meekz 15.07.2004 22:06:16 | |
---|
...enka suututtaa naapureita huuto-lauluja nauhoitellessa. oisko minkaanlaisia vinkkeja ghetto vokal boothin keksimiseen/rakentamiseen in
Gold
Oil
Drugs
i dont trust |
meekz 15.07.2004 22:13:17 | |
---|
tai vaikka jos tietaisitte jonkin suomalaisen valmistajan joka tekee "isolation booth":eja paljon, paljon halvempaan hintaan kuin amerikkalaiset ja saksalaiset "huippu" kopit. (niilla on hintaa 1500e, mika on vitsi mun budjetin kannalta.) in
Gold
Oil
Drugs
i dont trust |
Torniojaws 15.07.2004 22:53:30 | |
---|
"SOL" niin sanotusti - yritä löytää jokin syrjäinen paikka johon saa sähkön, tai sitten äänieristetty paikka. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
meekz 15.07.2004 22:56:39 | |
---|
"SOL" niin sanotusti - yritä löytää jokin syrjäinen paikka johon saa sähkön, tai sitten äänieristetty paikka. toimii mut ei toimi... en jaksa roudata kamoja maalle joka kerta ku pitaa kokeilla jotain uutta biisia in
Gold
Oil
Drugs
i dont trust |
zepeteus 16.07.2004 02:32:27 (muokattu 19.07.2004 03:48:39) | |
---|
Minulle tulee myös tuo ongelma piakkoin vastaan; äänieristys kerrostaloasunnossa. Lauluista ei tarvitse huolehtia niinkään, mutta jonkinmoisista monitorointi/vahvariäänistä kuitenkin, etenkin vähänkään myöhäisempinä kellon aikoina. Tuommoiseksi laulu kopiksi oli joku näyttänyt yrittävän tavallista (toivottavasti isoa) kaappia, jota sitten vaimennettiin sisältä. Ongelmakohtia ovat ainakin valo, tuuletus/ilmanotto ja sitten se itse soundi siellä boksin sisällä. Jos tuollaista kaappia tarpeeksi (?) vaimentaisi, niin taitaisi se jo toimiakin, mutta mahtaisi tarvita kuitenkin ihan kunnollisen tupla-rakenteen parhaalle mahdolliselle eristykselle. Ja siinä vaiheessa joko kaapin sisätila pienenee melkoisesti tai ulkomitat kasvavat. Omasta tilanteestani kysäisen aiheeseen liittyen...josko kenelläkään olisi mitään vinkkejä, että kuinkas yleensä kerrostaloasunnoissa olette akustisesti vaimentaneet? Kelluva runko studiohuoneen sisälle, tuplaovineen päivineen olisi se ultimaattinen vaihtoehto, mutta myöskin hinnakas ja ei siten tällä erää mahdollista. Kaikkein eniten vuotoa olen havainnut lämmitysputkistojen läpivientien kautta... edit: No niin, nyt on sitten tullut tutustuttua tuohon äänieristyksenkin maailmaan taas enemmän. Tuplarungot ovat edelleenkin se paras vaihtoehto. Koolaukset jokapuolelle, villaa väliin ja sitten ripustukset levyille. Ohjeita löytyy netistä mallikkasti, voin koettaa pistää muutamaa simppeliä linkkiä myöhemmin, jos ketään kiinnostaa. Nuo pahuksen lämpöpatterit näyttävät kuitenkin olevan jonkinlainen ongelma. Tässä talossa ei ole kaiketi mitään vaimenninputkia asuntojen välillä, joten komeasti tulee runkosiirtymiä pattereiden kautta, noiden ilmasiirtymien lisäksi. Lisämietintään... |
Listen 16.07.2004 09:01:29 (muokattu 16.07.2004 09:02:09) | |
---|
Kaveri on sananmukaisesti karjunut vokaalit demolleen muistaakseni vaatekaapissa... Itse asun kanssa kerrostalossa. Onneksi alimmassa kerroksessa nurkkahuoneessa, eli seinän takana asuu huonokuuloinen mummo ja yläpuolella on yksi asunto. Tosin varmasti laullulusuoritukset kuuluvat muuallekin taloon ja eritoten käytävään. Ei siinä oikein auta kuin yrittää ajoittaa laulusessiot päiväsaikaan jos mahdollista. Ja toivoa, että lähinaapureista kukaan ei käy vuorotöissä. Kyllä niihin naapureiden mulkoiluihin tottuu muutamassa viikossa... "Hänen kanssaan oli helppo olla yhteistyössä, mikäli ajatteli täsmälleen samalla tavalla kuin hän." -Englantilaisessa lehdessä julkaistusta muistokirjoituksesta. |
waxivore 16.07.2004 11:12:04 | |
---|
Meillä toimi oman projektin kanssa siten, että ilmoitettiin viikkoa ennen naapureille (ja henkilökohtaisesti) että ois tämmöinen projekti ja kysyttiin haittaako se. Ketään ei haitannut, ja jos haittasikin niin ei kukaan kehdannut sanoa. Sen jälkeen oiskin ollut turha tulla valittamaan :) Kyse oli kyllä popista, että laulut ei nyt niin räyhäköitä ollutkaan.. Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole |
Yrtti 17.07.2004 18:17:23 | |
---|
Päiväsaikaan olen aina huutanut nauhalle. Ei kai tässä muukaan auta. Se laulu vaan kuulostaa sille, että ihan vahingossakin hieman pidättelee. Kerran koetin huutaa tyynyyn sängyssä naamallani, mutta nauratti liikaa :) |
... että ihan vahingossakin hieman pidättelee. pahin in
Gold
Oil
Drugs
i dont trust |