Aihe: Kuka jaksaa enää festareita
1 2 3 4 5 6
sub zero
24.01.2024 00:58:52
1. Islaja
2. Erkki Kurenniemi
3. Blind Lemon Jefferson
4. Ronald Shannon Jackson & Decoding Society
5. Bar-Kays (1967 kokoonpano)
minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa
Funkånaut
24.01.2024 11:49:04

Prophet: MAN & Uusrahvaanomainen orkesteri

Tapio Rautavaara (hologrammi)

Esa Pakarinen (hologrammi)

Veikko Lavi (hologrammi)

Huuhaa Innanen (hologrammi)

Ketjun voi sulkea.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Sabbathologist
16.01.2025 20:25:43 (muokattu 16.01.2025 20:26:19)
mpekkanen: Itsellä ikää jo 50 ja jalan vamman takia tarvitsen keppiä liikkumiseen. Eli keikat, joita katsotaan seisoaltaan on minun osalta ohi. Eikä se haittaa yhtään.
Minulle hirvein keikka olisi varmaan sellainen metallikeikka, jossa olisi toistakymmentä tuntematonta örinäbändiä päivän mittaan. En näe mitään järkeä lähteä sellaista puuroa kuuntelemaan. En myöskään tarvitse ihmisiä ympärille jos tarkoitus on ryypätä. Sitäkin voi tehdä miellyttävämmässä paikassa jos edes sekään kiinnostaa.
Miksi maksaisin rahaa siitä, että lähtisin paikkaan jossa on tungosta, paskaa musaa, kallista kaljaa ja jonot vessaan. Tuohon päälle vielä hotellit ja matkat.
Joskus nuorempana olen muutamalla festareilla käynyt ja ei ole yhtään ikävä niitä aikoja.

Voin samaistua hyvin pitkälti. Itse en tosin ole IKINÄ ollut yksilläkään festareilla.
Jawohl! Pommes frites mit Cayennepfeffer und Sojasoße. Verrdamt gut und verrdamt ungesund!
Manteloa
16.01.2025 20:35:00

Kävin nuorempana jokusilla festareilla.
Ajelin niihin aikoihin Ladalla. Ja jo menomatkalla yksille festareille, ajoi eteen mersu hidastelemaan aina ryömimisvauhtiin. Sitten kun yritin ohi, se mesekuski kiihdytti eteen ja taas hiljensi. Teki tätä niin kauan, kunnes kädessäni oli jakoavain, jonka olisin heittänyt auton takalasiin, jos ei olisi jättänyt rauhaan. Samoilla festareilla joku 100kg ukko, minun ollessani noin 54kg, meinasi hakata minut ilman mitään järkevää syytä.
Juoksin karkuun ja nähdessäni järjestysmiehet, huusin:
"apua, auttakaa".
Järjestysmiehet vain virnuilivat ja nauroivat äänekkäästi.
Toisilla festareilla joku nahkatakkinen, ilmeisen punk henkinen hyypiö hyppi toistuvasti kovaa selkääni ja nahkatakissa olevat pitkät niitit sattuivat joka kerralla jonkun verran. Yritin puhua tyypille järkeä, johon vastasi aina ymmärtävällä hymyllä. Hetken päästä jatkoi hyppimistään selkääni. Kun meinasin vetää tyyppiä jo turpaan, seuralaiseni puuttui tilanteeseen ja lähdimme siitä muualle. Yksillä festareilla nukuin korva kiinni pa-kamoissa ja ihmettelen vieläkin, että kuulovaurio tuli vasta armeijassa, kun tykin paineaalto repi kuulosuojaimet korviltani.
En näe näissä kyllä järjen hiventäkään omien kokemuksieni perusteella, mutta en näe järkeä siinäkään, että niitä ei olisi. Asiat pitäisi vain järjestää paremmin.
Ei pahoille parta kasva, toteaa täältä trans-naikkonenkin. Sankarin ja antisankarin suurin ero kait siinä, että sankarilla on toimissaan tarvittavaan voimankäyttöön oikeuttava syy.
Manteloa
16.01.2025 20:50:29

