Aihe: SSL UC1
1
Nick Leeson
11.01.2025 11:36:40
Tällainen mielenkiintoinen kapine :

https://www.soundonsound.com/reviews/ssl-uc1-360-link

Onko kenelläkään kokemusta ? Sais ainakin parannettua lihasmuistia hiiren sijaan:)

Miten liene toimii Cubase/Nuendo-ympäristössä (win 11) ?
Henri Henri Olavi
11.01.2025 12:33:17
Ihan hassu vekotin. Ei tosin sovi mun käyttöön, koska

"The limited integration offered by Pro Tools and Logic means the user experience suffers in those DAWs."
Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää
Nick Leeson
14.01.2025 09:30:33 (muokattu 14.01.2025 09:32:17)
darkus: Mulla on on käytössä koko SSL:n sarja integroituna pöytään. Eli siis UC1, UF8 ja UF1. Ostin aluksi vain UC1:den mutta kun sillä oli niin kiva tehdä, niin oli pakko ostaa noi loputkin. Mulla Cubase ja mac osx. Mahtavat vekottimet, en vaihtaisi pois.

Mahtavaa kuulla ! Mulla on Nuendo ja Iqonin V1-M kontrolleri. Toivottavasti istuu siihen kylkeen. SSL on sinänsä uusi tuttavuus, mutta tuo channelstrip/bus kompressori lienee parasta mitä voi sille osa-alueelle hankkia. Jos se vähänkään tuottaa samaa mitä SSL:n miljoonatiskin kanavalohkot yleensä, niin se on huippujuttu.
Miten muuten käytät Bus Compressor 2:sta ? Itse funtsin master outtiin ja channel strippejä eri raidoille ?
Mikael
14.01.2025 10:56:22

Nick Leeson: Miten muuten käytät Bus Compressor 2:sta ?

Mulla yleensä joko masterbussissa tai rumpuryhmässä.
Fuzz is Clean!
soundmodel
16.01.2025 11:32:58 (muokattu 16.01.2025 11:39:07)
Minusta on selvää, että Softube Console 1 on parempi.

Erityisesti, koska minusta vain idiootti tekisi pelkällä SSL-soundilla.
Nick Leeson
16.01.2025 13:02:39 (muokattu 16.01.2025 19:41:18)
soundmodel: Minusta on selvää, että Softube Console 1 on parempi.

Erityisesti, koska minusta vain idiootti tekisi pelkällä SSL-soundilla.

No ompas aika jyrkkä mielipide muttei se toki minua haittaa, tuohon ehdottomaan valintaan on varmasti pätevä syy enkä kuvitellutkaan että pelkällä ssl:llä homma tehdään. Se on vain käsittääkseni laadukas plugari laadukkaalla kontrollerilla.
Paljon muutakin mahtuu mukaan ja pitääkin olla, ei meistä kukaan sentään idiootti ole. Muttapa maailmaan mielipiteitä mahtuu ja niissä joskus piilee myös päteväkin neuvo - kiitos siitä:))
Mikael
16.01.2025 15:54:36

soundmodel: Erityisesti, koska minusta vain idiootti tekisi pelkällä SSL-soundilla.

Ehkä kannattaisi vähän miettiä mitä suustaan päästää. Ihmisten tarkoituksellinen loukkaaminen ja haukkuminen on tosi kehno tapa saada aikaan mitään järkevää keskustelua ja antaa susta itsestäsi vaan kovin ikävän vaikutelman. Ei liene ihme ettei kovinkaan moni jaksa edes yrittää keskustelua tällaisten avausten jälkeen.
Fuzz is Clean!
Nick Leeson
16.01.2025 19:27:05 (muokattu 16.01.2025 19:42:41)
Mikael: Ehkä kannattaisi vähän miettiä mitä suustaan päästää. Ihmisten tarkoituksellinen loukkaaminen ja haukkuminen on tosi kehno tapa saada aikaan mitään järkevää keskustelua ja antaa susta itsestäsi vaan kovin ikävän vaikutelman. Ei liene ihme ettei kovinkaan moni jaksa edes yrittää keskustelua tällaisten avausten jälkeen.

Niin, yhtä kaikki, poikkeus vahvistaa säännön koska täällä on aina ollut mukavia kanssaeläjiä ja olen aina ollutkin kiitollinen hienoista vinkeistä ja sillä tiellä jatkamme. Eespäin sanoi se kuuluisa mummokin:)
Mikael
17.01.2025 11:29:48

Aika moni erittäin kova hahmo on toki tehnyt lähes koko uransa SSL-soundilla, kuten vaikka Bob Clearmountain :D
Fuzz is Clean!
darkus
22.01.2025 12:46:21
Nick Leeson: Mahtavaa kuulla ! Mulla on Nuendo ja Iqonin V1-M kontrolleri. Toivottavasti istuu siihen kylkeen. SSL on sinänsä uusi tuttavuus, mutta tuo channelstrip/bus kompressori lienee parasta mitä voi sille osa-alueelle hankkia. Jos se vähänkään tuottaa samaa mitä SSL:n miljoonatiskin kanavalohkot yleensä, niin se on huippujuttu.
Miten muuten käytät Bus Compressor 2:sta ? Itse funtsin master outtiin ja channel strippejä eri raidoille ?

