Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5325 326 327 328 329347 348 349 350 351
samson72
04.12.2024 19:09:28 (muokattu 04.12.2024 19:17:52)
lukeman: Taisin myös liittyä tähän hyvin epämiellyttävään kerhoon, mutta kauan tähän meni. Tein eilen kauppaa Mikael Vasara nimisen tyypin kanssa eräästä pedaalista. Ilmoitti olevansa Mikkelistä. Tilinumero on FI11 5271 0420 6019 33. Puhelinnumero 044 2458156. Tosin tuo puhelinnumero ei ole enää käytössä. Että tällainen synttärilahja.

Samasta numerosta tarjosi pedaalia Iisalmesta. Kuvat otettu Reverbistä joten selvä kusetus, ikävä kyllä. Itselle riitti nyt nämä pellet, tästä lähtien kaupat ainoastaan kasvokkain.
"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come."
Anaalirankaisija
04.12.2024 20:19:04
djd: Sama idiootti yritti myydä minulle rumpukonetta . Kuvat napattu ebaystä.
Tuntomerkit : puhuu voimakasta murretta. Keksii tekosyitä miksi tarvitsee rahat nopeasti.
Lopetti kommunikaation kun kysyin mistä osoitteesta voin noutaa laitteen ja tarkistaa toimivuuden.
Ihme että tällaista sarja-huijaria ei saada kuriin. ei vaivaudu edes numeroaan vaihtamaan.
Eli jos numerosta

044 9721837

tarjotaan yhtään mitään, niin haistattakaa home.
Kundi on täysi rikollinen.

Jaahas, sama kaiffari koitti soitella tuossa juur äsken kun laittelin ostoilmoa Kellystä.
Olroxrox
05.12.2024 21:43:30
Sir Härö: kannattaa jättää kaupat tekemättä mikäli epäilee kauppakumppanin olevan huijari.
Nyt tuli muuten hyvää vinkkiä!
blankman
06.12.2024 12:58:30
nimim. koistinenjeehaa myy Gibson SG 61 Standard Maestro VC:tä 700 euroon. En sano, että on huijari kyseessä, voihan olla vaan erittäin tyhmä kauppamies, kun myy laatukataraa puoleen hintaan ;)
Kuha
06.12.2024 13:27:10

blankman: nimim. koistinenjeehaa myy Gibson SG 61 Standard Maestro VC:tä 700 euroon. En sano, että on huijari kyseessä, voihan olla vaan erittäin tyhmä kauppamies, kun myy laatukataraa puoleen hintaan ;)

Tämän hinta oli aluksi 400 euroa.
Old Fenders never die
Hexen-Sonderauftrag
06.12.2024 16:37:32 (muokattu 06.12.2024 16:39:53)
fasces: Päiväsakkoihin ei sisälly korvaus asianomistajalle. Mutta kuten lavaamo sanoi, asia menee kirjalliseen menettelyyn, jolloin syyttäjä ei aja korvausvaatimusta, vaan se tehdään siviiliteitse sillä lapulla. Jos huijari on rahaton paatunut rikollinen, mitään ei sitäkään kautta koskaan todnäk saa.

Kyse on luottotiedoista, kun jos rosvolla "X" on 100 000€ velkaa ulosmitattavana, ei tämä tule niitä maksamaan ikinä. Ja rosvoltahan kysytään ennen kuulustelun alkua: "Suostutko kirjalliseen menettelyyn?" ja jos ei, homma menee käräjäsaliin puitavaksi.
Jos em. rosvo X heitetään linnaan sakkoreissulle, se on valtion kassasta jotain 150€/vrk pois(?) verorahoja. ...paha ottaa kantaa, mutta näin olen käsittänyt.
Törkeän petkun raja menee 7000€:n kohdalla, eli....

