Aihe: Eric Clapton 79v.
1 2 3
Kefiiri
11.09.2024 20:54:20 (muokattu 11.09.2024 22:15:47)
Sir Roger: Lisää wanhaa..

https://www.youtube.com/watch?v=vyftaay-pFA

Ukkelit vetivät ihan sympaattisen letkeästi tuon reunion-keikan. Hienoa että kaikki sällit olivat vielä noin vankassa soitto- ja laulukunnossa.

Edit: siis Creamin paluukeikasta on kyse... soittivatkos ne silloin useamman shoun putkeen vaiko yhden vaan?

Neljänä iltana näemmä. Topakkaa toimintaa.
En ole musiikin asiantuntija.
WanhaWetäjä
12.09.2024 00:23:28

Kefiiri: Ukkelit vetivät ihan sympaattisen letkeästi tuon reunion-keikan. Hienoa että kaikki sällit olivat vielä noin vankassa soitto- ja laulukunnossa.

Edit: siis Creamin paluukeikasta on kyse... soittivatkos ne silloin useamman shoun putkeen vaiko yhden vaan?

Jaa...aikansa kutakin, nyt eletään vuotta 2024, jos joku haluaa elää uudelleen jotain 60-luvun aikoja niin sekin on ihan ok jos tykkää, minä en.
Miksi pitää elää menneessä, mä en vaan tajua.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Kefiiri
12.09.2024 07:31:18 (muokattu 12.09.2024 07:47:59)
Taidat vängätä ihan piruuttasi ;)

Liian kapeaksi menee maailmankuva jos kaikki menneisyyden etevät jutut pitää unohtaa.

Tämä on hieno esitys Hyde Parkista. Blind Faith ja "Presence of the Lord". Olen katsonut tämän monta kertaa ja ihaillut Claptonin kitarasooloa. (Ja kaikkea muutakin. "Tää on sitä taidetta", sanoisi Remu)

Muistelmakirjansa mukaan hän oli tuolla keikalla perusteellisen murheissaan tajuttuaan että Ginger Baker oli joutunut uudestaan heroiinikoukkuun.

https://www.youtube.com/watch?v=XBKgiPlZWIk
WanhaWetäjä
12.09.2024 12:33:30

Kefiiri: Taidat vängätä ihan piruuttasi ;)

Liian kapeaksi menee maailmankuva jos kaikki menneisyyden etevät jutut pitää unohtaa.

No ei se ole todellakaan noin mustavalkoista, soitan harrastusbandissa jossa vedetään pop/rockmusaa pääosin 60-80 luvuilta, se riittää mulle hyvin siitä lajista. Parhaimmillan neliäänisten stemmojen saaminen kuulostamaan hyvältä voittaa tunteena helposti jonkun kitaratilun vaikka onhan se hienoa vääntää sooloja.

Varmasti mun menneisyyteni huttumuusikkona on ohjannut kuuntelutottumuksia pois siitä osastosta, en kuuntele iskelmämusaa muutoin kuin jos pitää treenata/tsekata joku kitarajuttu tai opetella solistien biiseja. Kuuntelen musaa kuitenkin aidasta laitaan ja mieluusti sellasta jota en ole ennen kuullut, se voi olla myös jostain menneisyydestä.

Tämä on hieno esitys Hyde Parkista. Blind Faith ja "Presence of the Lord". Olen katsonut tämän monta kertaa ja ihaillut Claptonin kitarasooloa. (Ja kaikkea muutakin. "Tää on sitä taidetta", sanoisi Remu)
Se mitä Remu pitää taiteena on hänen näkemyksensä. Blind Faithin vinyyli tuli kuunneltua juniorina, ko bandihan oli aika lyhytaikainen superkokoonpano jossa vetivät ainakin entiset kermat ja Stevie Windwood. Mahtoiko "Badge" olla tuolla albumilla joka taisi olla kokoinpanon ainoa, en muista.

Muistelmakirjansa mukaan hän oli tuolla keikalla perusteellisen murheissaan tajuttuaan että Ginger Baker oli joutunut uudestaan heroiinikoukkuun.

https://www.youtube.com/watch?v=XBKgiPlZWIk

Joopa joo, taidetta ehkäpä Remun korvin kuultuna, jaksoin kuunnella ehkä 15 sec tuota sooloa, melko tylsää tuon ajan soittotyylistä saman toistoa vanhan liiton otteella ja soundilla. Muutenkin tuo soundiltaan kellaribandilta kuulostava kokonaisuus ei liikauttunut mun sielussa juuri mitään. Olihan tuo aikalaisekseen kova ns superkokoonpano.

