mikaman 23.12.2024 00:48:56 | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=LhCBhGWfcrEKohdassa 39:35 lätkäjoukkue menee jäälle, Kummeli Stories. Mikä biisi tuossa soi? Mistä löytyy koko versio? Aivan järkyttävän hyvä. Tuohon kun olisi saanut jonku laularaidan vielä. |
JC 23.12.2024 01:03:02 | |
---|
|
mikaman 23.12.2024 01:06:48 | |
---|
|
McNulty 23.12.2024 02:30:52 | |
---|
mikaman: https://www.youtube.com/watch?v=LhCBhGWfcrE Kohdassa 39:35 lätkäjoukkue menee jäälle, Kummeli Stories. Mikä biisi tuossa soi? Mistä löytyy koko versio? Aivan järkyttävän hyvä. Tuohon kun olisi saanut jonku laularaidan vielä. En yhtään ihmettelisi vaikka olisi Kummelit itse veivaamassa. Kahilainen kiippareissa, Hessu soittanut kitarat, Nykäsen Anssi rummuissa jne. Saatan toki olla väärässäkin, mutta Porkkana Ryhmän meininki oli usein sitä, että tehdään itse. Siitä osoitus useat musasketsitkin aina Musavisasta Gerhard Rihmakalloon, riffien kuninkaaseen. moving in stereo |
mikaman 23.12.2024 12:38:32 (muokattu 23.12.2024 12:40:33) | |
---|
McNulty: En yhtään ihmettelisi vaikka olisi Kummelit itse veivaamassa. Kahilainen kiippareissa, Hessu soittanut kitarat, Nykäsen Anssi rummuissa jne. Saatan toki olla väärässäkin, mutta Porkkana Ryhmän meininki oli usein sitä, että tehdään itse. Siitä osoitus useat musasketsitkin aina Musavisasta Gerhard Rihmakalloon, riffien kuninkaaseen. Mä luulin pienenä, että nuo Rihmakallon riffit on "huumorilla tehtyjä", mutta kirjassaan sanoivat itsekkin, että ne olisi oikeasti pitänyt tehdä 60 -luvun Britaniassa (niistä olisi tullut kuuluisia). Sitten vielä "Uneton yö". Ihan kaikkien aikojen parhaita biisejä. Silvennoinen kitarassa, ainakin pitäisi olla. |
McNulty 23.12.2024 13:08:36 | |
---|
mikaman: Mä luulin pienenä, että nuo Rihmakallon riffit on "huumorilla tehtyjä", mutta kirjassaan sanoivat itsekkin, että ne olisi oikeasti pitänyt tehdä 60 -luvun Britaniassa (niistä olisi tullut kuuluisia). Sitten vielä "Uneton yö". Ihan kaikkien aikojen parhaita biisejä. Silvennoinen kitarassa, ainakin pitäisi olla. Osa riffeistähän taitaa olla Catwalk-bändin tuotannosta. Miettinyt itse monesti, että "rummut normaalisti" setin takana oleva gongi saattaa hyvinkin olla sama, mitä Takalan Matti käytti. moving in stereo |
mikaman 23.12.2024 14:06:32 (muokattu 23.12.2024 16:21:01) | |
---|
McNulty: Osa riffeistähän taitaa olla Catwalk-bändin tuotannosta. Miettinyt itse monesti, että "rummut normaalisti" setin takana oleva gongi saattaa hyvinkin olla sama, mitä Takalan Matti käytti. Tuo gongi on vissiin vain rekvisiittana rumpalilla? Popedan Holmillakin oli muistaakseni sellainen, mutta eipä se niin suurta huomiota ole saanut netin keskustelupalstoilla :-) Toki varmaan pointti on se, että kenellä oli se ensimmäisenä, ja ketkä matki perässä. MUOKK. Heikki Helan "Capito tutto". On myös tosi hyvä kappale. Taidettiin vaan toteuttaa vähän liian huumoriformaatilla. |
McNulty 24.12.2024 02:19:26 | |
---|
mikaman: Tuo gongi on vissiin vain rekvisiittana rumpalilla? Popedan Holmillakin oli muistaakseni sellainen, mutta eipä se niin suurta huomiota ole saanut netin keskustelupalstoilla :-) Toki varmaan pointti on se, että kenellä oli se ensimmäisenä, ja ketkä matki perässä. MUOKK. Heikki Helan "Capito tutto". On myös tosi hyvä kappale. Taidettiin vaan toteuttaa vähän liian huumoriformaatilla. Tuosta kilkuttelua ja gongi :) https://www.youtube.com/watch?v=6AgdKjx7-bc moving in stereo |
McNulty 24.12.2024 02:20:51 | |
---|
moving in stereo |
mikaman 24.12.2024 12:25:11 (muokattu 24.12.2024 17:16:38) | |
---|
Popedan Holmilla tuo gongi taisi olla vain koriste. Toki, voin olla väärässä. Toisinaan aika useinkin :-) Katsoin vanhoja Kummeleita ja Kummeli V -elokuvan Monkki Mähönen esiintyi jo alkuaikojen musacornerissa. Hakkasi (Takalan) rumpuja isoilla nuijilla. |
