![]() 17.08.2023 09:22:16 | |
---|---|
-1996 Music Man Stingray 5, värinä Honey Burst ja pleksinä edellisen omistajan hankkima musta helmiäispleksi. -2004 Mexicon tehtaan Classic 60s Fender Jazz Bass, sunburstina 99% ajasta tulee vietettyä tuon Stingrayn kanssa. Kertakaikkiaan täydellinen soitin järjettömästä painostaan huolimatta. Kaula istuu käteen paljon paremmin kuin tuo Fenderin (sinänsä ehkä outoa koska kaula on luonnollisesti huomattavasti leveämpi ja paksumpi). Kyseessä oli hieman heräteostos viime jouluna, olin kyseistä soitinta kyllä nähnyt foorumin Torissa useamman kerran. Ehdottomasti paras hankinta mitä 12 vuoden soittoharrastuksen aikana olen tehnyt. Seuraavana tulee Line6 Helix. Jazzari on myös varsin mainio soitin, ja tämä olikin ainut bassoni useamman vuoden. Kaularaudan säätö alkaa olemaan tapissa, kiristysvaraa ei enää oikein ole. Joskus olen miettinyt hankkivani tuohon uudet mikit, sekä Badass tallan, mutta koska soittimelle ei Stingrayn hankinnan jälkeen ole ollut juurikaan käyttöä on nämä modaushaaveetkin unohtuneet. Joskus haluan vielä 5 kielisen aktiivi Jazzarin, mutta mitenkään etsinnässä ei ole. | |
![]() 23.10.2023 19:33:47 (muokattu 23.10.2023 19:38:13) | |
-Spector Bantam 4. Ensimmäinen tutustuminen Spector-maailmaan. Ostin koska oli thomannilla B-stockina -40% muistaakseni. Siitä se sitten lähti. Lyhytskaalaisena ärimmäisen mukava soittaa. -Spector Euro 4LX. Sitä tunnettua Spector-saundia koko rahalla ja todellinen silmäkarkki. Hinnat nousi pian tämän hankkimisen jälkeen melkein 1000 e:lla. Tykkään saundista, mutta en paksusta kaulasta. Yritin löytää tälle päittäin vaihdokkia tuloksetta. Vasenkätisyys varmasti vaikuttaa asiaan. Tällä hetkellä vireessä jota tulee harvemmin käytettyä juuri tuon paksun kaulan takia. -Spector Dimension 4. Kuuluu Bantamin kanssa sarjaan "en vaihtaisi pois". Mukavan ergonominen ohuen kaulan kanssa 36" skaalasta huolimatta. Fishmanin mikeissä ja esivahvistimessa riittää valinnanvaraa. -Shecter stiletto studio 5. Levännyt telineessä pitkän aikaa. Muuten mukava, mutta kuulostaa paskalta. Ehkä mikkien ja preampim vaihto auttaisi, mutta ei ole oikeastaan tarvetta koko bassolle. Lojuu nurkissa ainoastaan sillä varauksella että ehkä sitä 5-kielistä vielä joskus tarvitaan. Tosin harkinnassa ollut jo pitkään hankkiutua tästä eroon ja laittaa Euro 4:nen BEAD-vireeseen. "the only winning move is not to play" | |
![]() 24.10.2023 16:03:24 | |
Warwick FNA jazzman 4 ja Greco jazz basson kopio 1970 luvulta. 5 kielistä etsiskelen nyt. ei kaikkia tosiaan kiinnosta viedä autoaan treffeille ja harrastaa niiden kanssa jotain hellää mutta määrätietoista seksiä. Se on että rojut ränniin ja baariin. | |
![]() 15.08.2024 11:55:26 | |
Tollaset löytyy, just hankin ton Jaggen. Ibanez Tallman TMB-30 short scale Black Squier Vintage Modified Jaguar 34" Crimson Red | |
![]() 30.08.2024 14:26:09 (muokattu 30.08.2024 14:34:50) | |
