Aihe: Tehoton maalinpoistoaine?
1
Kumiankka
17.07.2004 18:19:02
Uskon että näin voi olla. Ainakin itselle kävi kerran. Mitä lienee lakkaa olikaan mutta tiukassa oli.

Mutta silloin kun tehoaa niin maalinpoistoaine on mielestäni kätevä ja puupinnalle hellävarainen.
poppamies
18.07.2004 00:19:52 (muokattu 18.07.2004 00:20:43)

Kaikki maalinpoistoaineet ei tehoa kaikkiin maalityyppeihin. Joidenkin maalinpoistoaineiden toimivuuden edellytys on että poistettava maali on öljymaalia. Kitaroissa yleensä on akryylimaali. Itse olen menestyksellä muutamia kertoja käyttänyt "Nitromors" merkkistä maalinpoistajaa, ja nimenomaan tuo virreässä purkissa. Sitä saa hyvin varustetuista maalikaupoista.

http://www.diystickit.co.uk/nitromors/pvremovers.html
"G-strings are for strippers"
joroma
18.07.2004 12:09:33
No niinpä tietenkin. Mulla oli maalikaupassa kaksi purkkia kädessä ja toinen oli tietenkin tuo vihreä Nitromors puteli. Päädyin kuitenkin siihen toiseen, vieläpä kalliinpaan. Voisiko sitä enää parempaa päätöstä tehdä...
No maanantaina on uusi tilaisuus tehdä valintoja. Taidan tällä kertaa kääntyä Bilteman 19,90 maksavan kuumailmanpistoolin puoleen. Siitä kun voisi olla iloa pidemmäksikin aikaa, jos vain sattuu ehjänä säilymään.
Käykö muuten pohjamaaliksi mikä tahansa spaymaali, vai onko sillä oltava jotain tiettyjä ominaisuuksia?
jhakwe
19.07.2004 22:12:08

Hmms, minulla on tuossa muutamia kymmeniä vuosia vanha LP-kopio, jossa on kiiltävän musta, ilmeisesti aika paksukin maalipinta. Onnistuukohan tuon maalin poistaminen aineilla, vai kannattaisiko se hioa?
poppamies
19.07.2004 23:15:29 (muokattu 19.07.2004 23:15:52)

Hmms, minulla on tuossa muutamia kymmeniä vuosia vanha LP-kopio, jossa on kiiltävän musta, ilmeisesti aika paksukin maalipinta. Onnistuukohan tuon maalin poistaminen aineilla, vai kannattaisiko se hioa?

No sulla voi ainakin tulla sellainen ongelma eteen että mikäli kitarassa on muoviset reunalistat niin maalinpoistoaine saattaa sulattaa ne tuhannen paskaksi...
"G-strings are for strippers"
jhakwe
20.07.2004 21:11:03

No sulla voi ainakin tulla sellainen ongelma eteen että mikäli kitarassa on muoviset reunalistat niin maalinpoistoaine saattaa sulattaa ne tuhannen paskaksi...

Selvä, sitten vain hiotaan niin pirun tarkasti :)

Tarkoituksenahan olisi hioa kaikki maalit pois, ja pistää punainen petsi päälle.
vrajala
21.07.2004 09:55:22 (muokattu 21.07.2004 09:58:03)

Jos löydät sopivan aineen, niin onnistuu. Tuo kuumailma on myös ihan kelvollinen vaihtoehto, joskin se ei välttämättä tehoa noin kauan kuivuneeseen lakkapintaan. Vanha lakka kun ei sisällä enää lainkaan nesteitä. Se voipi kärähtää pinnastaan ennen kuin pehmenee.

Ja varo tosiaan niitä reunalistoja. Ne voivat irrota lämmittäessä ja, kuten Poppamies sanoi, sulaa liuotettaessa. Voit suojata ne reunalistat teipillä putsatessasi isoja pintoja em. menetelmillä. Ole kuitenkin varovainen.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)