Aihe: Mihin parempi mikrofoni?
1
LaXu
02.01.2025 16:58:00 (muokattu 02.01.2025 16:58:18)
mpat:
Jos minulla olisi halpa mutta hyvä kitara, jossa mikrofoni on kuitenkin tunkkainen ja haluan vaihdattaa paremman tilalle niin laittaisitko uuden, kalliimman ja paremman kaulan vai tallan puolelle ja miksi?

Riippuu tietysti siitä, onko sinun mielestäsi talla- vai kaulamikrofoni ääneltään tunkkainen, vaiko molemmat. Käy katselemassa täältä M.netin Torilta, löytyisikö sopivia käytettyjä mikkejä sopuhintaan.

Entä onko sama hommata molemmat mikrofonit ja vaihdattaa samalla vai onko joka tapauksessa tuplatyö joten ei väliä vaikka vaihtaisi vasta myöhemmin toisen jos siltä tuntuu..

Aika pitkälti sama homma asennetaanko yksi vai kaksi mikkiä.

Tää on sen verran helppo homma, että suosittelisin opettelemaan mikin vaihdon itse. Pitää osata kolvata ja osata arpoa oikean väriset johdot (vaihtelevat valmistajien välillä) oikeisiin paikkoihin. Mitään rakettitiedettä se ei ole.

Kolvaustaito on näppärä osata, niin voit aina itse korjata kitaran, piuhan yms.
Mikko1978
02.01.2025 17:17:50
Jos käyttää molempia mikkejä ja molemmat kuulostavat tunkkaisilta, niin molemmat mikit vaihtoon samalla. Jos taasen ei käytä toista mikkiä, niin senhän voi vaikka poistaa. Niin kuin tuossa jo lukikin, niin käytettyjä vaihtelemalla kustannutkset pysyvät hyvin kurissa. Tämä kannattaa pitää mielessä varsinkin siinä tapauksessa, jos ei ole täyttä varmuutta siitä, mikä mikki on se omaan makuun sopivin.
PIM
02.01.2025 19:29:18 (muokattu 02.01.2025 19:29:42)
mpat: Täysin mielikuvituksellinen ja hypoteettinen kysymys:

Jos minulla olisi halpa mutta hyvä kitara, jossa mikrofoni on kuitenkin tunkkainen ja haluan vaihdattaa paremman tilalle niin laittaisitko uuden, kalliimman ja paremman kaulan vai tallan puolelle ja miksi?

Entä onko sama hommata molemmat mikrofonit ja vaihdattaa samalla vai onko joka tapauksessa tuplatyö joten ei väliä vaikka vaihtaisi vasta myöhemmin toisen jos siltä tuntuu..

Kiitos!

Ihan ekaks kannattaa selvittää johtuuko tunkkaisuus jostain muualta kuin mikeistä ennen kun säntää ostamaan uusia mikkejä vain havaitakseen, että uudet kuulostaa yhtä tumpuilta. Joskus vika voi löytyä jostan muutaman euron komponentista tai kytkennästä.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)