Aihe: Käytetyn putkivahvistimen myynti.
1 2
Metalkallo
03.02.2025 11:46:12
LaXu: Oli ne ennenkin paskasti tehtyjä ja suunniteltuja. Löytyyhän näitä:

- Marshall JCM2000 DSL401 oli niin paska, että sen tyyppivika oli ylikuumeneminen,

Veikkaan, että Marshallilla tehtiin Voxit, mutta ei tajuttu kuinka paljon 4x EL84 kuumenee. Siitä en sitten tiedä onko kyseisessä laitteessa bias säätöä?
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
JMKM
04.02.2025 11:33:33
LaXu: Kyllä se oli DSL50 watin mallissakin vikana. Mietin miksi bias vaihtelee mutta ajattelin, että se on jotain normaalia, ennen kuin myöhemmin selvisi, että siinä oli ihan valmistusvika.

Joo totta, se olikin ainoastaan TSL 60 jota tuo ei Marshallin mukaan koskenut (käyttää eri piirilevyä).
darrell
04.02.2025 13:39:32
Olen kerran ostanut 150€:lla 100W putkivahvistimen. Vasta rahan vaihdon jälkeen kuulin, että nuppiin oli tehty hiljattain 250€ huolto ja putkiremontti.

Toisekseen, minulla on Laney LC-30, jonka putket ovat vuodelta 2001. Hyvin toimii ja soi. Jos myyn, niin putket hajonnee heti.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Rg505bk
05.02.2025 23:21:51
Kaikkea sitä... Eipä ole mulla tullut tuota vastaan, tosin en kyllä aikoihin ole putkivahvareita myynyt. Pitäisikö kitarastakin saada alennusta sillä periaatteella, että kielet katkeaa kummikin ja jos se on Gibson, niin lapakin ennen pitkää :)

Putkirempasta selviää rahalla ja jos jaksaa tarvittaessa itse biasoida, niin eipä tuo nyt niin kauhea kustannus ole.
Loitsulaulu
07.02.2025 08:19:42
BugBadWolf: Iltaa kansalaiset.

Olen huolestunut ihmikunnan tilasta ja tulevaisuudesta. Tarkemmin ottaen siihen tehtaalla asennetun logiikkapiirin ilmeisestä syöksystä kohti rappiota, tuhoa ja kuolemaa. Sukupuutto taitaa uhata muutaman sukupolven päässä, koska logiikkapiiri ohjailee syyn ja seurauksen rakenteita. Jo nyt on nähtävissä, että varsinkin politiikassa päätöksiä seuraavien loogisten seurausten ymmärtäminen on puuttunut kymmenien vuosien ajan. Mutta se ei liity muusikkouksiin. Seuraava liittyy.

Evoluutioprosessissa ilmenneen turbulenssin jälkeisessä syöksykierteessä on havaittavissa sellainenkin vika, että kansalaiset pytkivät tinkimään vaikkapa 3-kanavaisesta, 120W putkihirviöstä merkittäviä summia siksi, että siihen tulee aikanaan putkiremontti joka maksaa maltaita.

Keh... Parhaana suorituksena pidän erään aikamme sankarin kauppakirjelmää, jossa vedottiin putkenvaihtoon ja niiden biasoimiseen(!!!) tinkiessään Mesan V-Twin pedaalietusesta. Toselle sijalle kirii herra, joka katsoi asiakseen otaa minuun yhteyttä n puoli vuotta kaupan jälkeen ja moittia putkia. Mutta ihan asiallisetkin ostajat lankeavat näissä asioissa logiikkakuoppaan.

Putket kuluvat. Jonakin kauniina päivänä ne hajoavat. Siitä voi olla varma. Käytettyä ostaessaan pitäisi ymmärtää, että putki, uusikin, voi kestää vartin tai 5 vuotta. Tai mitä tahansa siitä väliltä. Ja kukaan ei voi tietää, mikä se aika on. Jo-ka i-ki-nen putki tulee hajoamaan nopeammin kuin haluaisimme.

Olenko ainoa, joka ajattelee että tässä on logiikkavirhe ja joka ei tingi putkien takia niin kauan kun putket toimivat täysin häiriöttä?

Sen tiedän, että (em kokemuksien takia) olen ainoa joka muistuttaa tästä putkiasiasta myynti-ilmoituksissa. Kuten myös sen, että eihän sitä tietenkään kaikki ymmärrä.

Uudessa laitteessa on takuu. Käytetyssä perävalotakuu. Ja ostaessasi putkivahvistimen, ostat tulevaisuuteen sujoittuvan putkiremontin. Näin se nyt vaan on.

Joo mikä tahansan elektroninen laite hajoaa jossain vaiheessa elinkaartaan. Ei nuo putkivahvarit tai niiden putket ole mitenkään herkempiä kuin mitkään muutkaan komponentit oman kokemuksen pohjalta. Se tuntuu monella olevan ajatuksena, että ne olisi herkempiä vioittumiselle kuin muut. Multa ei ole 20 vuoden aikana yksikään putki hajonnut kesken soiton. Alkuun toki vahvarit ei kovin pitkään mulla viihtynyt ennen vaihtoa, kun uskoi internethöpinöitä ja etsi parempaa soundia. Jälkikäteen ajateltuna aivan typerää touhua ja olisi pitänyt pitää se ensimmäisenä ostettu Mesa vaan. Putket olen vaihtanut yhteensä 2 kertaa kahteen eri vehkeeseen ja nekin olleet ajatuksella kokeillaan vaihtuuko soundi ja no eipä nyt kovin merkittävästi. Hyvää tuuria kenties?

Vahvareista sen sijaan kaikki hajonneet vehkeet ovatkin olleet digi tai trankkuvehkeitä ja käytännössä ovatkin aina sitten SER-jätettä. Jos moisia tulee vielä, niin en satasta kahta enempää niihin tule sijoittamaan enää ikinä. Mallintajiin asennoituminen pitää olla muutenkin kuin tietokoneisiin, niiden arvo tippuu vääjäämättä lähelle nollaa elinkaarensa aikana.

Käytetyille vahvareille olen antanut nimellisen herrasmiestakuun. Jos myyty vahvari hajoaa heti kun pääset kotio, niin kyllä mä sen takaisin otan. Ellei kyseessä joku aivan typerä töhöily, että liian pieni kuorma tai kokeilin ilman mitään kuormaa ja nyt ei toimi. Sitten sen päivän parin pidemmälle, niin harmi homma ja kannattaa laittaa kuntoon. Tai surunvalitteluni jos joku räkkitrankkupääte porsi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)