Aihe: UMK 2025 ja Suomen euroviisuehdokkaat
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Sertzo S.
21.01.2025 13:25:36 (muokattu 21.01.2025 17:16:07)

Mietin vielä, että onko Suomen karsinnan toisen laulavan naisen juontajavalintaan joku selkeä syy...?
Humpassa on katetta. Ainakin ennen oli. ;)
Gritsen
21.01.2025 16:22:33 (muokattu 21.01.2025 16:25:03)
Sertzo S.: Uudet sukupolvet "muovisine musiikinmakuineen" ovat muokanneet kisat erilaisiksi visuaalisine riekkumisesiintyjineen. Meitä iäkkäämpiä kisat eivät siksi enää juurikaan kiinnosta, eikä niissä äänestetä. Eräänlaisten lippujen liehuminen yleisön joukossa myös saattavat ärsyttää monia.

Tuli jo ylemmyydentuntosi kaikille selväksi, kuinka monta kertaa vielä toistat saman?
carnation
21.01.2025 18:20:49
Henri Henri Olavi: Tuskin. Miksi jengillä on koko ajan vain seksi tai perse ja pillu mielessä, ja se miten niitä käytetään tai käytetäänkö ollenkaan? Ymmärrän kyllä että pimppi- ja pippeliasiat ovat kova juttu tuollaisella tasolla joskus viisivuotiaana, mutta että aikuiset ihmiset jaksaa päivitellä ja kelailla päivät pitkät muiden seksikuvioita, on outoa ja ihan vitun naurettavaa. Veikkaan että kyseessä on suuri epävarmuus omasta seksuaalisuudesta. Skarpatkaa kakarat.

Tää, miksi Erika Vikmanin piti tehdä tyrkylle tuollainen mauton seksiperspillubiisi. Eikö se mieti mitään muuta.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Henri Henri Olavi
21.01.2025 18:26:21 (muokattu 21.01.2025 18:31:52)
carnation: Tää, miksi Erika Vikmanin piti tehdä tyrkylle tuollainen mauton seksiperspillubiisi. Eikö se mieti mitään muuta.

Varmaan siksi, että joitakin ärsyttäisi. Olen huomannut sen olevan Erikan tyyli. Biisihän on ihan paska, mutta Erika on ihan huippu.

E: eikä ole vaikuttanut siltä, että Erika olisi kovasti ihmettelemässä muiden seksuaalista suuntautumista, vaan keskittyy omaansa. Kuten kaikkien muidenkin pitäisi.
Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää
Manteloa
21.01.2025 18:32:44

"seksipersepillu"
hihhih.....
Jos löydän lohtuni vain ja ainoastaan lonkerosta, tarttukoon tämä lonkero minuun tiukasti kiinni. Tiukemmin kuin mihinkään muuhun koskaan, maan päällä, sen alla, tai sen ulkopuolella.
Marlowe
21.01.2025 19:18:38
Hupaisaa miten keskustelun aloitti henkilö, jota koko homma ei kiinnosta sitten yhtään. Ja mitä enemmän tätä lankaa lukee, sitä enemmän tekee mieli heiluttaa sateenkaarilippua Euroviisujen tahtiin.

Euroviisuista on moneksi ja kilpailu on muuttunut alkuajoista, mutta aika harva muukaan asia on pysynyt samanlaisena vuosikymmeniä. Tuskin mekään.

Loppuun Suomen parhaat Euroviisut, top5:

Lasse Mårtenson: Laiskotellen
Ann-Christine: Playboy
Kristina Hautala: Kun kellö käy
Kirka: Hengaillaan
Laila Kinnunen: Valoa ikkunassa
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby)
Henri Henri Olavi
21.01.2025 20:52:39
Sertzo S.: Enää en aiheeseen puutu, en kommentoi.

Niin se miehen sana piti neljä tuntia.
McLeach
21.01.2025 21:14:23
Olis saanut chisu mennä itse vetämään ich kommen, niin pahasti paistaa biisistä läpi, ettei sovi mrs. Lipsaselle. Sen verran hirveetä mittatilaustyötä tämä ja se puppy-biisi, että tulee ihan paha mieli. Toivotaan, että menee joku yllättäjä ohi niin pystyy sitten viinipäissään euroviisutkin pilkkimään läpi.
Kefiiri
21.01.2025 21:18:19
McLeach: Olis saanut chisu mennä itse vetämään ich kommen, niin pahasti paistaa biisistä läpi, ettei sovi mrs. Lipsaselle. Sen verran hirveetä mittatilaustyötä tämä ja se puppy-biisi, että tulee ihan paha mieli. Toivotaan, että menee joku yllättäjä ohi niin pystyy sitten viinipäissään euroviisutkin pilkkimään läpi.

Hö, jokohan pitäisi kuunnella (ja katsella) Vikmanin esitys? Semmoinen mikä suomalaisesta tuntuu huonosti istuvalta mittatilaustyöltä voi mennä ulkomailla ihan täydestä.
En ole musiikin asiantuntija.
Sertzo S.
22.01.2025 06:27:27 (muokattu 22.01.2025 08:47:38)

Olisi mielenkiintoista tietää sen raadin kokoonpano, joka valitsee nämä UMK-karsinnan eri ehdokkaat. Sitä ei varmaan julkaista, jotta eri musiikintekijät eivät voisi vaikuttaa heihin omaa etuaan ajatellen. Suhteilla on merkityksensä, jos niitä on, kuten kaikessa elämässä edetäkseen osaamisellaan. Ellei niitä ole, et ole mitään. Musiikkiala ei ole mikään poikkeus. Kilpailu on erittäin kovaa, julmaa ja kateuttakin esiintyy paljon.
Epäilen kuitenkin, että jotkut voivat edetä UMK-kisaan noita raatilaisia ehkä tuntiessaan. Esiintyykö lahjontaa...? Kisa on niin tärkeä monille esim. eri levy-yhtiöille, että epäillä sopii sitäkin. Elämä muusikkona on opettanut alan reaaliteetit iloineen, suruineen ja kusetuksineenkin, joista pahimmat vältetty myös alan yrittäjäkokemuksin 80-luvulla.

