dajackal 30.01.2025 21:09:27 | |
---|
PIM: Jo vuosia on jostain syystä kaasutellut yksimikkinen Les Paul ja kun eilen törmäisin torilla Epin JJN Gold Gloryyn vieläpä kohtuu hinnalla, niin olihan se sieltä kotiutettava. Tyhmä kysyy kun ei tiedä: onko sillä yksimikkisyydellä vaikutusta johonkin muuhunkin kuin (kitaran) ulkonäköön? Äkkiä tulee mieleen, että eihän sitä kaulamikkiä ole mikään pakko käyttää. En minäkään juuri koskaan käytä, missään kitarassani. Ja omaan silmään lespa näyttää alastomalta vain yhdellä mikillä, mutta tämähän on toki makukysymys. "Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol
"Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä |
mpekkanen 30.01.2025 21:47:56 | |
---|
dajackal: Tyhmä kysyy kun ei tiedä: onko sillä yksimikkisyydellä vaikutusta johonkin muuhunkin kuin (kitaran) ulkonäköön? Äkkiä tulee mieleen, että eihän sitä kaulamikkiä ole mikään pakko käyttää. En minäkään juuri koskaan käytä, missään kitarassani. Ja omaan silmään lespa näyttää alastomalta vain yhdellä mikillä, mutta tämähän on toki makukysymys. Mulla on ollut useita yksimikkisiä kitaroita ja nyt on myös yksi Gibson SG, jossa vain yksi humbucker. Kyllähän jollekin saattaa olla se yksimikkisyys ulkonaköasia ja jos jostain tykkää, niin siinä on ns mojoa enemmän. Ihan samoin voisi varmaan sanoa, että on ihan sama minkä värinen on kitara. Kuitenkin sillä värillä on mielialaan iso juttu ja jos joku ei tykkää tietystä väristä, niin se kyllä heijastuu myös siihen soittoon. Ulkonäöllä on väliä. Minusta yksimikkiset kitarat on siistejä ja se yksimikkisyys myös pakottaa soittamaan tietyllä tapaa rehellisemmin kun ei voi kikkailla niin paljoa mikinvalinnoilla ja muilla säätimillä. |
jkiva 31.01.2025 09:53:52 | |
---|
dajackal: Tyhmä kysyy kun ei tiedä: onko sillä yksimikkisyydellä vaikutusta johonkin muuhunkin kuin (kitaran) ulkonäköön? Juu, kolmekytä vuotta ja risat etumikki on itelläkin ollut pelkästään näön vuoksi, ei tule käytettyä juuri koskaan. Osasta kitaroista olen suosiolla poistanut. Viimeisen parin vuoden aikana olen tälleen harmaapartana enemmän bluesin puoleen hurahtaneen opetellut käyttämään etumikkiäkin. Keskeinen vanhan liiton mestareilta bongattu havainto on, että pitää olla treble boost tai EQ, jolla leikata liian muhjuinen alapää pois niin sehän on ihan käyttökelpoinen joihinkin juttuihin. :-) Pelatetaan maailma kitara kerrallaan! |
PIM 31.01.2025 11:58:55 | |
---|
jkiva: Juu, kolmekytä vuotta ja risat etumikki on itelläkin ollut pelkästään näön vuoksi, ei tule käytettyä juuri koskaan. Osasta kitaroista olen suosiolla poistanut. Viimeisen parin vuoden aikana olen tälleen harmaapartana enemmän bluesin puoleen hurahtaneen opetellut käyttämään etumikkiäkin. Keskeinen vanhan liiton mestareilta bongattu havainto on, että pitää olla treble boost tai EQ, jolla leikata liian muhjuinen alapää pois niin sehän on ihan käyttökelpoinen joihinkin juttuihin. :-) Ei tarvi olla, sillä humpparin kun splittaa konkan kautta niin soundi kirkastuu kivasti, ja vielä kun konkan perään pistää potikan niin saa säädettyä just sopivaksi. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Mho 01.02.2025 10:22:28 | |
---|
RGA42 Ibaan Ration lukkovirittimet ja graph techin uusi satula. Yllätys oli että lukkovirittimet Tammer musiikista 129€ ja T kaupassa 169€ samat. |
Kuha 01.02.2025 15:08:01 | |
---|
