opel99 17.10.2024 19:33:45 | |
---|
tänään tein kaupat MIJ skujusta joka tulee perinteisen straton nälkään tuon MIJ superstraton kaveriksi ja molemmat fujigen plantistä ei se ikä vaan asenne |
PIM 19.10.2024 09:30:26 | |
---|
PIM: Tein tänään kaupat torin halvimmasta Gibsonista. Saas nähdä minkälainen rimpula tää SG Fusion on, kun kun joskus tulla tupsahtaa. Ihan kivastihan tämä soi ja on paremmassa kunnossa kuin uutena. Mikitkin on jossain vaiheessa päivittyneet ilmeisesti 2019 Gibson LP Standardista peräisin olevaan 61 Rhy / 61 Lead settiin. Ei ollenkaan paha 400 egen kitaraksi. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
opel99 19.10.2024 09:37:46 | |
---|
PIM: Ihan kivastihan tämä soi ja on paremmassa kunnossa kuin uutena. Mikitkin on jossain vaiheessa päivittyneet ilmeisesti 2019 Gibson LP Standardista peräisin olevaan 61 Rhy / 61 Lead settiin. Ei ollenkaan paha 400 egen kitaraksi. Joskus halvallakin saa hyvää ei se ikä vaan asenne |
XTL 21.10.2024 09:39:34 | |
---|
Joo. Taisin katella tuota samaa itekin ja sitten ääni päässä sanoi että sulla on jo SG kotona. |
PIM 21.10.2024 11:02:14 | |
---|
XTL: Joo. Taisin katella tuota samaa itekin ja sitten ääni päässä sanoi että sulla on jo SG kotona. Onneks mulla ei tollasta ääntä kuulu. Tosin mun aiempi SG olikin vaan Benttoni. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Shredator 22.10.2024 07:22:48 | |
---|
Cry baby classic tuli takaisin. Musikaalisempaa wahia saa hakea. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Facessa sattui maanantai-iltana feediini Vintage Guitars Webmuseum nimisen saksalaissuvusto hehkutus, missä kehuttiin saksalaista 50-luvun Hoyer Solist archtopia jotenkin tyyliin mieleenpainunein archtop kolmenkymmenen vuoden ajalta, mikä pisti kellot soimaan, että jossain olen hiljattain nähnyt jonkun Hoyerin myynnissä. No tuolta toriltahan se kuukausi sitten laitettu ilmoitus löytyi, ja kohteena juurikin sama Solist malli jälkiasennettua mikkiä lukuunottamatta hienossa alkuperäiskunnossa, ja pikaisen tinkimisen jälkeen hain pojan tiistaina stadista uuteen kotiin. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Åboensis 25.10.2024 11:38:15 | |
---|
Viime vkolla hankittu 80 -lukulainen Marshall 4x10" -kappi ehti jo keikallekin ja hyvinhän tuo pelitti - taas on katu- ja rokkiuskottavuus hetken jiirissä, ainakin kamojen osalta. "Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille |
adretlan 25.10.2024 22:54:48 | |
---|
Ei kamaa mutta bittejä. Ostin Mikolta eli ML Sound Labista joku aika sitten Lynch 50, Green 90 ja Djent 30 Reflex IR Packit kun tarjouksessa olivat. Ajan noita FM3:n kautta. Viimeinkin löytyi IR joka toimii stratocasterin yksikelaisten mikkien kanssa eli Lynch 50. Ei yhtään piikikäs mutta silti tarpeeksi kirkas. Olen koittanut vaikka mitä kikkoja fractalin sisällä kuten tiukalla Q-arvolla taajuuskorjausta ennen vahvistinta, ennen kaappia, kaapin jälkeen. Laaja-alaisempaa eq:ta, RC-boosteria tummalla tonella, eri vahvistimia, vahvistimen eq:t aivan liian tummaksi yms ja mikään ei ole kuulostanut hyvältä, vaan jos saa korjattua ongelmataajuudet niin samalla tulee pilattua yksikelaisten heleä soundi. Toi Lynch 50 taas kuulostaa aivan luonnolliselta ja siltä miltä olen tottunut oikean vahvistimien kautta stratocasterin kuulostavan ja vahvistinta saa taas säätää niin kirkkaaksi kuin haluaa. |
