Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5438 439 440 441 442 443 444 445 446
msalama
21.01.2025 10:30:46

Tarjottiin 60% pyyntihinnasta

Paska meininki, kyllä, mutta alkup. OVH / 2 tuntuis jo passelilta, tosin mä en tiedä näistä midn joten kiitos ja anteeks :) Oletsä kuuklannu mitä näistä on viime aikoina pyydetty?
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
Jeszse
21.01.2025 10:54:34
msalama: Paska meininki, kyllä, mutta alkup. OVH / 2 tuntuis jo passelilta, tosin mä en tiedä näistä midn joten kiitos ja anteeks :) Oletsä kuuklannu mitä näistä on viime aikoina pyydetty?

Hirveesti ei oo näkyny myynnissä, mut viimeks ku katoin ni satasia enemmän ku mitä mä pyydän.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
dajackal
21.01.2025 11:43:06
tackleberry: Olisi mennyt eilen samantien eräs ostoilmoitukseen tarjoamani kitara kaupaksi nelinumeroisella summalla, mutta koska ostaja on tottunut tekemään kaupat kasvotusten, rahojen maksaminen ennakkoon osoittautui ylivoimaiseksi esteeksi. Kitarassa oli kaikki sitä mitä ostaja haki ja hinta kohdillaan. Ei ilmeisesti mun profiilin kauppahistoria herättänyt tarpeeksi luottamusta. Samaan olen törmännyt tässä vuosien aikana muutaman kerran ennenkin ja joka ikinen kerta ostaja on ollut Helsingistä. Kerran 1700e arvoisesta kitarasta ei ostaja voinut laittaa edes 25€ lähetyskulua ennakkoon tililleni.

Ymmärrän varovaisuuden, mutta en nyt itse kyllä ole niin ehdoton ettenkö uskaltaisi jossain vaiheessa kaupantekoa luottaa tarpeeksi ja laittaa rahat menemään..

Olen itse samanlainen, eli lähtökohtaisesti teen vain noutokauppoja (no okei, pitkäaikaisten ja keskustelusta tunnettujen nimimerkkien kanssa voisin harkita poikkeusta). Tällaisessa tilanteessa kuitenkin otan itse luottamuspulastani vastuun ja käyn kiltisti noutamassa, jos tuote on justiinsa sitä mitä haetaan. Suomen kokoisessa maassa kun sitä haettua ei useinkaan löydy tuosta heti naapurista (ainakaan jos kyseessä on tuote, jota pitää ostoilmoituksella hakea). Vaihtoehtoisesti järjestän jonkun kaverin noutamaan.
"Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol "Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä
korvaoo
21.01.2025 11:44:28 (muokattu 21.01.2025 11:44:59)
Sehän noissa ulkolaisissa custom teelmissä on vikana, kun vastaavaa saa ns. kaupan tekeleenä kolmanneshintaan ja kun merkki ei sano mitään, niin saattaisi ehkä jotakuta kiinnostaa käytettyjen osien hinnalla...
kaikki paitsi on turhaa.
L.H
21.01.2025 12:04:06
Myyminen on siitä yksinkertaista hommaa, että vaihtoehtoja on oikeastaan tasan kaksi. Joko laskee hintaa, tai sitten odottelee, jos joku joskus maksaisi pyynnin.
Jeszse
21.01.2025 12:23:27
L.H: Myyminen on siitä yksinkertaista hommaa, että vaihtoehtoja on oikeastaan tasan kaksi. Joko laskee hintaa, tai sitten odottelee, jos joku joskus maksaisi pyynnin.

