Aihe: Chick Corea Elektric Band
1 2 3
sub zero
17.07.2004 10:51:04
Hieno levy kaikinpuolin!Kikan uutuuksia ei ole tullut seurailtua kuin satunnaisesti,mutta kyllä noi 70-luvun teokset on uponnut huomattavasti paremmin,kuin nää uudet.Mä diggaan just tosta saundista mikä noilta vanhemmilta levyiltä löytyy.Oikea rhodes jne...

Toitottavasti olet kuullut levyn "Friends"
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Eddy
17.07.2004 18:42:57
Toitottavasti olet kuullut levyn "Friends"

Kuuluu myös suosikkehin.Valitettavasti levy on vaan "kadonnut" jonnekkin.Syyllinen ilmoittautukoon!!!
Koskettelen soittimia...
Fuzzy Boner
17.07.2004 20:52:17
Kuuluu myös suosikkehin.Valitettavasti levy on vaan "kadonnut" jonnekkin.Syyllinen ilmoittautukoon!!!

Heh.. Mul on kaks. Toises lukee ****
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
sub zero
17.07.2004 21:03:11
Friendsiä on muuten jostain syystä olemassa sammakko-kansilla ja smurffi-kansilla. CD-versiossani (vuonna 1991) painettu on smurffi -kannet mutta jossain divarissa oli LP:ssä jotain sammakon näköisiä.
Eddy
17.07.2004 22:41:09
Heh.. Mul on kaks. Toises lukee ****

Arvasin!Ex-tyttöystävän voit pitää,mutta levyn voisit palauttaa...
Koskettelen soittimia...
Fuzzy Boner
18.07.2004 09:01:17
Arvasin!Ex-tyttöystävän voit pitää,mutta levyn voisit palauttaa...

Se on jo mun ex kans
Anonymous-jazz
27.07.2004 18:18:59

Chick Corea Elektric Bandiltä uusi levy toukokuussa.

http://www.ericmarienthal.com/news.html

http://www.chickcorea.com/photos_2.html

Tämän "klassisen" kokoonpanon edellisestä levystä on kulunut 13 vuotta. Beneath the Mask jätti musiikillisesti toivomisen varaa ja onkin mielenkiintoista kuulla, miten vuodet ovat vaikuttaneet bändin musiikkiin ja sointiin.

Mä veikkasin jo 2002 keväällä että ne tekee samalla Elektric Bändillä uuden platan ja nyt se piti paikkansa. Chick "Kikka" Corea teki sen minkä arvelinkin. Se kyllä taas vähän arveluttaa jos ne biisit on samanlaisia kuin Elektric Band II levyllä. Mun favourite elektric band levy on ehdottomasti "Light Years", Corean mielestä Light years on hänen yksi parhaimmista levytyksistä kun puhutaan hänen koko tuotannostaan. Näin hän oli sanonut eräässä haastattelussa jonka onnistuin aikanaan löytämään internetistä.
Teemujazz
Fuzzy Boner
27.07.2004 19:18:37
Mä veikkasin jo 2002 keväällä että ne tekee samalla Elektric Bändillä uuden platan ja nyt se piti paikkansa. Chick "Kikka" Corea teki sen minkä arvelinkin. Se kyllä taas vähän arveluttaa jos ne biisit on samanlaisia kuin Elektric Band II levyllä. Mun favourite elektric band levy on ehdottomasti "Light Years", Corean mielestä Light years on hänen yksi parhaimmista levytyksistä kun puhutaan hänen koko tuotannostaan. Näin hän oli sanonut eräässä haastattelussa jonka onnistuin aikanaan löytämään internetistä.

Noista sähköbändilevyistä mun mielestä kivoin on Eye Of Beholderi.
sub zero
27.07.2004 19:38:51 (muokattu 27.07.2004 19:40:04)
Mä veikkasin jo 2002 keväällä että ne tekee samalla Elektric Bändillä uuden platan ja nyt se piti paikkansa. Chick "Kikka" Corea teki sen minkä arvelinkin. Se kyllä taas vähän arveluttaa jos ne biisit on samanlaisia kuin Elektric Band II levyllä. Mun favourite elektric band levy on ehdottomasti "Light Years".

Eikös nuo neljä viimeistä raitaa ole aikamoista albumifilleröintiä? Olisivat jättäneet ne pois, niin olisi paljon parempi 40 minuuttinen levy. Mun mielestä Elektric Bandin debyytti menee kyllä kirkkaasti ohi tuosta. Toisaalta Light Yearsissa on sen verran paljon hyviä sävellyksiä, että siinä olisi muilla fuusioartisteilla aika paljon oppimista.

Eye of the Beholderista en osaa sanoa oikein muuta kun että se on todella hyvä.
JC
01.08.2004 21:10:34
CDUniversestä löytyy lyhyitä ääninäytteitä:

http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?style=music&pid=6763593
JC
19.08.2004 21:39:21
Kohta ilmestyy ilmestymisajat, mutta mitä ne ilmestymisajat sitten on...

