisi testailla, varmaan jollain 200kohm lähtisin alkuun.

Tähän päädyin, laitoin osat tulemaan Uraltonelta, hintaa tuli alle 25e posteineen kaikkineen. 250kohm vastuksella laitoin.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
velipekka
13.03.2025 09:20:17
Choruksesta...

Tuleeko mieleen choruspedaalia, josta saisi samasta pedaalista irti tummemmat, vintage tyyppiset soundit sekä kirkkaammat, modernit soundit ?
Shredator
13.03.2025 09:36:07

velipekka: Choruksesta...

Tuleeko mieleen choruspedaalia, josta saisi samasta pedaalista irti tummemmat, vintage tyyppiset soundit sekä kirkkaammat, modernit soundit ?

Tc Dreamscape.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
bangerboi
13.03.2025 13:52:14
Taas olis tarpeita.

Ensinnäkin tarvisin rouhean metallisärön joka olis soundiltaan tiukka ja erotteleva jotta tarvittaessa droppivireet toimii. En tykkää riipivästä tai kovin scoopatusta soundista, vaan suht middlekkäästä ja nimenomaan rouheasta meiningistä. Oon aivan hukassa miten tätä lähtis lähestymään, en oo omistanu yhtäkään distortion-purkkia noin viiteentoista vuoteen. :D Friedman BE-OD? MXR EVH 5150? Onko kokemuksia jostain erityisen miellyttävästä spedusta? Ajelisin Iridiumin plexin kevyen muron päälle.

Sitten toisena verbiosasto. Mulla kävi uafx delverb laudassa ja on periaatteessa tosi hyvä, mutta huomasin että alko ärsyttää expressiomahdollisuuden puute heti ja dilsasoundin kanssa oli kanssa vähän vaikee päästä sinuiksi, jotenkin kireän ja ohuen kuulosia ne soundit. Strymon cloudburstia kohti, vaikuttaa melko inspiroivalta kamppeelta.
Tympee Huttunen
13.03.2025 14:04:06
Vihdoin Thomann ilmoitti, että Behringerin 69 Vibe lähti liikkeelle.
mpekkanen
13.03.2025 14:05:28
Mulla on Bossin IR-2 pedaali ja siinä on 11 erilaista vahvistinmallinnosta ja minusta siitä saa aika mukavia säröjä loihdittua.
Thomannilla on nykyään 188€
hjukke
13.03.2025 16:44:07 (muokattu 13.03.2025 16:45:04)

bangerboi: Taas olis tarpeita.

Ensinnäkin tarvisin rouhean metallisärön joka olis soundiltaan tiukka ja erotteleva jotta tarvittaessa droppivireet toimii. En tykkää riipivästä tai kovin scoopatusta soundista, vaan suht middlekkäästä ja nimenomaan rouheasta meiningistä. Oon aivan hukassa miten tätä lähtis lähestymään, en oo omistanu yhtäkään distortion-purkkia noin viiteentoista vuoteen. :D Friedman BE-OD? MXR EVH 5150? Onko kokemuksia jostain erityisen miellyttävästä spedusta? Ajelisin Iridiumin plexin kevyen muron päälle.
.

Friedman voisi olla. Toki itse en ole siitä vielä saanut juuri järkevää muuten kuin puhtaaseen ajamalla. Ehkä kevyen särön päällä iridiumiin voisi toimia, Rockerverbin kanssa ei toimi. Muutaman vuoden taas Rat:in omistaneena havahduin kun testasin hiljattain Rottaa särön päälle, vain buustiksi, se toimii yllättävän hyvin.
Learn to play what you want to hear.
bangerboi
13.03.2025 16:59:09
hjukke: Friedman voisi olla. Toki itse en ole siitä vielä saanut juuri järkevää muuten kuin puhtaaseen ajamalla. Ehkä kevyen särön päällä iridiumiin voisi toimia, Rockerverbin kanssa ei toimi. Muutaman vuoden taas Rat:in omistaneena havahduin kun testasin hiljattain Rottaa särön päälle, vain buustiksi, se toimii yllättävän hyvin.

Hmm, voishan sitä toki puhtaankin päälle ajella. Kovasti on kehuttu tota ainakin, joten vois olla hyvin potentiaalinen.
PIM
14.03.2025 09:19:01
bangerboi: Hmm, voishan sitä toki puhtaankin päälle ajella. Kovasti on kehuttu tota ainakin, joten vois olla hyvin potentiaalinen.

Mites olis Tonex One nyt kun IK sai kauan odotetun editorisoftan vihdoin eilen ladattavaksi? Alkaa käytettävyys olla kohdillaan ja sinne vaan 20 säröpedaali capturea netistä niin eiköhän niistä muutaman käyttökelpoisenkin soundin löydä kohtuullisella säätämisellä.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
bangerboi
14.03.2025 12:03:54
PIM: Mites olis Tonex One nyt kun IK sai kauan odotetun editorisoftan vihdoin eilen ladattavaksi? Alkaa käytettävyys olla kohdillaan ja sinne vaan 20 säröpedaali capturea netistä niin eiköhän niistä muutaman käyttökelpoisenkin soundin löydä kohtuullisella säätämisellä.

Varmaan olis aivan hyvä mutta tuntuu lähinnä painajaismaiselta ajatukselta koska liikaa säätämistä, hässäkkää ja vaihtoehtoja. Yksinkertasempi=parempi mun tapauksessa.

Meen kohta musakaupoille kokeilemaan, katotaan tarttuuko jotain mukaan.
Laulava Kylätohtori
15.03.2025 17:58:44
mpekkanen: Mulla on Bossin IR-2 pedaali ja siinä on 11 erilaista vahvistinmallinnosta ja minusta siitä saa aika mukavia säröjä loihdittua.
Thomannilla on nykyään 188€

Miten nuo vahvistinsoundit vertautuu esim. Katanaan tai muihin vaataaviin comboihin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
mpekkanen
15.03.2025 18:07:19
Laulava Kylätohtori: Miten nuo vahvistinsoundit vertautuu esim. Katanaan tai muihin vaataaviin comboihin.

Ei ole kokemusta Katanasta, eikä uudemmista mallinnosvahvareista. Mä olen käyttänyt tuota pedaalia särkijän tyyliin ja sellaisena se minusta toimii ihan hyvin. Se Diamondiksi nimetty AC30 mallinnus on mun mielestä paras ja myös se Peavey 5150 on ihan ok. Pitäis oikeastaan ottaa asiaksi tutustua paremmin siihen kun siinä on aika paljon vaihtoehtoja ja ruuvattavaa, mikäli haluaisi oppia kunnolla sen salat.
Särkijänä kuitenkin monipuolinen pedaali.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)