Fender Player Jaguar Bass (Tidepool) -älyttömän hyvä hinta/laatusuhde tuossa bassossa. Aika ykköstyökalu keikoilla ja nauhoituksissa. Offset-bodyt on ihania. Fender Flea Jazz Bass (Faded shell pink) -uusi lemppari, vasta hankittu. Alkuperäistä tosin vain body ja virittimet, Warmothin kaula on upea! Ei haittaisi vaikka olisi vieläkin pinkimpi. Nyt lähinnä beige. Eka nitrolakattu soitin omistuksessa, tykkään kovasti. Rickenbacker 4003 (Jetglo) -meni jokunen vuosi, että tämän kanssa pääsi sinuiksi. En luovu ikinä. Sen verran mojoa, että valehtelematta joka ikisellä keikalla tällä soitettaessa joku on tullut juttelemaan Rickenbackereista keikan jälkeen. Aiemmin arsenaalissa ollut mm. Nipponin Presareita (ihania, mutta kaulat vähän liian pesismailoja itselle), Warwick Corvette (tarkkaan tehty kuin saksalainen hirvikivääri, mutta itselle kolahtaa enemmän 50-luvun jenkkiautotyyli a'la Fender), akustinen Fenderin basso (hauska peli, mutta ei oikein toiminut bändisoitossa) Jos olisi tilaa, rahaa ja musiikista innostunut puoliso, hommaisin heti Musarin ja Fanon JM4:sen. "Why can't bass players tell jokes?timing." | |
![]() 02.09.2024 22:23:06 (muokattu 02.09.2024 22:36:00) | |
Antti K.: Päivitystä: MusicMan StingRay 4 -79 Fender Jazz Bass 62RI CIJ ~97 Tobias Growler 4 ~97 Kala U-Bass Päivitystä: MusicMan StingRay 4 -79 Sterling StingRay5 Sub series pimped by MPU Sterling Ray Sub series Fender Jazz Bass 62RI CIJ ~97 Kala U-Bass Sitä saa mitä tulee! | |
![]() 18.09.2024 19:59:07 | |
Päivittelyä : Fender Precision Bass American Series (2002) Ibanez ATK500 KOA (1995) Japan Fujigen Ibanez TMB100 modailtuna EMG Geezer PJ mikkisetillä ja Gotoh B201 tallalla (2020) Squier Classic Vibe Jazz Bass (2008) Yamaha BB424X (2010) | |
![]() 19.09.2024 12:05:37 | |
iec: Nykyiset: -Fender Player Jazz Bass Plus Top Blue Burst (2022). Tämä 4-kielinen on uusin hankinta ja tykkään jo valtavasti yhden vuorokauden kokemuksella: https://muusikoiden.net/dyn/users/177392.jpg -Yamaha TRBX505 Brick Burst 5-kielinen (2021). Tämän ostin vuonna 2021 kun tarvin yhden basson jolla voi soitella ne jutut mitä ei 4-kielisellä standardivireisellä voi soittaa. -Yamaha TRBX504 Translucent Black 4-kielinen (2018). Ollut mun luottosoitin vuodesta 2019 saakka. Entiset: -Yamaha TRBX174 (2014). Oli oikein hyvä halppisbasso. Tämä oli laadukas peli ja ei ollut mitään vikaa. Kaula vain liian leveä (40mm) minun makuuni. Taisi tulla mulle soitinkamppeiden vaihtokauppojen yhteydessä vuonna 2018. -Yamaha BB G4 (1997). Oli mulla HEAD(BEAD) vireessä. Ostin tämän (tais taas olla joku vaihtokauppajuttu) vuonna 2017. Oli silloin normivireessä. Sitten kun mulle tuli TRBX174 vaihtokauppojen yhteydessä, päätin laittaa tämän eri vireeseen. -Jack&Danny Brothers YC-PBJ (2015). Halvimmista halvin. Nuukuuksissani ostin kun piti saada joku basso kotiäänittelyhommiin kitarabiiseihin mukaan. Tämä ei ollut häävi kampe, mutta 105 euron hinnalla ei voi mitään ihmeitä odottaakaan. -Elvis presari, valkoinen. Minun eka oma basso. Ostin joskus tämän Kokkolan laitevälityksestä vuonna 1993 tai 1994. Oli just sen hintainen mihin mun rahat riittivät. Tämä oli mulla kauan aikaa. Möin sen pois joskus vuonna 2010 tai 2011, kun se notkui nurkissa ja ei ollut tullut soiteltua bassoa pitkään aikaan. Päätyi jollekin näytelmäporukalle Elvis-aiheiseen näytelmään Etelä-Suomeen. Ostajalle oli tärkeintä että lavassa luki Elvis :D. Muulla toimivuudella ei ollut kuulemma väliä tuossa käyttötarkoituksessa. Päivitystä: -Fender Player Jazz Bass Plus Top Blue Burst (2022). Tämä 4-kielinen on mun luottobasso: https://muusikoiden.net/dyn/users/177392.jpg -Yamaha TRBX505 Brick Burst 5-kielinen (2021). Tämän ostin vuonna 2021 kun tarvin yhden basson jolla voi soitella ne jutut mitä ei 4-kielisellä standardivireisellä voi soittaa. -Tokai AJB-28 Jazz Sound, Yellow Sunburst, Big Blocks fret markers (2011). Tämä on viimeisin hankinta. Ostin varabassoksi, joka menisi heittämällä samoilla vahvarin ja efektien säädöillä Fenderin jazz bassin tilalle keikalla. Hyvä soundi, eli hyvin lähellä Fenderin Jazz basson soundia. Ihan hyväntuntuinen kaula ja soittotuntuma. Hieman painavahko soitin ja ei sovi yhtä hyvin samaan laukkuun johon Fender sujahtaa ongelmitta. Ilmeisesti body on hieman leveämpi, kun eivät saa lakiteknisistä syistä käyttää ihan samoja muotoja kuin Fender. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 17.10.2024 23:16:40 | |