Manteloa: Kävin nuorempana jokusilla festareilla.
Ajelin niihin aikoihin Ladalla. Ja jo menomatkalla yksille festareille, ajoi eteen mersu hidastelemaan aina ryömimisvauhtiin. Sitten kun yritin ohi, se mesekuski kiihdytti eteen ja taas hiljensi. Teki tätä niin kauan, kunnes kädessäni oli jakoavain, jonka olisin heittänyt auton takalasiin, jos ei olisi jättänyt rauhaan. Samoilla festareilla joku 100kg ukko, minun ollessani noin 54kg, meinasi hakata minut ilman mitään järkevää syytä.
Juoksin karkuun ja nähdessäni järjestysmiehet, huusin:
"apua, auttakaa".
Järjestysmiehet vain virnuilivat ja nauroivat äänekkäästi.
Toisilla festareilla joku nahkatakkinen, ilmeisen punk henkinen hyypiö hyppi toistuvasti kovaa selkääni ja nahkatakissa olevat pitkät niitit sattuivat joka kerralla jonkun verran. Yritin puhua tyypille järkeä, johon vastasi aina ymmärtävällä hymyllä. Hetken päästä jatkoi hyppimistään selkääni. Kun meinasin vetää tyyppiä jo turpaan, seuralaiseni puuttui tilanteeseen ja lähdimme siitä muualle. Yksillä festareilla nukuin korva kiinni pa-kamoissa ja ihmettelen vieläkin, että kuulovaurio tuli vasta armeijassa, kun tykin paineaalto repi kuulosuojaimet korviltani.
En näe näissä kyllä järjen hiventäkään omien kokemuksieni perusteella, mutta en näe järkeä siinäkään, että niitä ei olisi. Asiat pitäisi vain järjestää paremmin.

Lisään vielä, että on niistä kaikista hyviäkin kokemuksia. Jotka jaksaa vieläkin naurattaa.
Ei pahoille parta kasva, toteaa täältä trans-naikkonenkin. Sankarin ja antisankarin suurin ero kait siinä, että sankarilla on toimissaan tarvittavaan voimankäyttöön oikeuttava syy.
Prophet
16.01.2025 22:13:55
Manteloa: Yksillä festareilla nukuin korva kiinni pa-kamoissa ja ihmettelen vieläkin, että kuulovaurio tuli vasta armeijassa, kun tykin paineaalto repi kuulosuojaimet korviltani.

Oliko seurauksena painekammiohoitoja?
Manteloa
16.01.2025 23:12:08

Prophet: Oliko seurauksena painekammiohoitoja?

Ei muuta kuin, että totesivat lopputarkastuksessa kuulonaleneman matalissa taajuuksissa toisessa korvassa.
Tosin samassa lopputarkastuksessa olin 17,6cm pituudeltani, kun piti olla 177,6cm.
Ammuin myös rynkyllä betonibunkkerissa ilman eareja, kun unohtui laittaa ne korviin. Aika kovaltahan tuo rynkynkin ääni kuullosti. :D
mpekkanen
16.01.2025 23:22:31
Mulla kun meni tuo vasemman jalan jänne poikki polvesta ja se on nykyisellään semmoinen, ettei pysty kävelemään kuin pari sataa metriä, niin ei enää mitkään festarit onnistu. Jos en sitten hommaa vammaispalvelusta pyörätuolia, mutta en tiedä millainen tappeleminen se olis, että saisi semmoinen sähkötuolin.
Tosin eihän festareilla mistään tuolista mitään näe, että sen suhteen ihan sama.
Joskus parikymppisenä olen muutamalla festarilla käynyt, eikä ne ole minun juttuja. Ennemmin pieniä klubikeikkoja tai konsertteja, jossa pääsee istuen katsomaan.
Nykyään on musiikin suhteen vähän ankeaa aikaa kun ei enää ole oikein mitään uusia hyviä bändejä tai artisteja. Ne vanhat hyvät esiintyjät ovat nekin monesti jo parhaat levynsä tehnyt.
Joku kerta vois käydä Popparissa katsomassa jotain jami-iltoja tai jos löytyy joku hyvä orkesteri..
Manteloa
16.01.2025 23:41:37

mpekkanen: Mulla kun meni tuo vasemman jalan jänne poikki polvesta ja se on nykyisellään semmoinen, ettei pysty kävelemään kuin pari sataa metriä, niin ei enää mitkään festarit onnistu. Jos en sitten hommaa vammaispalvelusta pyörätuolia, mutta en tiedä millainen tappeleminen se olis, että saisi semmoinen sähkötuolin.
Tosin eihän festareilla mistään tuolista mitään näe, että sen suhteen ihan sama.
Joskus parikymppisenä olen muutamalla festarilla käynyt, eikä ne ole minun juttuja. Ennemmin pieniä klubikeikkoja tai konsertteja, jossa pääsee istuen katsomaan.
Nykyään on musiikin suhteen vähän ankeaa aikaa kun ei enää ole oikein mitään uusia hyviä bändejä tai artisteja. Ne vanhat hyvät esiintyjät ovat nekin monesti jo parhaat levynsä tehnyt.
Joku kerta vois käydä Popparissa katsomassa jotain jami-iltoja tai jos löytyy joku hyvä orkesteri..