Siispä hyvät naiset ja herrat: Suosittelen, että teette kuten minä, ettekä pulita kenellekkään penniäkään ennen, kuin olette tarkistaneet kauppatavaranne livenä ja kaikessa rauhassa. En myöskään lähetä kenellekkään yhtään mitään millään "postiennakolla" - vaan keula kohti (sitä paikkaa, missä satunkin olemaan) ja tervetuloa testaamaan soitinta. En myöskään lähde näihin ääliömäisiin ajanhaaskaus-vedätyksiin mukaan, että "Käy nyt vielä ottamassa yksi kuva siitä ja yksi tästä kulmasta - jolloin pyydän suoraan tuntitaksan tililleni aikani käyttämisestä. Se on niin, että jos miehen sana on siten ja täten, niin ei se valokuvaamalla muuksi muutu. On livenäkin koitettu kusettaa, että auton ovesta ojennettiin "kiireessä jonnekkin" niin kiero 12- kielinen akustinen (ei osattu pitää tarpeeksi matalassa vireessä), että repesin nauruun sanoessani "melkein meinasin pyytää kahville, mutta en todellakaan." Kyseinen heppu vain esitti kiireistä, totesi, ettei saa minua huijatuksi tokaisten, että "kyllä joku sen vielä ostaa, aina löytyy jostain joku, ketä ei ymmärrä mikä on kaularauta....tai niin kiero kaula, ettei viisikään sellaista enää auttaisi."

1. Tavatkaa livenä, 2. jos et osaa tsekata, ota mukaan joku, ketä osaa, 3. älä lähetä rahaa, tavaraa, tai mitään muutakaan kenellekkään, 4. älä haaskaa, äläkä anna kenenkään haaskata aikaasi (pummaamalla kuvia, kyselemällä specsejä jotka löytyvät netistä jne.) ja kas vain, kusetuksia ei tapahdu enää.
Lattencia
07.12.2024 18:40:41
laquel: Kiitos kun raportoit tämän. Sama kaveri yritti vedättää muakin whatsappissa mutta osasin sen verran epäillä että googlasin
Joo, ite just laitoin ilmoitusta että ostan pedaalin, tuli 2 tarjousta yks tekstiviestinä toinen whatsapissa, noh otin halvemman joka oli tekstiviestillä laitettu. Rahat meni hänelle ja sit ei kuulunu mitään sinne meni 45,90 aikalailla viimeiset mitä nyt oli. ei ikinä enään vastaa tekstiviesteihin
Lattencia
07.12.2024 18:43:06
samson72: Samasta numerosta tarjosi pedaalia Iisalmesta. Kuvat otettu Reverbistä joten selvä kusetus, ikävä kyllä. Itselle riitti nyt nämä pellet, tästä lähtien kaupat ainoastaan kasvokkain.

EI VITTU, Tein just kauppaa pedaalista ja mulle laitto viestiä
"Michael Heikkilä" mikkelistä. Sama tilinumero FI11 5271 0420 6019 33
tää siis sarjahuijari. Ootko tehnyt rikosilmoitusta? itse ajattelin tehdä. Enpä ole ainut uhri
Lattencia
07.12.2024 18:44:20
lukeman: Taisin myös liittyä tähän hyvin epämiellyttävään kerhoon, mutta kauan tähän meni. Tein eilen kauppaa Mikael Vasara nimisen tyypin kanssa eräästä pedaalista. Ilmoitti olevansa Mikkelistä. Tilinumero on FI11 5271 0420 6019 33. Puhelinnumero 044 2458156. Tosin tuo puhelinnumero ei ole enää käytössä. Että tällainen synttärilahja.

EI VITTU, Tein just kauppaa pedaalista ja mulle laitto viestiä
tää siis sarjahuijari. Ootko tehnyt rikosilmoitusta? itse ajattelin tehdä. Enpä ole ainut uhri
Aivan samalla lailla meni. Laitoin rahat tilille ja sit numero lakkas toimimasta.
Lattencia
07.12.2024 18:52:07