Pakkohan noita superlegendoja on arvostaa jo sen takia että vastaavia uria ei enää pääse syntymään koska elämänmeno on nykyään mitä on, ei heitä tarvi silti jumaliksi nostaa tai edes pitää kaikesta mitä ovat tehneet.
Kefiiri
12.09.2024 12:51:36 (muokattu 12.09.2024 12:51:54)
Juu ei toki tarvi kaikesta Claptonin tekemästäkään pitää. Mutta tuo Blind Faithin keikka on kyllä erinomaista meininkiä ja hienosti kuvattu ja leikattu. Ginger Bakerkin on huippu rumpali joka tietyllä kulmikkuudellaan tuo ryhtiä hippien renkutuksiin. En millään tajua miksi hänen soittoaan täällä M.netissä aina mollataan. Melkoinen mulkvisti yksityishenkilönä lienee toki ollut.

Badge oli Creamin jäähyväislevyllä. Levy on jotenkin hajanainen pläjäys. Ei kaikkia Cläbän tuoreempia levyjäkään jaksa kuunnella, niistä justiin puuttuu se kellaribänditatsi ;D
WanhaWetäjä
12.09.2024 13:57:53

Kefiiri: Juu ei toki tarvi kaikesta Claptonin tekemästäkään pitää. Mutta tuo Blind Faithin keikka on kyllä erinomaista meininkiä ja hienosti kuvattu ja leikattu. Ginger Bakerkin on huippu rumpali joka tietyllä kulmikkuudellaan tuo ryhtiä hippien renkutuksiin. En millään tajua miksi hänen soittoaan täällä M.netissä aina mollataan. Melkoinen mulkvisti yksityishenkilönä lienee toki ollut.
Mulla oli joskus joku Ginger Baker Air Force tms levy, jokseenkin erilaista kamaa vs nuo Creamit ja Blind Faithit. Persoonallistahan hänen soittonsa oli missä vaan soittikin.
https://youtu.be/X62VL2kRWkk Nyt on hippiosastoo!

Badge oli Creamin jäähyväislevyllä. Levy on jotenkin hajanainen pläjäys. Ei kaikkia Cläbän tuoreempia levyjäkään jaksa kuunnella, niistä justiin puuttuu se kellaribänditatsi ;D
No niinpä tietysti, tuon verran tiedän ja muistan noista ajoista, oletan että meillä ei tuota levyä edes ollut vaan ko biisi on kuultu muuta kautta aikoinaan.

Heh, minä taas pidän juurikin Erkin myöhemmistä jutuista kuten " Change the world" jota veivattiinkin jollain bandilla kuin myös tietenkin "Wonderfull tonight" hittia jossa on oikeen kivat kitaraosuudet myös soittaa. Mun korvat ovat vissiin jo niin tottuneet modernimpiin soundeihin ja joskus jopa ylituotettuun musaan että senkin takia etenkin 60-luvun pop/rock osastoista aika suuri osa kuulostaa niin soiton kuin tuotannonkin puolesta hieman kotikutoiselta.
Sir Roger
12.09.2024 18:07:03
Kefiiri: Ukkelit vetivät ihan sympaattisen letkeästi tuon reunion-keikan. Hienoa että kaikki sällit olivat vielä noin vankassa soitto- ja laulukunnossa.

Aikojen alussa treenikämpällä soi mm. Cream ja myös Beatles joihin silloin tuli tutustuttua, olivat pändin vanhemman ikäluokan jäsenten suosikkeja.
Siellä ok -talossa Lempäälässä tuli vietettyä pidempiäkin aikoja levyjä kuunnellen, myös silloin kun osa porukasta oli viihteellä (suom. ryyppäämässä) :D
Eli sieltä tää kaikki lähti..
"Harmony is when you find two note that love another."
Sir Roger
12.09.2024 18:07:03 (muokattu 12.09.2024 18:08:10)
E: Katos vaan tuli tuplat!
"Harmony is when you find two note that love another."
Kefiiri
12.09.2024 21:52:49 (muokattu 12.09.2024 22:08:37)
WanhaWetäjä: Mulla oli joskus joku Ginger Baker Air Force tms levy, jokseenkin erilaista kamaa vs nuo Creamit ja Blind Faithit. Persoonallistahan hänen soittonsa oli missä vaan soittikin.
https://youtu.be/X62VL2kRWkk Nyt on hippiosastoo!

Olipa ärtsyä meininkiä! Visuaalisestikin varsin ansiokasta :)

Huomaan että olen sekoittanut kaksi bändiä: Bakerin Air Forcen, jota en ollut tainnut ennen kuullakaan, ja Baker-Gurvitz Armyn, jonka levy yhdellä kaverilla oli. Hearts on Fire, jytäpainotteisempaa hommaa.

