Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5214 215 216 217 218235 236 237 238 239
Milkop
06.02.2025 15:41:12

Milkop: Toivottavasti päivityksen lataamisessa ei taas menisi miljoonaa vuotta.

No eihän siinä 1,3gb:ssa mennyt kuin 40 minuuttia. Mikähän helvetti tuota Switchin nettipuolta oikein vaivaa... Ei se aina ollut tällaista.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
mike tapping
06.02.2025 17:03:10
Nappasin Steamin alesta pelin Green Hell. Tämmöiselle survival-genren ystävälle toimii hienosti, nyt olen parina päivänä opetellut peliä ja tutustunut eri tapoihin kuolla viidakossa. Yleisimmät taitaa olla nestehukka ja se, että juoksee jonkun käärmeen tai muun myrkyllisen päälle ja tulee purruksi. Nyt viimein sain homman rullaamaan sen verran, että ukkeli on pysynyt jo muutaman päivän hengissä. Löytyi pari kookospähkinää joten juomavesi ei ole enää ongelma, koska niihin voi kerätä sadevettä ja siellähän sataa vähän väliä. Nyt pitää vaan saada avattua crafting-puolta jotta homma alkaisi kunnolla toimia.
Henri Henri Olavi
06.02.2025 17:12:13
Here in this place lies the genie of death
Touch it, see it
Whoa
Here in this place is a means to your end
Touch it, feel it
Green hell
"Jos tahto on vapaa, voiko se olla sinun?" -Mirkka Rekola
mike tapping
06.02.2025 20:15:26 (muokattu 06.02.2025 20:16:19)
Henri Henri Olavi: Here in this place lies the genie of death
Touch it, see it
Whoa
Here in this place is a means to your end
Touch it, feel it
Green hell

Mitä se nyt tuommoista, kuulostikin ihan hirveältä. Siis minä olen sen verran Gran Turismoa hakannut pleikkari-urpå että mulle Green Hell tarkoittaa kyllä Nurburgring Nordschleifea.
Sir Härö
06.02.2025 20:16:07
Civilization VII vitunmoin

Ostin founders editionin koska kutosessa tuli liki 3000h täyteen ennen kuin eilen poistin asennuksen ja jotta pääsee pelaamaan ennen julkaisua. Toki siinä 3k:ssa oli haamutunteja mukana, mutta anyway.
"Top gun on elkonva toverudsta"
Henri Henri Olavi
06.02.2025 20:41:03
mike tapping: Mitä se nyt tuommoista, kuulostikin ihan hirveältä. Siis minä olen sen verran Gran Turismoa hakannut pleikkari-urpå että mulle Green Hell tarkoittaa kyllä Nurburgring Nordschleifea.

Green hell tarkoittaa, kuten nimestä voi päätellä, todella läpipääsemätöntä, julmaa metsää.
mike tapping
08.02.2025 11:19:12
Green Hell pelluumista taas. Ukkeli hortoili vähän liian etäälle bambua hakiessaan ja pimeä yllätti. Leirinuotiota väkerrellessä alkoi kuulua uhkaavaa ääntä ja sitten puskista ilmaantui jumalattoman kokoinen krokotiili. Eihän se ukkeli sitä pitkälle jaksanut paeta kun oli jo valmiiksi uuvuksissa -> load saved game.
Sir Härö
08.02.2025 14:39:01 (muokattu 08.02.2025 14:40:01)
Civ7 ajatuksia. Olen aloittanut kolme peliä, koska haluan alkuun vaan kokeilla eri juttuja. Toi uudistettu aikakausijuttu on hyvä. Eli alussa valitaan johtaja ja erikseen sivilisaatio. Sitten kun eka aikakausi päättyy, sama johtaja pysyy, mutta valitset uuden sivilisaation. Uuden aikakauden alettua kaikki sotajoukot yms päivittyvät seuraavalle aikakaudelle ja niitä pitää päivittää uuden aikakauden aikana paremmiksi.
Pitää mielenkiinnon yllä kivasti.

Barbaarit ei enää ole barbaareja, vaan kaikki kaupunkivaltiot on aluksi vihamielisiä heimoja, joista voi sitten tulla kaupunkivaltioita. Vastaavaan tapaan kuin civ6 oli se clans&tribes juttu. Tämä on hyvä.

Ainakaan vielä ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa bottivastustaja päättää aloittaa sodan jo valmiiksi alakynnessä vain koska hallitsija on joku viidakkopaskasuti, toisin kuin civ6 oli ongelmana.

Kaupunkisuunnittelu on toteutettu hienosti. Kaikki rakennukset rakennetaan kaupungin keskuksen ulkopuolelle. Kaikki joet ei ole enää niitä pieniä puroja joista saa juomavettä, vaan suuri osa on sellaisia joita pitkin voi (ja pitää) seilata.

Armeijoita voi tehdä jo pelin alussa.

