Billsner 08.02.2025 01:25:46 | |
---|
mpekkanen: Täytyy sen verran kehua omia kitaroita, että mulla on japanilainen Tokain Strato ja myös Tele ja kummatkin saa uutena tonnilla. Jos siis tämä uusi Indonesian Fender maksaa 619€, niin ei siihen loppujen lopuksi tarvitse kuin 350€ lisää, niin saa oikeasti hyvän uuden kitaran. Japanin Tokain body on kahdesta palasta ja Fenderillä saa laittaa tuplasti euroja, että löytyy saman moinen. Satula on luuta ja metalliosat on Gotohia. Oikeasti hyvä kitara ihan kohtuullisella rahalla. Nämä on mielestäni niitä subjeektisiä asiota millä ei ole mitään merkitystä missä tai milloin soitin on valmistettu. Jos kitara toimii ja pysyy vireessä, niin sit ollaan jo voiton puolella Supreme General Of Evil |
msalama 08.02.2025 06:45:55 | |
---|
Asia on niin, että halpikset tehdään tiettyyn vähittäismyyntihintatasoon ja siinä säästetään mm. osista ja materiaaleista, koska on pakko. Eiväthän ne kaikki mitään sysipaskoja ole, välttämättä, mutta jos vaikkapa paljon keikkailee, niin eivät ne samaa kulutustakaan kyllä välttis kestä kuin kalliimmat. Kuten taisin jo sanoa, mulla oli 2017 MIC '50s CV Tele ja ihan kiva skitta muuten, mutta nauhat menivät pahoille kuopille jo vuoden soitolla. Eli kenkää sai ja toiste en mokomaa enää osta mistään hinnasta, koska tuollaista ei kerta kaikkiaan ole mitään järkeä remppauttaakaan missään kun uudet nauhat maksavat enemmän, kuin mitä (ainakaan) käytetystä vastaavasta joutuu pulittamaan. Eli vetäkää millä vedätte, mutta mä nyt ainakin tiedän millä itse EN vedä, ja se perustuu omakohtaiseen kokemukseen. Ja mitä mä olen kuullut, niin näissä uudemmissakin Skujuissa on ainakin isossa osassa käytetty edelleen jotain pehmopaskaa nauhoihin, eli eivät kestä yhtään sen paremmin. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
msalama 08.02.2025 06:49:12 | |
---|
PS. Ja samahan pätee tietty myös perinnebrändien halpiksiin, eli eihän tämä uusi halpisfenkkukaan tietenkään ole laatutasoltaan mitään kalliimman MIA-kepin luokkaa, vaikkei mikään badge engineered-Skuju olisikaan. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
msalama 08.02.2025 08:12:36 | |
---|
Sama arvostelu, eri palsta ja keskustelu. https://www.thegearpage.net/board/i … ii-fender-standard-guitars.2622761/ Konsensus alkaa olla se, etteivät nämä mitään uudelleendekaalitettuja Skujuja sentään ole, vaikka ylihintaisia ehkä ovatkin. No joku Alabaman roskasakkiosasto nyt tietenkin on sitä mieltä, kuten ovat myös Juutuubin agendamitättömyydet, mutta näitähän nyt ei kukaan täysjärkinen usko muutenkaan joten siinähän ulisevat. Se, että ovatko nämä sitten itsessään hintansa väärttejä, on toinen juttu. Pitäisi koesoittaa ja perata tarkkaan läpi yksi, niin tietäisi kannattaako ostaa jos käyttökeppiä tarvitsee. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
PIM 08.02.2025 08:59:14 | |
---|
msalama: Kuten taisin jo sanoa, mulla oli 2017 MIC '50s CV Tele ja ihan kiva skitta muuten, mutta nauhat menivät pahoille kuopille jo vuoden soitolla. Eli kenkää sai ja toiste en mokomaa enää osta mistään hinnasta, koska tuollaista ei kerta kaikkiaan ole mitään järkeä remppauttaakaan missään kun uudet nauhat maksavat enemmän, kuin mitä (ainakaan) käytetystä vastaavasta joutuu pulittamaan.
