Aihe: Cubase 14
1
telescope
10.11.2024 00:43:03
Vieläkö täällä on Cubasen käyttäjiä?

Oliko uudessa versiossa jotain teille mielenkiintoista?
mhelin
20.11.2024 10:38:41 (muokattu 20.11.2024 10:43:09)
Eipä tullut päivitettyä (vielä). Suomennettuna tuo otsikko Cubase 14 sivulta sanoo "Cubase 14 avaa uusia luovia mahdollisuuksia uraauurtavilla ominaisuuksilla, virtaviivaisilla työnkuluilla ja intuitiivisella suunnittelulla, joka parantaa musiikin tuotantokokemustasi". Äänenvoimakkuuskäyrän editointiin tullut parannuksia, ja range-tooliin yleensä. Sitten on rumpukone ja pattern sekvensseri, Dorico engine nuotinnoksessa ja joitain uusia plugareita. Myös leiska taas vähän muuttunut, alempi mikseri-ikkuna on nyt isompi ja konffattavissa. Ei mitään niin tärkeätä etteikö voisi odottaa seuraavaa alennusmyyntiä. Ilmeisesti halutaan tuoda jotain uutta ostettavaa taas vaan jotta saadaan rahaa pyörittää tuotekehitystä, vielä ei kuitenkaan pakoteta vuosimaksuihin vaikka käytännössä on varmaan jo melkein sama ostaako päivityksen vai maksaisiko satasen vuodessa. Splicen kauttahan tuota voi vuokrata $17/kk hintaan (olikohan se 34 kk ja sit on oma?, https://splice.com/daws/39137230-cubase-pro-14-by-steinberg). Pitää varmaan ottaa trial jossain vaiheessa kokeiluun (mutta ei Splicen vaan Cubasen).
Stöde
27.11.2024 22:08:26
Sen mitä kerennyt Pro 14 Trialia tsekkaamaan niin uusi GUI vaikuttaa kyllä raikkaammalta, terävämmältä ja jotenkin jämptimmältä.

Kone vaan vetää boottilooppiin tiettyjen vanhojen projektien avaamisen kanssa joten jäänyt vähän vähemmälle testaaminen. Ikävä kyllä päivitystarve on ennen vuoden vaihdetta jotta saa vielä tuon upgrade-alennuksen hyväksikäytettyä
telescope
29.11.2024 20:36:04
timobass: https://www.steinberg.net/cubase/new-features/

Eihän nuo mahdottoman vaikea ole tuolta tsekata. Se, että ovatko uudet ominaisuudet tärkeitä, riippuu tietenkin tarpeista. Itse päivitin kyllä.

Osaan kyllä käyttää intterwebbiä
Oliko uudessa versiossa jotain TEILLE mielenkiintoista?
Kun itselleni ei näyttänyt olevaan mitään..
Stöde
05.12.2024 23:06:38 (muokattu 05.12.2024 23:09:09)
Stöde: Sen mitä kerennyt Pro 14 Trialia tsekkaamaan niin uusi GUI vaikuttaa kyllä raikkaammalta, terävämmältä ja jotenkin jämptimmältä.

Kone vaan vetää boottilooppiin tiettyjen vanhojen projektien avaamisen kanssa joten jäänyt vähän vähemmälle testaaminen. Ikävä kyllä päivitystarve on ennen vuoden vaihdetta jotta saa vielä tuon upgrade-alennuksen hyväksikäytettyä

...uusimman päivityksen myötä, 14.0.10, myös kaikki vanhat projektit näyttää futaavan.
Tästä syystä tuli sitten ostettua hintaan 249€ Cubase Pro 14.

+ diggailen tuosta MIDI-controller päivityksestä (mikä tosin tuli jo pari versiota sitten), eli custom scriptillä esim x-touch one nykyään seuraa hiirtä mikserissä ilman banking helvettiä. Päivitin siis 11Pro --> 14Pro:hon.

/Tuomas
M4ss3 m/
30.12.2024 19:38:12
Ite käytän vielä 6.5 Elementsiä. Mitä nyt hyvää vaihtamaan. :D
jou
Manteloa
31.12.2024 19:09:13

Mulla cubasen 13 kevytversiona.
Enemmän tykkään cakewalkista, kun sain usb mikserinikin tänään toimimaan asio4all ajurilla siinä. ( en ole vielä kokeillut toimiiko moniraitanauhoitus ).
Tosin käytän aika harvakseltaan näitä, kun useimmiten nauhoitan web kameralla ns. Live-vetoja.
Ableton livekin on, mutta sitäkin käytän vähän.
Minulle tuo päivitys 13->14 olisi maksullinen, joten saa odottaa.
Manteloa/Mozarella/Cis-Duuri@Oikeutta etsimässä...
Arkka
02.01.2025 13:33:26

Manteloa: Enemmän tykkään cakewalkista, kun sain usb mikserinikin tänään toimimaan asio4all ajurilla siinä.

Eikö Cakewalk (ja muutkin) toimi mikserin valmistajan ASIO-ajurilla?
Manteloa
02.01.2025 22:03:41 (muokattu 02.01.2025 22:04:42)

Mulla on soundcraftin signature 12mtk. Ei toimi cakewalk ainakaan minulla sen omilla ajureilla.
Cubase kyllä toimii, samoin ableton.
telescope
04.01.2025 17:32:53
Stöde: Sen mitä kerennyt Pro 14 Trialia tsekkaamaan niin uusi GUI vaikuttaa kyllä raikkaammalta, terävämmältä ja jotenkin jämptimmältä.

