|
rheinone 25.12.2024 22:22:19 (muokattu 25.12.2024 22:23:07) | |
---|
"En etsi valtaa, loistoa. En kaipaa kultaakaan." -Z.Topelius |
rheinone 26.12.2024 12:30:17 | |
---|
Puavali: Muuten hyvä, mutta riistofirma amazon. Onks Amazon toiminut jollain erityisellä tavalla, jos on ansainnu nimityksen "riistofirma"? Mie yleensä englanniksi kirjoitetut kirjat tilaan Amazonista. "En etsi valtaa, loistoa. En kaipaa kultaakaan." -Z.Topelius |
McNulty 26.12.2024 15:53:57 | |
---|
rheinone: Onks Amazon toiminut jollain erityisellä tavalla, jos on ansainnu nimityksen "riistofirma"? Mie yleensä englanniksi kirjoitetut kirjat tilaan Amazonista. Onhan Amazonia arvosteltu kovasanaisesti kun Bezos käärii pesot ja duunaria potkitaan persiille, tai jopa päähän. Mutta näinhän se on aina ollut. Rautatien rakentamisesta höyrykoneisiin, Henry Fordeihin tai vaikka nykyaikaiseen lääketeollisuuteen. Raha revitään muiden selkänahasta ja piste. Se vain, että Amazon on suuruudessaan niin näkyvä esimerkki, että se herättää enemmän huomiota kuin Penan Peruna, vaikka siellä olisi paljon suurempiakin epäkohtia. https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Amazon#Treatment_of_workers moving in stereo |
rheinone 26.12.2024 16:45:51 (muokattu 26.12.2024 17:14:03) | |
---|
McNulty: Onhan Amazonia arvosteltu kovasanaisesti kun Bezos käärii pesot ja duunaria potkitaan persiille, tai jopa päähän. Mutta näinhän se on aina ollut. Rautatien rakentamisesta höyrykoneisiin, Henry Fordeihin tai vaikka nykyaikaiseen lääketeollisuuteen. Raha revitään muiden selkänahasta ja piste. Se vain, että Amazon on suuruudessaan niin näkyvä esimerkki, että se herättää enemmän huomiota kuin Penan Peruna, vaikka siellä olisi paljon suurempiakin epäkohtia. https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Amazon#Treatment_of_workers Joo. Eiköhän panna kotimaassa työllistävien organisaatioiden työehdot kuntoon nyt ekaks. E. Pitäis olla tosi valistunut kuluttaja. Muutama päivä sitten yks frendi puuttui Olviin paskafirmana, kun hehkutin Tuplapukin maittavuutta. Valko-Venäjällä tekevät kauheeta tiliä samalla, kun Venäjän liittolaiset pitäis olla vientiboikotissa. Ee. En tiennyt tuosta. Kyllä Olvin Valko-Venäjän lafka olis pitänyt panna poseen jo ajat sitte. Eee. Toisaalta siellä toimii tehdas, jolla on paikalliset markkinat. Iisalmesta ei Valko-Venäjälle viedä mitään. Ei oo ihan yks-oikoinen keissi. "En etsi valtaa, loistoa. En kaipaa kultaakaan." -Z.Topelius |
McNulty 26.12.2024 18:14:22 | |
---|
Alhambra 4P (Spruce top) taitaa olla mun valinta naikkariksi. Pitkään roikotin rinnalla Cordoba 7C Iberiaa, mutta tarkastellessani useampia videoita ja kuvalähteitä, Alhambran kansipuut näyttivät järjestäin nätimmiltä ja "tasalaatuisemmilta". Soundillisesti molempia on kehuttu. Seetri olisi ehkä turvallisempi valinta kansipuuksi, mutta mä haluan erottelevamman ja napakamman soundin, siksi kuusikantinen versio. https://www.thomann.de/fi/alhambra_4p_a_incl.gig_bag.htmmoving in stereo |
Antti1 26.12.2024 18:15:17 | |
---|
Hyvä kitara, mulla on tuollainen ollut varmaan 25 vuotta. |
rheinone 26.12.2024 18:19:27 (muokattu 26.12.2024 18:20:49) | |
---|
Antti1: Hyvä kitara, mulla on tuollainen ollut varmaan 25 vuotta. Yritän pitää tän mielessä, kun kaipaan jotain kauniimpaa sointia kuin mun Jamahasta lähtee. Aika paljon oon naikkaria soitellu viime aikoina. Kiva soitin ehkä siks, että siitä lähdin rippikouluikäisenä liikkeelle. "En etsi valtaa, loistoa. En kaipaa kultaakaan." -Z.Topelius |
rheinone 26.12.2024 18:45:57 | |
---|
Oli nastaa vetää toissaviikon keikalla Z.Topeliuksen joululaulut naikkarilla. Myös Vexi Salmen ja Kalervo Halosen stygiin sopi alkusoitto naikkarilla. Tuli mieleen, että ehkä lisää tällaista. "En etsi valtaa, loistoa. En kaipaa kultaakaan." -Z.Topelius |
Antti1 26.12.2024 19:02:17 | |
---|