Kannattaisi ehkä puhua tarkemmin käyttötunneista kuin kalenteriajasta, kun puhutaan näistä nauhaongelmista, niin lukijakin osaisi vähän edes arvioida kuinka suureksi ongelmaksi asia omalla kohdalla oikesti osoittautuu. Jollekin vuosi soittoa tarkoittaa 50 tuntia, jollekin toiselle 500 tai 1500 tuntia. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
msalama 08.02.2025 09:08:12 | |
---|
Mä mitään käyttötunteja kellottanut, soitan suurinpiirtein päivittäin ja kitarat on rotaatiossa niin, että about sama määrä soittoa tulee kullekin vuositasolla. Lopputulos: Vanhemmat MIA-kepit eivät kulahtaneet juurikaan, Skuju meni paskaksi. Niin että mun valinta on selvä, oli eka ja vika mokoma mitä tähän huusholliin tulee. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
jkiva 08.02.2025 10:57:12 | |
---|
msalama: Se, että ovatko nämä sitten itsessään hintansa väärttejä, on toinen juttu. Siihen arvioiden, että vähän kallimpi Player sarja omin käsin testattuna ei ollut puolet halvempaa Squieria kummempi, tuskin tämäkään. Eli Squierilla saa paremman hinta-laatusuhteen. Pelatetaan maailma kitara kerrallaan! |
jkiva 08.02.2025 11:09:17 | |
---|
Positiivisena sivuvaikutuksena vois olla, että muiden Indonesia-kitaroiden arvo jälkimarkkinoilla nousee kun "tehty samalla tehtaalla kuin Fenderit", ns. Matsumoto-efekti. :) Pelatetaan maailma kitara kerrallaan! |
msalama 08.02.2025 13:50:31 | |
---|
Squerilla saa varmaankin paremman hinta-laatusuhteen, jos sivuuttaa aika montaa sen tuotantoerää koskeneet huomiot huonosta raudasta, mm. jo useamman kerran mainitsemani pehmeä nauhamateriaali. Mutta mikäs siinä, jos sen kitaran ei ole tarkoituskaan kestää. Vertailun vuoksi, mulla oli myös joku n. 2010 FSR MIM Tele Deluxe, ja vaikkei sekään todellakaan mitään high-endiä ollut, niin nauhat siinä ainakin kestivät sen noin vuoden päivät mitä sillä soitin. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
mpekkanen 08.02.2025 14:29:30 | |
---|
msalama: Asia on niin, että halpikset tehdään tiettyyn vähittäismyyntihintatasoon ja siinä säästetään mm. osista ja materiaaleista, koska on pakko. Eiväthän ne kaikki mitään sysipaskoja ole, välttämättä, mutta jos vaikkapa paljon keikkailee, niin eivät ne samaa kulutustakaan kyllä välttis kestä kuin kalliimmat. Kuten taisin jo sanoa, mulla oli 2017 MIC '50s CV Tele ja ihan kiva skitta muuten, mutta nauhat menivät pahoille kuopille jo vuoden soitolla. Eli kenkää sai ja toiste en mokomaa enää osta mistään hinnasta, koska tuollaista ei kerta kaikkiaan ole mitään järkeä remppauttaakaan missään kun uudet nauhat maksavat enemmän, kuin mitä (ainakaan) käytetystä vastaavasta joutuu pulittamaan. Eli vetäkää millä vedätte, mutta mä nyt ainakin tiedän millä itse EN vedä, ja se perustuu omakohtaiseen kokemukseen. Ja mitä mä olen kuullut, niin näissä uudemmissakin Skujuissa on ainakin isossa osassa käytetty edelleen jotain pehmopaskaa nauhoihin, eli eivät kestä yhtään sen paremmin. Mulla oli yksi kiinan Gretsch ja sen lisäksi 4 kiinalaista Sunsmile kitaraa ja enää ei tule ikinä yhtää kiinalaista taikka muualla vinkuintiassa tehtyjä halpakitaroita. Noissa kaikissa mun soittimissa oli nauhat ihan onnetonta tinaa, satulat ei kestäneet soittoa ja Gretchissä piti bodyyn vaihtaa pidemmät ruuvit kun puu oli niin höttöistä, ettei normi ruuvit edes pysyneet kiinni. Sitä mukaan kun soitin hajosi, niin sen sai antaa ilmaiseksi eteenpäin, kun ei kannattanut korjata kalliimmalla kuin mitä halpiksn arvo on. Saatoin jostakin saada myydessä muutaman euron, mutta käytännössä ilmaiseksi meni. Noiden kaikkien kiinalaisen hinnalla olisi ostanut yhden ihan jo kohtalaisen kitaran, että takkiin tuli ja pahasti. Mutta niinhän sitä sanotaan, että Virheistä oppii. Näitä tarinoita on kyllä monilla ihmisillä, jos vain joku malttaisi kuunnella, ettei lyö rahojaan paskaan. Joskus on vain hyvä säästää vielä hieman ja ostaa oikeasti kunnollinen. |
msalama 08.02.2025 15:51:18 (muokattu 08.02.2025 15:54:24) | |
---|
Eli saman suuntaiset kokemukset herra Pekkasella... no joo, eipä saa basasta gonfeettia vaikka mihin sen kääris, näinhän se on. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Laulava Kylätohtori 09.02.2025 11:26:50 | |
---|
Miten nämä nyt Fenderillä menee? Standard sarja tulee nyt Indonesiasta, joten onko Meksikon starot nyt Player sarjaa? Aikamoista sekoilua Fenderilläkin näiden mallien ja sarjojen kanssa. Menee aika hankalaksi tunnistaa luotetavasti vanhoista käytetyistä, mikä kitara milloinkin on kyseessä. Ainakin itselle tuollainen sekoilu ja jatkuva mallien, sarjojen, ym. vaihtelu on ennemmin pois kääntävä kuin ostamaan innostava tyyli. Mietityttää vaan, että voiko tällainen olla Fenderille pidemmällä aikavälillä kannattava strategia. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Metalkallo 09.02.2025 14:18:18 | |
