Aihe: Mitä voi pyytää vanhasta huilusta
1
Wilma66
27.10.2024 13:56:54
Minulla seissyt kaapissa Armstrongin poikkihuilu. Voisin myydä sen pois jos vaan tietäisin edes vähän sen arvoa. Vanha, mutta vähän käytetty, ehjä ja siisti.
Huilusta löytyy nro 90 ja sen alapuolella 28 16100.
XTL
11.11.2024 13:09:30
Wilma66: Minulla seissyt kaapissa Armstrongin poikkihuilu. Voisin myydä sen pois jos vaan tietäisin edes vähän sen arvoa. Vanha, mutta vähän käytetty, ehjä ja siisti.
Huilusta löytyy nro 90 ja sen alapuolella 28 16100.

Perus poikkihuiluja näkee yleensä myynnissä noin satasella. Sillä löytänee (myyjän mukaan) tiptop mallin joka ei ole mitenkään muuten nimekäs. Joku kymppi lisää ja saa tuliterän kiinalaisen kuluttajansuojalla ja palatusoikeudella. Voi olla että vähemmillä perusteilla saa pudottaa hintaa riippuen tarjonnasta.

Tuolla koodilla vois löytyä muuten jopa ikäluokka. Muistaakseni löysin omalle Armstrongille jonkun haarukka-arvauksen aikoinaan mutta evm mistä. Vois katsoa muistiinpanoja jos ehtii.
Deekumario
02.07.2025 18:54:18
Ajattelin että voisin kokeilla tätä kautta kysäistä, enkä ehkä pidä tätä oman ketjun arvoisena kysymyksenä. Olen perinyt Emersonin poikkihuilun josta tuntuu olevan kovin vaikeata löytää mitään tarkempaa tietoa netin perukoilta.
Kovasti kyllä tekisi mieli opetella soittamaan, mutta luulen että ei kyllä oikein ajankäytön ja kerrostalossas asumisen kanssa sovi tällä hetkellä yhteen.

Käsittääkseni huilu on "C foot" ja "open hole". Huilun keskiosassa sarjanumero 20562 ja toisella puolella numero 6. Huilun päätyosassa kaiverrettu "silver". Alkuperäinen kovakuorinen samettikotelo ja putsaustikku löytyy myös. Jonkun verran näyttäisi olevan tummentumaa, joten lienee ainakin strelingia? Äänen saa myös ulos, mutta muuten en osaa ottaa kantaa soittimen kuntoon.

Mistähän tällaisen soittimen arvoa kannattaisi lähteä kaivelemaan?
Kefiiri
07.07.2025 21:08:26
Deekumario: Ajattelin että voisin kokeilla tätä kautta kysäistä, enkä ehkä pidä tätä oman ketjun arvoisena kysymyksenä. Olen perinyt Emersonin poikkihuilun josta tuntuu olevan kovin vaikeata löytää mitään tarkempaa tietoa netin perukoilta.
Kovasti kyllä tekisi mieli opetella soittamaan, mutta luulen että ei kyllä oikein ajankäytön ja kerrostalossas asumisen kanssa sovi tällä hetkellä yhteen.

Käsittääkseni huilu on "C foot" ja "open hole". Huilun keskiosassa sarjanumero 20562 ja toisella puolella numero 6. Huilun päätyosassa kaiverrettu "silver". Alkuperäinen kovakuorinen samettikotelo ja putsaustikku löytyy myös. Jonkun verran näyttäisi olevan tummentumaa, joten lienee ainakin strelingia? Äänen saa myös ulos, mutta muuten en osaa ottaa kantaa soittimen kuntoon.

Mistähän tällaisen soittimen arvoa kannattaisi lähteä kaivelemaan?

Viet sen jonkin puhallinkorjaajan arvioitavaksi. Eikös vanhoissa puhaltimissa aina ole jotain remonttia, jonka suuruutta amatöörin on vaikea arvioida.
En ole musiikin asiantuntija.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)