Aihe: Mitä kyrsii soittaa?
1 2 3 4
Voxauttaja
17.07.2004 01:33:47
Tällainen gallup, että mitä kyrsii soittaa. Kysymys voi olla tietystä rytmilajista tai yksittäisistä biiseistä.

Itse pohjustan, että olen sikäli huono ihminen tanssimuusikoksi, että minulla näitä inhokkeja riittää.
Inhoan melkein pääsääntöisesti fox ja humppa osastoa. Sitten on vielä se diskohumppa, josta lähtee järki.

Biisi-inhokkeja on mm. Tyttö tuollainen. Tämän threadin kestäessä niitä varmaan tulee listattua paljonkin.
KoskPaavo
17.07.2004 04:46:55
No tuollainen tulee ensiksi mieleen että jos biisiä tehdessä tekijä ei ole ollut ollenkaan "alan mies", eli sointu- ja melodiarakenne päin peetä , lähinnä nämä Souvari-jutut.
Soittaja selviää aina.
baron
17.07.2004 07:35:32 (muokattu 17.07.2004 07:36:56)

Biisi-inhokkeja on mm. Tyttö tuollainen. Tämän threadin kestäessä niitä varmaan tulee listattua paljonkin.

Musta Cliff Richardin "A Girl Like You" vuodelta 1959 on ihan kiva kappale ja tykkään soittaa sitä.
Muista versioista viis.

Mitä mä oikeasti inhoan on Tulipunaruusut ja Heili Karjalasta, mutta ne oonkin pudottanut settilistoista.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Simplex
17.07.2004 12:14:23

Muutama esimerkki oksettavista kappaleista joita en suostu ilman tuntuvaa lisäkorvausta soittamaan

-Daa da daa
-Varrella virran
-Lauantai ilta
-Dirlandaa

Tyttö tuollainen on myös todella paha.
I might as well go back over yonder...
baron
17.07.2004 18:29:50

Tyttö tuollainen on myös todella paha.

Aina mä joudun toteamaan olevani "erilainen nuori"
pasij66
17.07.2004 21:08:03 (muokattu 17.07.2004 21:08:21)
Lokki valssi on kyllä kohtuullisen kauhee tekele:(
On kiva rovasti, sanoi onkiva rovasti ja onki varovasti
baron
17.07.2004 21:18:44

No nyt mä säestän!
breppuli
18.07.2004 02:35:37

No nyt mä säestän!

Eikös Lokki-valssi sentään ole ns. kansantekele, niin että ei siitä oikein ketään pääse syyttämään, joskin olo on aina mukava, kun sitä ei pääse soittamaan...
Soittolista rules - kunhan se on oma.
clave
18.07.2004 05:31:23

Moni biisi on kulunut vuosien renkuttamisen jälkeen harsonohueksi. Näin kesällä kyrsii ehkä eniten Kesäillan valssi.
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
R.Syke
18.07.2004 10:44:59
Moni biisi on kulunut vuosien renkuttamisen jälkeen harsonohueksi. Näin kesällä kyrsii ehkä eniten Kesäillan valssi.

-Syksyllä syysillan tuuli mi oksissa huokaa..
Qsine
18.07.2004 17:23:18

Ehdottomaksi inhokiksi on muodostunut sinänsä ihankiva reiskataipale-foksautus "Tyttöjen tähden". Siitä tuli seitsemisen vuotta sitten blokattua levyltä nuotti bassoineen kaikkineen, tyyliin "Aiku tätä ois kiva soittaa".

Mutku vittu ei o! Taas eilen keikalla lähti piisi liian hitaasti, ja mehän tietänemme, millaista tervassauimista tulee, kun voksi lähtee liian verkkasestas'! Jäykkä "Tat-tatta tat-tatta", kuuluu selän takana rummuista, basso huutaa kvinttihallelujaansa, hanuri ja brassit (Korg T3 A02) revittävät kilpaa, koko ajan forte forte fortissimo. Ei svengaa, ei niin millään. Kolmimuunteisuus täysin kateissa, paikan seinät lastulevyä, roudatessa kaikui vielä se perkeleen e-mollikuutonen, johon sekoittunut hanuristin väärästä kohtaa ottama g-mollikuutonen, ainakin tunti. Pää räjähtää ja boolimaljakin oli tyhjä klo 0.30: jouduimme porukassa imemään kiwisiivuja malian pohjalta.

Muuten meni hyvin, Lokkivalssikin oli sieltä ilmavimmasta päästä.
"Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!"
Voxauttaja
18.07.2004 22:38:31
Ehdottomaksi inhokiksi on muodostunut sinänsä ihankiva reiskataipale-foksautus "Tyttöjen tähden". Siitä tuli seitsemisen vuotta sitten blokattua levyltä nuotti bassoineen kaikkineen, tyyliin "Aiku tätä ois kiva soittaa".