dixi19 24.12.2024 18:30:44 | |
---|
Gongihan esiintyi myöhemmin myös Kontio & Parmas -sarjassa, Eetu-vävyn fuusiobändin salaisena aseena. anomus.com |
mikaman 04.01.2025 23:29:40 (muokattu 05.01.2025 17:09:17) | |
---|
|
Jucciz 06.01.2025 21:28:24 | |
---|
dixi19: Gongihan esiintyi myöhemmin myös Kontio & Parmas -sarjassa, Eetu-vävyn fuusiobändin salaisena aseena. Kyllä, mutta se ei ole se sama. En ole tietoinen, mikseivät halunneet alkuperäistä käyttöön. Mahdollisuus olisi ollut. Ei minun siis tarvitse mitään todistaakaan, kun todennäköisyys puhuu puolestaan. -Humanoid |
Jucciz 06.01.2025 21:35:58 | |
---|
McNulty: Osa riffeistähän taitaa olla Catwalk-bändin tuotannosta. Miettinyt itse monesti, että "rummut normaalisti" setin takana oleva gongi saattaa hyvinkin olla sama, mitä Takalan Matti käytti. On se. 40-tuumainen Zildjian, Tampereen musiikista 80-luvulla hankittu. Oli tilaustavaraa, kas kun jostain ihmeen syystä ei löytynyt valmiina hyllystä. Rummut puolestaan olivat Sonorin Sonorlite-sarjaa: alun perin valkoiset, mutta Matti käsistään kätevänä maalasi ne ylä- ja alaosistaan punaisiksi - siihen kuosiin, jossa suuri yleisö ne parhaiten tuntee. Ei minun siis tarvitse mitään todistaakaan, kun todennäköisyys puhuu puolestaan. -Humanoid |
mpekkanen 06.01.2025 23:26:34 (muokattu 06.01.2025 23:26:59) | |
---|
Silvennoisessa ja Vesku Loirissa oli se samaa, että molemmat ryyppäsi ja rälläsi lähes koko ikänsä, panivat kaikkea mikä liikkuu ja kuoleman jälkeen tulee näitä selkään taputtelijoita kertomaan miten hyvä jätkä se oli. Niinpä.. |
Jucciz 07.01.2025 00:27:34 (muokattu 07.01.2025 00:28:50) | |
---|
mpekkanen: Silvennoisessa ja Vesku Loirissa oli se samaa, että molemmat ryyppäsi ja rälläsi lähes koko ikänsä, panivat kaikkea mikä liikkuu ja kuoleman jälkeen tulee näitä selkään taputtelijoita kertomaan miten hyvä jätkä se oli. Niinpä.. Silvennoinen laittoi korkin kiinni vuonna 1995 saatuaan haimatulehduksen ja päätös piti. Mielestäni pelkästään sille voi nostaa hattua. Onkohan tämä nyt muutenkaan ihan korrektia kommentointia? Etenkin tällä foorumilla soisi musiikillisten ansioiden olevan fokuksessa. Ei minun siis tarvitse mitään todistaakaan, kun todennäköisyys puhuu puolestaan. -Humanoid |
kyseinen 07.01.2025 09:01:14 | |
---|
Jos lääkäri sanoo, että kuolet, jos et lopeta, ja itsekin sen varmaan siinä leikkauspöydällä voi suunnilleen päätellä, niin ihan hattua pitää nostaa? Ei mpekkanen väärässä ole muuta kuin siinä, että selkään taputeltiin ihan elinaikanakin. Suurilla miehillä suuret elämät. Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
dajackal 08.01.2025 08:33:54 | |
---|
mpekkanen: ryyppäsi ja rälläsi lähes koko ikänsä, panivat kaikkea mikä liikkuu Samaa voi sanoa aika monesta rock-muusikosta niin kotosuomessa kuin etenkin maailmalla. Ja miten se ryyppääminen ja nussiminen tekee kenestäkään paskaa jätkää? Huomautan, että Silvennoinen oli erittäin hyvissä väleissä kaikkien ex-puolisoidensa kanssa, ja ympäriinsä paneskelusta mielestäni muilla ei ole asiaan valitusoikeutta. "Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol
"Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä |
mpekkanen: Silvennoisessa ja Vesku Loirissa oli se samaa, että molemmat ryyppäsi ja rälläsi lähes koko ikänsä, panivat kaikkea mikä liikkuu ja kuoleman jälkeen tulee näitä selkään taputtelijoita kertomaan miten hyvä jätkä se oli. Eli kaikki on mennyt jätkillä oikein hienosti. Hauskaa on pidetty ja arvostusta saatu. Mutant Blast - Metal Thrashing Death 'N' Roll
www.facebook.com/mutantblastband
https://youtu.be/AR48lQfai7k?si=A-x5EyPArrd0Q-ie |
McNulty 11.01.2025 14:26:58 | |
---|
Me ei tehdä elämässä lainkaan virheitä. moving in stereo |