jkiva: Juu, kolmekytä vuotta ja risat etumikki on itelläkin ollut pelkästään näön vuoksi, ei tule käytettyä juuri koskaan. Osasta kitaroista olen suosiolla poistanut. Viimeisen parin vuoden aikana olen tälleen harmaapartana enemmän bluesin puoleen hurahtaneen opetellut käyttämään etumikkiäkin. Keskeinen vanhan liiton mestareilta bongattu havainto on, että pitää olla treble boost tai EQ, jolla leikata liian muhjuinen alapää pois niin sehän on ihan käyttökelpoinen joihinkin juttuihin. :-) Gibsonin vanha T-top humppari on selkeä ja sopivan kirkas. Tein saundikokeiluja, kaulamikki ja kitara Gibson ES 345 70-luvulta: https://maihinnousu.net/s/33928 Old Fenders never die |
Kuha: Gibsonin vanha T-top humppari on selkeä ja sopivan kirkas. Tein saundikokeiluja, kaulamikki ja kitara Gibson ES 345 70-luvulta: https://maihinnousu.net/s/33928 Oikein kelvolliselle kuulostaa jopa puhelimen kaiuttimen kautta. Noin 60/70-luvun vaihteessa T-topeissa oli mun korvaan taikapöly kohdallaan. Dynamiikkaa hillittömästi ja soundi kohdallaan. Nätisti hipelöimällä 1-kelaisiakin sävyjä ja raskaammalla kädellä hyvää perinnehumpparia. Onneksi noita on muutama pari tallessa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Shredator 04.02.2025 20:10:03 | |
---|
Voodoo Labin Ground Control Pro ja sille kaveriksi Morningstarin ML5-loopperi. Lisäksi Soldanon SLO-säröpedaali. Ihme ettei tätä ole täällä enempää hehkuteltu. Todella hyvä pedaali, soundi on terve ja gainin säätövara on järkevä koko spektrillä. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Funkånaut 04.02.2025 20:33:05 | |
---|
"Meikä soittaa vain klassista ja kuuntelee ainoastaan Esa Pakarista." - Penasol |
Kontiak 04.02.2025 21:49:25 | |
---|
Shredator: Lisäksi Soldanon SLO-säröpedaali. Ihme ettei tätä ole täällä enempää hehkuteltu. Todella hyvä pedaali, soundi on terve ja gainin säätövara on järkevä koko spektrillä. Aiotko demovideoida aiheesta? "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Shredator 05.02.2025 00:10:06 | |
---|
Kontiak: Aiotko demovideoida aiheesta? Pitää varmaan tehdä kun ehtii, nyt oli ilta vaan puhdasta soitoniloa. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
fridgebuzz 05.02.2025 17:08:16 | |
---|
DOD FX52 Classic Fuzz ysäriltä ja samoilta ajoilta (1997->) lo-fi-juttuihin hintaisekseen kehuttu Zoomin räkkisiivu Studio 1201, sen lo-fi-efektit ja reverse reverb kiinnostaa, kuten myös auto filter. Ja onhan tässä tarvittaessa myös vocoder. Lo-fi-osastolla mm. BEACH TAPE = Sea shore, mitä ikinä se tarkottaakaan. Linkki huonolaatuiseen efektilistaskannaukseen kiinnostuneille: https://www.dropbox.com/scl/fi/rlrl … 2j8m5ty401&st=bhg82ttr&dl=0 |
PIM 06.02.2025 09:38:46 | |
---|
PIM: Jo vuosia on jostain syystä kaasutellut yksimikkinen Les Paul ja kun eilen törmäisin torilla Epin JJN Gold Gloryyn vieläpä kohtuu hinnalla, niin olihan se sieltä kotiutettava. Jos ostaminen kävikin helposti niin kuusi päivää eli neljä arkipäivää meni Matkahuollolta 120 km matkaan Paimiosta Hämeenlinnaan, mutta odotus oli sen väärti. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
samiko 06.02.2025 09:44:27 | |
---|
PIM: Jos ostaminen kävikin helposti niin kuusi päivää eli neljä arkipäivää meni Matkahuollolta 120 km matkaan Paimiosta Hämeenlinnaan, mutta odotus oli sen väärti. Eli oli hyvä kitara? Itse olen tuollaista kitaraa kokeillut ja innostus muuttui minuutissa pettymykseksi. Tallassa sanomista, satulassa sanomista, maalipinnassa sanomista, reunalistassa sanomista, nauhoissa sanomista, mikki istu kanteen rumasti... En tiiä oliko sitten maanantaikappale vai mikä. |