Mutku vittu ei o! Taas eilen keikalla lähti piisi liian hitaasti, ja mehän tietänemme, millaista tervassauimista tulee, kun voksi lähtee liian verkkasestas'! Jäykkä "Tat-tatta tat-tatta", kuuluu selän takana rummuista, basso huutaa kvinttihallelujaansa, hanuri ja brassit (Korg T3 A02) revittävät kilpaa, koko ajan forte forte fortissimo. Ei svengaa, ei niin millään. Kolmimuunteisuus täysin kateissa, paikan seinät lastulevyä, roudatessa kaikui vielä se perkeleen e-mollikuutonen, johon sekoittunut hanuristin väärästä kohtaa ottama g-mollikuutonen, ainakin tunti. Pää räjähtää ja boolimaljakin oli tyhjä klo 0.30: jouduimme porukassa imemään kiwisiivuja malian pohjalta.

Muuten meni hyvin, Lokkivalssikin oli sieltä ilmavimmasta päästä.

Tuo ekaksi mainitsemasi renkutus ja kaikki missä rytmitys on "taa-ttadada tattat tattaa, taatta dadat taa" menee minun sietokykyni ylitse.
Simplex
19.07.2004 05:19:34 (muokattu 19.07.2004 05:20:21)

Toisaalta olen todennut että onneksi näitä ns. "kusen polttamia" huttuja ei ole pakko seteissä roikotella. Jos tuntuu pahalta niin nakataan kylmästi hitoille ja otetaan tilalle jotain muuta. Maailma on täynnä kappaleita, hyviä sekä huonoja ja harvoin keikka tilaaja toivoo paria biisä enempää per keikka. Stagella voi aina toivoville turakaisille sanoa ettei kyseiset nuotit sattunut mukaan.

Yllättävän usein on tanssikeikoilla kysytty että "löytyyks teilt jotain AC/DC:tä tai Metallicaa", ajattelen silloin että tilanne on päinvastainen kuin kävisi toivomassa suut veressä riehuvalta metallibändiltä "metsäkukkia".
I might as well go back over yonder...
Meisseli
19.07.2004 19:14:32

Uralin pihlaja ja moskovan valot. tympäsee. samoin sellanen treenaamaton pystymtetsä hurriganes-osasto A:sta (tai C:stä tai PER-seestä)
Myös Agents-Yölintu osastoa tympäsee soittaa..
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
WanhaWetäjä
19.07.2004 19:43:13

Iänikuiset,kuluneet biisit "Hopeinen kuu".."Moskovan valot".."Kuolleet lehdet".."Paratiisi"..ja humppa noin ylipäätään...se on vaan niin KAUHEEETA katsoa kun aikuiset ihmiset nilkuttaa hymyssä suin sitä v...n käsittämätöntä kävelyhumppaansa...sellasta hemmetin piirileikkiä,mennään kuin bobcatit ees sun taas,jumankauta ei kestä kattoo ;-)))
Jalmus
19.07.2004 20:08:50
Kulunutkin kappale voi olla hyvä, jos siihen vain tekee mielekkään sovituksen, reharmonisoinnin tms. Ylipäätään hyvä soitto korvaa mielestäni huononkin kappaleen puutteet.

Pääosin paskaa musiikkia on vain sellainen, joista SOITTAJAT ITSE paskaa tekevät.
WanhaWetäjä
19.07.2004 23:57:18

Kulunutkin kappale voi olla hyvä, jos siihen vain tekee mielekkään sovituksen, reharmonisoinnin tms. Ylipäätään hyvä soitto korvaa mielestäni huononkin kappaleen puutteet.

Pääosin paskaa musiikkia on vain sellainen, joista SOITTAJAT ITSE paskaa tekevät.

Jaa...ilmeisesti et ole tanssimuusikko...onhan niitä bändejä nähty ja kuultu jotka sovittavat ja soinnuttavat niin stanasti vaikka "Jätkän humpan"että sitä ei tunnista kuin sanoista..mutta ei niillä kauaa ole keikkaa,kun sitä "taidetta"ei erkkikään ymmärrä...hei ei paskasta saa konvehtia,ei millään!!!Vaikka sä soittaisit kuinka pkeleen hyvin niin ei se nyt sitä huonoa,kulunutta BIISIÄ tee yhtään paremmaksi(esim. Moskovan valot,Jätkän humppa)...

Maailmassa on hiton paljon puhkisoitettuja biisejä,jos sä saat niistä jotain irti niin se on sun onnesi,mä olen tehnyt keikkaa vuodesta 76,ja mulla on omasta mielestäni oikeus olla pitämättä jostain kappaleista,ja sitähän tässä kysyttiin,jos olisit vaivautunut lukemaan otsikon...no enivei oli ne sitten vedetty vaikka kele minkälaisilla sovituksilla ja hienoilla soitoilla niin ei ne siitä kummene!
Voxauttaja
19.07.2004 23:57:47

Sinun kanssasi samaa mieltä, mutta sen lisään, että paska ei pöyhimällä parane. En viittaa nyt näihin Uralin pihlajoihin, jotka ovat oikeasti hienoja kappaleita. Tarkoitan tätä nykytanssimusiikkia, joita bulkkina tilataan kaiken maailman puolalaisilta Mulihalilovickeilta.
Mynthor
20.07.2004 02:07:56
mä olen tehnyt keikkaa vuodesta 76

Ja WW:n kirjoitusten happamuusasteesta voidaan päätellä, että "parasta ennen" päivämäärä on jo ylittynyt.

WW= Wanha ja Wittuuntunut.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)