Mulle tuli samasta numerosta viestiä, eli hän käyttää samaa numeroa mutta laittaa sen jotenki poikki huijauksen jälkeen. Mulle tuli aivan samasta numerosta ja sama tilinumero tälle kyl pitäis tehdä jotain. Se on vaan paha jos tuo henkilö lukee näitä. mulla tässä yks suunnitelma mielessä
Lattencia
07.12.2024 19:04:56
Tämä huijaus muoti on aivan kauheeta, me olemme muusikoita. Valtio jo leikkaa kulttuurista = muusikoilta ja tapahtumilta rahaa, niin nyt viellä jengi varastelee toisilta rahaa. Muusikoiden pitäisi pitää yhtä! Muusikot. ihmiset jotka ei pelkää, ihmiset jotka ilmaisee itseään riippumatta genrestä. Muusikot on aikojen alusta olleet köyhiä, kaikki blues liftaajat jne ja nyt viedään viellä viimeiset kun joku yrittää parantaa oman musiikinsa laatua esim pedaaleilla. WE ARE FUCKED!
Gary the pine
07.12.2024 19:28:04
Lattencia: nyt viellä jengi varastelee toisilta rahaa. Muusikoiden pitäisi pitää yhtä!

Tjoo, sanoisin että 99% tähän ketjuun päätyneistä koijareista ei ole soittanu mitään muuta ku naapurin nahkafagottia saadakseen uuden annoksen hihaan, että silleen en lähtis tätä ruotimaan muusikoiden yhteisöllisyyden puutteesta. Päinvastoin, tässähän sitä yhtä pidetään ja varotellaan käymästä pirinistin ansaan.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Henri Henri Olavi
07.12.2024 20:40:03
Peukku tainnut kallistua, kun on niin paljon näitä huijauksia lähiaikoina ollut.
Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää
mavihant
08.12.2024 05:53:35 (muokattu 08.12.2024 05:54:53)
Onko se niin saatanan vaikeeta pyytää romppeesta vaikka whatsappin välityksellä live-esittely niin ei tarvitse täällä itkeä että buhuu...mua huijattiin. Toki on mahdollisuus ettei roinaa tule vaikka se on olemassa mutta taatusti karsii kaikki olemattoman tavaran myyjät.
Vi...u kun ihmiset on tyhmiä.
Itse aikanaan tein kiitosta saaneen videopätkän telestä, meni kaupaksi etänä.
Lattencia
08.12.2024 11:21:28
mavihant: Onko se niin saatanan vaikeeta pyytää romppeesta vaikka whatsappin välityksellä live-esittely niin ei tarvitse täällä itkeä että buhuu...mua huijattiin. Toki on mahdollisuus ettei roinaa tule vaikka se on olemassa mutta taatusti karsii kaikki olemattoman tavaran myyjät.

Hah vittu mikä mulkero
samson72
08.12.2024 11:29:08
Lattencia: EI VITTU, Tein just kauppaa pedaalista ja mulle laitto viestiä

Siis en lähtenyt mukaan kauppoihin kun löysin kuvat ja aavistin huijauksen. Joten ei ole pohjaa rikosilmoitukselle.
"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come."
Lattencia
08.12.2024 11:35:26
samson72: Siis en lähtenyt mukaan kauppoihin kun löysin kuvat ja aavistin huijauksen. Joten ei ole pohjaa rikosilmoitukselle.

Juu, en huomannut kenelle laitoin. tossa oli se huijattu kaveri myös
Guitarfreak
08.12.2024 12:12:18
mavihant: Onko se niin saatanan vaikeeta pyytää romppeesta vaikka whatsappin välityksellä live-esittely niin ei tarvitse täällä itkeä että buhuu...mua huijattiin. Toki on mahdollisuus ettei roinaa tule vaikka se on olemassa mutta taatusti karsii kaikki olemattoman tavaran myyjät.

No. En ees välttämättä suostuis tekemään tiktokkia tanssin kera vaan sen takia et saa roinan EHKÄ kaupaks. Sen verran ämpyilyä ostopuolellaki välillä :D
NOOT NOOT - Pingu
Henri Henri Olavi
08.12.2024 12:49:15

Ei se vaikeaa olisi, mutta monesti silloin kun on kunnon ostokiimassa, ei siinä ajatus kulje. Se on kuin nuori kolli pääsemässä ekaa kertaa pukille. Fokus on hyvin kapea. Vielä kun himoisemaansa tuotetta saisi hieman poikkeuksellista halvemmalla, niin se on menoa. Valitettavasti tähän ihmisen inhimilliseen heikkouteen rosvot iskee.
Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)