Otan osaa polvesi ja jänteesi johdosta. Tiedän itsekkin miten pirullista on jalkavaivat, kun toinen polvi välillä pettää ja naksuu ja samassa jalassa vaivaisenluu ja revähtänyt reisi, joka vaivaa. Samaan jalkaan on myös joskus osunut keihäs. Ja sama jalka meinasi potkunyrkkeily treeneissä levitä, kun europan mestari näytti minun avustuksella miten sivupotku tehdään. Koiranikin veti minut päälleni vähät aika sitten ja samasta jalasta murtui sääriluu kolmesta kohtaa ja nilkka nyrjähti. Ja kun mielenterveysongelmat alkoi, potkaisin panssarilasin läpi, samalla jalalla, josta jäin lasiin riippumaan.
Lohdutuksen sanoina: Sinä sentään uskallat ja voit käydä ravintoloissa.
Itse sain poppariinkin porttikiellon, kun eräänä iltana astuin sinne sisälle tuli myyjä vastaan ja huusi: Sinulla ei ole tänne mitään asiaa. Lähdin pois ja yritin joskus jopa soittamalla kysyä, että mistä kiikastaa. En saanut siihenkään vastausta ja se olikin viimeinen ravintola, missä olen käynyt.
mpekkanen
17.01.2025 00:12:42
Manteloa: Otan osaa polvesi ja jänteesi johdosta. Tiedän itsekkin miten pirullista on jalkavaivat, kun toinen polvi välillä pettää ja naksuu ja samassa jalassa vaivaisenluu ja revähtänyt reisi, joka vaivaa. Samaan jalkaan on myös joskus osunut keihäs. Ja sama jalka meinasi potkunyrkkeily treeneissä levitä, kun europan mestari näytti minun avustuksella miten sivupotku tehdään. Koiranikin veti minut päälleni vähät aika sitten ja samasta jalasta murtui sääriluu kolmesta kohtaa ja nilkka nyrjähti. Ja kun mielenterveysongelmat alkoi, potkaisin panssarilasin läpi, samalla jalalla, josta jäin lasiin riippumaan.
Lohdutuksen sanoina: Sinä sentään uskallat ja voit käydä ravintoloissa.
Itse sain poppariinkin porttikiellon, kun eräänä iltana astuin sinne sisälle tuli myyjä vastaan ja huusi: Sinulla ei ole tänne mitään asiaa. Lähdin pois ja yritin joskus jopa soittamalla kysyä, että mistä kiikastaa. En saanut siihenkään vastausta ja se olikin viimeinen ravintola, missä olen käynyt.

Kuulostaapa oudolle. Kyllä minusta porttikiellolle pitäisi joku järkevä syy olla. Itse olen Popparissa käynyt varmaan viimeksi joku 15 vuotta sitten.

Mutta en siis baareissa montaa kertaa vuodessa enää käy. Nuorempana niissä tuli melkein asuttua. Ei siellä nykyään oikein ole mitään ja juomatkin niin kalliita.
Eikä enää jaksa alkoholia edes juoda kovinkaan usein. Joulun alla kävin Alkosta hakemassa pullon Jameson viskiä, mutta avaamaton se edelleen on, vaikka tässä on ollut Joulua ja Uutta vuotta.
Maanantaina kävin hakemassa Tampereelta yhden kitaran ja kun siinä oli aikaa junaa odotella, niin kävin asemalla eräässä pubissa ja join kaksi olutta. Takaisin tulomatkan istuin ravintolavaunussa ja join vielä yhden oluen lisää, mutta en viitsinyt kotona jatkaa, vaikka juomista olisi kyllä ollut.
Aika maltillista on tuo juominen nykyään ja hyvä niin.
Manteloa
17.01.2025 00:19:01

mpekkanen: Kuulostaapa oudolle. Kyllä minusta porttikiellolle pitäisi joku järkevä syy olla. Itse olen Popparissa käynyt varmaan viimeksi joku 15 vuotta sitten.

