123sade: Jenni Vartiainen: mä en haluu kuolla tänä yönä (oikein) Itse kuulin: mä en haluu tulla tänä yönä Joku saamelaistyttöduo (ei Angelin tytöt, vaan jokin vähän tuoreempi) lauloi tuota sanoilla "Mä en haluu nuolla tänä yönä", tai niin se ainakin oli suomennettu, en saamen(kaan) sanaa itse ymmärrä. Parempi pyy pivossa kuin kymmenen uutisissa. |
Torniojaws 06.03.2025 01:16:50 | |
---|
DeBarge - Rhythm of the Night O: Just come with me and we can shake your blues right away V: Just come with me and we can shake our boobs right away |
Hannubal 16.03.2025 20:29:24 (muokattu 16.03.2025 20:29:55) | |
---|
Virve Rosti "Kun Chicago kuoli" Väärin: "Mä vielä kuolemaksi kaakon nään." (Voiko ilmansuunta olla vaarallinen?) Oikein: "Mä vielä kuolevan Chicagon nään" Oikein: Moni siitä yöstä vaikenee, moni verityöstä vaikenee - kauhuissaan Väärin: Olli siitä yöstä vaikenee, Oliveri työstä vaikenee - kauhuissaan "Mikä putos, vai putosko mikkää?" kysys renki, ku pöydältä putos. |
Yallup 21.03.2025 09:43:10 | |
---|
Saku sammakko Posion matkallaan, ahaa... "Tosta se taitaa lähteä.." |
Yallup 21.03.2025 17:05:03 (muokattu 21.03.2025 17:14:26) | |
---|
Hannubal: Oikein: Moni siitä yöstä vaikenee, moni verityöstä vaikenee - kauhuissaan Väärin: Olli siitä yöstä vaikenee, Oliveri työstä vaikenee - kauhuissaan O: Silti kuolla Chigago sai, ja sen muistan vieläkin. V: Silti kuollaksi kaakon sain, ja sen muistan vieläkin. O: Gangsterinsa sotaan vei, laki rauhaan jäänyt ei V: Kalsarinsa sotaan vei, laki rauhaan jäänyt ei O: Jäi äiti itkemään, mä vielä kuolevan Chigagon nään V: Jäi äiti itkemään, mä vielä kuolevaksi kaakon nään O: Moni siitä yöstä vaikenee, moni verityöstä vaikenee - kauhuissaan. V: Moni siitä yöstä vaikenee, monivärityöstä vaikenee - kauhuissaan. "Tosta se taitaa lähteä.." |
NHR 21.03.2025 17:16:44 | |
---|
Yallup: O: Jäi äiti itkemään, mä vielä kuolevan Chigagon nään V: Jäi äiti itkemään, mä vielä kuolevaksi kaakon nään Joku tämän sivuston jäsenistähän väitti kuulleensa ko. kohdan: Mä vielä kuolevan sen kääkän nään. En muista ulkoa Ken lienikään kyseessä, enkä jaksane ryhtyä juuri nyt etsimäänkään, mutta tästä samasta vitjasta pitäisi tuonkin kirjoituun löytymän. Ramones eunt domus! |
Yallup 22.03.2025 08:19:23 | |
---|
NHR: Joku tämän sivuston jäsenistähän väitti kuulleensa ko. kohdan: Mä vielä kuolevan sen kääkän nään. En muista ulkoa Ken lienikään kyseessä, enkä jaksane ryhtyä juuri nyt etsimäänkään, mutta tästä samasta vitjasta pitäisi tuonkin kirjoituun löytymän. Olin vielä lapsi kun Vicky Rostin Chicago kuoli soi radiossa vähän väliä. En tajunnut mitä siinä tapahtuu tai sanotaan - vaikkapa tämä Alkapoon, joka tietysti Al Capone. Missä ollaan rapakon takana? Ainoa jonka tajusi, että äiti jäi itkemään kun jossakin oli sota, mutta onneksi isä astui kammariin (mikä sekin oli) joten äiti ei enää itkenyt. Nuo kummalliset väärin kuulleet sanat jäivät iäksi päähän ja vaikka myöhemmin tiesi mitä oikeasti sanotaan, ne kuulostaa vieläkin samalla tavalla omituisilta. "Tosta se taitaa lähteä.." |
jyrivaan 22.03.2025 16:55:48 | |
---|
Täällä myös Chicagoa väärinkuullut ja kuulin ainakin näin. Alta potkun päätti näin, kaikki seuraa käskyjäin. Kanttorinsa sotaan vei, laki rauhaan jäänyt ei. |
Yallup 02.04.2025 17:09:57 | |
---|
jyrivaan: Täällä myös Chicagoa väärinkuullut ja kuulin ainakin näin. Alta potkun päätti näin, kaikki seuraa käskyjäin. Kanttorinsa sotaan vei, laki rauhaan jäänyt ei. Vicky Rosti, Menolippu O: Katson taaksepäin ja kiskot sinne jää V: Katson taaksepäin ja siskot sinne jää "Tosta se taitaa lähteä.." |
Yallup 03.04.2025 11:42:14 | |
---|
Murheellisten laulujen maa O: En koskaan osta kirvestä, enkä koskaan viinaa juo. Muuten juon talon V: En koskaan osta kirvestä, enkä koskaan viinaa juo - muuten juontaa.. "Tosta se taitaa lähteä.." |