Juu, esim ite pidän ton kikottimen mielummin itellä ku myyn kolmellasataa.
elon arska
21.01.2025 12:37:52
Melko pitkiä ovat myyntiajat olleet, mutta maltilliset hinnannalennukset ja aika tekee tehtävänsä. Mitään pre-covid myyntiaikoja on turha muistellakaan.
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
Mikki online
21.01.2025 13:47:03
Itselle tämä kitarapuolen kaupankäynti on vielä melko vierasta. Olen harrastanut 40v. hifiä ja vuosien varrella myynyt ja ostanut julmetun määrän eri laitteita.
Jos myyjä pyytää näistä kalliimmista laitteista (sanotaan vaikka yli 1.5ke ) 8-25e postikuluja tai ilmoittaa että voin toimittaa lähialueille 20km säteellä bensakuluja vastaan, jää itsellä kaupat ihan periaatteesta tekemättä. Laittaisi mielummin nuo kulut pyyntihintaansa. Samaa periaatetta aion noudattaa nyt tässä alkaneessa kitara harrastuksessa ja laitteiden hankinnassa.
samiko
21.01.2025 14:09:28
Mikki online: Itselle tämä kitarapuolen kaupankäynti on vielä melko vierasta. Olen harrastanut 40v. hifiä ja vuosien varrella myynyt ja ostanut julmetun määrän eri laitteita.
Jos myyjä pyytää näistä kalliimmista laitteista (sanotaan vaikka yli 1.5ke ) 8-25e postikuluja tai ilmoittaa että voin toimittaa lähialueille 20km säteellä bensakuluja vastaan, jää itsellä kaupat ihan periaatteesta tekemättä. Laittaisi mielummin nuo kulut pyyntihintaansa. Samaa periaatetta aion noudattaa nyt tässä alkaneessa kitara harrastuksessa ja laitteiden hankinnassa.

Jos joku myyjä ilmoittaisi mulle että tuo kotiin bensakuluja vastaan (niinkuin on tuonutkin) niin olisin hyvin hyvin hyvin kiitollinen.
p130
21.01.2025 14:11:45

Jeszse: Tarjottiin 60% pyyntihinnasta. Ystävällisesti tarjosin tunkkia ja päälle vittuiltiin vielä onnea kaupantekoon.

Oli kertakaikkisen ikävä tyyppi. Sulla on kuitenkin erinomaiset viestintävalmiudet ja muutenkin helvetin mukava sälli.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Haeroe
21.01.2025 15:20:17

korvaoo: Sehän noissa ulkolaisissa custom teelmissä on vikana, kun vastaavaa saa ns. kaupan tekeleenä kolmanneshintaan ja kun merkki ei sano mitään, niin saattaisi ehkä jotakuta kiinnostaa käytettyjen osien hinnalla...

Kyllä tää sama ongelma on myös kotimaisissa customeissa tai ihan normaaleilla spekseillä tehdyissä kotimaisissa soittimissa. Mikä sitten tekee Haarista enemmän customin kuin Suhr? Jenkkilä? Joskushan Suhrikin on ollut uusi merkki.

Mojo on ihmeellinen asia.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
korvaoo
21.01.2025 17:11:27
Haeroe: Kyllä tää sama ongelma on myös kotimaisissa customeissa tai ihan normaaleilla spekseillä tehdyissä kotimaisissa soittimissa. Mikä sitten tekee Haarista enemmän customin kuin Suhr? Jenkkilä? Joskushan Suhrikin on ollut uusi merkki.

Mojo on ihmeellinen asia.

Näinhän se tuppaa olemaan. Tietenkin ajateltuna että työkaluthan ei yleensä ole sijoituskohteita, mutta aika usein nuo työkalutkin päätyvät ennemmin tai myöhemmin kiertoon. Mitä tulee tuohon customiin niin custom soitinhan lakkaa olemasta custom soitin juuri sillä hetkellä kun se valmistuu ja rahastetaan pois. Sillon se on vain jollekin customoitu yksilö jonka uudelleenmyyntihinta määräytyy haluttavuuden ja jonkun mahdollisen ostajan tarpeiden mukaan ja erittäin harvoin kukaan haluaa maksaa ns. custom lisää kitarasta joka on customoitu jollekin muulle.
kaikki paitsi on turhaa.
Jeszse
21.01.2025 17:16:51
p130: Oli kertakaikkisen ikävä tyyppi. Sulla on kuitenkin erinomaiset viestintävalmiudet ja muutenkin helvetin mukava sälli.