Jaketsu 25.10.2024 23:44:51 | |
---|
adretlan: Ei kamaa mutta bittejä. Ostin Mikolta eli ML Sound Labista joku aika sitten Lynch 50, Green 90 ja Djent 30 Reflex IR Packit kun tarjouksessa olivat. Ajan noita FM3:n kautta. Viimeinkin löytyi IR joka toimii stratocasterin yksikelaisten mikkien kanssa eli Lynch 50. Ei yhtään piikikäs mutta silti tarpeeksi kirkas. Olen koittanut vaikka mitä kikkoja fractalin sisällä kuten tiukalla Q-arvolla taajuuskorjausta ennen vahvistinta, ennen kaappia, kaapin jälkeen. Laaja-alaisempaa eq:ta, RC-boosteria tummalla tonella, eri vahvistimia, vahvistimen eq:t aivan liian tummaksi yms ja mikään ei ole kuulostanut hyvältä, vaan jos saa korjattua ongelmataajuudet niin samalla tulee pilattua yksikelaisten heleä soundi. Toi Lynch 50 taas kuulostaa aivan luonnolliselta ja siltä miltä olen tottunut oikean vahvistimien kautta stratocasterin kuulostavan ja vahvistinta saa taas säätää niin kirkkaaksi kuin haluaa. Pakko myöntää, että tuo Halloween special tms. ilmais-impulssi oli ainakin todella jees ja juurikin näitä reflex-impulsseja. Ainut, että onhan noita IR-paketteja kertynyt eri tekijöiltä jo ennestään aivan jäätävä määrä, mutta ehkä voisi testailla. Etenkin jos pukkaa jotain hyvää mustan perjantain diiliä. |
lifer 26.10.2024 12:09:16 | |
---|
Ollut aika aktiivinen syksy. On tullut ostettua seuraavia: - Joppejoon palatele käytettynä heräteostoksena. Tosi laadukas peli. - Siihen telemasterin runko ja telen runko myyntiin - Telemasteriin uraltonen kolmiasentoinen mikkivalitsin, kun onnistuin särkemään alkuperäisen piirilevystä niitä linjoja. - Ensimmäinen kompura pedaalilaudassa mallia Uraltone. On ihan jees. - Uusi isompi pedaalilauta, kun ei mahtunut kaikki enää sisään. Vähän kirpaisi ostaa sarjavalmisteinen, kun edellinen ollut 5 vuotta ja itse tehty työkalusalkkuun. Niisk. Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti". |
Master Of The Universe 26.10.2024 16:03:58 | |
---|
Kaiutin ja kaappipainotteinen viikko: Torilta Chief 2x12 EVH de grönareilla. Tyhyjä 4x12 Rewatt torilta ja siihen Heritage G12H 55hz, Heritage G12H 75hz, Heritage G12M 75hz ja tavis G12M 75hz 25watt Mao Tse Tung. BOSS 2x12 Katana Waza ämyreillä, eli BOSS:n näkemys Greenbackeista: G12W. Kaikki parhaita. Mieti ite jos et tajuu |
Kivijalka 27.10.2024 10:42:11 | |
---|
Hetken mielenhäiriössä ostelin useamman kitarapedaalin kokoelmiini: Wamplerilta The Doctor delay, Plexi-Drive sekä Plextortion (toinen varalle jos luottopedaali joskus räjähtää atomeiksi.) Lisäksi Bognerin iso Ecstasy Red testattavaksi Wamplerin Pinnacle Deluxea vastaan ja lopuksi vielä Cioksin DC5 pikkulaudan virtaa syöttämään. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
Master Of The Universe 27.10.2024 17:22:02 | |
---|
