Aihe: Mikä kitara kyseessä?
1
silhouette
02.02.2025 16:44:27

Hei, olen saanut uuden kitaran ja en tiedä ollenkaan, että minkä merkkinen se on ja mistä osista se on kasattu, joten voisitteko neuvoa minua tässä asiassa? Tässä kaksi kuvaa ko. kitarasta:

https://drive.google.com/drive/fold … bcEOG6wbsQngRjXyOtEqdUx?usp=sharing

Kiitos kaikille vinkeistä ja neuvoista!
Aina voi yrittää.
Arkka
02.02.2025 18:37:23

Ei mitään käryä, mutta Kramerilla oli joskus ton tyylisiä stratoja. Googlaa Kramer Striker 300ST. Voisko olla osittain se, tai siitä inspiroitunut?
silhouette
02.02.2025 18:49:32 (muokattu 02.02.2025 18:52:15)

Arkka: Ei mitään käryä, mutta Kramerilla oli joskus ton tyylisiä stratoja. Googlaa Kramer Striker 300ST. Voisko olla osittain se, tai siitä inspiroitunut?

Minusta tuntuu, että olet oikeassa tuon bodyn kanssa eli, että se ainakin on Kramerin Striker, mutta jostain syystä minulle tulee mieleen, että kaula voisi ehkä olla Suhrin, ainut vaan, että siinä ei lue sitä tai mitään muutakaan. Voisitko se olla Suhrin kaula? No, oli miten oli, niin iso kiitos taas kerran neuvoista ja vinkeistä sinulle Arkka, plussaa! =)

Lisäys: sen verran täytyy vielä sanoa, että oli kitara mikä oli, niin siinä on helkatin hyvä soittotuntuma ja tuntuu jo nyt siltä, että meillä on tämän kitaran kanssa pitkä taival edessä, tämä soitin todella inspiroi minua eteenpäin musiikin tiellä! =)
Aina voi yrittää.
Antti1
02.02.2025 19:22:56
Kaula näyttää Kramerilta myös, josta on pintakäsittelyn uudelleen tekemisen myötä vain hävitetty kulma lavan reunasta.
basisti1971
03.02.2025 07:14:07
Moi.

Antti1: Kaula näyttää Kramerilta myös, josta on pintakäsittelyn uudelleen tekemisen myötä vain hävitetty kulma lavan reunasta.

^Tämä.
Lapamuoto on hyvin likelle Kramerin "Stratolapa".
Voisi olla vanhempi perus Pacer (Classic), pikaisella vilkaisulla nykyisissä on vaahteraotelaudat ja lukkosatula + FR tyylinen kelluva talla.

Samaa muotokieltä niin bodyn kuin lavankin puolesta löytyi tosin myös HB:ltä, J&D:ltä, Behringeriltä ja muilta vastaavilta rebrändeiltä.

Voi olla vain kuvaustekninen juttu, mutta Suhriksi on ainakin mun silmään rahtusen tuhdin oloinen.

Mutta koska instrumentti on käteen sopiva ja muutenkin mieleinen, aika vähänhän sillä lienee merkitystä mikä alkuperäinen merkki/brändi on?

T:Samuli
XTL
05.05.2025 15:00:42
Aika yleinen lapatyyli nimettömissä halpis/tarvike kauloissa. Mutta myös esim Yamaha ERG. Periaatteessa siinä vois osua muutakin kohdalleen jossain mallissa. Pleksi ja talla voi olla molemmat vaihdettu kuten myös tietysti elektroniikka.
Sammo
05.05.2025 15:48:51 (muokattu 05.05.2025 15:57:32)
Arkka: Ei mitään käryä, mutta Kramerilla oli joskus ton tyylisiä stratoja. Googlaa Kramer Striker 300ST. Voisko olla osittain se, tai siitä inspiroitunut?

Mun veikkaus on myös Striker 300ST - lavasta hiottu maalit, vaihdettu kielenohjain rullamallista perinteiseen ja pleksi vaihdettu mustasta valkoiseen. Vaikea kuvitella, että joku näkisi noin paljon vaivaa kopioida kaiken maailman Kramereista just tuota mallia (esim. ensimmäisen sukupolven Floikka ilman lukkosatulaa + kytkin volapotikan vieressä)

E: Strikerit on valmistettu siis Koreassa, Japanin Focus-sarjassa oli myös malli 6000, joka muistuttaa paljon tuota 300ST:a, mutta niissä oli lukkosatula ja Floikassa hienovirittimet.
This is on a whole other level. Its level one.
korvaoo
10.05.2025 16:27:32
Mä sanoisin että tässä on jonkun kyläsepän takoma palastrato. Tuo kaula on sen verta eri sarjaa kuitenkin bodyn muotokielen kanssa ja ei ihan täsmää myöskään aiemmin mainitun strikerin kanssa, kuten eio myöskään pikaseen katsottuna body. Parhaimmillaan kuitenkin hyvä soitin säädettynä voisin veikata.
kaikki paitsi on turhaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)