---|
Eli periaatteessa tämä uusi halppis on kalliimman luokan Squier, mutta Fenderin logolla :D Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Laulava Kylätohtori 09.02.2025 14:20:17 | |
---|
Metalkallo: Eli periaatteessa tämä uusi halppis on kalliimman luokan Squier, mutta Fenderin logolla :D Vai korvaa Meksikon standardin, mutta vain vähän huonolaatuisempana? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
msalama 09.02.2025 15:11:38 | |
---|
kalliimman luokan Squier, mutta Fenderin logolla Jäsenelle Metalkallo todettakoon, että konsensus alkaa olla ettei ole, mutta ylihintainen kuitenkin. En tiedä, menee varmaan alennusmyynteihin myöhemmin, jolloin esim. halpaa ja huoletonta keikkakitaraa etsivä voisi sen hyvin kelpuuttaakin? ltse tosin passaan koska mulla on jo pari helvetin hyvää ennestään, mutta periaatteessa... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Laulava Kylätohtori 09.02.2025 17:18:51 | |
---|
msalama: Jäsenelle Metalkallo todettakoon, että konsensus alkaa olla ettei ole, mutta ylihintainen kuitenkin. En tiedä, menee varmaan alennusmyynteihin myöhemmin, jolloin esim. halpaa ja huoletonta keikkakitaraa etsivä voisi sen hyvin kelpuuttaakin? ltse tosin passaan koska mulla on jo pari helvetin hyvää ennestään, mutta periaatteessa... Tiedä sitten keikkakitaroista, kun hardware on tinaa ja puiden stabiiliudesta tiedä. Olisi mielenkiintoista nähdä, millaisia potikoita sieltä löytyy. Mahtaako olla sellaisia peukalonpään kokoisia möttejä ja johdotus paukkulankaa. Ennemmin tuollaiset menevät hyvin kotikitaroina, kun laatu ei ole niin kriittistä. Ja toisaalta diy-nikkarit voivat itse harjoitella nauhanvaihtoa vuoden päästä. Itse ostan seuraavaksi (ehkä) jonkun kunnon jenkkistraton, koska logo, murica, mojo ja kuten mainoksessakin sanotaan: "Koska minä haluan." Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
msalama 09.02.2025 17:53:18 | |
---|
kun hardware on tinaa Jos se on tinaa. Tuolla ulkomaan saiteilla alkavat olla sitä mieltä, ettei nää nyt ihan mitään skujukuraa sentään ole, mutta jääpä nähtäväksi. No, jos laatu on mitenkään verrannollinen esim. sen mun vanhan MIM Tele Deluxen kanssa, niin hyvin noilla keikkaa soittaa; itse soitin omaani about vuoden ajan perkeleesti ja jo valmiiksi käytetyt nauhat kestivät ihan ookoo. Mutta antaas kattoo kun ei näistä vielä mitään tiedä. Alennusmyyntejä odotellessa? Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
erty 09.02.2025 21:34:59 | |
---|
Mexico Standardithan lopetettiin muutama vuos sitten ja nyt tuotiin takas toisella valmistusmaalla (ja samalla saatiin ujutettua tähän tyhjiöön vähän kalliimmat MIM Player-mallit). Nyt stankut palaa takas jotakuinkin samalla hinnalla, mut oletettavasti alemmalla tuotantohinnalla. Ei liene yllätys et tehtaassa jossa tehdään Squiereita käytetään myös samoja kilkkeitä näihin jo ihan logistisista syistä. Samaa matskua ainakin puut, elektroniikka ja mikit mitä Squiereissa ( https://www.youtube.com/watch?v=qg3QPagp7b4 ). Mikithän on spekseiltään vastaavat keraamiset mitä meksikoissa ja muu elektroniikka perushyvää aasialaista mitä nykysissä Squiereissakin käytetään, ei siis sitä vanhempien kiinalaisten Squierien roskiskamaa. Mut onhan toi puuvalinta vähän epäortodoksinen Fenderin "standard stratoon", en yllättyis jos alkaa tremolon tapit korkkaileen innokkailla tremolon käyttäjillä. Tremolon kampikin näyttää yhtä kömpelöltä kuten Affinityissä. Mut joo, ei oo uudelleen brändätty Squier vaan pitkälti Squierin raaka-aineista tehty Fender. Ei muutako kaupoille jos halvin Fender kutkuttaa! |
erty: Mut joo, ei oo uudelleen brändätty Squier vaan pitkälti Squierin raaka-aineista tehty Fender. Ei muutako kaupoille jos halvin Fender kutkuttaa! Mutta silloinhan tuo just on Squier Fenderin logolla :) Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
erty 10.02.2025 19:04:28 | |
---|
Metalkallo: Mutta silloinhan tuo just on Squier Fenderin logolla :) Tossa aiemmin tartuttiin lillukan varsiin ettei ois, kun ei oo täysin vastaavaa mallia Squierilla. Mut käytännössä juu Squiereitahan noi on. Eikä siinä mitään, hyviähän ne on hintaluokassaan. Fender-lisää en silti maksais, mut eipä noi standardit houkuttele muutenkaan sen perusteella mitä niitä on aikojen saatossa tullut rassailtua. |