Hessos 03.04.2025 13:30:02 | |
---|
Yallup: Vicky Rosti, Menolippu O: Katson taaksepäin ja kiskot sinne jää V: Katson taaksepäin ja siskot sinne jää O: juna jyskyttää / vanhaa ystävää en mä nää V: juna jyskyttää vanhaa ystävää / en mä nää ryhä / valas / pyhä / graal |
NHR 03.04.2025 22:49:27 | |
---|
Arttu Wiskari: Tuntematon potilas O: Nukun pistooli mun tyynyn alla V: Nukun pistooli mun pyllyn alla Lisäksi tajusin vasta viipeellä (=vihta delay;) sen vaarin olleen muistisairas (ns. old timers disease=alzhaimer's), joka ei tuntenut edes omia lapsenlapsiaan, mistä siis kappaleen nimikin. Ehkä minulla vain on vähän pitkähköt piuhat, sillä eihän tuokaan kipale kovinkaan kryptinen liene, tuli vain enskertaa kuulusteltua vähän tarkemmin mitä siinä laulettiinkaan. ;) Ramones eunt domus! |
Yallup 04.04.2025 09:21:00 | |
---|
Olavi Virta, Siks oon mä suruinen O: Joka päivä mä aamusta iltahan käyn kuni oottaen ihmettä vaan V: Joka päivä mä aamusta iltahan käyn kunnioottaen ihmettä maan "Tosta se taitaa lähteä.." |
Merkittävä Manageri 22.04.2025 17:56:53 | |
---|
Kiana Ledé - Labels O: Juicy for 'ya V: Lucifer |
Yallup 19.05.2025 18:36:54 | |
---|
Ratsia ja "Lontoon skidit". Kyse ei kuitenkaan väärin kuulemisesta, vaan ymmärtämisestä. Kuvittelin itse skidinä, että siinä on Pihtiputaalla vaikuttava porukka, joka kutsuu itseään Lontoon skideinä joilla todella tylsää kun ei mitään tekemistä. Kappaleessahan piikitellään sitä, että lontoolaiset skidit itkee, ettei tekemistä siellä suurkaupungissa, jotka eivät voisi edes kuvitella minkälaista Pihtiputaalla oli. "Me mentäis tanssiin - konkareita / tehtäis keikkaa - Humppa-Veikot" ja lopuksi "Mitä enää nyt tehdä vois? - EI MITÄÄN" (Isolla). Kappale siis vittuilua heidän oletetuille sankareilleen, siis brittipunkkareille jotka kitisee tyhjästä. Tämä siis meni minulla ohi. "Tosta se taitaa lähteä.." |
Yallup 04.06.2025 16:27:39 | |
---|
Eppu Normaali, Suomi-ilmiö V: Harrisburg on jossain toisella planeetalla ei sellaista voi sattua, voi kuun ja tähden alla O: Harrisburg on jossain toisella planeetalla ei sellaista voi sattua, koivun ja tähden alla V: Uraani halkeaa ja tuottaa lappuun valkeaa O: Uraani halkeaa ja tuottaa lamppuun valkeaa "Tosta se taitaa lähteä.." |
Alfons Åberg 09.06.2025 19:35:07 | |
---|
Sori, Top Gun ketju vuotaa mutta... Berlin: Take my breath away O: Watching every motion in my foolish lover's game V: Watching every motion in my foolish love was gay Vessajono: "No siis yheksän kertaa kymmenestähän kyse on jostain omia pieruja haistelevasta jazz- tai taidemusaelitismistä tai sit jostain vessassa korvalappustereoilla äänitetystä 90-luvun norjasuhinasta." |
On Every Street 07.07.2025 00:43:26 | |
---|
Lapsena väärinkuultuja: O: You're the devil in disguise V: You're the devil in the skies O: Työn orjat sorron yöstä nouskaa V: Työn orjat Zorron yöstä nouskaa O: Hoosianna, Daavidin poika, kiitetty olkoon hän V: Hoosianna, Daavidin poika, kivitetty olkoon hän Tuo viimeinen johtui siitä, kun se lauletaan niin, että tuo "kiitetty" venyy "kii-iitetty". Ja uskonnon tunneilla oli puhuttu siitä, miten raamatun aikoina kivitettiin ihmisiä, ja kun muutenkin kristinuskossa "juhlitaan" Jeesuksen ristiinnaulitsemista, niin se kävi järkeen. Cat food, cat food, cat food, again! |
NHR 09.07.2025 07:24:20 | |
---|
On Every Street: O: Työn orjat sorron yöstä nouskaa V: Työn orjat Zorron yöstä nouskaa V2: Työ norjat Zorron yöstä nouskaa Hoosiannasta sama kokemuu. Apulanta: Hiekka O: Kivusta nautintoon on matkaa pelottavan vähän V: Kivusta nautin, tohon on matkaa pelottavan vähän Käki kukkuu kuusikossa ja pikkulintuja tympii. |