Erittäin lupaava peli.
Henri Henri Olavi
08.02.2025 20:54:32
Sir Härö: Civ7

Meinasin, että josko ostaisin tuon ja alkaisin nörtiksi. Lompakko oli jo levällään, mutta Steam kertoi minulle, että se toimii vain M-arkkitehtuurin prossuilla. Eli ei ainakaan pariin kuukauteen pääse nysvään.
Sir Härö
09.02.2025 14:42:07
Henri Henri Olavi: Meinasin, että josko ostaisin tuon ja alkaisin nörtiksi. Lompakko oli jo levällään, mutta Steam kertoi minulle, että se toimii vain M-arkkitehtuurin prossuilla. Eli ei ainakaan pariin kuukauteen pääse nysvään.

Edellinen civ kesti kyllä hienosti aikaa. Mitä, kymmen vuotta sittenkö se julkaistiin?
Eli kandee ostaa sitten kun kalusto antaa myöten.
Milkop
12.02.2025 08:17:38

https://jet.ro/dismount/

Olinkin jo unohtanut miten kova lätky Porrasturvat oli :D Samoin Rekkaturvat, kiukaalle putoaminen on vähän keskeneräinen kun ei ole edes huipputulosten listaa.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Milkop
12.02.2025 14:18:54

Testasin äsken myös Nier Automataa. Öhm joo. Mitä tästä nyt sanoisi. Hyvää mylläystä ja pidän kuvakulmien vaihdosta ja meininki on muutenkin sopivan sekopäistä. Musat tuovat mieleen Akiran, mikä on aina plussaa. Jatketaan. Eka bossi vasta hoidettu. Ihme porauslautta :D Hemmetin japanilaiset. Tykkään.
Sir Härö
12.02.2025 19:10:10 (muokattu 12.02.2025 19:10:27)
Kaksi matsia civ7 nyt takana epic-nopeudella. Ensimmäisen hävisin, koska enpä tajunnut, että legacy-tehtävien tekeminen yksin ei riitä, vaan pittää sen jälkeenkin tehdä asioita jotta tulee voitto. Korjasin tilanteen aloittamalla eilen uuden matsin.
Ideology-voitto tuli sitten lopulta fasistisen Venäjän persialaisella johtajalla.

Diplomatialla on helvetisti enemmän roolia kuin edellisissä civeissä. Myöskin se mitä teet edeltävällä aikakaudella, vaikuttaa todella paljon seuraavaan.

Julkaisuversiossa on kolme aikakautta: Ancient, Exploration ja Modern. Jotenkin haiskahtaa siltä, että peliin on tulossa vielä tulevaisuus ja ehkä joku senkin jälkeinen aikakausi.

Mutta 5/5
Henri Henri Olavi
12.02.2025 19:39:15
Sir Härö:
Diplomatialla on helvetisti enemmän roolia kuin edellisissä civeissä.

Tämä on mulle erittäin hyvä juttu. Voiko nykyään Civissä voittaa ilman sotimatta yhtään? Joskus aiemmin ei voinut pelata läpi ilman että oli ainakin yksi sota jonkun kanssa. Näin muistelisin.
Oan
12.02.2025 20:11:31
Sir Härö:
Julkaisuversiossa on kolme aikakautta: Ancient, Exploration ja Modern. Jotenkin haiskahtaa siltä, että peliin on tulossa vielä tulevaisuus ja ehkä joku senkin jälkeinen aikakausi.

Alpha Centauri II ois kova juttu.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Vessajono
12.02.2025 20:15:11 (muokattu 12.02.2025 20:17:36)
Sir Härö: Civ7

Kiinnostais toki kovasti, mutta se on taas vähän sitä osastoa että kalenterista pitäis raivata vähintään kahdeksi viikoksi pois kaikki muu paitsi syöminen kerran päivässä ja paskalla käyminen joka toinen päivä.

e: ja näemmä päivittää koneen käyttis, mut se ny olis tietysti muutenkin ihan hyvä taas vähitellen ottaa työn alle
Duro: Veikkaan ettei Vessajono paljoo kysele miten missä ja kuinka Menneniä käyttää.
Milkop
12.02.2025 20:27:57

Niin paljon huonoja kommentteja olen lukenut että antaapi olla ja asennan nelosen mielummin. Taas kerran. Bestest best.
Henri Henri Olavi
12.02.2025 20:36:44
Milkop: Niin paljon huonoja kommentteja olen lukenut että antaapi olla ja asennan nelosen mielummin. Taas kerran. Bestest best.

Mulla taas on toisknpäin. Koska tätä on haukuttu, ajattelin ostaa tämän. Edellinen Civ jota olen pelannut on joko 1 tai 3.
Milkop
12.02.2025 20:48:30

Neloseen modit niin vot. Ykköstä ei pelaa edes nostalgia-syistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)