Ostin tänään viel edellisten lisäksi Hughes & Kettner TM212:n kun niin halpa oli. Ei huono, neljä kaappia viikon sisään. Mieti ite jos et tajuu |
Laulava Kylätohtori 27.10.2024 21:38:08 | |
---|
Master Of The Universe: Ostin tänään viel edellisten lisäksi Hughes & Kettner TM212:n kun niin halpa oli. Ei huono, neljä kaappia viikon sisään. Tuo Rewatt lienee minun vanha. Siinä oli neljä Heritage 12H-30:stä, joista 2 kpl 55 hz ja 2 kpl 75 hz. Itse tykkään kyllä, että on todella hyvä kaappi. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Master Of The Universe 28.10.2024 00:08:00 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tuo Rewatt lienee minun vanha. Siinä oli neljä Heritage 12H-30:stä, joista 2 kpl 55 hz ja 2 kpl 75 hz. Itse tykkään kyllä, että on todella hyvä kaappi. Tää tuli mulle tyhjänä. Tietoahan tuosta ei hirveesti löydy. Kookkeli johdatti johonkin kallioon ja Hiwatin maahantuojaan joka rakenti aikoinaan kopioita jne Mieti ite jos et tajuu |
Laulava Kylätohtori 04.11.2024 19:37:08 | |
---|
Nyt kissa pöydälle! Kuka sen valkoisen am pron vei torilta? Perkele, kun oli just tiukat paikat duunissa, niin ei ehtinyt ottamaan heti yhteyttä ja sitten se olikin jo mennyt. Yllättävän vaikea löytää sopivaa stratoa, kun on vähänkin tarkempi spekseistä. Fenkkua meinaan. En tiiä, olisiko se muilla sen helpompaa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 04.11.2024 19:38:58 | |
---|
Master Of The Universe: Tää tuli mulle tyhjänä. Tietoahan tuosta ei hirveesti löydy. Kookkeli johdatti johonkin kallioon ja Hiwatin maahantuojaan joka rakenti aikoinaan kopioita jne En myöskään tiedä sen tarkemmin. Jotain kotimaisia Hiwatt kopioita ne on. Mutta soundi on kyllä priimaa ja laatu ei häpeä muille hyville merkeille yhtään, on vähintään yhtä hyviä. Tuossa on rakenne vähän erilainen kuin peruskaapeissa. Se varmaan osaltaan parantaa soundia. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Naata 06.11.2024 21:06:33 | |
---|
Semihollow/hollowbody kuumeessa tuli hommattua vm-63 Jenkki Silvertone 1454, aikansa lippulaivamalli. 3x DeArmond silver foil mikit+orkkis Bigsby. Todella virkistävän kuuloinen saundipaletti perus LP/Straton rinnalle.. Hieman ihmettelen miksi kyseinen merkki saa täällä niinkin vähän huomiota, varsinkin kun muiden U.S.A brändien hinnat keulivat kovasti, varsinkin jos kiinnostaa vanhemmat soittimet. Hyvin mahdollista ettei kesällä myytyä Gibson es-335 tule ikävä.. ;) Jos joltain löytyy kaapin pohjalta Gretsch-tyylinen roller bridge, tai mallille soveltuva vanha laukku, saa laittaa viestiä.. :) |
Pauli Lappalainen 06.11.2024 21:20:59 | |
---|
Laulava Kylätohtori: En myöskään tiedä sen tarkemmin. Jotain kotimaisia Hiwatt kopioita ne on. Mutta soundi on kyllä priimaa ja laatu ei häpeä muille hyville merkeille yhtään, on vähintään yhtä hyviä. Tuossa on rakenne vähän erilainen kuin peruskaapeissa. Se varmaan osaltaan parantaa soundia. Rewat oli Kolmannella Linjalla toiminut äänentoisto- ja valokamojen vuokraus ja valmistus firma. Tekivät kopioita Hiwatt-vimpaimista muun muassa. Siellä taisi olla töissä ainakin Tammilehto, Fonselius ja muutama muukin legenda. |