Makuasioita. Itseä taas häiritsee, kun kaikki yrittää nykyään näyttää Abletonilta, eli ylipelkistetyltä. Mielummin ottaisin Cubase 5:n ulkoasun takaisin.
Manteloa
05.01.2025 10:18:53

Eikö Cakewalk (ja muutkin) toimi mikserin valmistajan ASIO-ajurilla?

Tein vielä yhden yrityksen ja kokeilin Cakewalkia mikserin valmistajan omilla asio-ajureilla. Ei ole tullut mielestäni ajureihin tai itse cakewalkiin päivitystä tässä välissä, mutta nyt kyllä jostain syystä toimii niin kuin pitääkin. :)
Aikaisemmin tuli ilmoitus yhteensopimattomasta asio-ajurista.
KTR2
21.01.2025 11:21:17

telescope: Makuasioita. Itseä taas häiritsee, kun kaikki yrittää nykyään näyttää Abletonilta, eli ylipelkistetyltä. Mielummin ottaisin Cubase 5:n ulkoasun takaisin.

Vitoskupanen on melko nostalginen itselle. Tosin se oli sitä lainsuojatonta aikaa, ei ollut kaupasta ostettu versio.
Nykyisellään on täysin rehellisesti hankittu Cubase 10 pro. En ole ajatellut päivittää, kun en juurikaan äänittele. Loogisesti ajateltuna ei edes paras vaihtoehto siihen, mitä itse teen - eli konemusaa, toisinaan sampleja pyörittelen. Olen vain niin tottunut käyttikseen, että jonkun Abletonin opettelu tässä vaiheessa ei innosta yhtään.

Murheita lähinnä aiheuttaa Focusrite Scarlett 6i6 2nd gen audiointerface, joka nykyisellään vähintään kerran päivässä pistää kaikki äänet poikki muutamaksi sekunniksi. Jotain MIDI-ongelmia ilmeisesti välittyy M-audion kiippareista, kun joskus jotain outoa ongelmaa googlettelin. Ja ainahan tietokoneessakin voisi olla himpun verran lisää vääntöä.
Veljeys, lentopallo, lentokoneilla huristelu ja ennen kaikkea heterous - niistä on Top Gun tehty.
iec
21.01.2025 12:32:03 (muokattu 21.01.2025 12:34:45)

KTR2: Vitoskupanen on melko nostalginen itselle. Tosin se oli sitä lainsuojatonta aikaa, ei ollut kaupasta ostettu versio.
Nykyisellään on täysin rehellisesti hankittu Cubase 10 pro. En ole ajatellut päivittää, kun en juurikaan äänittele. Loogisesti ajateltuna ei edes paras vaihtoehto siihen, mitä itse teen - eli konemusaa, toisinaan sampleja pyörittelen. Olen vain niin tottunut käyttikseen, että jonkun Abletonin opettelu tässä vaiheessa ei innosta yhtään.

Murheita lähinnä aiheuttaa Focusrite Scarlett 6i6 2nd gen audiointerface, joka nykyisellään vähintään kerran päivässä pistää kaikki äänet poikki muutamaksi sekunniksi. Jotain MIDI-ongelmia ilmeisesti välittyy M-audion kiippareista, kun joskus jotain outoa ongelmaa googlettelin. Ja ainahan tietokoneessakin voisi olla himpun verran lisää vääntöä.

Olikos muuten tuo Scarlett 2nd gen yhteensopiva win 10 tai win 11 kanssa? Muistelin vain että oli joitain noita vanhempia audiointerfaceja, jotka eivät saaneet koskaan kunnollisia päivityksiä Win7 uudemmille käyttiksille. Voi toki olla että Scarlett ei kuulu siihen joukkoon. Oireena on monesti juuri se, että tulee audioglitchejä yms yms.

EDIT: Ei kyllä se Scarlett on tuettu Win10:lle ihan jo ensimmäisestä generaatiosta lähtien, joten vika ei liene siinä, kunhan vain sulla on oikeat ajurit asennettuna.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
otamatone
22.01.2025 04:00:01
Vanhemmassa Scarlettissa ainakin omilla usb-johdoilla se usb-liitäntä on myös sen verran löysä, että yhteys katkeaa ja ääni pätkäisee hyvin helposti, jos kaapeli liikahtaa liittimessä hiukankin. t: "kaapeli teipattuna mutkalle ettei liikahda"
KTR2
22.01.2025 14:54:20

Ajurit ym. on Scarlettissa "oikeat". Tosin taitaa olla nyt jotkut vanhemmat versiot niistä asennettuna, kun ongelmat vaan paheni jonkun päivityksen jälkeen.

Taitaa olla kyllä suht yleistä nuo ongelmat. Redditistäkin löytyy roppakaupalla täysin saman ongelman omaavaa porukkaa, eikä päivittelyt tunnu auttavan. Ehkä se on joku ristiriita jonkun tietokoneen komponentin merkin kanssa tai jotain? AMD vs Intel esim. En minä tiijjä. Päivittelen joskus sitten ihan kaikki uusiksi kun olen rikas.
Veljeys, lentopallo, lentokoneilla huristelu ja ennen kaikkea heterous - niistä on Top Gun tehty.
Arkka
22.01.2025 15:15:44

Tää vaan ihan random-heittona kun tuli mieleen, mutta voikohan tossa vielä joku sellanenkin jäynä, että Winukka saattaa USB-laitteen sammutella yksistään virtaa säästääkseen? En tiedä koskeeko änäreitä, mutta ehkä kannattaa kokeilla. Eli Device Manager -> se USB-härpäke, jota Focusrite käyttää -> properties -> power management.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)