Mulla on hardwarena 500 sarjan G-Comp ja UV-EQ jotka asuu mun stereo-outissa. Joten eipä tule oikeestaan tota BusComp2 plugaria käyteltyä juurikaan, varmaan pitäisi, mainio plugin
darkus
22.01.2025 12:48:47
Mikael: Aika moni erittäin kova hahmo on toki tehnyt lähes koko uransa SSL-soundilla, kuten vaikka Bob Clearmountain :D

Nii ja mites toi Chris Lord-Alge? Tai suomalaisista miksaajista Mikko Karmila joka vasta pari vuotta sitten luopui 4000 sarjan pöydästään, nyt vissiin SSL Sigma summausta varten sen tilalla.
Henri Henri Olavi
22.01.2025 18:16:21
darkus: Nii ja mites toi Chris Lord-Alge? Tai suomalaisista miksaajista Mikko Karmila joka vasta pari vuotta sitten luopui 4000 sarjan pöydästään, nyt vissiin SSL Sigma summausta varten sen tilalla.

Käsittääkseni myös Andy Wallace käytti paljon SSL:ää.
Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää
Mikael
23.01.2025 09:37:16

Omista suosikeista myös Michael Brauer seitsemine grammyineen on vahvasti ollut SSL-leirissä.
Fuzz is Clean!
soundmodel
29.03.2025 17:18:54 (muokattu 29.03.2025 17:44:00)
Mikael: Ehkä kannattaisi vähän miettiä mitä suustaan päästää. Ihmisten tarkoituksellinen loukkaaminen ja haukkuminen on tosi kehno tapa saada aikaan mitään järkevää keskustelua ja antaa susta itsestäsi vaan kovin ikävän vaikutelman. Ei liene ihme ettei kovinkaan moni jaksa edes yrittää keskustelua tällaisten avausten jälkeen.

Ei kun kyllä se on aika tyhmää, koska useimmissa plugareissa on syystä vähintään SSL, Neve ja API -tyylit, koska ne ovat kaikki erilaisia ja erilailla hyödyllisiä. SSL ei todellakaan ole paras vaihtoehto kaikkeen. Se on joskus parempi kuin toiset, mutta esim. Neve high-shelvet ovat hyvin eri asia kuin SSL high-shelvet. Ne kanavakompuratkin ovat hyvin erilaisia. Lisäksi voi kokeilla, että mitä jos laittaa SSL:n gaten, mutta API:n kompuran ja Neve:n EQ:n. Rajoittuminen yhteen lienee pikemminkin kustannuskysymys rautaa ostaessa.

Tällaiseen hybridiin pääsee paremmin esim. Console 1:llä.

Mitä taas tulee noihin leireihin, niin no, minusta SSL G on ihan naurettava verrattuna API 2500 bus-kompressoriin. SSL G soundaa ok, jos aika-arvot osuvat, mutta läheskään aina ne eivät osu. Lisäksi SSL G:n attack:ista puuttuu "very fast" -asetus kokonaan. Näin siis ainakin plugareissa. Nykyään toki kannattaisi lisäksi olla tietoinen esim. elysia:n ja Lindell:in soundeista.
Henri Henri Olavi
29.03.2025 18:23:16
soundmodel: SSL G on ihan naurettava verrattuna API 2500 bus-kompressoriin. SSL G soundaa ok, jos aika-arvot osuvat, mutta läheskään aina ne eivät osu. Lisäksi SSL G:n attack:ista puuttuu "very fast" -asetus kokonaan. Näin siis ainakin plugareissa.

Kandee olla molemmat.
Gold Member of Fit Tan Club
soundmodel
29.03.2025 18:49:58 (muokattu 29.03.2025 18:50:56)
Pääpointti lienee, että yleensä tuommoisen hankkivat tietävät jo hyvin, mitä haluavat, tai sitten heillä on liikaa ylimääräistä rahaa. En todellakaan ostaisi tuota oletuksella, että "tulee hyvät soundit".

Console 1:llä sentään pääsee näkemään vähän muutakin maailmaa kuin vain SSL:n.
Henri Henri Olavi
29.03.2025 18:51:13
Mä olen ostanut molemmat siksi, että käytän molempia.
Gold Member of Fit Tan Club
Mikael
01.04.2025 16:39:16

soundmodel: Ei kun kyllä se on aika tyhmää.

Siis ihan todella tyhmää on haukkua ja nimitellä muita ihmisiä, kuten sä olet täällä tehnyt aivan omin järjettömin perustein. Yritä opetella käyttäytymään ja kunnioittamaan muita ihmisiä ja heidän tekemisiään.
Fuzz is Clean!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)