Antti K.: Päivitystä: MusicMan StingRay 4 -79 Sterling StingRay5 Sub series pimped by MPU Sterling Ray Sub series Fender Jazz Bass 62RI CIJ ~97 Kala U-Bass Sterling Ray Sub on saanut Old Smoothie-käsittelyn. Eli siinä on Nordstrandin 5-kielisen (Lakland) mikki nyt. Puutyöt teki hienosti MPU, mutta sähkötyöt jäivät minulle. Ja sehän on savolainen rojekti: aloittamista vaille valmis! https://muusikoiden.net/dyn/users/182618.jpg Sitä saa mitä tulee! | |
![]() 29.10.2024 15:12:05 | |
Mulla on 20 bassoa. Se on liikaa. Koko ajan silti himottaisi ostaa joku Gibson, Guild, Höfner, Danelectro tai Rickenbacker. Oli niihin sitten varaa tai ei. Se on hullua. Stidi alla. | |
![]() 29.10.2024 18:25:28 | |
Höpö höpö, oikea määrä on vielä yksi. | |
![]() 29.10.2024 21:06:29 | |
pehko: Ibanez EDB550 Hosco/Southwest guitars palajazzari Yamaha RBX374 "Dotty" Yamaha BB G5 | |
![]() 31.10.2024 12:10:11 (muokattu 31.10.2024 12:10:37) | |
jukkajylli: Mulla on 20 bassoa. Se on liikaa. Koko ajan silti himottaisi ostaa joku Gibson, Guild, Höfner, Danelectro tai Rickenbacker. Oli niihin sitten varaa tai ei. Se on hullua. Mulla tuli jonkinlainen saturaatiopiste täyteen tuon lukeman kohdalla. Enää himottaa ihan vähän, ja satunnaisesti. ituvirtanen: Höpö höpö, oikea määrä on vielä yksi. On se kyllä vähän näinkin. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. | |
![]() 31.10.2024 14:05:49 | |
jukkajylli: Mulla on 20 bassoa. Se on liikaa. Koko ajan silti himottaisi ostaa joku Gibson, Guild, Höfner, Danelectro tai Rickenbacker. Oli niihin sitten varaa tai ei. Se on hullua. Mä käänsin kelkan 18 kohdalla ja myin 15 pois. | |
![]() 31.10.2024 14:18:31 | |
Yksi hyvä riittää. Jos osaa soittaa. Loput on elvistelyä. | |
![]() 31.10.2024 15:05:50 | |
J.Hollström: Yksi hyvä riittää. Jos osaa soittaa. Loput on elvistelyä. Entä jos on monta ritsaa? Tyhmyyttä? =D | |
![]() 31.10.2024 15:50:05 | |
pehko: Entä jos on monta ritsaa? Tyhmyyttä? =D Ritsoja ei kannata olla yhtään. | |
![]() 31.10.2024 16:08:00 | |
J.Hollström: Yksi hyvä riittää. Jos osaa soittaa. Loput on elvistelyä. Elvistely for ever. Soittotaito on ihan yliarvostettua. Lisää romua tähän suuntaan! Stidi alla. | |
![]() 31.10.2024 18:58:52 | |
jukkajylli: Elvistely for ever. Soittotaito on ihan yliarvostettua. Lisää romua tähän suuntaan! Oikein. Kamaharrastus on kolikon toinen puoli. Aika kuluu hyvin niitä rassatessa. Minullakin on lähemmäs 50 kpl bassoja. On niitä myytykin mutta nuo ovat jääneet ja ihan huippubassoja suurin osa. Listata niitä tänne en jaksa mutta kalustoa löytyy. Tämä kun on nykyään kokopäivätyötä soittimien parissa niin kotona käyn vain nukkumassa ja emäntä tykkää kun en häslää jaloissa. Voi kissanpieru sentään | |
![]() 31.10.2024 21:17:03 | |
bassopekka: ja emäntä tykkää kun en häslää jaloissa. Tällöin tietää saavuttaneensa elämässä jotain. Stidi alla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)