Nyt näyttää To the Stars löytyvän CDONin listoilta. Ilmestymispäiväksi on laitettu 30.8.
JC
22.08.2004 15:15:48
All About Jazzin arvion mukaan mitään uutta ja mullistavaa ei ole luvassa.

http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=14522
sub zero
22.08.2004 16:09:40
All About Jazzin arvion mukaan mitään uutta ja mullistavaa ei ole luvassa. http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=14522

No enpä kuuskybäseltä jazzarilta uutta ja mullistavaa odotakkaan. Tuossa sanottiin että sävellykset on hyviä ja että musiikki noin yleensä on keskitasoa parempaa elektric bandia. Jos tuo on totta niin en voi sanoa pettymykseksi...
MrShaft
02.09.2004 18:00:02
No enpä kuuskybäseltä jazzarilta uutta ja mullistavaa odotakkaan. Tuossa sanottiin että sävellykset on hyviä ja että musiikki noin yleensä on keskitasoa parempaa elektric bandia. Jos tuo on totta niin en voi sanoa pettymykseksi...

Kuulin maanantaina ekaa kertaa livena Corean uutta E-bandia. Soittivat puolet keikasta eye of the Beholderin biiseja ja puolet uudelta levylta, yhteensa parisen tuntia.

Parhaiten musta toimi vanhan levyn biisit, joskin ne oli bandille tietysti (ja mulle) tuttuja, joten meininki oli hieno. Mun mielesta uuden levyn biisit (en ole kuunnellut levya kyllakaan oikein huolella viela) ovat tosiaan tyydyttavaa keskitasoa.
Toisaalta Corean biisien fiilis politiikka tulee paljo sielta soittajien puolelta, etta kun
muutama vuosi kuluu niin voi olla etta nama uudetkin istuvat paremmin.
Vanhan levyn biisit soivat sellaisella leppoisalla lammolla etta alta pois.

Corealta uudetkin biisit kuulostavat, mutta han hakee nyt vahan vapaampaa ilmetta New Trion tyyliin. Toisaalta kun nyt itse saisi julkaistua edes sellaisen levyn... :)

Keikka oli silti kylla loistava. Saatanan vaikeita biiseja kaksi tuntia ulkomuistista ilman lappuja ja tuuraavan basistin kanssa. Kertakaikkiaan hienosti vetivat, ja meininki oli loistava. Aanentoisto toimi, visuaalinen ilme valoineen ja tehosteineen mahtava, ja yli kuusikymppinen Corea soitti itse aivan uskomattoman hienosti.
Kun vertaa muiden samanpolven soittajien (esim. Hancock) edesottamuksiin talla kilpailukaudella niin sanon vaan, etta harvassa ovat meista ne jotka tuossa iassa samoihin saavutuksiin pystyvat.

Huhun mukaan Corea on ainakin osittain muuttanut Floridaan, tietaako kukaan enempaa?

MrS
JC
02.09.2004 18:06:34
tuuraavan basistin kanssa

Oliko Ric Fierabracci? Enivei, olen vihreä kateudesta. Uusi levy on kuitenkin jo postissa. Tuohan se kuitenkin lohtua.
sub zero
02.09.2004 18:08:16
Kuulin maanantaina ekaa kertaa livena Corean uutta E-bandia. Soittivat puolet keikasta eye of the Beholderin biiseja ja puolet uudelta levylta, yhteensa parisen tuntia.

Missäköhän tämä keikka oli?

Levy on tainnut tulla jo ulos. ..
Corea on mulle ehkä tärkein yksittäinen artisti, koska mulla on eniten sen levyjä (18 jos RTF:n levyt lasketaan), mutta mulla on niin paljon levyjä kuunneltavana (kirjaston 20 CD:n kiintiö täynnä), etten ryntää nyt hankkimaan uutta levyä. Varaan vaikka kirjastosta.
Wil-J
02.09.2004 20:50:09
tuuraavan basistin kanssa

Missäs Jussi Pattitussi oli?
arse
03.09.2004 12:18:44

Elektric Band on EVIL.
Tuossa kesällä kavereitten kanssa kuunneltiin "Got a Match?" ykköslevyltä kertaalleen läpi. Että nauratti.
Tönkköä groovea ja übermauttomia saundeja.
Mi son tiene candela!
Basismi
03.09.2004 12:32:29 (muokattu 03.09.2004 12:33:58)
Tuossa kesällä kavereitten kanssa kuunneltiin "Got a Match?" ykköslevyltä kertaalleen läpi. Että nauratti.
Tönkköä groovea ja übermauttomia saundeja.

?? Missä sä kuulet tuossa piisissä groovea?

Äänilevy on aina aikakautensa tuote, en silti mollaisi esim. Zavinulin soundeja 70-80-luvun Weather Reportissa.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)