Aihe: Opeth
1 2 3 4 5100 101 102 103 104
Akiman
11.02.2025 07:58:48

KTR2
11.02.2025 09:21:15
Akiman: Keikkarapsaa sunnuntailta:

https://www.soundi.fi/keikat/livear … ta-yhtyeen-keikalta-toivoa-saattaa/

Päädyin muuta kautta lukemaan arviota ja "viiksientuhistelusta" puhuessa kuulosti niin mnetiltä, että piti tarkistaa kenen kirjoittama tuo arvio oli. Pitihäm se arvatam..

Kiva, että Opeth palaa ruotuun. Itse en ole seurannut enää vuosiin, mutta positiivisia muistoja on ekalta näkemältäni keikalta Nosturissa. Extol taisi olla lämppärinä ja ihastuin silloin heidänkin meininkiinsä. Se taisi olla bändin eka kerta Suomessa. Olikohan jotain 2000-luvun alkua. Aika nuor poika olin vielä.
en
ekikoo
11.02.2025 19:16:50 (muokattu 11.02.2025 19:26:11)
Mitä mieltä kansa on Deliverancesta joka keikan vakiolopetuksena? Omasta mielestäni saisi jäädä pois ja tilalle vaikka MAYH-tavaraa, Karma ^__^
I would if I could...!
zeta
11.02.2025 20:10:58
KTR2: Kiva, että Opeth palaa ruotuun. Itse en ole seurannut enää vuosiin, mutta positiivisia muistoja on ekalta näkemältäni keikalta Nosturissa. Extol taisi olla lämppärinä ja ihastuin silloin heidänkin meininkiinsä. Se taisi olla bändin eka kerta Suomessa. Olikohan jotain 2000-luvun alkua. Aika nuor poika olin vielä.

Taisi olla kyseinen Nosturin keikka 2003 Damnation-kiertueella? Ei jumalauta, tuostakin keikasta rapiat 20 vuotta aikaa.
haunted
12.02.2025 09:49:10 (muokattu 12.02.2025 09:52:21)
zeta: Taisi olla kyseinen Nosturin keikka 2003 Damnation-kiertueella? Ei jumalauta, tuostakin keikasta rapiat 20 vuotta aikaa.

Myös 2005 oli Opeth nosturissa, Ghost Reveries -rundin alkutahteja, ainakin silloin oli Extol myös. Extoli soitti täysiä, voi taivas mitkä volumet niillä. Ja hyvä veto muutenkin.

Opetti oli ihan timanttisessa soittovireessä, Axenrotti oli ensimmäisiä kertoja lauteilla livenä, "tuuraajana" tässäkohtaa vasta.

Muistan edelleen, lippu oli 16€. Koin saavani rahalle vastinetta.

edit.

Ai että mikä setlisti:

The Baying of the Hounds

When

Deliverance

In My Time of Need

To Rid the Disease

The Drapery Falls

The Grand Conjuration

Face of Melinda

Blackwater Park

Encore:
Demon of the Fall
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
KTR2
12.02.2025 10:11:21
zeta: Taisi olla kyseinen Nosturin keikka 2003 Damnation-kiertueella? Ei jumalauta, tuostakin keikasta rapiat 20 vuotta aikaa.

Joo kyllä. Teki vaikutuksen aikanaan. Pari muutakin keikkaa taisin nähdä Opethilta, mutta en tarkkaan enää muista mitä.
en
Pedroz
12.02.2025 18:05:12

haunted: Ai että mikä setlisti:
The Baying of the Hounds
When
Deliverance
In My Time of Need
To Rid the Disease
The Drapery Falls
The Grand Conjuration
Face of Melinda
Blackwater Park
Encore:
Demon of the Fall

Tästä on kyllä upeita muistoja. Nosturia ennen oli kaksi vetoa Tavastialla, joista ekaan ostin lipun ja tokaan sain yllättäen ilmaiseksi Keltaisesta jäänsärkijästä. The Drapery Falls aloitti oman Opeth-intoilun aikoinaan, ja vitutti törkeästi kun jättivät sen ekana iltana soittamatta, vaikka tiedossa oli, että se löytyy edeltävien keikkojen listasta. Tokana keikkapäivänä nillitin asiasta Åkerfeldtille Free Record Shopin nimmarisessiossa, ja lupasivat soittaa sen tokana iltana, jolloin To Rid the Disease jäi sitten pois. Nosturin setti oli siis biisin verran pidempi kuin Tavastian vedot, sinne en sentään enää mennyt.
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Ali
13.02.2025 15:32:58

