Aihe: Käsi jumissa
1
Voxauttaja
17.07.2004 14:13:43
Ei nyt varsinaisesti ole mikään tanssimusiikkiin yksistään liittyvä asia, mutta kun ajattelin että täällä on kokemusta..

Keikka olisi illalla, ja vähän häiritsee, kun otelautakäsi on jotenkin puuduksissa. Sormenpäissä nipistelee, ja on huono tunto.
Minkäslaisia liikkeitä sitä voisi yrittää, että saisi tuon vähän paremmin mallilleen?
Enpäs tiedä sitten onko tämä joku karpaalitunnelisyndrooma vai mikä lienee..
DJKaaos
17.07.2004 14:27:13
otelautakäsi on jotenkin puuduksissa. Sormenpäissä nipistelee, ja on huono tunto.

En nyt todellakaan halua pelotella, mutta mieleeni muistuu työkaverini (55-vuotias) joka muutama vuosi sitten päivällä töissä oli valitellut tunnottomuutta toisessa kädessä ja kihelmöintiä sormissa. Samana iltana hän sai sydänkohtauksen. Hän selvisi siitä kuitenkin ja jatkaa työntekoa normaalisti edelleen.
Putken sisähalkaisijan on oltava pienempi kuin ulkohalkaisija, muuten reikä jää ulkopuolelle.
Voxauttaja
17.07.2004 15:02:02
En nyt todellakaan halua pelotella, mutta mieleeni muistuu työkaverini (55-vuotias) joka muutama vuosi sitten päivällä töissä oli valitellut tunnottomuutta toisessa kädessä ja kihelmöintiä sormissa. Samana iltana hän sai sydänkohtauksen. Hän selvisi siitä kuitenkin ja jatkaa työntekoa normaalisti edelleen.

Tuskinpa siitä on kysymys, mulla on ennenkin käynyt monta kertaa niin, että olen nukkunut käteni päällä, ja sitten se on ollut tällainen...
Parempi silti koputtaa puuta...
baron
17.07.2004 18:34:10

Jos yrität liioitella ja kerjätä myötätuntoa sanomalla, että koko käsi on puuduksissa, vika on korvien välissä.

Jos joku yhdistelmä sormista 1-4 on puuduksissa, ehkä latvasi on kunnossa ja sulla on oikea helposti hoidettava tauti.

(Edellinen on vaikeasti hoidettava)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Sandy
17.07.2004 20:23:55
Keikka olisi illalla, ja vähän häiritsee, kun otelautakäsi on jotenkin puuduksissa. Sormenpäissä nipistelee, ja on huono tunto.

Mulla oli viime kesänä tuollainen vastaava oikeassa kädessä. Monta kertaa yössä joutui heräämään siihen, että käsi oli ihan puutunut eikä meinannut millään tunto palautua. Lääkäriin lopulta jouduin menemään, kun alkoi häiritsemään yöunia niin pahasti. Diagnoosi oli rannekanavaoireyhtymä, kuulemma ihan tavallinen vaiva. Hoito oli rannetuki ja puristusside käsivarteen ja jotain pillereitä, mitähän ne olikaan...? En muista.
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
baron
17.07.2004 20:39:13

Mulla oli viime kesänä tuollainen vastaava oikeassa kädessä. Monta kertaa yössä joutui heräämään siihen, että käsi oli ihan puutunut eikä meinannut millään tunto palautua. Lääkäriin lopulta jouduin menemään, kun alkoi häiritsemään yöunia niin pahasti. Diagnoosi oli rannekanavaoireyhtymä, kuulemma ihan tavallinen vaiva. Hoito oli rannetuki ja puristusside käsivarteen ja jotain pillereitä, mitähän ne olikaan...? En muista.

Ihan tyhmä kysymys, mutta kun kyseessä on kosketinsoittajien ammattitauti, miten sä oikeen laulat??
baron
17.07.2004 20:44:15

Brachialgia paraesthetica nocturna??
Sandy
17.07.2004 20:44:37 (muokattu 17.07.2004 20:45:37)
Ihan tyhmä kysymys, mutta kun kyseessä on kosketinsoittajien ammattitauti, miten sä oikeen laulat??

Mä näpyttelin viime kesänä ahkerasti kassakonetta. Tosin mun lavashöy saattaa kyllä välillä rasittaa jopa ranteita! ;)

Ja Baron, mä en edelleenkään taida tuota latinaa kovin hyvin..
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
baron
17.07.2004 20:45:51 (muokattu 17.07.2004 20:46:32)

Brachialgia paraesthetica nocturna???

Suomennos:

Öinen käsivarren puutuminen
baron
17.07.2004 20:48:51

Mä näpyttelin viime kesänä ahkerasti kassakonetta. Tosin mun lavashöy saattaa kyllä välillä rasittaa jopa ranteita! ;)

Taitaa olla hyvät keikkaliksat, mun keikkojen jälkeen ei kenenkään tarvitse kipeäksi asti kassakonetta näpytellä.
Rantsu
17.07.2004 20:51:18
Taitaa olla hyvät keikkaliksat, mun keikkojen jälkeen ei kenenkään tarvitse kipeäksi asti kassakonetta näpytellä.

Mä joudun naputtelemaan aika usein tuota laskukonetta yrittäessäni pähkäillä, että mitenkäs tässä taas ensi kuun loppuun selvitään... :)
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
Sandy
17.07.2004 20:51:46

Aina sun on pakko päästä kuittaamaan! Viime kesänä en tehny juurikaan keikkoja. Tänä kesänä en oo konetta naputtanu, enkä muuten naputa enää koskaan, sen oon päättäny, se on vihonviimeistä hommaa! Syksyllä alkaa sitten kansankynttilän ura.
Voxauttaja
18.07.2004 06:20:33 (muokattu 18.07.2004 06:23:18)

Rannekanavaoireyhtymä on toiselta nimeltä se karpaalitunnelijuttu.

Käsi oli vähän kihelmöivä ihan keikan alkuun asti, mutta kun sille "antoi käskyä", niin kyllä se siitä notkistui. Huomenna voi olla päinvastoin, että haluaisi tuntoaistin olevan puuduksissa, kun pitemmän tauon jälkeen taoin 0.12" settiä... Aiemmat kokemukset osoittaa, että sormenpäitä särkee aika lujaa...
Voxauttaja
18.07.2004 06:24:25
Jos yrität liioitella ja kerjätä myötätuntoa sanomalla, että koko käsi on puuduksissa, vika on korvien välissä.

Jos joku yhdistelmä sormista 1-4 on puuduksissa, ehkä latvasi on kunnossa ja sulla on oikea helposti hoidettava tauti.

(Edellinen on vaikeasti hoidettava)

Kerjätä myötätuntoa? Eihän kai nyt Baron sentään vittuile?!?
Pula-Aho
18.07.2004 11:40:14

Vähennä tumputusta tai vaihda ainakin välillä kättä...
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Voxauttaja
18.07.2004 15:07:58
Vähennä tumputusta tai vaihda ainakin välillä kättä...

Allekirjoitukseesi viitaten, onkos kännissä tumputtaminen se maailman hauskin asia? ;-D
työläinen
20.07.2004 04:30:25
Kasvot, mi ahavoitti onni onanian.
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)