Mutta en siis baareissa montaa kertaa vuodessa enää käy. Nuorempana niissä tuli melkein asuttua. Ei siellä nykyään oikein ole mitään ja juomatkin niin kalliita.
Eikä enää jaksa alkoholia edes juoda kovinkaan usein. Joulun alla kävin Alkosta hakemassa pullon Jameson viskiä, mutta avaamaton se edelleen on, vaikka tässä on ollut Joulua ja Uutta vuotta.
Maanantaina kävin hakemassa Tampereelta yhden kitaran ja kun siinä oli aikaa junaa odotella, niin kävin asemalla eräässä pubissa ja join kaksi olutta. Takaisin tulomatkan istuin ravintolavaunussa ja join vielä yhden oluen lisää, mutta en viitsinyt kotona jatkaa, vaikka juomista olisi kyllä ollut.
Aika maltillista on tuo juominen nykyään ja hyvä niin.

Olen asunut ympäri-ämpäri Suomea ja nähnyt kyllä noissa Baareissa ja ravintoloissa sellaista menoa, että eipä noihin enää toisaalta mieli minunkaan enää tee.
Itsekkin aiemmin tykkäsin käydä useasti katselemassa ihmisiä ja tuulettumassa.
Minäkin opin maltillisen juomisen, kun olin juonut kotonani melkein 1/2v putkeen. Sen jälkeen mennyt vain 3-6 lonkeroa illassa. Olenkin naureskellut, että pettikö se elimistö alkoholin polton osalta vai aloinko vihdoin hieman elämässäni rauhoittumaan, kun nyt pärjää pienellä nousuhumalalla.
mpekkanen
17.01.2025 00:38:06 (muokattu 17.01.2025 00:39:03)
Manteloa: Olen asunut ympäri-ämpäri Suomea ja nähnyt kyllä noissa Baareissa ja ravintoloissa sellaista menoa, että eipä noihin enää toisaalta mieli minunkaan enää tee.
Itsekkin aiemmin tykkäsin käydä useasti katselemassa ihmisiä ja tuulettumassa.
Minäkin opin maltillisen juomisen, kun olin juonut kotonani melkein 1/2v putkeen. Sen jälkeen mennyt vain 3-6 lonkeroa illassa. Olenkin naureskellut, että pettikö se elimistö alkoholin polton osalta vai aloinko vihdoin hieman elämässäni rauhoittumaan, kun nyt pärjää pienellä nousuhumalalla.

Minä join koko 90- luvun ja osan vielä 2000 luvun alkuakin. Käytin myös lääkkeitä ja monenlaisia huumeita.
Nykyään en ole enää useisiin vuosiin käyttänyt huumeita, tupankanpoltonkin lopetin 2010. Alkoholia juon vuodessa korkeintaan noin 10 kertaa ja usein ei tule otettua kuin vain pari olutta.
Kyllä mä viimevuonna taisin kolmena eri kertana juoda kokonaisen 0,5 litran viskipullon ja pari olutta, mutta ei se mua juurikaan muuksi muuta.
Kaksi kertaa kävin viime vuonna ravintolassa ja juurikin siinä Kuokkalan Unelmassa.
Aika rauhallista on meno nykyään..
Manteloa
17.01.2025 00:45:25

mpekkanen: Minä join koko 90- luvun ja osan vielä 2000 luvun alkuakin. Käytin myös lääkkeitä ja monenlaisia huumeita.
Nykyään en ole enää useisiin vuosiin käyttänyt huumeita, tupankanpoltonkin lopetin 2010. Alkoholia juon vuodessa korkeintaan noin 10 kertaa ja usein ei tule otettua kuin vain pari olutta.
Kyllä mä viimevuonna taisin kolmena eri kertana juoda kokonaisen 0,5 litran viskipullon ja pari olutta, mutta ei se mua juurikaan muuksi muuta.
Kaksi kertaa kävin viime vuonna ravintolassa ja juurikin siinä Kuokkalan Unelmassa.
Aika rauhallista on meno nykyään..