PIM 06.02.2025 11:54:53 | |
---|
samiko: Eli oli hyvä kitara? Itse olen tuollaista kitaraa kokeillut ja innostus muuttui minuutissa pettymykseksi. Tallassa sanomista, satulassa sanomista, maalipinnassa sanomista, reunalistassa sanomista, nauhoissa sanomista, mikki istu kanteen rumasti... En tiiä oliko sitten maanantaikappale vai mikä. Siksipä ostinkin käytettynä, kun tästä on kaikki viat nähdäkseni jo korjattu. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
McNulty 06.02.2025 14:37:05 | |
---|
Tilata täräytin halvan Yamahan teräskielisen, kun kaipailin sellaista "huoletonta" työhuone- / sohvallalöhöilysoitinta tilanteisiin kun inspis tai muu vastaava iskee. https://www.acousticcentre.com.au/p … ucts/yamaha-fg830nt-acoustic-guitar Arvokkaampaa akkaria tulee säilytettyä kosteuspusseineen sille varatussa laukussa ja olen todennut että laiskuus voittaa kun sitä pitäisi ruveta kaivelemaan esiin. Siispä halpa Jamaha telineeseen seisomaan, niin voi siitä surutta ja sujuvasti napata soittimen syliin. Eikä tule markalle kauheasti vahinkoa jos vaikka jokin vahinko sattuisikin. Noin 400 euron hintaluokassa tämä oli ainoa josta löytyi kokopuinen kuusikansi ja sivut ja takakansi sitten ruusupuusta. Mahonkiset, nyatohit ja muut eivät houkuttele. Osa viehätystä on myös tuo kuusen ja ruusupuun kontrasti. Soitin siis näyttää siltä miltä (minusta) sen pitääkin. moving in stereo |
McNulty 06.02.2025 14:41:24 | |
---|
Ainiin... mulla oli torilla ostoilmoitus Jaska's Garagen Texas Rangerista (eli Rangemasterista) ja sellaista eilen pikaviestillä tarjottiin. Tänään sovittiin kaupat ja toivottavasti huomenna (viimeistään maanantaina) saan sen hyppysiini. Voi tätä ilon ja onnen päivää... moving in stereo |
Tympee Huttunen 06.02.2025 14:57:05 | |
---|
McNulty: Tilata täräytin halvan Yamahan teräskielisen, kun kaipailin sellaista "huoletonta" työhuone- / sohvallalöhöilysoitinta tilanteisiin kun inspis tai muu vastaava iskee. https://www.acousticcentre.com.au/p … ucts/yamaha-fg830nt-acoustic-guitar Arvokkaampaa akkaria tulee säilytettyä kosteuspusseineen sille varatussa laukussa ja olen todennut että laiskuus voittaa kun sitä pitäisi ruveta kaivelemaan esiin. Siispä halpa Jamaha telineeseen seisomaan, niin voi siitä surutta ja sujuvasti napata soittimen syliin. Eikä tule markalle kauheasti vahinkoa jos vaikka jokin vahinko sattuisikin. Noin 400 euron hintaluokassa tämä oli ainoa josta löytyi kokopuinen kuusikansi ja sivut ja takakansi sitten ruusupuusta. Mahonkiset, nyatohit ja muut eivät houkuttele. Osa viehätystä on myös tuo kuusen ja ruusupuun kontrasti. Soitin siis näyttää siltä miltä (minusta) sen pitääkin. Mulla on samaan hommaan Ovationin vanha akkari ja Epiphonen J-200. Ja unohdin Ovationin mökille talveksi. Saa nähdä missä kunnossa on keväällä. Onneksi ei kovia pakkasia ole ollut. Kalliimmat akkarit on tosiaan salkussa, mutta ei ole kostuttimille tullut tänä talvena tarvetta. |
Shredator 11.02.2025 20:32:48 | |
---|
Strymonin El Capistan-delay tuli takaisin. Olikin jo ikävä. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
McNulty 11.02.2025 21:25:06 | |
---|
Shredator: Strymonin El Capistan-delay tuli takaisin. Olikin jo ikävä. V1 vai v2? Itsehän ostin kanssa pari kuukautta takaperin torilta moisen... v2-mallisen. moving in stereo |