Claptonin "Change the World", nimi ei sanonut mitään mutta onhan tuota rallia soitettu radiossa. Hienostuneempia harmonioita. Katsoin live-version jossa oli varsin vikkeläsorminen basistikin:

https://www.youtube.com/watch?v=kntzQiaFzOQ
The 1
12.10.2024 01:24:30
Minulle on aina kolissut kaikki ääni kuten Fleetwood mac tyyliset bändit joita olen koittanut omassa bändissäni aina tuoda esiin ja saanutkin hyviä soittajia aina mukaan siihen ja stemmat on toiminut hyvin.
Epämuusikko
12.10.2024 04:26:42 (muokattu 12.10.2024 04:27:53)
Minkä aikakauden Fleetwood Macia tarkoitat?

Kefiiri:

Claptonin "Change the World", nimi ei sanonut mitään mutta onhan tuota rallia soitettu radiossa. Hienostuneempia harmonioita. Katsoin live-version jossa oli varsin vikkeläsorminen basistikin:

https://www.youtube.com/watch?v=kntzQiaFzOQ

Biisi on Babyfacen ja kaikki mielenkiintoiset kitarajutut siitä on Dean Parksin soittamia :D

(ne lopun stemmalaulut on se juttu, mutta se on just sitä babyfacea. hienosoundinen biisi kyllä.)
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Lennu
12.10.2024 06:08:11

Vähän käy huonosti jalan alle
Autistinen binääriaivo.
The 1
12.10.2024 23:09:31
Kyllä kuuntelin Fetwood osatoa jo 1967 kun aloittivat ja kitaristina oli Peter Green
Kovin hitti oli tietysti silloin " Albatross jota soitimme ja mielestäni hyvin Kitaristillemme "hoomolliselle. Laulu puoli muuttui joskus 1977 jälkeen kun bändiin tuli neljä uutta jäsentä Gristine Mavkvic ja hänen miehiensä john Stive Niks ja Lindsey Buckingham. Stemmalaulut tulivat ja bändi oli hyvän kuuloinen ja Of the yer saikin heti Gammy palkinnon / minusta on aina ollut tärkeää että kaikki bändissä laulavat sekä solistina että köörissä.
The 1
12.10.2024 23:32:14
Stemmalaulun tärkein on äänen puhtaus. kun se on ok niin silloin voidaan sovittamaan ääniä jokaiselle laulajalle mitä sovittaja on sovittanut. Yksi mikä joskus on ongelmana on se että äänet ei soi keskenään kyse on joko äänen väristä tai vääränlaisesta äänen käyttämisestä"Fibraatiosta joka kaikilla on omansa mutta kun niitä ei käytetä lauletaan puhtaasti kuivana ilman sitä fibiä ja silloin saadaan aikaan puhdas laulettu stemma. Kun taas jos luoja suo löytyykin neljä tai kolme samanlaista ääntä joilla fibraatto on samanpituinen ja värinen voi taivas se kuullostaa hyvältä. Onnea siihen kaikille sitä etsimään.
Epämuusikko
13.10.2024 10:27:45
The 1: Stemmalaulun tärkein on äänen puhtaus. kun se on ok niin silloin voidaan sovittamaan ääniä jokaiselle laulajalle mitä sovittaja on sovittanut. Yksi mikä joskus on ongelmana on se että äänet ei soi keskenään kyse on joko äänen väristä tai vääränlaisesta äänen käyttämisestä"Fibraatiosta joka kaikilla on omansa mutta kun niitä ei käytetä lauletaan puhtaasti kuivana ilman sitä fibiä ja silloin saadaan aikaan puhdas laulettu stemma. Kun taas jos luoja suo löytyykin neljä tai kolme samanlaista ääntä joilla fibraatto on samanpituinen ja värinen voi taivas se kuullostaa hyvältä. Onnea siihen kaikille sitä etsimään.

kiitos tiedosta.
The 1
28.10.2024 22:05:17
On ajatuksen vapaa eikä nivelet ruostu.
-Niin on käynyt vaikka en sitä vielä odottanut.
Epämuusikko
29.10.2024 07:17:55
The 1: Vittu siitä minä olen Harri Rinteelle katkera toinen kun koittaa rakastaa sitä yhtä ja ainoaa naista niin tällä on rouvia menossa jo viisi kaunotarta mutta minä annan anteeksi Harille kun teki kappaleen sanoituksen " Hyvästi Mona"

Liittyy aivan vitusti ketjun aiheeseen.
The 1
02.11.2024 00:22:03 (muokattu 02.11.2024 00:33:27)
Nytkin minulla todettiin kihti kyllä joillakin kitaristeilla on varmasti kihti .
Epämuusikko
02.11.2024 10:20:06
The 1: Nytkin minulla todettiin kihti kyllä joillakin kitaristeilla on varmasti kihti .

edelleen: ketään ei kiinnosta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)