Aihe: Ideoiden mobiili tallennus?
1
Jingle Bell
16.07.2004 10:15:02
Minkälaiseen purkkiin tallentelette sävellysideoitanne, jotka syntyvät esim. lenkkipolulla tai autoa ajaessa? Itseäni on jo pitkän aikaa harmittanut, kun päähän tulvahtelevaa musiikkia ei saa millään talteen, jos ei satu istumaan kotona tietokoneen ääressä. Olen ajatellut, että jonkinlainen kannettava, tallentava mp3- tai md-soitin voisi olla hyvä lääke tähän vaivaan, mutta en hakuaisi tehdä hätiköityä ostopäätöstä. Kuulisinkin siis mielelläni käyttökokemuksistanne erilaisista mobiileista tallentimista ja niillä tallennettujen ideoiden jatkojalostuksen helppoudesta/vaikeudesta tietokoneella.

Taskuunmahtuvaa moniraitanauhoitinta ei taida olla olemassa?

Kiitos, jo näin etukäteen.
Leper Messiah
17.07.2004 12:50:09
Mulla ne jää aika hyvin päähän, kai mulla on sit tässä asiassa hyvä muisti
Kaikki on suurta illuusiota
777
17.07.2004 16:01:23
On muuten hyvä kysymys.
Itse kirjoitan kännykkään.
Rock`n Roll is all and everything else fall !!!
hörhö
17.07.2004 17:05:29

Nuottipaperi, anyone?

Hep!
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Imper
19.07.2004 11:42:27

Mulla pystyy puhelimeen (Nokia 8310 tms.) nauhottamaan kolme minuuttia pätkää. Sinne sitten hyräilen/viheltelen/nönnöttelen ideani. Toimii hyvin ja on nopea keino muistaa jälleen kotona kitaran ääressä ideat.
Everyone is a per-son
depe
20.07.2004 11:32:46
Kännykässähän tuo olisi ideaali.

Mulla on sellainen pieni digikamera, mihin saa nauhoitettua pitkiäkin pätkiä puhetta ja musiikkia. Ei vaan ihan onnistunut miun bootleggi Niskalaukauksen keikalta. ;) Kokeilin nauhoittaa huvikseen 20 sekuntia, mutta ääni särki hieman liikaa, ei edes biisiä tunnistanut jälkeenpäin...
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Jingle Bell
20.07.2004 12:36:44
Joo, olin minäkin tuossa jokin aika sitten ostamassa uutta puhelinta ja pidin yhtenä tärkeimmistä kriteereistä juuri äänen nauhoittamismahdollisuutta. Päädyin SE t68i:hin, koska sen sanelintoiminto mahdollisti mainosten mukaan 1879 sekunnin nauhoitusajan. Petyin kuitenkin raskaasti, kun puhelin hetken ideoituani ilmoitti, että olin tehnyt "Liian monta nauhoitusta". Selvisi, että puhelimen firmwaressa yksittäisten nauhoitusten enimmäismäärä on rajoitettu 20:een. Lyhyitä ideoita tallennellessa tuo 20 nauhoituksen raja tulee nopeasti vastaan, ja niinpä "kahdenkympin satsi" on kokonaiskestoltaan pääsääntöisesti vain noin 600 - 700 sekunnin luokkaa. Ikävä rajoite, joka kyseistä puhelinta ideatallentimeksi ostattelevan on hyvä tietää.

Itse kaipaisin todella helposti mukana kulkevaa laitetta, josta tavaran siirto tietokoneelle olisi hieman helpompaa kuin puhelimesta. Onko olemassa sellaista mp3-soitinta, joka soveltuisi erityisen hyvin äänen tallentamiseen? Kun avasin tätä keskustelua, olin siinä uskossa, että taskukokoisista moniraitanauhureita ei ole vielä olemassa, mutta näemmä sellaisiakin jo nykyään kaupitellaan. Kuulisin mielelläni käyttökokemuksia erityisesti Zoomin PS-04:stä.
theox
20.07.2004 12:45:24
Taskuunmahtuvaa moniraitanauhoitinta ei taida olla olemassa?

Korg Pandora PXR4. Hyvää kritiikkiä saanut laite.

Itse käytän nuotteja sekä kännykän kolmen minuutin nauhoitusmahdollisuutta. Takataskussa tällä hetkellä neljä tai viisi A4-arkkia täynnä ideoita ja kännykässä 3 minuuttia hyräilyä...

Suosittelen nuottien opettelemista. Se ei ole lainkaan niin vaikeata kuin aluksi luulisi.
theox
20.07.2004 12:52:48
Itse kaipaisin todella helposti mukana kulkevaa laitetta, josta tavaran siirto tietokoneelle olisi hieman helpompaa kuin puhelimesta. Onko olemassa sellaista mp3-soitinta, joka soveltuisi erityisen hyvin äänen tallentamiseen? Kun avasin tätä keskustelua, olin siinä uskossa, että taskukokoisista moniraitanauhureita ei ole vielä olemassa, mutta näemmä sellaisiakin jo nykyään kaupitellaan. Kuulisin mielelläni käyttökokemuksia erityisesti Zoomin PS-04:stä.

http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=PXR4

Eri arvosteluja kannattaa myös tsekata, olen itse saanut laiteesta erittäin positiivisen kuvan, vaikken ole itse vielä päässyt kokeilemaan sitä henkilökohtaisesti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)