Olen minäkin tuolta 80-luvun loppupuolelta asti nähnyt muitakin päihteitä, kuin alkoholia. Lääkkeiden väärinkäyttöä minulla ei ollut, kuin vasta sitten, kun ravintola-elämä oli ohi minun osaltani. Sain reseptin "köyhän miehen kokaiiniin", jota kerkesin vetämään jonkun purkin nenääni, kunnes rehellisenä ihmisenä kerroin asiasta suoraan hoitohenkilökunalle. Sen jälkeen en ole saanut tätä "lääkettä" käyttööni ja siihen loppui hurjat lääkekokeiluni. =)
Kyllä päihteettömyys saattaa aina kertoa paremmasta vaiheesta elämässä.
Minun mittapuulla nykyinen lonkeron nauttimiseni on aika vaatimatonta näpertelyä, enkä ole siitä huolissani. Tupakkaa palaa kyllä ihan liikaa ja tähän pitäisi pian keksiä jotain, ettei keuhkot jättäisi välille.
mpekkanen
17.01.2025 00:57:09
Manteloa: Olen minäkin tuolta 80-luvun loppupuolelta asti nähnyt muitakin päihteitä, kuin alkoholia. Lääkkeiden väärinkäyttöä minulla ei ollut, kuin vasta sitten, kun ravintola-elämä oli ohi minun osaltani. Sain reseptin "köyhän miehen kokaiiniin", jota kerkesin vetämään jonkun purkin nenääni, kunnes rehellisenä ihmisenä kerroin asiasta suoraan hoitohenkilökunalle. Sen jälkeen en ole saanut tätä "lääkettä" käyttööni ja siihen loppui hurjat lääkekokeiluni. =)
Kyllä päihteettömyys saattaa aina kertoa paremmasta vaiheesta elämässä.
Minun mittapuulla nykyinen lonkeron nauttimiseni on aika vaatimatonta näpertelyä, enkä ole siitä huolissani. Tupakkaa palaa kyllä ihan liikaa ja tähän pitäisi pian keksiä jotain, ettei keuhkot jättäisi välille.

Mulla loppui tupakka kun sairastuin imusolmukesyöpään 15 vuotta sitten ja niitä kovia hoitoja ei keuhkot kestäneet. Ensin tuli ilmarinta toiseen keuhkoon ja heti perään meni toinen keuhko. Olin keskussairaalan keuhko-osastolla useamman kuukauden sängyssä letkuissa. Ei siitä päässyt tupakalle tai minnekkään muuallekkaan ja päätin lopettaa. Ei ollut enää järkeä aloittaa uudestaan kun keuhko-osastolta pääsin.
Tuo tupakanpolton lopettaminen ei ole loppupelissä kovinkaan vaikeata jos niin päättää. Sen fyysiset sivuoireet kestää vain jonkun kolme vuorokautta. Ei enempää.
Toki ne henkisen riippuvuuden ongelmat ei katoa siinä ajassa ja se onkin siinä lopettamisessa vaikeinta. Ei se kuitenkaan ole mahdotonta ja itse olen tykännyt siitä, että nykyään on aina rahaa ruokaan ja ei ole perseaukinen. Tupakointi on aika kallis harrastus.
Manteloa
17.01.2025 01:00:32

mpekkanen: Mulla loppui tupakka kun sairastuin imusolmukesyöpään 15 vuotta sitten ja niitä kovia hoitoja ei keuhkot kestäneet. Ensin tuli ilmarinta toiseen keuhkoon ja heti perään meni toinen keuhko. Olin keskussairaalan keuhko-osastolla useamman kuukauden sängyssä letkuissa. Ei siitä päässyt tupakalle tai minnekkään muuallekkaan ja päätin lopettaa. Ei ollut enää järkeä aloittaa uudestaan kun keuhko-osastolta pääsin.
Tuo tupakanpolton lopettaminen ei ole loppupelissä kovinkaan vaikeata jos niin päättää. Sen fyysiset sivuoireet kestää vain jonkun kolme vuorokautta. Ei enempää.
Toki ne henkisen riippuvuuden ongelmat ei katoa siinä ajassa ja se onkin siinä lopettamisessa vaikeinta. Ei se kuitenkaan ole mahdotonta ja itse olen tykännyt siitä, että nykyään on aina rahaa ruokaan ja ei ole perseaukinen. Tupakointi on aika kallis harrastus.

