Aihe: Leonard Cohen
1 2 3 4 5 6 7
vanha_pieru
22.02.2017 21:57:17
LepakonNahka: Mitäs muita suomalaisia käännösbiisejä Lennyltä on tehty vuosien saatossa kuin Hectorin Suzanne?

Cohenin henkilökohtaisesti hyvin tunteneen Jarkko Arjatsalon ylläpitämältä sivustolta https://www.leonardcohenfiles.com/ löytyy lista käännöskappaleista, kun klikkaat vasemmalta kohdan "Cohen Suomessa". Sieltä löytyy myös suomalaisissa teattereissa, radiokanavilla ja TV:ssä esitettyjä Cohen-juttuja.
HaloOfFlies
22.02.2017 21:59:30

LepakonNahka: Mitäs muita suomalaisia käännösbiisejä Lennyltä on tehty vuosien saatossa kuin Hectorin Suzanne?

Hectorin Hallelujah. Löytyy vuoden 1995 Kultaiset lehdet-albumilta.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Sergei Fallinen
23.02.2017 13:52:38
Ja tietysti Kari Tapion esittämä Tanssi loppuun rakkauden.
ekkedi
23.02.2017 20:08:44
HaloOfFlies: Hectorin Hallelujah. Löytyy vuoden 1995 Kultaiset lehdet-albumilta.

Käännöksenä aikamoinen rimanalitus kömpelöine riimeineen. Olisi saanut Hector jättää Cohenin mestariteoksen rauhaan.
LepakonNahka
25.02.2017 15:26:43
vanha_pieru: Cohenin henkilökohtaisesti hyvin tunteneen Jarkko Arjatsalon ylläpitämältä sivustolta https://www.leonardcohenfiles.com/ löytyy lista käännöskappaleista, kun klikkaat vasemmalta kohdan "Cohen Suomessa". Sieltä löytyy myös suomalaisissa teattereissa, radiokanavilla ja TV:ssä esitettyjä Cohen-juttuja.

Erinomainen listaus, otahan +.
kohta alkaa kalman tanssi...
vanha_pieru
25.02.2017 20:46:44
LepakonNahka: Erinomainen listaus, otahan +.

Kiitos, mutta plussa kuuluu Jarkko Arjatsalolle, ei niinkään minulle. Tuo on muuten kaikkinensa pätevä sivusto Cohenista kiinnostuneille. Siellä on myös Cohenin itsensä Arjatsalolle lähettämää materiaalia. Suosittelen tutustumaan.
Henri Henri Olavi
04.01.2025 18:23:38
slowdive: Oletteko katsoneet tuota "So Long, Marianne" sarjaa, joka löytyy Yle Areenasta? Itse en ole vielä puolivälissäkään sarjaa, mutta nyt on jo aika selvää että laatukamasta on kysymys. Hienosti on kyllä Cohenia näyttelevä Alex Wolff ottanut Leonardin puhetavan haltuun. Tietty pehmeä tapa puhua, jossa sanat ikäänkuin feidaa sisään, ja monenlaisia puolihymyjä & ilmeitä sieltä täältä löydän jotka on omaksuttu esikuvaltaan paremmin kuin hyvin.

Olen katsonut. Erinomainen sarja.
Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää
Kefiiri
06.01.2025 21:50:54 (muokattu 06.01.2025 21:52:15)
Saitte houkuteltua katsomaan eka jakson. Katson lisääkin, vaikka en koko äijästä kauheasti tiedäkään. Aina vähän epäilyttänyt mokoma runoilija. Hyvin tehtyä juttuahan se oli.
En ole musiikin asiantuntija.
Kefiiri
14.01.2025 21:01:27
Nyt sain katsottua koko sarjan. Siitä saa heti bonusta jos on jutellut Lou Reedin kanssa! "Kauniit häviäjät" voisi yrittää lukaista, mutta saattaa olla turhan korkealentoista. Lieneekö jotain pula-ajan William Burroughsia?

Ei minusta välittömästi innostuneinta Cohen-fania tullut, mutta ei sarjaa katsoessa aika ollenkaan hukkaan mennyt.
Henri Henri Olavi
14.01.2025 21:12:46 (muokattu 14.01.2025 21:13:13)
Cohen on mielestäni kaikkien aikojen paras singer-songwriter. Näin olen ajatellut jo lapsesta saakka, kun enoni kuunteli jotain vitun Bob Dylania, joka oli minusta sietämätöntä paskaa. Itselleni jo silloin Cohen oli kuningas.
Kefiiri
14.01.2025 21:32:09 (muokattu 14.01.2025 21:34:06)
No hitsi kun itse en ole tajunnut kumpaakaan. Fiksut mimmithän ovat aina intoilleet Cohenista mutta jotenkin en ole aiemmin innostunut varta vasten kuuntelemaan.
Edellisen kirjoitukseni jälkeen katsoin tämän "Hallelujah" -vedon ja olihan äijällä kyllä karismaa. Vähän rupesi jo nolottamaan alentuva kommentointini.

https://www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q
Henri Henri Olavi
14.01.2025 21:47:06 (muokattu 14.01.2025 21:49:36)
Kefiiri: No hitsi kun itse en ole tajunnut kumpaakaan. Fiksut mimmithän ovat aina intoilleet Cohenista mutta jotenkin en ole aiemmin innostunut varta vasten kuuntelemaan.
Edellisen kirjoitukseni jälkeen katsoin tämän "Hallelujah" -vedon ja olihan äijällä kyllä karismaa. Vähän rupesi jo nolottamaan alentuva kommentointini.

https://www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q

Itsekin hyvin provosoivasti muotoilin lauseeni. Cohenhan on mielestäni ensisijaisesti nerokas runoilija ja sitten vasta biisintekijä. Vaikka mulle usein musa on pääosassa, niin Cohenin kohdalla tekstit ovat ehkä enemmän vaikuttavat. Ja Cohenin musassa kaikki muut muusikot, arraajat, kanssasäveltäjät, luovat jotain joka puhuttelee mua. Enimmäkseen. On silläkin liuta aivan kamalia biisejä ja jokunen huono levykin.
Kefiiri
14.01.2025 22:13:36
Tuossa telkkarisarjassa oli tämä jutska että "there ain't no devil, there's just God when he's drunk ". Minulle tuo nokkeluus on tuttu Tom Waitsin "Heartattack and Vine" -kappaleesta, mutta sekös onkin viittaus Cohenin juttuihin? Oppia ikä kaikki.
Henri Henri Olavi
14.01.2025 22:16:38 (muokattu 14.01.2025 22:17:25)
Kefiiri: Tuossa telkkarisarjassa oli tämä jutska että "there ain't no devil, there's just God when he's drunk ". Minulle tuo nokkeluus on tuttu Tom Waitsin "Heartattack and Vine" -kappaleesta, mutta sekös onkin viittaus Cohenin juttuihin? Oppia ikä kaikki.

Se on Waitsin laini. En tiedä miksi sarjassa käytettiin sitä. Siinä oli kai muitakin lyriikan pätkiä joita heiteltiin, jotka eivät ole Cohenin lyriikoista.
Milkop
14.01.2025 23:39:48

Ketjun noustua täytyy sanoa että voi hitto kun Avalanche vetää aina monot vinoon. Aivan huikeaa.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)