Aihe: Randy vai King-v??
1
Leper Messiah
05.07.2004 13:27:35 (muokattu 05.07.2004 13:27:54)
eli kumman rakentamista suosittelette, se tulee olemaan ensimmäinen rakentamani kitara, mutta rakentaminen suoritetaan ammattilaisen pitämällä kurssilla. Ensin en ajatellutkaan muita kun randyä, mutta sitten muistin Rainer Nygårdin King-v:n..

Sisällytetään nyt tähän samaan: onko kaulan binding (listoitus, reunustaminen etc. etc..) vaikeaa?
Kaikki on suurta illuusiota
Bomber
05.07.2004 14:24:54
Jos teet kahdesta puunpalasesta niin suosittelisin King-V:tä. Sarvet ovat symmetriset.
" Se joka polkee paskaa ei tiiä mitään, mut se joka lopettaa sen polkemisen ei tiiä sitäkään! "
Lord of the strings
05.07.2004 16:25:57
Jos teet kahdesta puunpalasesta niin suosittelisin King-V:tä. Sarvet ovat symmetriset.

Tässähän se tulikin. Sen lisäksi King-V on hienompi :) IMO
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Leper Messiah
05.07.2004 17:17:27 (muokattu 05.07.2004 17:27:42)
Minulla ei ole vielä mitään hajua miten sen tulen tekemään...

ainoastaan tiedän millaisen tulen tekemään eli valkoinen randy mustilla pinstripeilla tai kokomusta(ehkä valkoiset reunat(bevels)) king-v. Kiinteällä string-thru tallalla jokatapauksessa. Todennäköisesti EMG hz-h4 setti , tone volume ja Les Paul tyylinen pieni mikkivalitsin, vaan ilman sitä rinkulaa siiinä ympärillä. King-v hen reverse lapa, randyyn ei.Bindingit valkoiset jos se ei ole liian vaikeaa. Pulttikaula. Body leppää ja kaula vaahteraa. Otelauta randyssä ruusupuuta ja kingisä varmaan ebeniä. upotuksista ( otelauta) en vielä tiedä, mutta ne eivä tule olemaan pisteet. Randyyn krominen hardware ja kingiin musta.
Bomber
05.07.2004 19:58:38
upotuksista ( otelauta) en vielä tiedä, mutta ne eivä tule olemaan pisteet.

Shark Inlayt on tosi mageet
" Se joka polkee paskaa ei tiiä mitään, mut se joka lopettaa sen polkemisen ei tiiä sitäkään! "
spyykko
05.07.2004 21:23:13

eli kumman rakentamista suosittelette

Eipä siinä kai kovin suurta eroa ole, bodyn ulkomuotojen hinkkaminen ei ole yleensä kovin ongelmallista, on muoto sitten mikä tahansa.

Mutta noiden leveäbodyisten kitaroiden kanssa voi tulla ongelmaksi työkalujen, lähinnä höylien leveys. Mä en saanut taso- enkä oikohöylättyä lentävän veen bodyä mun silloisessa rakentelupaikassani, koska höylistä loppui työleveys kesken. Tarkista siis käytössä olevat työkalut etukäteen niin ehdit miettimään plan-B:n rungon tasoittamiseen jo valmiiksi.

Ja alkuperäiseen kysymykseen; jos noista kahdesta pitää valita niin mun ääni menee Kingille, ihan ulkonäkösyistä.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
Leper Messiah
05.07.2004 22:21:07
työ suoritetaan yläasteen käsityöluokassa eli työkalujen pitäisi olla asialliset.

Ja sitten muistutanpa siitä binding kysymyksestä, eli onko vaikeaa?
Tim
06.07.2004 10:11:45

Ei ole käytännön kokemusta, mutta sanoisin, että noi bindingit ei kauheen vaikeet oo tehdä. Ainakin tohon kitaraan, mihin taitaa tulla vaan otelaudan reunoihin bindingit. Kaareviin bodyihin voi olla astetta haastavampaa vetästä binding ura, mutta suoraan luulis olevan helppo. Oon jo ite hommannu stewmacistä precision router basen ja edge guiden dremeliä varten, mutta tommosen suoran uran veto varmaan onnistuu millä tahansa jyrsimellä. Ja jos se tulee vaan otelautaan niin ehkä sen voi tehdä vaan vetämällä otelauta vähä kapeammaks samalla kun sitä muutenkin leikkaat, ja panna siihe vaan binding ympärille. Tosin en tiedä voiko sen liimata ennen kun on otelauta kaulassa kiinni. Itse panisin mikiks EMG-81n ja ehkä EMG-60n tai 85n kaulaan jos panisin 2 mikkiä.
Leper Messiah
06.07.2004 12:55:12 (muokattu 07.07.2004 00:06:55)
Joo eli bodyyn ei bindingiä tule, ja niistä mikeistä sen verran, että vaikka en h4 settiä laita niin ne eivät _missään_ tapauksessa tule olemaan emg:n aktiivimikit

tuossa jacksonin kisekaella tehtynä nuo vaihtoehdot
http://img33.exs.cx/img33/2383/kitarat.jpg

Onkohan kellään king-v:n piirrustuksia????
patte
16.07.2004 01:06:18
Heh, tuo sinun King V on lähes identtinen joskus viime talvena tekemäni suunnitelman kanssa

http://kotisivu.dnainternet.net/karhu1/kingv.jpg

Sulla on hyvä maku :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)