Lutakko 2003 never forget. Tavastia 2005 myös erittäin kova (en muista, kumpi ilta), niska oli jumissa pari päivää.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
martti.k
13.02.2025 19:47:20
KTR2: Opethin nykykokoonpano jokseenkin erilainen, kuin silloin kun itse tuli aktiivisemmin kuunneltua. En ole kauheasti lukenut mistään, että millainen merkitys Peter Lindgrenillä oli aikoinaan kitaristina. Oli kuitenkin omasta mielestäni ihan vaikuttava hahmo kaikin puolin.

Nykyään on muuttunut näköjään ihan J-P:ksi https://www.linkedin.com/in/peter-lindgren-50b3876

Minulla on jotenkin jäänyt mielikuva, olisiko siitä Opeth-kirjasta, että Lindgrenillä ei ollut "kovin" iso merkitys siihen mitä levyille lopulta tuli... Tosin Parhaat levyt tuli hänen aikakautenaan..
KTR2
14.02.2025 06:57:13
martti.k: Minulla on jotenkin jäänyt mielikuva, olisiko siitä Opeth-kirjasta, että Lindgrenillä ei ollut "kovin" iso merkitys siihen mitä levyille lopulta tuli... Tosin Parhaat levyt tuli hänen aikakautenaan..

Joo kyllähän Opeth henkilöityy Åkerfeldtiin vahvasti, mutta on bändin muillakin soittajilla jotain persoonallisuutta. Mun mielestä Martin Lopezin rummuttelu esim. oli aika omintakeista tai ei ainakaan ihan perustylsää jyystöä.
en
Ali
14.02.2025 09:22:18 (muokattu 14.02.2025 09:26:09)

KTR2: Mun mielestä Martin Lopezin rummuttelu esim. oli aika omintakeista tai ei ainakaan ihan perustylsää jyystöä.

Kyllähän siellä sitä lattarivibaa oli. Eikös "Opeth-komppi" perustu suoraan johonkin lattaristandardiin jopa?
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
Makelele
14.02.2025 09:24:02
martti.k: Minulla on jotenkin jäänyt mielikuva, olisiko siitä Opeth-kirjasta, että Lindgrenillä ei ollut "kovin" iso merkitys siihen mitä levyille lopulta tuli... Tosin Parhaat levyt tuli hänen aikakautenaan..

Alkupään levyillä (Orchid ja Morningrise) on kaikissa biiseissä kirjoittajana (sanat Åkerfeldt, musiikki Åkerfeldt ja Lindgren). Sen jälkeen vain yksittäisissä biisissä, tosin niistä ainakin pari bändin parhaimmistoa (Demon of the Fall, Blackwater Park).
Pedroz
14.02.2025 10:10:01

Makelele: Alkupään levyillä (Orchid ja Morningrise) on kaikissa biiseissä kirjoittajana (sanat Åkerfeldt, musiikki Åkerfeldt ja Lindgren). Sen jälkeen vain yksittäisissä biisissä, tosin niistä ainakin pari bändin parhaimmistoa (Demon of the Fall, Blackwater Park).

Itekin muistelen kirjasta, että Lindgrenin panos väheni vuosi vuodelta, ehkä hälle oli ominaisempaa se kahden ekan levyn vahvasti kitaraharmonioihin nojaava tyyli, eikä sävellyspuolelle ollut enää juuri annettavaa kun tyyli kehittyi vuosien mittaan. Loppuvaiheessa taisi lähinnä muutamia sooloja levylle soitella, jos oikein muistan.
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
jogo3000
20.02.2025 17:11:52

Jokos tätä Waltterin soittovideoa on diggailtu? https://youtu.be/o9fcOYdk0YQ?si=w-J6oPVXAXyOHqW1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5100 101 102 103 104
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)