Siinä oot ihan oikeessa. Voin kopioida ihan sanasta sanaan ne mun vastaukset tänne jos kiinnostaa.

Metsä yleensä myös vastaa niinku sinne huudetaan.
PIM
21.01.2025 17:46:22
Haeroe: Kyllä tää sama ongelma on myös kotimaisissa customeissa tai ihan normaaleilla spekseillä tehdyissä kotimaisissa soittimissa.

Ongelmahan se on vain sille alkuperäiselle teettäjälle tai ostajalle, meille muillehan se on tilaisuus päästä käsiksi kaukoidän tehdastekeleiden hinnalla kotimaiseen käsityöhön. Itselläni on nyt puolen tusinaa käytettynä hyvään hintaan ostettua kotimaista, eikä nyt hirveästi harmita. Ja lisää aion hankkia kun sopivaan hintaan tulee tyrkylle.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
p130
21.01.2025 19:31:07

Jeszse: Siinä oot ihan oikeessa. Voin kopioida ihan sanasta sanaan ne mun vastaukset tänne jos kiinnostaa.

Metsä yleensä myös vastaa niinku sinne huudetaan.

Näin oletinkin. Pikaviestejä ei tiettävästi saa julkistaa, ei tarvetta, eikä kiinnosta. Olet kyllä satavarmasti oikeassa tässäkin.
Jeszse
21.01.2025 20:54:52
p130: Näin oletinkin. Pikaviestejä ei tiettävästi saa julkistaa, ei tarvetta, eikä kiinnosta. Olet kyllä satavarmasti oikeassa tässäkin.

Kai nyt omia viestejään saa
Kontiak
21.01.2025 21:27:52
L.H: Myyminen on siitä yksinkertaista hommaa, että vaihtoehtoja on oikeastaan tasan kaksi. Joko laskee hintaa, tai sitten odottelee, jos joku joskus maksaisi pyynnin.

Varmasti oman särmänsä vaatii roikotella myytäväksi tarkoitettua tavaraa talkoovoimin pyöritetyllä myyntialustalla.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
p130
21.01.2025 21:28:01

Jeszse: Kai nyt omia viestejään saa

Omat kirjoituksensa varmaan, mutta vastapuolen ei, kai.

Täällähän on moderoinnin tiimikin kasvanut, joten ehkä saadaan tähänkin selvennystä. Kaipaisin kyllä edelleen sitä eläköitynyttä. Oli luotettava linja.
BugBadWolf
22.01.2025 11:36:17
Mikki online:...jos niistä pitää saada erillinen korvaus tuon hintaluokan laitteissa, et ole kauppamiehiä.

Tämä on tietenkin Ainoa Oikea Tapa tehdä kauppaa, mutta...

Mitäpä veikkaat: Montako miljardia teitä Ainoan Oikean Tavan kaupantekijöitä tälle pitkin avaruuksia porhaltavalle, karvattomien apinoiden sairastuttamalle kivelle mahtuu? Ja moniko näistä pitää omaa, tästä "periaatteesta" poikkeavaa tapaa Ainoana Oikeana?

Itse en pidä köyhistä. Ne ovat yleensä rumia ja aromikin on mitä sattuu. Köyhäksi lasken kaikki sellaiset, jotka valmiiksi siedettävistä hinnoista huolimatta tinkivät, ts vaativat että minun pitää lahjoittaa heille rahaa.

Sitähän se tinkiminen on: Rahan lahjoittamista tinkijälle. Että kun seuraavan kerran pärisette katukuvaa rumentavista kerjäläisistä, kurkatkaapa näyteikkunasta, josko sieltä näkyisi niitä muutaman euron ruinaajia enemmänkin.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)