Omat tekemiseni YLE:lle TV1 ja TV2-kanaville aikanaan musiikinteossa 90-luvulla ei olisi onnistunut ilman tutustumista hyvin erääseen osaajaan, muutaman tv-sarjan kuvaajaan. Ystävystyimme ja sain diilin, kun luotti osaamiseeni ja antoi mahdollisuuden siihen. UMK-kisaan näin musiikin pientekijällä ei ole mitään osaa, ei arpaa.

No, joka tapauksessa kaikki UMK-biisit kuunnelleena löysin kuitenkin sieltäkin oman suosikkini. En paljasta sitä, mutta luulen arvaavani Suomen edustuskappaleen, joka kisaan valitaan. Kerron kyllä sen, kun karsinta on käyty, että miten oikeaan osuin. ;)
Gritsen
22.01.2025 11:37:00
Sertzo S.: Et tunne minua, tekojani ja tapojani. En juo, en polta, joten kommenttisi oli aivan turha olettama.

Hyvä niin. Kannattaa silti ehkä miettiä, miksi tekstisi antaa lähinnä kulmakuppilan katkeran kantiksen horinoiden vaikutelman.
Sertzo S.
22.01.2025 11:46:27

Gritsen: Hyvä niin. Kannattaa silti ehkä miettiä, miksi tekstisi antaa lähinnä kulmakuppilan katkeran kantiksen horinoiden vaikutelman.

Aivan sama mitä antaa. Olenpa jokseenkin varma, että alalta minulla on pidempiaikaiset, vuosikymmenien kokemukset musantekijänä kuin Sinulla keikoillani ja studioissa myöhemmin. :)
Henri Henri Olavi
22.01.2025 12:04:55 (muokattu 22.01.2025 12:34:11)
Sertzo S.: Olenpa jokseenkin varma, että alalta minulla on pidempiaikaiset, vuosikymmenien kokemukset musantekijänä kuin Sinulla keikoillani ja studioissa myöhemmin. :)

Miten tämä liittyy halveksintaasi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä kohtaan?
sormunen
22.01.2025 12:24:10
Sertzo S.: Aivan sama mitä antaa. Olenpa jokseenkin varma, että alalta minulla on pidempiaikaiset, vuosikymmenien kokemukset musantekijänä kuin Sinulla keikoillani ja studioissa myöhemmin. :)

Kuten jo todettiin, kyse ei ollut sun kokemuksestasi musamaailmasta, vaan sun perverssistä kiinnostuksestasi sitä kohtaan, mitä toiset, sulle ventovieraat ihmiset puuhaavat makuukammareissaan.
Sertzo S.
22.01.2025 12:26:22

sormunen: Kuten jo todettiin, kyse ei ollut sun kokemuksestasi musamaailmasta, vaan sun perverssistä kiinnostuksestasi sitä kohtaan, mitä toiset, sulle ventovieraat ihmiset puuhaavat makuukammareissaan.

HAHAAA!!!!
Gritsen
22.01.2025 12:34:34
Sertzo S.: Aivan sama mitä antaa. Olenpa jokseenkin varma, että alalta minulla on pidempiaikaiset, vuosikymmenien kokemukset musantekijänä kuin Sinulla keikoillani ja studioissa myöhemmin. :)

Oletko koskaan kuullut että muut kelaisivat sinun olevan ihan pikkuriikkisen ylimielinen?
Sertzo S.
22.01.2025 12:40:49

Henri Henri Olavi: Miten tämä liittyy halveksintaasi sukupuolivähemmistöjä kohtaan?

Pitääkö sitä erilaisuuttaan silti etenkin sateenkaarilipuin eri pippaloissa. kuten euroviisuissakin korostaa, kuten on tapahtunut? Heihin jos joku kuuluu, niin kuulukoon. Muutama ikävä yllättävä lähentely-yritys muutamilta puristeluineen alapäästäni aikanaan keikkapaikoilla sai kyllä inhoreaktioni aikaan- ja erästä piti hieman kevyesti opettaa, ettei se käy. No fiksujakin heitä joitain tunnen, mutta eivät kuulu ystäväpiireihini kuitenkaan. Tämä tästä ja piste!
Sertzo S.
22.01.2025 12:44:53

Gritsen: Oletko koskaan kuullut että muut kelaisivat sinun olevan ihan pikkuriikkisen ylimielinen?

Voit itse ajatella aivan mitä haluat "ylimielisyydestäni", mutta kukaan ei ainakaan toistaiseksi niin ole todennut minut hyvin tuntien. Kestän kyllä senkin kritiikin, jos joku minut sellaiseksi haluaa nimetä.
Sir Jöpötin
22.01.2025 14:43:08
Sertzo S.: Et tunne minua, tekojani ja tapojani. En juo, en polta, joten kommenttisi oli aivan turha olettama.

Olet siis uskovainen eli alhaisimpaakin addiktia alhaisempi ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)