Vai olikohan oma sittenkin seiska, kun siinä on seetrikaula? Noh, anygays, nelonen on silti hyvä. Oli oma mikä tahansa, kun parilla nelosella olen renkuttanut joka tapauksessa. |
Puavali 27.12.2024 13:12:51 | |
---|
Kun noista bodien ja kaulojen materiaaleista on jaksettu inttää, niin miten on mielipiteet teräs-, nailon- ja kuusikielisten suhteen? |
Andy Six 27.12.2024 13:17:36 | |
---|
Puavali: Kun noista bodien ja kaulojen materiaaleista on jaksettu inttää, niin miten on mielipiteet teräs-, nailon- ja kuusikielisten suhteen? Ite tykkään kokomahonkisen teräskielisen soundista. |
Puavali 27.12.2024 13:42:40 | |
---|
Andy Six: Ite tykkään kokomahonkisen teräskielisen soundista. Kuusi kielten materiaalina kiinnostaa. |
McNulty 27.12.2024 15:52:41 (muokattu 27.12.2024 15:53:04) | |
---|
Mä olin yllättynyt että seetri- ja kuusikantisen naikkarin välillä oli niinkin paljon soundieroa, että sen huomasi ihan youtube-videon välityksellä. Eikä kyse ollut paremmuudesta, vaan enempi siitä minkälaiseen musiikkiin mikäkin toimii paremmin. Seetrikantisten soundi oli usein tummempi ja "syvempi". Kuusikantinen taas kirkkaampi, erottelevampi ja jotenkin voimakkaampi. Joissain arvioissa käytetty termiä "focused". Toki tuohon vaikuttaa myös soittimen rakenne, kielet, nauhoituskamat yms. mutta yleisesti ottaen nuin. Mulla on nyt sellainen vaihe, että klassisen ja teräskielisen pitää olla kuusikannella, kyljet ja perspuoli sitten ruusupuuta. Pitkälti myös ulkonäkökysymys... kontrasti toimii. moving in stereo |
Puavali 27.12.2024 16:05:28 | |
---|
McNulty: ... klassisen ja teräskielisen pitää olla kuusikannella, kyljet ja perspuoli sitten ruusupuuta. Pitkälti myös ulkonäkökysymys... kontrasti toimii. Tällä menen minäkin. |
Andy Six 27.12.2024 20:05:09 | |
---|
Puavali: Tällä menen minäkin. Höhö...... |
rheinone 27.12.2024 20:20:17 (muokattu 27.12.2024 20:47:31) | |
---|
"En etsi valtaa, loistoa. En kaipaa kultaakaan." -Z.Topelius |
Andy Six 27.12.2024 20:52:29 (muokattu 28.12.2024 04:38:44) | |
---|
rheinone: Nasta foto Johnny-vainaasta! https://muusikoiden.net/dyn/users/183301.jpg Texas-freak. Johnny sanoi joskus 80-luvun alussa haastattelussa, että hänen nuoruutensa Texasissa homma oli;"Well,meillä vihataan nekruja mutta tällä pojalla on viti-valkoinen tukka, joten hänen täytyy olla hiuksensa värjännyt munaa imevä hinttari" Ymmärtänette, miksi aloin soittaa bluesia" |
rheinone 28.12.2024 15:46:05 (muokattu 28.12.2024 15:54:27) | |
---|
Andy Six: Texas-freak. Johnny sanoi joskus 80-luvun alussa haastattelussa, että hänen nuoruutensa Texasissa homma oli;"Well,meillä vihataan nekruja mutta tällä pojalla on viti-valkoinen tukka, joten hänen täytyy olla hiuksensa värjännyt munaa imevä hinttari" Ymmärtänette, miksi aloin soittaa bluesia" Useasti Dallasissa työasioissa käyneenä vähän harmittaa, etten ottanut selvää mistä Winterin veljekset tarkalleen ottaen olivat syntyisin. Oli aina niin pirun kiire. Kerran muistan kysyneeni paikalliselta projektipäälliköltä, mitä pitää radiosta tulevasta Georgia Satellitesin hitistä. "Isn't this some hillbilly band?", oli vastaus. Ehkei hän sitten ollut niitä nekrujen vihaajia... Tai emmä tiedä. Ehkä hän koki itsensä kaupunkilaiskorservatiiviksi. E. https://youtu.be/WonOudGMSdc?si=nwKX6ad_4uWCAgWC "En etsi valtaa, loistoa. En kaipaa kultaakaan." -Z.Topelius |
Puavali 28.12.2024 16:23:38 | |
---|
rheinone: Useasti Dallasissa työasioissa käyneenä vähän harmittaa, etten ottanut selvää mistä Winterin veljekset tarkalleen ottaen olivat syntyisin. Oli aina niin pirun kiire. Kerran muistan kysyneeni paikalliselta projektipäälliköltä, mitä pitää radiosta tulevasta Georgia Satellitesin hitistä. "Isn't this some hillbilly band?", oli vastaus. Ehkei hän sitten ollut niitä nekrujen vihaajia... Tai emmä tiedä. Ehkä hän koki itsensä kaupunkilaiskorservatiiviksi. E. https://youtu.be/WonOudGMSdc?si=nwKX6ad_4uWCAgWC Laulu kertoo tarinaa. |