Itse poltin ensimmäisen tupakkani ennen peruskoulua ja 8v ikäisenä aloin polttamaan päivittäin. Olin myöhemmällä iällä transprosessin takia polttamatta varmaan jo lähemmäs 10v, mutta alkoi taas pinna kiristymään monista eri asioista johtuen ja aloin taas tupakoimaan. Ensin sähkötupakkaa ja sitten päädyinkin takaisin tavalliseen savukkeeseen. Harmi vain, että menthol-savukkeita ei enää ole myynnissä.
Manteloa
17.01.2025 01:16:32

mpekkanen: Mä poltin loppuaikoina hofnarin paksuja sikareita , jotka palaa puoli tuntia, yhden laatikon päivässä. Mutta sitten kun keuhkot hajosi, niin en halunnut mitään nikotiinikorvaustuotteita. Laastareita olisi ilmeisesti saanut sairaalassa. Mä ehdin polttaa 25 vuotta. Mulla se tapa alkoi ala-astella. Taisin olla 12 vuotias. Silloin kasarilla tupakointi oli niin yleistä jos vertaa tähän päivään.
Muistan ihan lapsena 70 luvulla kun kävin jonkun angiinan takia lääkärissä, niin lääkäri poltti piippua vastaanotolla. Laittoi piipun tuhkakuppiin odottamaan sen ajaksi kun kuunteli mun keuhkot stetoskoopilla.
On ne ajat muuttuneet melkoisesti..

Hatunnosto sille, että pääsit siitä eroon. Ajat kyllä muuttuu, mutta muuttuuko oikeilla tavoilla. Kun tuntuu, että kaikki tehdään melkein missä tahansa "pakottamalla", kuten tupakka-asiassa makujen karsiminen, oudot kuvat askeissa ja jatkuva hinnannousu.
mpekkanen
17.01.2025 01:27:21
Manteloa: Hatunnosto sille, että pääsit siitä eroon. Ajat kyllä muuttuu, mutta muuttuuko oikeilla tavoilla. Kun tuntuu, että kaikki tehdään melkein missä tahansa "pakottamalla", kuten tupakka-asiassa makujen karsiminen, oudot kuvat askeissa ja jatkuva hinnannousu.

Eikös Suomessa ole tarkoitus, että tupakan myynti loppuu kokonaan vuonna 2030. Ei siihen enää kauan ole.
Jännä nähdä miten sekin juttu tulee käytännössä toimimaan. Kyllä mäkin kannatan sitä, että jokainen tekee itse päätökset siitä polttaako vai ei.
Saapa nähdä milloin käteisen rahan käyttö lopetetaan kokonaan. Se tulee olemaan vielä huonompi juttu..
Manteloa
17.01.2025 01:30:49

mpekkanen: Eikös Suomessa ole tarkoitus, että tupakan myynti loppuu kokonaan vuonna 2030. Ei siihen enää kauan ole.
Jännä nähdä miten sekin juttu tulee käytännössä toimimaan. Kyllä mäkin kannatan sitä, että jokainen tekee itse päätökset siitä polttaako vai ei.
Saapa nähdä milloin käteisen rahan käyttö lopetetaan kokonaan. Se tulee olemaan vielä huonompi juttu..

Olen elämäni aikana meinannut lukuisia kertoja jo pois tästä maasta. Espanjan oleskeluluvankin jo kerkesin siellä asuessani hommaamaan, mutta sitten tuli turpaan ja luikin karkuun. Taas alkoi tuntumaan siltä, että kohta on taas lähtö edessä. Vai pitäisikö sitä vielä näin eläkkeelläkin alkaa omat sätkät kasvattamaan.
mpekkanen
17.01.2025 01:44:45
Manteloa: Olen elämäni aikana meinannut lukuisia kertoja jo pois tästä maasta. Espanjan oleskeluluvankin jo kerkesin siellä asuessani hommaamaan, mutta sitten tuli turpaan ja luikin karkuun. Taas alkoi tuntumaan siltä, että kohta on taas lähtö edessä. Vai pitäisikö sitä vielä näin eläkkeelläkin alkaa omat sätkät kasvattamaan.

Saapa nähdä, mitä ne suunnittelee sähkötupakoinnin kitkemiseksi ja nikotiinipussien käytön kanssa. Niitä ilmeisesti varsinkin nuoriso käyttää aika paljon.
Ihan taatusti siihenkin kyllä tulee vielä kiristyksiä.

Kyllä tuosta 2030 tulevasta jutusta joutuu aika moni vanha ihminen kärsimään. Menee vaan jatkossa rahat mustaan pörssiin ja nikotiinituotteisiin. Nekin verotulot valuu ulkomaille..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)