Aihe: Vapaamuotoista keskustelua kitaroista
1 2 3 4 5 6 7 847 48 49 50 51
fox
25.01.2025 23:39:29

Puavali: Peavey Classic vois kelvata vielä, juuri muut Peaveyt ei.

Mutta niitä Classicciejakin on monenlaisia.

Meidän soittokunnalla on loistava 212 -Classicci 50 kombo 70-luvulta. Aivan OK.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
p130
26.01.2025 01:14:51

fox: Meidän soittokunnalla on loistava 212 -Classicci 50 kombo 70-luvulta. Aivan OK.

Jokaisesta käytössä olleesta Classicista olen tykännyt mallista riippumatta, ja niitä on ollut monta. Myös 5150 oli mainio, oikein hyvää puhdasta ja riitti silti mörköoopperaan saakka, kun vaihtoi riittävän mietoa putkea etuasteeseen. Normiputkituksella turha laite.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Puavali
26.01.2025 11:58:55
fox: Meidän soittokunnalla on loistava 212 -Classicci 50 kombo 70-luvulta. Aivan OK.

Soitin sellaisella rosk-musiikkia joskus 80-luvun alussa.
fox
26.01.2025 12:09:33

Puavali: Soitin sellaisella rosk-musiikkia joskus 80-luvun alussa.

Omiaan kuuman roksi-rollimusiikin soittoon. Ja hei, ensimmäisiä ns. hybridivahvistimia vissiin, luulenmä.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
mpekkanen
26.01.2025 12:16:47
Mulla oli kasarin Peavey VTM 60 putkinuppi ja se oli erinomainen peli. Mökää lähti niin paljon 4x12 kaapin kanssa, että ei tarvinnut mikittää ulkoilmakeikoillakaan.
6L6 oli päätteessä ja vehkeestä irtosi myös hyvää blues ja roots osaston soundia, vaikka ilmeisesti vahvarin suunnittelussa oli mukana Whitesnake Adrian Vanderberg. Monipuolinen vahvistin ja oli mulla luottapeli reilusti yli 10 vuotta.
Olis varmaan vieläkin, jos ei olis bändihommat loppunut ja tullut syöpää jne elämä muuttunut.
hemmo
26.01.2025 13:12:47

Puavali: Peavey Classic vois kelvata vielä, juuri muut Peaveyt ei.

Mutta niitä Classicciejakin on monenlaisia.

Miun eka vahvain oli Piivin Rage 158, sangen kömsö, mutta voisin nostalgiasyistä hankkia sellaisen

luulin noirimpana, että Peavey = Perney (logo hämäsi)
Mä olen tässä vähän... funtsaillu
rheinone
26.01.2025 15:20:11
p130: Jokaisesta käytössä olleesta Classicista olen tykännyt mallista riippumatta, ja niitä on ollut monta. Myös 5150 oli mainio, oikein hyvää puhdasta ja riitti silti mörköoopperaan saakka, kun vaihtoi riittävän mietoa putkea etuasteeseen. Normiputkituksella turha laite.

En ole omistanut ainuttakaan, mutta on pakko olla hyvä, sillä Gary Rossingtonilla oli synttärit samana päivänä ku mulla.
Työhaastattelu SNL # https://youtu.be/yuEBBwJdjhQ?si=ZtJhCInfKSMo_-dw #
PIM
26.01.2025 15:43:22
Kaivoin esiin tämän keskustelun innoittamana ekan kitaravahvistimeni eli 1982 käytettynä ostetun Peavey Backstage 20 trankkukombon ja soittelin puolisen tuntia muistellen miten siitä nyt taas soundeja kaiveltiinkaan. Kyllän kuulostikin taas pitkästä aikaa helvetin hyvältä ja monipuoliselta värkiltä. Kolmen potikan volaosastolla (pre, saturation, post) saa kombosta houkutelua ilmoille lasinkirkkaasta cleanista reunasäröjen kautta fuzzimaisiin pörinoihin ja kaikkea tuolta väliltä. Todella toimivan etuasteen lisäksi äänenvärinsäätimissa löytyy paljon käyttökelpoista säätövaraa. Jos jotain täytyy moittia niin aavistuksen bassokkaampaa kymppituumaista tuohon kaipaisi, nyt sai bassohanikkaa pitää täysillä koko ajan. Eipä mikään ihme, että Peaveyn jälkeen seuraava vahvistimeni eli surullisen kuuluisa punanuppinen Fenderin Dual Showman putkinuppi oli karmea pettymys, vaikka sitä (tai siis sen rinnakkaismallia punanuppi-Twiniä) hehkutettiin GP:ssä monipuolisimpana Fenderin putkarina siihen mennessä.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
PIM
26.01.2025 18:49:35
dajackal: Täällä sama! On edelleen pitkäaikaislainassa exän pikkusiskolla ja saa minun puolestani sinne jäädäkin.
Ei siinä, soittelihan sillä. Master volume olisi ollut kiva, ainakin vanhempieni mielestä.

Onneks kasaripiiviit oli eri maata kuin nää ysärit. En muista kyllä kuulleeni yhtään hyväsoundista komboa 8 ämyrillä.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Puavali
26.01.2025 19:56:03
PIM: ... sitä (tai siis sen rinnakkaismallia punanuppi-Twiniä) hehkutettiin GP:ssä monipuolisimpana Fenderin putkarina siihen mennessä.

"Paras twini koskaan" jäi mieleen GP sivuilta. Vaan millainen twini lie ollut toimittajan tetsattavana?
hemmo
26.01.2025 20:38:01

Puavali: "Paras twini koskaan" jäi mieleen GP sivuilta. Vaan millainen twini lie ollut toimittajan tetsattavana?

Njoo, mut soittihan Albert Lärvinen'kin kahella (2) The Twin -combolla, iha vitu kovaa
Funkånaut
27.01.2025 08:06:23

hemmo: Njoo, mut soittihan Pekka'kin kahella (2) The Twin -combolla, iha vitu kovaa

Ja diu diu lähti.
"Meikä soittaa vain klassista ja kuuntelee ainoastaan Esa Pakarista." - Penasol
Puavali
27.01.2025 19:18:14
hemmo: Njoo, mut soittihan Albert Lärvinen'kin kahella (2) The Twin -combolla, iha vitu kovaa

No ko sillä oli se alpert särö purkki tekemässä siitä sen.
hemmo
27.01.2025 22:04:21

Puavali: No ko sillä oli se alpert särö purkki tekemässä siitä sen.

Ai se Mäd Professional sininen Clapton sound?
Funkånaut
28.01.2025 11:44:49

Löysin itselleni 40v lahjan jokusen vuoden päähän.

Ovation 1758 vaaleana versiona ja USA:ssa valmistettuna. Samanlainen, kuin tätini miehellä ollut päälle 35 vuotta. Kyseistä kitaraa tuli lapsena ihasteltua monet kerrat kylässä ollessamme, kun musahuoneen nurkassa telineessään seisoi. Ihmettelin ja ihastelin sen muotoa, koristelua sekä 12-kielisyyttä; se oli kuin jostakin avaruudesta tullut kun ei näyttänyt yhtään kotona lojunneelta nailonkieliseltä Landolalta.

Ja, on se kitara kuitenkin sentään sekä edullisempi, että turvallisempi, kuin moottoripyörä, joita keski-ikäiset plösöt hankkivat lapsuutensa haaveita toteuttaessaan.
mpekkanen
28.01.2025 11:51:41
Funkånaut: Löysin itselleni 40v lahjan jokusen vuoden päähän.

Ovation 1758 vaaleana versiona ja USA:ssa valmistettuna. Samanlainen, kuin tätini miehellä ollut päälle 35 vuotta. Kyseistä kitaraa tuli lapsena ihasteltua monet kerrat kylässä ollessamme, kun musahuoneen nurkassa telineessään seisoi. Ihmettelin ja ihastelin sen muotoa, koristelua sekä 12-kielisyyttä; se oli kuin jostakin avaruudesta tullut kun ei näyttänyt yhtään kotona lojunneelta nailonkieliseltä Landolalta.

Mulla oli yks amerikan Ovation teräskielinen akustinen, mutta hävitin sen kun oli pyöreän kopan takia hankalan muotoinen kitara soittaa. Edes hihnan kanssa ei ollut hyvä ja istualtaan vähintäänkin todella erikoinen.
Funkånaut
28.01.2025 13:00:36

mpekkanen: Mulla oli yks amerikan Ovation teräskielinen akustinen, mutta hävitin sen kun oli pyöreän kopan takia hankalan muotoinen kitara soittaa. Edes hihnan kanssa ei ollut hyvä ja istualtaan vähintäänkin todella erikoinen.

Mulla oli jonkun aikaa yksi 6-kielinen korealainen Ovation. Oli ihan hauska kitara, mutta myin pois ja ostin Martinin.

Tuo kopan muoto Ovationeissa on kyllä melko erikoinen, ja vaatii totuttelua hoikempanakin.
J.Nikkanen
28.01.2025 13:03:37
Funkånaut: Ja, on se kitara kuitenkin sentään sekä edullisempi, että turvallisempi, kuin moottoripyörä, joita keski-ikäiset plösöt hankkivat lapsuutensa haaveita toteuttaessaan.

Saako ostaa moottoripyörän vaikka ei olis keski-ikäinen plösö?

Motocross pyörää tekisi mieli mutta ajattelin että joskos kuitenkin vain maastopyörä.
McNulty
28.01.2025 15:06:20
J.Nikkanen: Saako ostaa moottoripyörän vaikka ei olis keski-ikäinen plösö?

Tottakai saa. Ehkä jopa pitääkin!

Ja jos ei moottoripyörää niin vähintään mopo... Honda Cubistakin saa älyttömän siistin "kahviraaserin" halutessaan: https://www.youtube.com/watch?v=pbHvjRz-ICM

Motocross pyörää tekisi mieli mutta ajattelin että joskos kuitenkin vain maastopyörä.

Frendi ajoi junnuna motocrossia ja kokeili sitten lähes nelikymppisenä uudelleen. Ei kestänyt paikat ja jäbä oli niin kipeä että neljänkympin villitys vaihtui pikkulohkoiseen (350) Camaroon. Sittemmin sekin on vaihtunut jo pois, mutta aina on tilalle tullut nelipyöräinen.
moving in stereo
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)